Karlsen 13.06.2011 14:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 (edytowane) Wspomaganie ogrzewania domu - jest to klarowne.Powraca moje pierwsze pytanie tylko w innym kontekście, mianowicie czy powyższe rozwiązanie ma swoje uzasadnienie ekonomiczne? O ile można realnie podnieść temperaturę nawiewu wentylacji? Relacja kosztów do zysków? Jak bardzo będzie to zabieg energooszczędny? Dopisałem:W odpowiedzi na powyższy post: Piczman - poczułem się "potraktowany z góry", niemniej jednak nie zmieniło to mego szacunku dla człowieka o statusie forum najlepszego doradcy od energooszczędzania. Edytowane 13 Czerwca 2011 przez Karlsen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Qter 13.06.2011 14:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 Karlsen, Zamiast odpowiadać się zapytam. Czy możesz napisać łopatologicznie jak policzyłeś, że przy sprawności 87% z temp. -22C otrzymasz +19 ? A jaką temeraturę przy tej samej sprawności reku otrzymasz z 0C a potem z +3C ? PZDR Qter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
paviko 13.06.2011 18:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 WitamPrzymierzam się do zakupu reku Jan-Gaz. Jak dokładny jest projekt wentylacji obecnie dołączany gratis przy zakupie? Zdziwiło mnie hasło "Poradnik montażu", czy to oznacza że instalacje wentylacji można wykonać samemu jeśli ma się czas i wyobraźnie? A może znacie dobre i solidne firmy instalacyjne w okolicach Warszawy, te co znalazłem wyliczją za same kanały po 10-12 tyś + montaż + reku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 13.06.2011 18:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 że się wtrącę... Prz moim Jan gazie z wymiennikiem przeciwpradowym właczenie GWC przy -11 stC nie dało nic (prawie - różnica 0,2stC) po stronie nawiewu do pomieszczeń. Tzn cały zys uciekł w wyrzutnie. Zaleta jes taka że centrala się nie rozmraża. I to tyle w zimie. W lecie GWC chłodzi - tu widzę większy zysk. Ale.... Czytałem o centralach które w zimie zamarzają i przestaja działac albo posiadają grzałkę i doprowadzają do ruiny. Tu warto zastosować GWC. Ale niekoniecznie wydając na nie naście tys zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 13.06.2011 18:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 czy to oznacza że instalacje wentylacji można wykonać samemu jeśli ma się czas i wyobraźnie? ... Nie święci garnki lepią... a pamiętaj że przysłowia sa mądroscią narodu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jareq 14.06.2011 21:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2011 Witam, że się wtrącę... Prz moim Jan gazie z wymiennikiem przeciwpradowym właczenie GWC przy -11 stC nie dało nic (prawie - różnica 0,2stC) po stronie nawiewu do pomieszczeń. Tzn cały zys uciekł w wyrzutnie. Zaleta jes taka że centrala się nie rozmraża. I to tyle w zimie. W lecie GWC chłodzi - tu widzę większy zysk. Zwięźle i na temat, moje obserwacje potwierdzają takie stwierdzenie. Po stronie zysków w zimie należy zaliczyć : - niewielki wzrost temp. nawiewu do pomieszczeń, - brak szronienia ( zmniejszenie sprawności odzysku ) spory zysk w różnicy temp. nawiewu do pomieszczeń, - zysk na energii potrzebnej do odszronienia wymiennika ( w zależności od producenta praca na zwiększonych obrotach wentylatora lub załączanie nagrzewnicy itp. rozwiązania ). pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karlsen 15.06.2011 07:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 Karlsen, Zamiast odpowiadać się zapytam. Czy możesz napisać łopatologicznie jak policzyłeś, że przy sprawności 87% z temp. -22C otrzymasz +19 ? A jaką temeraturę przy tej samej sprawności reku otrzymasz z 0C a potem z +3C ? PZDR Qter Jak już wcześniej pisałem: 22C (temp. wyjść) pomnożyłem przez sprawność podaną przed producenta, czyli 87% co dało wynik 19C. W wielkim uproszczeniu. Na stronie Jan-Gaz (zakładka Dla dociekliwych) sprawność odnosi się do 0,87kW odzysku (przeliczając temperatury wychodzi 16C/20C=80%), przyjąłem prostszą metodologię obliczeń. Pisałem o sprawności, bo uważam to za podstawowy parametr (obok rodzaju wymiennika, głośności oraz energooszczędności wentylatorów) brany pod uwagę przy wyborze centrali. Jaka będzie temperatura prz 0C czy +3C? Coulignon i Jareq podzielili się doświadczeniem. Odpowiedź nasuwa się sama. Stąd w poprzednich postach wysnułem wniosek: przy sprawnościach central rzędu 87% i więcej zastosowanie gwc zimą nie daje wielkich korzyści (w stosunku do poniesionych kosztów). Dlatego rozważam zastosowanie tego układu w kontekście okresu letniego, czyli chłodzenia pomieszczeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 15.06.2011 07:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 Dlatego rozważam zastosowanie tego układu w kontekście okresu letniego, czyli chłodzenia pomieszczeń. Tu możesz się bardziej zawieźć niż w okresie zimowym pod względem zysków . GWC nie ochłodzi Ci pomieszczeń. Zbyt mała moc. GWC nie dopuści żebyś miał w domu 30 C po 2 dniach upałów, a ile będzie to zależy od zysków ( okna,użytkowanie domu). Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 15.06.2011 08:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 Swoja droga chodzi mi po głowie budowa takiej "Klimy dla ubogich" z wykorzystaniem GWC glikolowego. Czyli dodatkowe anomostay w sypialniach, większy wymiennik, wentlator tak żeby wymieniał kubaturę chłodzonych pomieszczeń 2 razy w ciagu godziny i praca tylko w cyrkulacji powietrza - czerpnia na korytarzu. Na razie brak kasy i chęci ale chyba cos takiego popełnię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
katarzyna349 15.06.2011 12:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 Witam.Buduje dom i pomocne byłyby mi informacje jak wybieraliście system rekuperacji? Czy zrobiliscie to samemu czy jakis konkretny polecił Wam instalator? w jaki sposob dobieralisce rekuperator do Waszych potrzeb? itd. Wszystkie info beda mi pomocne.Z gory dziekuje.Pozdrawaim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 15.06.2011 12:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 Są 2 szkoły. Albo kupujesz jak wszystko inne czyli internet,sklepy,salony sprzedaży i tam wszystko Ci doradzają, no bo przecież fachowcy . Albo czytasz forum lub inne artykuły a potem sam wybierasz urządzenia i rodzaje kanałów, projektujesz sobie zgodnie z przyjętymi zasadami żeby wszystko grało i masz . Wszystko zależy od czasu jakim się dysponuje i od chęci, no i jeszcze od zasobności portfela . PS. I nie musisz kopiować postów we wszystkich możliwych wątkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piogron 18.06.2011 16:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2011 Ja mam u siebie w projekcie czerpnię powietrza od strony wejscia do domu. Czy wokól czerpni nie brudzi się sciana? Zastanawiam się czy nie lepiej dac czerpnie i wyrzutnie na jednej scianie tylko w odleglosi powiedzmy okolo 4 m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 20.06.2011 07:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2011 Nic się nie brudzi przy czerpni ale Ja bym to dał jak najdalej od drzwi wejściowych.Ale ,,,Głównym kryterium jednak niech będzie jak najkrótszy odcinek przewodu między czerpnia a centralą . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karlsen 20.06.2011 11:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2011 Czy rzeczywiście najkrótszy odcinek powinien być dominującym czynnikiem decydującym o usytuowaniu czerpni? Rozważałem dłuższą drogą od czerpni do centrali, biegnącą przez garaż (w sumie 10m długości kanału), w celu wstępnego ogrzania powietrza. Kotłownia w której będzie centrala ma osobne wyjście i mógłbym skrócić drogę do 1 m. Pisząc o najkrótszej drodze miałeś na myśli opory, które musi pokonać powietrze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 20.06.2011 11:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2011 Wstępne ogrzanie kanału = wychłodzenie pomieszczenia w którym biegnie lub odwrotnie.Zwykle nie jest to pożądane albo skuteczność szału nie robi . Jestem za krótkim odcinkiem do czerpni i używania gruntowego wymiennika dla stabilizacji układu wentylacji .Jakiekolwiek inne dogrzewanie to kompromis lub strata w innym miejscu . Ale są różne sytuacje, można wykorzystać odnawialne źródła inne niż grunt, np. słońce.Każdy dom jest inny !Więc niekoniecznie mogę mieć rację dla każdego przypadku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 21.06.2011 14:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2011 a możliwa i woda kapiąca z takiego kanału... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karlsen 21.06.2011 16:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2011 Kondensacja - w gwc rurowym nie występuje (wynika z postów użytkowników), a mój garaż będzie nieogrzewany, czyli dużej różnicy temperatur między powietrzem w przewodzie a garażem nie będzie - wykres Molliera. Dochodzi jeszcze pytanie dotyczące sposobu izolowania lub nieizolowania tej rury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Qter 21.06.2011 21:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2011 Karlsen, Bieżesz rurę flex, obwijasz ją np. supematą isovera 5 cm, na to dajesz folie strecz i gotowe... PZDR Qter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karlsen 22.06.2011 07:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2011 Nie chodziło mi stricte o sposób zaizolowania, ale o jego sens w przypadku, kiedy garaż ma wstępnie ogrzać powietrze biegnące w rurze. Oczywiście latem garaż, jako chłodne pomieszczenie powodowałby ochłodzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Qter 22.06.2011 09:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2011 (edytowane) ok Główny problem jest w zimie - bo jest zimno więc po co robić jeszcze zimniej przez nieizolowany kanał czerpni? Jeśli chodzi o wyrzut to tu nie koniecznie - zrobisz co ci pasuje (z tym, że w lecie będzie ci dodatkowo grzał). Życie to sztuka wyborów (kompromisów również) PZDR P.S. Aby zbytanio nie odbiegać od tematu reku Jan-Gaz informuję że podobno Szwedzi coś majstrują przy wymiennikach więc Jan-Gaz czeka na nową partię wstrzymując wysyłanie samych pudeł aby uniknąć ewentualnych problemów. Qter Edytowane 22 Czerwca 2011 przez Qter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.