Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Rekuperator Jan-Gaz opinie


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

berluf selen to fajna maszynka i mam do niego zaufanie, mitsubishi nie znam ale na krzyżówce za bardzo mu nie podskoczy modelu 8 nie widziałem, którego komfowenta masz na myśli?

Dzieki za odpowiedż,z mitsubishi dostałem propozycje na ten model-Mitsubishi typ Lossnay LGH-80 RX5-E,co powiesz na temat wymiennika celulozowego?Czy to ma racje bytu bez GWC i jakąś rozsadną trwałość,bo w tej chwili maja atrakcyjną oferte cenową.

http://www.ajb-klima.pl/mngo_rekuperator_mitsubishi_szczecin_zachodniopomorskie.htm

Z tego co sie orientowałem Berluf to produkcja Dospela,ale widzę że miałeś z nim do czynienia w pozytywnym sensie,częśc osób z którymi rozmawiałem zdecydowanie odradzała mi go ,arumentują DOSPEL-zapomnij.Z Komfoventu rozważałem RECU na krzyzowym lub REGO obrotowy model 700 lub 900,gdyz moja firma instalatorska wyliczyła mi wymianę na godz min 600 m3,(,,Jeżeli będzie Pan szukał jeszcze jakiegoś innego rekuperatora to wg mnie o wydajności nie mniejszej niż 600 m3/h przy sprężu około 170-200Pa<<)ale z tego co czytałem nie posiadaja one bypassu ,silniki na prad stały lub nowe EC-prad komutowany-to juz dla mnie za ciężka artyleria,ze specyfikacji wynika że są tez dosyc głośne i prądożerne.

http://www.komfovent.com/pl/index.php?option=com_content&task=view&id=33&Itemid=46

Jesli rozwazać nagrzewnicę to elektryczna czy wodną,liczę na fachową poradę jak sie w tym odnależć?

Polecano mi w innym miejscu Valloxa-ale model do mojej kubatury ma zaporowa cenę.

P.S:Moja lokalizacja Rzeszów,może jakieś miejscowe sugestie?

Wracajac do Berlufa to podobna czesto zamarza-a ja chcę tego uniknąć(,,bo widzisz nikol nie zamarza a berluf standardowo, dla mnie jest tak samo znajomy jak jakieś eko-zefiry, barosze czy inne firmy, tylko sterownik mi sie do niego nie podoba ale to sprawa gustu,,.

Proszę o poradę dotyczaca modelu,nie jestem branżowcem,więc czekam na wszelkie sugestie,wg mnie nie bedąc zorientowanym w temacie,naprawde można dziecinnie łatwo dać się bardzo konkretnie naciagnąć.

Pozdrawiam,dzieki z góry za odpowiedż

Edytowane przez jajoner
dodatkowe informacje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...kolego najtańszy jangaz to 3500 netto... pomyliłeś się tylko o 2000 ;)

 

A rzeczywiście, źle spojrzałem - wybrałem wentylatory prądu stałego i wymiennik przeciwprądowy. Sorki.

 

W takim razie czy warto wydawać te 2 tys więcej na wentyle prądu stałego i większą sprawność na wymienniku przeciwprądowym? Ktoś to kalkulował?

Zastanawiam się też do jakiego stopnia posunięta jest automatyka w serii E2/E3 - rozumiem, że steruje bypassem ale czy też przepustnicą czerpnia ścienna/gwc, czy steruje mocą wentylatorów po przełączeniu się na gwc czy też włączeniu bypassu (bo zmieniają się wtedy opory instalacji)?

 

Co do automatyki to już wiem, że tak. Przy wentylatorach DC można wszystko ;-) ... ale co z opłacalnością? Na wykresach widać, że na niskich biegach różnice w poborze prądu są niewielkie.

Edytowane przez bitter
Sam sobie odpowiem ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S:Moja lokalizacja Rzeszów,może jakieś miejscowe sugestie?

..........................

 

Jeżeli jesteś z Rzeszowa to praktycznie masz "za miedzą" dwóch producentów rekuperatorów: Tywent i JanGaz - w tym wypadku z silnym naciskiem na tego drugiego :)

Nie wiem jak Tywent ale JanGaz ma szeroką ofertę rekuperatorów: moc, AC, DC, GWC, BYPASS i inne mniej lub bardziej ważne funkcje.

 

ps. Sorry jeżeli uraziłem jakiegoś wielbiciela rekuperatorów Tywent ale to jest moje subiektywne zdanie, zgodne z zasadą, że "jeden lubi konie, a drugi koninę"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tywentowe reku wywodzą się w prostej linii od przemysłowych, wymienniki krzyżowe alu albo papier, są proste i tanie, tywenta polecałbym, tam gdzie na pewno będzie gwc i potrzebne duże wymiany oraz nagrzewnica wtórna, prawie każda inna opcja to jangaz, a opcje bez gwc to nikol albo bartosz, wolę bartosza bo tańszy, nikol ładniejszy :), jest jeszcze ktoś w łąńcucie robiący rekuperatory ale do małych domków i na krzyżowych wymiennikach (mogę się mylić bo nie wgłębiałem się w temat)

 

nagrzewnice wstępne sobie odpuść bo to rozwiązanie kiepskie, wszystkie reku zamarzają , tyle że jedne wcześniej inne później, krzyżowe najszybciej, bartosze i nikole najodporniejsze na to zjawisko, wymiennik celulozowy to papier impregnowany jakimiś solami lub coś co przypomina ogrodniczą włukninę, służy do odzusku jeszcze wilgoci, wymienniki tego typu nadają się wg mnie najlepiej tam gdzie trzeba dużo wiać i jest nagrzewnica wtórna, mają niższą sprawność nawet od krzyżówek alu ale za to masz zachowaną część wilgoci w której jest ciepło tyle że ukryte więc nie ma tragedii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tywentowe reku wywodzą się w prostej linii od przemysłowych, wymienniki krzyżowe alu albo papier, są proste i tanie, tywenta polecałbym, tam gdzie na pewno będzie gwc i potrzebne duże wymiany oraz nagrzewnica wtórna, prawie każda inna opcja to jangaz, a opcje bez gwc to nikol albo bartosz, wolę bartosza bo tańszy, nikol ładniejszy :), jest jeszcze ktoś w łąńcucie robiący rekuperatory ale do małych domków i na krzyżowych wymiennikach (mogę się mylić bo nie wgłębiałem się w temat)

 

nagrzewnice wstępne sobie odpuść bo to rozwiązanie kiepskie, wszystkie reku zamarzają , tyle że jedne wcześniej inne później, krzyżowe najszybciej, bartosze i nikole najodporniejsze na to zjawisko, wymiennik celulozowy to papier impregnowany jakimiś solami lub coś co przypomina ogrodniczą włukninę, służy do odzusku jeszcze wilgoci, wymienniki tego typu nadają się wg mnie najlepiej tam gdzie trzeba dużo wiać i jest nagrzewnica wtórna, mają niższą sprawność nawet od krzyżówek alu ale za to masz zachowaną część wilgoci w której jest ciepło tyle że ukryte więc nie ma tragedii

Witam,bardzo dziękuje za porady,gdybym jednak chciał wybrać cos innego:np Komfovent Regu lub Berlufa selena 800(na innymforum pisałeś że często zamarza,czy to znacząca wada?) to jak się do tego ustosunkujecie,rozumiem że Mitsubishi to nie najlepsza opcja.jakie inne centrale polecacie do domu jak wczesniej pisałem, bez GWC,zapomniałęm zaznaczyc będzie równiez klima,jesli nagrzewnica to jak zrozumiałem wtórna,pozdrawiam,dzieki ,czekam na wsparcie.

P.S.Na stonie Komfowentu przeczytałem o silnikach Ec komutowanych elektronicznie-prosze o info z czym to się je

Edytowane przez jajoner
dodatkowe informacje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komutowane elektronicznie tzn że nie mają mechanicznego komutatora więc nie hałasuje :), mało wiem nt mitsubishi, selen ma 3 wymienniki przeciwprądowe równolegle i słuszne wentylatory i daje rade, jak zamarznie to go automatyka rozmraża, nie przeskoczysz tego bez gwc, sęk tylko że nie pamiętam czy ma grzałkę czy modulacje, masz chyba dużą chałupę więc może pokombinuj inaczej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komutowane elektronicznie to nic nowego :) W innych dziedzinach techniki takie silniki stosowane są od dawna tylko inaczej się tam nazywają - np. silniki bezszczotkowe. Gdzieś czytałem, że są bardzo oszczędne (wysoka sprawność) - fakt mają dobry stosunek mocy do masy ale to nie samolot i w przypadku rekuperacji to bez znaczenia. Nikt natomiast nie pisze, że tych silników nie da się tak po prostu włączyć do zasilania. Do pracy muszą mieć odpowiedni regulator, który ma też swoją sprawność (czytaj: dobrze się grzeje) i jak zestawić całość tzn. regulator + silnik to wtedy można porównać do starszych konstrukcji i może okazać się, że większe koszty "nowinek" nigdy się nie zwrócą (oszczędności energii) w rozsądnym okresie eksploatacji. Poprzednik napisał, że nie hałasują - hałasują tylko inaczej :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitać,

 

Pozwólcie, że wtrącę sie w dyskusję.

Właśnie otrzymałem projekt WM do mojego domu (kubatura wentylowana ok 450-500m3, proj. Ptyś 2G).

W projekcie dobrano centralę PLUGGIT AP450 (450m3/h przy 150Pa), której cena jest chora więc chcę ją zamienić na Jan-Gaza.

Pytanie: mam zamiar wentylować ok. 0,3-0,5 kubatury na godzinę więc czy nie popełnię błędu zamieniając PLUGGITA na Janka 350m3/h?

Niestety nie mam w projekcie obliczonych oporów instalacji. Jest tylko rozprowadzenie kanałów, zestawienie kanałów itp.

Średnice od 160mm do 80mm.

A tak BTW to chętnie bym skonsultował go ze znawcami tematu więc zabieram się do skanowania:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitać,

 

Pozwólcie, że wtrącę sie w dyskusję.

Właśnie otrzymałem projekt WM do mojego domu (kubatura wentylowana ok 450-500m3, proj. Ptyś 2G).

W projekcie dobrano centralę PLUGGIT AP450 (450m3/h przy 150Pa), której cena jest chora więc chcę ją zamienić na Jan-Gaza.

Pytanie: mam zamiar wentylować ok. 0,3-0,5 kubatury na godzinę więc czy nie popełnię błędu zamieniając PLUGGITA na Janka 350m3/h?

Niestety nie mam w projekcie obliczonych oporów instalacji. Jest tylko rozprowadzenie kanałów, zestawienie kanałów itp.

Średnice od 160mm do 80mm.

A tak BTW to chętnie bym skonsultował go ze znawcami tematu więc zabieram się do skanowania:)

 

Podobna kbatura jest u mnie. Janek 350 radzi sobie. Ale jakby był 420 to by źle nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy jakie opory ma twoja instalacja, pluggit to mało znana nazwa, nie wiem jak ze serwisem ale zwróć uwagę na jedną rzecz, mianowicie ten pluggit ma podaną wydajność 450m3 dla oporu 150 Pa, jangaz 350 dla 150 Pa daje jakieś 270 m3 czyli jakieś 60% wydajności pluggita, inaczej mówiąc zakładaną wydajność 0.5 osiągniesz piłując jangaza 350 na ostatnim biegu :(, znacznie lepiej wypadnie tu 420 bo da 330 m3 a 500 wypada nawet lepiej niż oferowany pluggit bo dla 150 Pa daje 520m3,

 

pomyśl i wybierz :)

Edytowane przez kangaxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komutowane elektronicznie tzn że nie mają mechanicznego komutatora więc nie hałasuje :), mało wiem nt mitsubishi, selen ma 3 wymienniki przeciwprądowe równolegle i słuszne wentylatory i daje rade, jak zamarznie to go automatyka rozmraża, nie przeskoczysz tego bez gwc, sęk tylko że nie pamiętam czy ma grzałkę czy modulacje, masz chyba dużą chałupę więc może pokombinuj inaczej

 

Witam ponownie,dzieki za poprzednie info,czy orientujesz(-ecie) się jakie filtry ma BerluF selen 800,czy ma EU 7 ,czy posiada bypass,jakie ma wymienniki,nie mogę nic znależć na ten temat.Berluf ma modulację,grzałke można dokupić.Co masz na mysli ,żeby pokombinowac inaczej?Czy znacie reku Enerventa z obrotowym wymiennikiem model-Greenair pelican 85: zkatalogu-wydajnosc 684-740m3,zalecana kubatura-0-1138m3,moc went-2x300W.Czy prawda jest że reku bez GWC ma niewielki sens,tłumaczono mi że w zimne dni bedzie mi wychładzać dom(bez GWC) i moge pójść z torbami za gaz?Macie jakies propozycje odnosnie central do mojego domu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...czy już na prawdę nie ma "normalnych" producentów na tym świecie ??? ,musisz przebierać w takich wynalazkach? ;)

na pewno aż takie wydajności są Ci potrzebne ? moc went 2 x 300 W to by oznaczało, że albo masz ciężarówkę pieniędzy na zbyciu albo będziesz włączać wentylację na godz dziennie a przecież nie o to tu chodzi ;)

 

co to znaczy, że reku bez GWC nie ma sensu ??? to bardzo ciekawa teoria.... na pewno z GWC zyskasz jakiś stopień na nawiewie, ale nie popadajmy w przesadę....

z torbami prędzej pójdziesz przy went grawitacyjnej, która zimą wymienia o wiele więcej niż potrzeba....

 

podaj nazwę projektu domu bo nie mogę znaleźć.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy prawda jest że reku bez GWC ma niewielki sens,tłumaczono mi że w zimne dni bedzie mi wychładzać dom(bez GWC) i moge pójść z torbami za gaz?Macie jakies propozycje odnosnie central do mojego domu?

 

Aleś wynalazki wyszukał:)

Nie wiem jaki masz dom (zamek, pałac) ale to jakieś wielkie wydajności są.

Myślę, że nie powinieneś liczyć, że będziesz wymieniał całą kubaturę na godzinę (lub dwie, trzy...) bo to jest zdecydowanie zbyt dużo do normalnego funkcjonowania. Pewnie wtedy rzeczywiście musiałbyś dużo dołożyc do ogrzewania nie mówiąc już o przesuszeniu powietrza w domu.

 

Wentylacja grawitacyjna nie działa jak masz szczelny budynek i zamknięte okna. Ile razy w zimie przewietrza się dom otwierając okna? Nieczęsto.

Wentylacja mechaniczna to przede wszystkim komfort świeżego powietrza za który się płaci ale dzięki "prawie" całkowitemu odzyskowi ciepła zwiększone koszty nie są takie duże niż jakbyś chciał tą samą ilość powietrza dostarczać przy wentylacji grawitacyjnej.

 

Słuchajcie, czy moje rozumowanie jest złe?: Patrzymy ile mamy kubatury do wymiany, dzielimy to na np. 3 (bo chcemy wymieniać 1/3 - tyle wystarczy do zdrowego funkcjonowania) i dobieramy taki reku, który dla tej 1/3 objętości będzie pracował sobie spokojnie (czyli tak mniej więcej w połowie swojej max. wydajności). Oczywiście musimy też zerknąć na opory instalacji aby reku w tym punkcie pracy mógł je pokonać.

Wydaje mi się, że jak mam 450m3 kubatury i chcę wymieniać powiedzmy 150-200m3/h to Jangaz 350 pracujący na 3cim biegu jest optymalnym rozwiązaniem...

 

Jajoner, a patrzyłeś na Jan-Gaza w ogóle? Bo to naprawdę godna rozważenia propozycja...

Edytowane przez Trymi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz dom 450 m3 to jan-gaz 350 będzie pracował na 1 no góra 2-gim biegu....

 

nie bierzesz pod uwagę tego, że wymieniane powietrze to nawiew i wywiew, czyli w 450 m3 kubatury jest potrzeba pewnie ok 250 - 300 nawiewu i taka sama ilość wywiewu do jednej wymiany na godz z poprawką na potrzeby higieniczne...

przy takim założeniu urządzenie 350 jest już leciutko przewymiarowane (co w niczym nie przeszkadza) i będzie sobie cichutko pracowało na najniższych biegach....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy ja napisałem że wymienia 700 ????

nawiewa 350 do pomieszczeń czystych i wyciąga 350 z pomieszczeń brudnych i tyle....

jak chcesz to dopisz sobie do tego ideologię....

 

rozumiem, że Twoje teza brzmi, że urządzenie musi mieć wydajność równą całkowitej kubaturze budynku ????

czyli dom ok 300 m2 - urządzenie ok 1000 m3 ??

 

żyjemy w wolnym kraju więc można i tak....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...