Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Nierówne płytki z Opoczna

gothic

Recommended Posts

Zakupiłem około 40m2 płytek z Opoczna (Inwencja) 30x30 do salonu i na korytarz. Okazało się właśnie, że płytki te, pomimo faktu, że są niby z tej samej serii rożnią się między sobą o 1-2 mm. Fugi zaplanowałem małe 1,5mm, zatem przy kilkunastu płytkach robią się straszne "zęby" i wygląda to po prostu tragicznie.

Jako, że jestem zielony, moje pytanie brzmi, czy jest szansa, że uda mi się wymienić te płytki w sklepie, część juz niestety jest położona? Czy są jakieś określone "normy" i te 1-2 mm się powiedzmy w nich mieszczą? Czy to często spotykane zjawisko? Jako laik, nigdy się czegos takiego nie spodziewalem, kupuje plytki, place kase i fakt, ze maja one byc rownych rozmiarow nie jest chyba jakims wygorowanym wymaganiem? :)

• 2 weeks później...
  • 7 months później...
  • 4 weeks później...

Też słyszałam od moich 3 "kandydatów" na płytkarzy o tym, że płytki z OPOCZNA bywają bardzo krzywe.

Radzili, żeby temat odpuścić i kupić inne.

:-?

Byłam bardzo zaskoczona, tym bardziej że teraz ceny OPOCZNA są niemal... włoskie czy hiszpańskie.

Aktualnie OPOCZNO baaardzo się ceni.

:o

U mnie najdroższe i zarazem "najkrzywsze" były Tubądzin (Onyx) - tragedia kompletna. Na drugim miejscu czarnej listy właśnie Opoczno (Fiji) - krzywe mocno nie były ale za to jasne miały zupełnie inny wymiar niż ciemne i dla odmiany jeszcze inny wymiar miały dekory. Ale fachowcy poradzili sobie fugami i wyszło OK.

Najlepszy i zarazem najtańszy :o był Paradyż - z niego miałem najwięcej (Terrano, Amber, Markiza, Inca, Alabama). W holu z Ambera ułożony "dywan" w karo praktycznie bezfugowo.

Bardzo zaskoczony byłem płytkami firmy Domino (nomen omen z Tubądzina) - kupiliśmy takie (Fiesta) do pralni. Ładne i też równe.

Łącznie wszystkich płytek było ok. 200 m2 z czego Tubądzina raptem 18 m2, a Opoczna 26 m2... więc raczej statystyka na niekorzyść tychże.