Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Chcę sam załozyć napęd do bramy


Webster

Recommended Posts

  • 2 weeks później...
  • Odpowiedzi 70
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Zgodnie z sugestiami forum zakupiłem wczoraj zestaw FAAC 414. Ponieważ w tej chwili warunki za zewnątrz nie pozwalają na montaż, postanowiłem nie czekać i sprawdzić zestaw "na sucho". Elektronika działa OK choć jeden z pilotów będę chyba musiał reklamować bo dioda cały czas lekko się świeci i czerpie baterie. Natomiast mały niesmak mam co do pracy siłowników. Właściwie jeden siłownik - mniej więcej po środku długości wysuwu ramienia słychać takie tarcie metalu o metal, jak np. przy wierceniu tempym wiertłem. Drugą rzeczą jest grzanie się siłowników - czy to normalne że w krótkim czasie osiągają taką dość wysoką temperaturę? Dodam, że siłowniki pracowały bez obciążenia.

Czy te wysuwające się elementy w ramach konserwacji się smaruje? W/g mnie nie bo wtenczas piasek i kurz będzie się przylepiał i szybciej dojdzie do zużycia elementów.

Proszę o sugestie zanim zwrócę się z reklamacją do sprzedawcy.

Dziękuję.

http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=325638 to plik z nagraniem dźwiękowym tel. komórkowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Tak siłowniki można przesmarować, ale bez przesady wystarczy tylko pasek naokoło ramienia, kurz i piasek nie wejdą do środka ponieważ jest gumowe zabezpieczenie. Co do tego głosu proszę spóbować najpierw przesmarować wykonać ok 4 cykle pracy i jak nie ustąpi to reklamować, tak samo pilota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...

Montuje, rowniez napedy FAAC 414 P. Rozprowadzilem przewody, wkrotce zamontuje silowniki. Przy czytaniu instrukcji dotyczacej programowania nasunely mi sie pytania.

 

W zestawie jest centrala sterujaca 452 MPS, odbiornik 2 kanalowy RPE433 i piloty TE433.

Moje pytania:

1) aby zgrac odbiornik radiowy z pilotem jest opisane uczenie pilota przez naciskanie jednego z przyciskow pilota. Odbiornik jest dwukanalowy czy nastepny przycisk na tym samym pilocie zostanie nauczony automatycznie? Sa dwa kanaly, czyli rozumie, ze z pilota mozemy przekazywac dwa rozne rozkazy i potrzebujemy dwa przyciski.

 

2) odbiornik RPE 433 jest zasilany z centrali sterujacej poprzez lacze J1 (J1 na odbiorniku). Lacze to jest 5-cio pinowe. Czy sa przez to lacze rowniez przekazywane polecenia z pilota do centrali sterujacej czy nalezy uzyc wyjsc przekaznikowych NO i NC?

 

Zalezy mi na dwoch poleceniach wysylanych z pilota START (pelne otwarcie) kontakt NO i STOP kontakt NC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montuje, rowniez napedy FAAC 414 P. Rozprowadzilem przewody, wkrotce zamontuje silowniki. Przy czytaniu instrukcji dotyczacej programowania nasunely mi sie pytania.

 

W zestawie jest centrala sterujaca 452 MPS, odbiornik 2 kanalowy RPE433 i piloty TE433.

Moje pytania:

1) aby zgrac odbiornik radiowy z pilotem jest opisane uczenie pilota przez naciskanie jednego z przyciskow pilota. Odbiornik jest dwukanalowy czy nastepny przycisk na tym samym pilocie zostanie nauczony automatycznie? Sa dwa kanaly, czyli rozumie, ze z pilota mozemy przekazywac dwa rozne rozkazy i potrzebujemy dwa przyciski.

 

2) odbiornik RPE 433 jest zasilany z centrali sterujacej poprzez lacze J1 (J1 na odbiorniku). Lacze to jest 5-cio pinowe. Czy sa przez to lacze rowniez przekazywane polecenia z pilota do centrali sterujacej czy nalezy uzyc wyjsc przekaznikowych NO i NC?

 

Zalezy mi na dwoch poleceniach wysylanych z pilota START (pelne otwarcie) kontakt NO i STOP kontakt NC

 

Każdy przycisk należy uczyć oddzielnie.

Otwarcie i zamknięcie można załatwić 1 przyciskiem, a drugi wykorzystać do bramy garażowej.

zamykanie może być w trybie automatycznym.

 

Napisz coś jaśniej, bo raczej pilot nie wysyła sygnały o NO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montuje, rowniez napedy FAAC 414 P. Rozprowadzilem przewody, wkrotce zamontuje silowniki. Przy czytaniu instrukcji dotyczacej programowania nasunely mi sie pytania.

 

W zestawie jest centrala sterujaca 452 MPS, odbiornik 2 kanalowy RPE433 i piloty TE433.

Moje pytania:

1) aby zgrac odbiornik radiowy z pilotem jest opisane uczenie pilota przez naciskanie jednego z przyciskow pilota. Odbiornik jest dwukanalowy czy nastepny przycisk na tym samym pilocie zostanie nauczony automatycznie? Sa dwa kanaly, czyli rozumie, ze z pilota mozemy przekazywac dwa rozne rozkazy i potrzebujemy dwa przyciski.

 

2) odbiornik RPE 433 jest zasilany z centrali sterujacej poprzez lacze J1 (J1 na odbiorniku). Lacze to jest 5-cio pinowe. Czy sa przez to lacze rowniez przekazywane polecenia z pilota do centrali sterujacej czy nalezy uzyc wyjsc przekaznikowych NO i NC?

 

Zalezy mi na dwoch poleceniach wysylanych z pilota START (pelne otwarcie) kontakt NO i STOP kontakt NC

 

Każdy przycisk należy uczyć oddzielnie.

Otwarcie i zamknięcie można załatwić 1 przyciskiem, a drugi wykorzystać do bramy garażowej.

zamykanie może być w trybie automatycznym.

 

Napisz coś jaśniej, bo raczej pilot nie wysyła sygnały o NO.

 

Dostalem od sprzedawcy dodatkowe info. Odbiornik sygnalow z pilota komunikuje sie z centrala sterujaca za pomoca 5 pinowego zlacza jezeli chodzi o kanal nr1. Drugi kanal ma dwa dodatkowe wyscia NO i NC na osobnej listwie zaciskowej. Wyjscia te wg sprzedawcy mozna wykorzystac do sterowania bramy w funkcji jako furtka. Jest tez tak opisane w instrukcji, ze kanal 2 nalezy/mozna uzyc do funkcji furtki.

 

Moim zamyslem bylo aby miec pelna kontrole nad brama, nie zalezy mi na tym aby brama zamykala sie automatycznie po jakims czasie. Wole sterowac z pilota rowniez zamykanie bramy i miec mozliwosc w kazdej chwili ja zatrzymac. Z proponowanych logik/programow sterowania mozna cos wybrac. Dla automatycznego zamykania potrzebne bylyby dwie linie chronione: w lini slupkow i przed otwartymi skrzydlami a ja mam tylko jedna fotokomorke, ktora dam przed skrzydlami bramy.

 

Faktycznie przyciski trzeba uczyc osobno. Na pilocie jest ich cztery czyli zostaloby ewentualnie do sterowania brama garazowa.

 

Dzieki pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...

Witam. Chce założyć siłowniki FAAC 414,ale z domu wychodzi mi tylko jeden kabel zasilający 4 x 1,5 i jeden kabel 6 x 0,5 do fotokomórki.

Czy można w jakiś sposób podłączyć dwa siłowniki do tego jednego kabla i fotokomórki do nastepnego kabla,żeby centrala sterująca znajdowała sie w domu?

A jeśli nie ,to czy centrala sterująca może być umieszczona na zewnatrz ? Czy nie jest to okazja dla złodzieji? :p

I czy w trakcie mrozów elektronika będzie działała poprawnie?

Z góry dzięki za odpowiedź ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chce założyć siłowniki FAAC 414,ale z domu wychodzi mi tylko jeden kabel zasilający 4 x 1,5 i jeden kabel 6 x 0,5 do fotokomórki.

Czy można w jakiś sposób podłączyć dwa siłowniki do tego jednego kabla i fotokomórki do nastepnego kabla,żeby centrala sterująca znajdowała sie w domu?

A jeśli nie ,to czy centrala sterująca może być umieszczona na zewnatrz ? Czy nie jest to okazja dla złodzieji? :p

I czy w trakcie mrozów elektronika będzie działała poprawnie?

Z góry dzięki za odpowiedź ; )

 

Trochę powyżej jest link do manuala tego zestawu. zajrzyj tam, a wiekszość odpowiedzi sam uzyskasz.

Nie da się podłączyć dwóch siłowników na jednym kablu 4x1,5.

Do fotokomórek 6x0,5 wystarczy.

Co do montażu- z powodów ilości kabla jaki należy położyć prawie zawsze montuje się elektronikę na zewnątrz. Pamiętaj, że do centrali jest podłączony odbiornik radiowy. Zasięg radia tez Ci się skróci- chyba że wyprowadzisz antenę przed dom, a i to może się okazać, że zasięg masz dopiero pod bramą... Mróz raczej nie szkodzi elektronice. Jest za to wrażliwa na wilgoć.

Czy to jest okazja dla złodziei ? Nie wiem. Pewnie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months później...

Czy wymiary A=100 i B=100 będą prawidłowe do montażu napędu Faac 414 P ?

 

Mam słupki metalowe z profila 100x100 mm. Oś zawiasu odchodzi na ok. 35 mm od słupka. Na takich słupkach nie ma możliwości zachowania wymiarów z tabelki w instrukcji - po prostu słupki są za małe.

 

Mogę jeszcze zwiększyć wymiar A, ale B już się nie da bo 35 mm zawias i 60 mm na słupku (zostaje 40 mm na przyspawanie uchwytu na napęd).

Chciałbym by brama otwierała się więcej niż do 90 stopni.

 

Ma ktoś może zamontowany ten napęd do takich słupków ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób sobie prosty testowy schemat bramy- ja zrobiłem z drewna model w skali 1:1- słupek i jedno skrzydło bramy- (ok.1 metr- więcej nie potrzeba). I wyszło mi że niestety nie da rady- musieliśmy zainstalować ślepy słupek kosztem zwężenia światła bramy. Chociaż widziałem u kogoś zamontowany ten siłownik na słupku 100x100 i działało.

 

Myślę że po zwiększeniu tego drugiego wymiaru powinno być OK. A tam gdzie można wyjść poza słupek- mozna to zrobić- chyba że siłownik zacznie wchodzić w światło furtki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wymiary A=100 i B=100 będą prawidłowe do montażu napędu Faac 414 P ?

 

Mam słupki metalowe z profila 100x100 mm. Oś zawiasu odchodzi na ok. 35 mm od słupka. Na takich słupkach nie ma możliwości zachowania wymiarów z tabelki w instrukcji - po prostu słupki są za małe.

 

Mogę jeszcze zwiększyć wymiar A, ale B już się nie da bo 35 mm zawias i 60 mm na słupku (zostaje 40 mm na przyspawanie uchwytu na napęd).

Chciałbym by brama otwierała się więcej niż do 90 stopni.

 

Ma ktoś może zamontowany ten napęd do takich słupków ?

 

Gdzies czytalem o podobnym przypadku i pisali, ze jest to mozliwe.

Sprawdz tutaj:

http://www.autobramy.org/index.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Witam

chciałbym zautomatyzować swoją bramę ale mam trochę nietypową sytuację - wymiary podane przez FAAC znacznie odbiegają od tych moich.

 

Moje słupki wyglądają następująco:

 

rysunek lewego:

______________

/_____________/

/_____________/

/_____________/

/_____________/

`````````II```\

`````````II

Prawy słupek - lustrzane odbicie lewego

 

Słupki betonowe, płaskownik na zawias bramy wyprowadzony na rogu słupka, płaskownik do zamontowania siłownika wyprowadzony tam gdzie "II" - oś tego płaskownika ok. 9 cm od rogu słupka, długość około 12-14 cm.

Skrzydło bramy 220 cm.

 

Czy uda się do tych słupków zamontować siłowniki FAAC 414? Czy kąt otwarcia tej bramy będzie około 110-120 stopni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Słuchajcie dokładnie przemyślcie zakup napędu FAAC 414, tzn przemyślcie czy chcecie mieć zainstalowane odboje na zamykaniu i otwieraniu bramy. U niektórych na pewno będą one problemem.

Ja kierowałem sie opiniami, że to dobry napęd i takie tam ale nie trafiłem do tej pory na problem odbojów. Niestety wgłębiając się w montaż siłownika który niestety już kupiłem dowiaduję się (na http://www.autobramy.org), że w tym napędzie bezwzględnie muszą one być i na otwieraniu i zamykaniu. Gdybym to wiedział to na 100 % bym tego "dziadostwa" nie kupił. Sorry ale dla mnie to lipa straszna.

Mam wjazd pod lekką górkę i różnica na skrzydle do ziemi przy otwarciu i zamknięciu wynosi 10 cm. Wypada zainstalować odbój o wysokości min. 12 cm. Czyli razem z napędem muszę kupić terenowy samochód.

 

A może ktoś ma jakieś rozwiązanie problemu? (oprócz wymiany napędu na inny)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prośba o pomoc.

 

mam problem przy montażu siłownika przesuwnego,

Siłownik jest wypoziomowany, zębaka jest przykręcona do bramy i niestety na niektórych połączeniach zębatka siłownika napotyka opory, patrząc z bliska widać ze zęby się nie schodzą, już wymieniłem kolejność listew zębatych oraz tył na przód i odwrotnie, i jeżeli poprawi się w jednym miejscu to problem objawia się w drugim, czy ja coś źle robię? czy mam tak przekładać listwy aż znajdę najlepsze ustawienie? a może to jest objaw ze siłownik jednak jest nie wypoziomowany idealnie?

 

EDIT

udało mi się bez pomocy :-)

jednak trzeba było właściwie ustawić listwy zębate na bramie, odpowiednia kolejność i ustawienie załatwiły sprawę, teraz już mi brama śmiga sama :-)

jeszcze wyregulowanie i zaprogramowanie różnych funkcji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie dokładnie przemyślcie zakup napędu FAAC 414, tzn przemyślcie czy chcecie mieć zainstalowane odboje na zamykaniu i otwieraniu bramy. U niektórych na pewno będą one problemem.

Ja kierowałem sie opiniami, że to dobry napęd i takie tam ale nie trafiłem do tej pory na problem odbojów. Niestety wgłębiając się w montaż siłownika który niestety już kupiłem dowiaduję się (na http://www.autobramy.org), że w tym napędzie bezwzględnie muszą one być i na otwieraniu i zamykaniu. Gdybym to wiedział to na 100 % bym tego "dziadostwa" nie kupił. Sorry ale dla mnie to lipa straszna.

Mam wjazd pod lekką górkę i różnica na skrzydle do ziemi przy otwarciu i zamknięciu wynosi 10 cm. Wypada zainstalować odbój o wysokości min. 12 cm. Czyli razem z napędem muszę kupić terenowy samochód.

 

A może ktoś ma jakieś rozwiązanie problemu? (oprócz wymiany napędu na inny)

 

Odbojnik nie musi byc koniecznie na koncu skrzydla, moze byc np, w srodku. Czytalem tez gdzies, ze mozna by przy samym slupku albo na slupku, ale wtedy dzialaja zapewne duze sily na zawiasy i na odbojnik, robi sie "dzwignia jednoramienna".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...