malux20 11.12.2011 15:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2011 to przy stropie drewnianym lepiej wstawić reku w pomieszczeniu gospodarczym ?ściany z silkiczy też przeniesie się przez przewody-hałas? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karlsen 11.12.2011 17:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2011 Indiana - co do nowej 500 na prąd stały - to są już charakterystyki nowych silników w linku niżej http://termokontrol.com.pl/rekuperator trzeba na sam dół strony zjechać Z pewnością przyjemniej się będzie czytało informacje na Waszej stronie, jak poprawicie literówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
annndrzej 11.12.2011 18:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2011 Z pewnością przyjemniej się będzie czytało informacje na Waszej stronie, jak poprawicie literówki. poprawione - tak to jest jak się ma siedmiogodzinny tryb pracy - od siódmej do siódmej, a dobę naciąga się jak gumę na 26 godzin... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 12.12.2011 08:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2011 od siódmej do siódmej jest siedem godzin? łał to 1+0=10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 12.12.2011 09:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2011 No ale to akurat prawda. Raz miałem uszkodzony potencjometr do sterowniak i dostałem go w ciągu 2 dni. Teraz zamawiałem reku dla mojego Brata. Zdecydował się na 420 DC z prostym sterowaniem. Problem polegała na tym że mielismy przeciągnietą tylko skrętkę komputerową do sterowanika. Jan Gaz przrobił sterowanie tak (przekaźniki) aby dało się tą skrętke wykorzystać a nie ciągnąć nowego kabla 5x1mm2. Przy czym nie wziął za to ani złotówki. No to pełen szcun dla firmy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
menelek 12.12.2011 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2011 Witam,jaką alternatywe rekuperaratora marki Jan-gaz proponujecie dla Zehnder ComfoAir 350 Standard VV.Dostałem wycene instalacji z rekuperatorem Zehnder, i cena jak dla mnie jest za wysoka.Może ktoś podpowie ile szacunkowo powinna kosztować cały koszt rekuperacji w domu 150m2,kubatura 700m,strop żelbet,tak dla orientacji żeby nie przepłacic.Jeszcze nie zaczelismy budować,a słyszałem ze istnieje możliwośc umieszczenia kanałów w stropie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Indiana_ 12.12.2011 20:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2011 Kanały zalewane w stropie mają bardzo ważne ograniczenie stosowania: pod kanałem, jak i nad kanałem, musi pozostać minimum 50mm betonu. Jak chcecie to uzyskać w standardowej płycie o grubości 120 - 150mm, jak kanał ma 75 lub 63 mm średnicy? Jest to niedopuszczalne konstrukcyjnie i bardzo osłabia strop. Dlatego te kanały są bardzo fajne, ale w jakichś większych obiektach, gdzie stropy są grube - ok. 20 cm. Na logikę zresztą, nie trzeba pytać konstruktora - jeśli w płycie betonowej o grubości 12 cm umieścimy puste, słabe rury o grubości 7,5 cm, to powstanie długie, liniowe obniżenie grubości płyty do 4,5 cm. Pytanie - gdzie pęknie płyta w pierwszej kolejności ? A jak takich rur jest w płycie kilkanaście - to strach tam chodzić nawet w trakcie budowy, a co dopiero po obciążeniu wylewkami i ścianami działowymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karlsen 12.12.2011 20:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2011 Kanały można puścić na stropie w warstwie ocieplenia - wystarczy 5 cm styropianu, w domach piętrowych kładzie się 5cm w celu wyciszenia hałasów przechodzących przez strop. Drugim rozwiązaniem jest umieszczenie kanałów w podwieszanym suficie. Kanały prostokątne można z łatwością znaleźć o grubości/wysokości 5 cm, np. system domus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
menelek 12.12.2011 22:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2011 Kanały można puścić na stropie w warstwie ocieplenia - wystarczy 5 cm styropianu, Dzięki za odpowiedzi,jedna z firm zaproponowała mi własnie takie rozwiązanie-chcą rozprowadzić kanały w warstwie ocieplenie.Czyli strop jest nienaruszony,a wszystko jest przykryte wylewką.Brzmi ok.Ale szukam dalej.No i Zendher -ponad 8tyś to dużo ,czy znajde jakieś tańsze ale wmiare porządne urządzonko?Myśle wlanie nad Jan-Gaz,ceny wyglądaja ok,no i dużo dobrych opini na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Indiana_ 13.12.2011 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2011 Jeśli rekuperator ma stać na stryszku, czyli musi być maksymalnie cichy, to ładuj Jan-Gaza WNW O 350 P B E2/E3 DC z automatycznym bypasem i sterownikiem tygodniowym. Ma bardzo ciche silniki prądu stałego, pracują tak cicho że nawet ostatnio (choć się trochę obawiałem) zamontowałem ten reku w szafie w domku szkieletowym, i praktycznie go nie słychać - właściciele bardzo zadowoleni. Jak reku idzie do garażu lub kotłowni, to wystarczy tańszy z silnikami prądu zmiennego WNW O 350 P B E2/E3 AC. Te z silnikami prądu zmiennego zużywają trochę więcej prądu, ale znowu są droższe, więc generalnie wielkiej różnicy nie ma - reku i tak chodzi zwykle na minimum, więc różnice na zużyciu prądu są niewielkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 13.12.2011 19:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2011 (edytowane) na kanałach topionych w stropie i jangazie bez planu i "na oko" jakieś 15 tysięcy Edytowane 13 Grudnia 2011 przez kangaxx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karlsen 13.12.2011 19:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2011 Indiana - z wykresów na stronie JanGAz nie jednoznacznie wynikają niewielkie różnice w zużyciu prądu AC i DC. Czy dysponujesz innymi wykresami bądź własnymi pomiarami, które potwierdzają Twoją tezę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Indiana_ 13.12.2011 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2011 Szczerze mówiąc, nigdy nie mam czasu siąść i pomierzyć zapotrzebowania mocy na różnych biegach u Janka AC i DC. Choć w sumie teraz montuję taki i taki, to jak nie zapomnę pomierzę i zapiszę - teraz od niedawna Janki mają nowe, energooszczędne silniki AC, to sam jestem ciekawy porównania do DC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
menelek 13.12.2011 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2011 Jeszcze niewiem czy bede montował na strychu czy w kotłowni,wiadomo zależy od projektu i zaproponowanych rozwiązań przez projektanta a co za tym idzie kosztów całej instalacji.Jednak jestem skłonny ku Kotłowni mam dużą,także może być ten tańszy reku w tym wypadku.Wielkie dzieki;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sidi 28.12.2011 19:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2011 Mam pytanie odnośnie działania bypassu. Według instrukcji bypass powinien załączyć się po wybraniu opcji "chłodzenie" w menu GWC, temperatury zewnętrznej >5st. (5-20st) oraz temperatury wew >15st. (15-30st.). Wczoraj w ramach testowania jan-gaza włączyłem "chłodzenie". Temperatura zewnętrzna wynosiła 8-9st. a w domu 23 stopnie. Bypass powinien się włączyć - jakież było moje zdziwienie gdy po przestawieniu opcji na chłodzenie i spełnieniu warunków temperatur na wyświetlaczu nadal widniał napis GW a nie GB (G - czyli GWC, W - wymiennik, B - bypass). Dlaczego bypass się nie włączył? Czy źle zrozumiałem instrukcję (do wglądu na stronie Jan-gaza)? Czy muszą być spełnione dodatkowe warunki (np. pora letnia? Ale przecież w sterowniku nie ma kalendarza)? O co biega? Sprawdzić połączenia w centrali? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j_saw 30.12.2011 15:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2011 Mam pytanie odnośnie działania bypassu. Według instrukcji bypass powinien załączyć się po wybraniu opcji "chłodzenie" w menu GWC, temperatury zewnętrznej >5st. (5-20st) oraz temperatury wew >15st. (15-30st.). Wczoraj w ramach testowania jan-gaza włączyłem "chłodzenie". Temperatura zewnętrzna wynosiła 8-9st. a w domu 23 stopnie. Bypass powinien się włączyć - jakież było moje zdziwienie gdy po przestawieniu opcji na chłodzenie i spełnieniu warunków temperatur na wyświetlaczu nadal widniał napis GW a nie GB (G - czyli GWC, W - wymiennik, B - bypass). Dlaczego bypass się nie włączył? Czy źle zrozumiałem instrukcję (do wglądu na stronie Jan-gaza)? Czy muszą być spełnione dodatkowe warunki (np. pora letnia? Ale przecież w sterowniku nie ma kalendarza)? O co biega? Sprawdzić połączenia w centrali? Pozdrawiam. Nie ma nigdzie takiej informacji w instrukcji, że BYPASS jest zależny od opcji GWC. To są zupełnie różne procedury obsługujące te dwie funkcje. Możesz zupełnie wyłączyć GWC i pozostawić tylko BYPASS i będzie OK. Dla procesora jest to nieistotne skąd bierze powietrze czy z czerpni zewnętrznej czy z wymiennika GWC - ważna jest jego temperatura. Oczywiście drugim parametrem jest temp. wewnętrzna, może niefortunnie nazwana, ale chodzi o temperaturę wyciąganego powietrza z pomieszczeń - czyli uśredniona temp. wewnętrzna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karlsen 31.12.2011 09:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2011 Poza bypassem można również zakupić przepustnicę trójdrogową, która sterowana będzie raz na godzinę sprawdzała, jaka temperatura pobierana jest z czerpni, a jaka z gwc i wg ustawień będzie pobierała powietrze cieplejsze. Taka przepustnica jest na stronie Jan-Gaz/cennik akcesoriów - ostatnia pozycja. Mając automatyczny bypass mija się z celem posiadanie ręcznej przepustnicy gwc/czerpnia ścienna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sidi 31.12.2011 12:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2011 Ja nie twierdzę, że bypass zależny jest od GWC. Ja zrozumiałem działanie bypassu tak:1. Chcę odzyskiwać ciepło, czyli powietrze przechodzi przez wymiennik ciepła (czyli ustawiam opcję "ogrzewanie" (dlaczego jest w menu GWC a nie innym - nie wiem) i bypass nie działa. Czyli sterownik sprawdza czy cieplejsze powietrze jest w GWC czy na zewnątrz i pobiera to powietrze i przepuszcza przez wymiennik, dzięki czemu dom mi się nie wychładza.2. Chcę obniżyć temp domu czyli nie chcę aby powietrze przechodziło przez wymiennik ciepła. Ustawiam więc na sterowniku opcję "chłodzenie" (w tym nieszczęsnym menu GWC) i oczekuję, że sterownik sprawdzi temperaturę powietrza w GWC i czerpni zewnętrznej, wybierze chłodniejsze i wpuści mi je do domu omijając wymiennik - czyli przez bypass aby się to chłodne nie ogrzało.Chyba dobrze rozumuję. Niestety po wyborze "Chłodzenie" nie dzieje się nic. Bypass się nie włącza. Jeśli ktoś użytkuje Jan-gaza z automatycznym bypassem niech napisze czy ta opcja (chłodzenie/ogrzewanie) u niego działa i czy bypass się włącza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Indiana_ 31.12.2011 14:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2011 Jak masz próbnik napięcia, to sprawdź czy zmienia się napięcie na wyjściach na bypass. Podaj gdzie masz jakie napięcie na listwie - są tam 3 przewody idące do bypasu, w trybie "chłodzenie" i "grzanie". Może coś jest nie podłączone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j_saw 31.12.2011 16:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2011 Ja nie twierdzę, że bypass zależny jest od GWC. Ja zrozumiałem działanie bypassu tak: 1. Chcę odzyskiwać ciepło, czyli powietrze przechodzi przez wymiennik ciepła (czyli ustawiam opcję "ogrzewanie" (dlaczego jest w menu GWC a nie innym - nie wiem) i bypass nie działa. Czyli sterownik sprawdza czy cieplejsze powietrze jest w GWC czy na zewnątrz i pobiera to powietrze i przepuszcza przez wymiennik, dzięki czemu dom mi się nie wychładza. 2. Chcę obniżyć temp domu czyli nie chcę aby powietrze przechodziło przez wymiennik ciepła. Ustawiam więc na sterowniku opcję "chłodzenie" (w tym nieszczęsnym menu GWC) i oczekuję, że sterownik sprawdzi temperaturę powietrza w GWC i czerpni zewnętrznej, wybierze chłodniejsze i wpuści mi je do domu omijając wymiennik - czyli przez bypass aby się to chłodne nie ogrzało. Chyba dobrze rozumuję. Niestety po wyborze "Chłodzenie" nie dzieje się nic. Bypass się nie włącza. Jeśli ktoś użytkuje Jan-gaza z automatycznym bypassem niech napisze czy ta opcja (chłodzenie/ogrzewanie) u niego działa i czy bypass się włącza. Nie wszystkie CW są wyposażone w BYPASS stąd jest taka opcja, która umożliwia konfigurację źródła zasilania powietrzem w zależności od potrzeb, Zwykle w okresach zimowych jest to OGRZEWANIE, w letnich...... itd. Skoro ma być wybór [ogrzewanie/chłodzenie] to musi być gdzieś umieszczona ta opcja. Stąd wybór GWC ale równie dobrze mogło by to się nazywać np. OPCJE ZASILANIA.......itp. Niestety w przypadu wyświetlaczy LCD jesteśmy ograniczeni ilością znaków = tu max. 24 Odnośnie pytanie nr 2 to najpierw napisz jakie są wszystkie wartości temperatur (Tz, Tg, Tw) i ustawienia BYPASS, a wtedy można powiedzieć czy jest OK. Procedury obsługi BYPASS są na pewno OK i działają poprawnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.