GreLen 31.12.2008 14:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2008 Kiedyś szukałem tych informacji w sieci i ich nie znalazłem. W zwiazku z tym wrzucam coś od siebie aby inni w mojej sytuacji mieli łatwiej... Podobnie jak wielu z Was budowaliśmy do z żoną metodą gospodarczą, czyli sami na każdym etapie użeraliśmy się z podejmowaniem decyzji na temat tego co będzie dla naszego domu (dla nas) najlepsze, co nam się podoba, co nas przekonuje, a co nie. Były brygady bardziej udane i mniej udane ale o tym nie będziemy się tutaj rozwodzić. Ogrzewanie: =========== Kocioł gazowy (ACV HeatMaster) + kominek z płaszczem wodnym (wkład Edilkamin Aquatondo 29, prawy). Dom ma około 220 m2 powierzchni. Uwagi na temat ekspolatacji systemu ========================== 1. Kocioł ACV został zainstalowany przez firmę instalacyjną, tak, że w chwili przepompowywania gorącej wody ze zbiornika w kominku (płaszcz wodnym) automatycznie przestaje spalać gaz i przechodzi w stan czuwania (standby). 2. Tak to pracuje tylko, że kocioł gazowy tak czy owak pali gaz aby utrzymywać pewien zapa gorącej wody w zbiorniku. [miekszłem wcześniej w bloku i troche mnie dziwi, że junkers w bloku nie potrzebował zbiornika do zapewnienia własciwych ilości gorącej wody do mycia i kąpieli]. 3. Kominek ma doprowadzenie świeżego powietrza z zewnątrz. Ale zagwozdką była sprawa jak podłączyć tę rurę do samego wkładu. Musiałem przeczytać 'cały internet' i zadzwonic do uczynnego i pomocnego gościa z serwisu http://www.edilkamin.pl. Dowiedziałem się, że nowe wkłady Aquatodno 29 (w tym i mój) można podłączyc przez doprowadzenie zimnego powietrza bezpośrednio do paleniska, bo w dolej części wpładu (z tyłu) są 2 ostwory, do których podłącza się dopływ powietrza (do jednego z nich). Inna opcja polega na tym, że do przednich kratego tego wkładu montuje się z blachy zrobioną łącznicę wentylacyjną (nie znam nazwy technicznej sorry), tak jak [trochę] widać na moich zdjęciach [to ta srebrzysta część u dołu]. http://lh5.ggpht.com/_rgZ_SwRUai8/SVte54IWAiI/AAAAAAAAO3Q/s6IfpRDg0TE/s640/DSC_2773.JPG 4. Na razie nie zrobiliśmy obudowy, bo obserwujemy działanie całej instalacji i zastanawiamy się nad tym, czy nie zamontować wentylatora sterowanego automatyką (razem z pompą). 5. Sam komin [scheidel Fi=200], ma koło 6 metrów od kominka. Znalazłem gdzieś na stronie KRATKI.pl [chyba] dużo informacji teoretycznych i policzyłem sobie czy wszystko wystarczy aby był dobry cug -- wystarczyło. Trochę się stresowałem, bo wykonawca który mówi "bęzie pan zadowolony", mało mnie przekonuje... oczywiście nie muszę mu zapłacić i skończyć w sądzie, ale nie o to mi chodzi a o wybudowany uczciwie szybko i nie drogo dom (dłuższa historia). Tak czy owak: wkład trzeba było zredukować z Fi=220 do Fi=200 a gościu mówi , że on redukuje zaraz za wkładem i ze wprowadzenie do komina robi pod katem 90 stopni. Fajnie, tylko że z instrukcji Edilkamina wprowst [ikonami] wynika, ze tak robić ne nalezy. Potraktowałem to jako istotne zalecenie -- szczególnie dlatego, że Edil daje w RP tylko 2 letnia gwarancję na wkład -- zmusiłem gościa do zrobienia tego po mojemu. Teraz komin ciągnie jak cholera. Wykonawca nie chciał mi zamontować przepustnicy [szybru] ale uznałęm to za konieczne i jest. Dziękuję Bogu za upór w tej spawie, bo gdyby nie to to teraz faktycznie wkład paliłby 7 i więcej kg/h. Niby nic ale jak sobie człowiek policzy że daje to 178kg na dobę, to trochę daje do myślenia. 6. Nadmiar mocy. Tak, podejmujac dezycje na temat ogrzewania myślełem że nadmiar mocy jest OK. Ale teraz barziej bym badał kwestie zwiazane z dopilnowaniem możliwości płynnej regulacji w dół. [podobno to mam zapewnione, ale ocenię dopiero po pierwszym sezonie grzewczym, bo na razie każde mruczenie palników w kotle trochę mnie stresuje] 7. Wkład komnkowy eksploatacja. ======================= Firma instalacyjna, która robiła dla mnie łącznie: C.O. kanalizację, wodę, itp. nie robiła wcześniej ogrzewania na tym modelu kominka, więc bylismy zdani tylko na to co producent zapisał w instrukcji obsługi. Była wersja polska i włoska. Obie czytaliśmy bo akurat żona jest filolożką italionistyki. Jak to zinstrukacjami bywa w sprawach kluczowych są enigmantyczne. Przez pierwszych kilka tygodni czyściliśmy szybkę jak frajerzy - to jest gimnastykując się [bez otwierania jej na bok]. Instrukcja nieopisywała ani słowem możliwości otwierania. Jak to możliwe, że czytając ["pół internetu"] o tym urzadzeni przed kilkoma miesiącami przegapiłem sprawę dotyczącą otwierania i czyszczenia szybki? Na szczęście szybka się otwiera pomimo że makarony [i polski dystrybutor] nie napisały nic o tym w instrukcji. Czyszczenie szybki w Edilkamin Aquatondo 29 Musisz doszukać się klucza http://lh6.ggpht.com/_rgZ_SwRUai8/SVtfEVcdzBI/AAAAAAAAO3s/uaLjf7Gf24o/s720/DSC_2770.JPG ....tenże klucz nalezy wsadzić... http://lh5.ggpht.com/_rgZ_SwRUai8/SVte9TnUXsI/AAAAAAAAO3g/2DqUnolnAsk/s640/DSC_2771.JPG http://lh5.ggpht.com/_rgZ_SwRUai8/SVte78G-fqI/AAAAAAAAO3Y/f-f7T5atJ9M/s800/DSC_2772.JPG http://lh4.ggpht.com/_rgZ_SwRUai8/SVte3cfjRqI/AAAAAAAAO3I/TXKJtp6BWmQ/s640/DSC_2774.JPG http://lh5.ggpht.com/_rgZ_SwRUai8/SVtezfAUbKI/AAAAAAAAO24/k5CcbT3u9zE/s912/DSC_2776.JPG 8. GENERALNIE. Trochę nas stresuje to, że firma instalacyjna prezentuje pełny luz w temacie naszych robót [do tego stopnia, że rozważam poważne formalne działania w jej sprawie]. Patrządc na sposób instalacji akcesoriów dookoła kominka mam przeczucie, ze nie tak to powinno wyglądać. Może ktoś się też wypowie. Szczególnie chodzi mi o te dyndające kable i czujnik temperatury zamocowany do rudy doprowadzającej wodę do wkładu [alboodprowadzającej] za pomocą plastikowej opaski. Liczę na to. http://lh5.ggpht.com/_rgZ_SwRUai8/SVt16sQTx4I/AAAAAAAAO4Q/-dEXykWD3U0/s800/20081231%20dom%20kominek.jpg 9. Poza tym kominek wodę grzeje i jest OK. Przy temperaturze ponad 60kilka stopni też da się słuszeć lekki szum [bez obudowy], ktoś pisał na tym forum o podobnym zjawisku w jego Edilu. 10. Uwaga - prawie wszyscy nasi goście jak zobaczyli nasz wkład to reagowali: "o kurwa ale to wielkie". Rzeczywiście Aquatodno to wielka maszynka [ale 'ekran ma spory' no i potencjalnie moc ma 27 kW (chyba)] pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michael_p 10.05.2009 20:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2009 pomyśl że wszystkie elementy przy kominku będą w komorze w której będzie wysoka temperatura plastik ODPADA !!!! nie jestem fachowcem po prostu mam taki kominek ale czujnik temp mam po przeciwnej stronie mnie firma instalatorska spsuła jedynie: zastosowała za mały przekrój rurek przeprowadziła plastikowe rurki w komorze przy kominku aby się stopiły przy pierwszym paleniu wsadziła zawór z plastikowym elementami w komorze wsadziła odprowadzenie wody w plastikowej rurce przy kominku pompę obiegową dała na zasilaniu a nie na powrocie itp. zapytaj gościa o wykształcenie ... może jest po gastronomii .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stajsz 22.07.2010 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2010 A jak ci sie drzwiczki do góry podnoszą? gdyż mam taki sam wkład i mi bardzo ciężko sie podnoszą , czy jest w nim jakaś regulacja - strasznie są ciężkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stajsz 22.07.2010 20:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2010 Tak sobie jeszcze przwglądam twoje zdjecia, i mam pytanie - czemu nie masz przyłączonego dopływu lub odpływu wody z prawej strony ? Teraz kominek nie ogrzewa ci równomiernie wody , i masz straty bo grzeje jakby tylko lewa połowa płaszcza. Woda nie opływa całej komory. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekorozwiazania 21.12.2015 10:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2015 zapytaj gościa o wykształcenie ... może jest po gastronomii .... dobrze żeby był wogóle po czymś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
saturnv 21.12.2015 17:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2015 Mam taki sam kominek. Podlaczenie powinno byc po skosie Czyli jak masz zasilanie po lewej na dole to powrot goracej wody po prawej na gorze. Lub uklad symetryczny. Po drugie przekroje tych rur za male. Brakuje tez zabezpieczenia termicznego (zobacz Husty 5067) i schladzania tego kotla. Nie widze nigdzie zaworu bezpieczensta i naczynia przeponowego moze sa w kotlowni. Do tego typu kotla to tylko bufor. Wymienniki plytowe z racji na dosc wysoka moc totalnie odpadaja. No i obowiazkowo ups pod pompe M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
saturnv 21.12.2015 17:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2015 Dodam jeszcze ze ten caly wklad musisz zaizolowac jakas np welna, a szczegolnie ta plyte no gorze pomiedzy szyba a wylotem komina Obudowe polecam z plyt ognioodoornych a nie z plyt karton gips czerwonych i welny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.