orko 05.01.2013 23:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 orko temp -5 stopni za rekuperatorem? chyba musiałbyś z niego wymontować wymiennik... Jak już trochę zamarzł to myślę, że jest możliwa taka temperatura. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
midas_gold 06.01.2013 18:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 a ile biegów ma reku z silnikami ec? Wentylatory EC mają płynną zmianę wydajności. Jan-Gaz podaje wydajności dla 4 umownych biegów /1 - 60%, 2- 70%, 3 - 80%, 4 - 100%/ Odnośnie zamarzania wymiennika. U mnie model 350 EC zamarzł spektakularnie zaledwie po 2 dniach od uruchomienia - warunki pracy były jednak dość trudne tj. powietrze o dużej wilgotności ~ 80%, temperatura zewnętrzna ~ -7. W instrukcji nie ma mowy o systemie rozmrażania - producent nie odpisał na moje zapytanie - za co minus. Aktualnie używam go na 2-3 biegu w budynku o pow. około 200 m2 - pozwala to na utrzymanie komfortowej wilgotności w okolicach 50%. Jest to jednak 1 sezon grzewczy budynku, być może w przyszłości wysuszenie powietrza będzie bardziej dotkliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karlsen 06.01.2013 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 Pierwszy sezon = suszenie budynku.Opisz, w jakich warunkach stoi rekuperator - nieocieplony strych? Jak masz ocieplone kanały, itp.?Coś podpowiemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piogron 06.01.2013 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 Ja na razie nie mieszkam u siebie, ustawilem programator,ze reku chodzi przez 8 godzin na dobe. Mam wilgotnosc rzedu 30% w domu. Czy wasze reku chodzą 24/dobe. Jak je ustawiacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_l 07.01.2013 07:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 (edytowane) jeśli ktoś ma opory instalacji rzędu 200 Pa Jeżeli ma w domu taką instalację, to ją powienien rozwalić i zrobic od nowa Do skutecznego przeciwdziałania zamarzaniu wymiennika należy pilnować temperatury zużytego powietrza ZA wymiennikiem [ wyrzucanego do CZERPNI] jeżeli temperatura zaraz za wymiennikiem jest UJEMNA to wilgoć/woda w wymienniku zamarza i robi się problem. Presostat niewiele pomaga, ponieważ na początku zamarzania wzrost oporów wymiennika nie jest duży, wymiennik zamarza po bokach. Ale jak już całkiem zamarznie {i zadziała presostat ] to rozmrażanie będzie długo trwało. Jeżeli jest konieczność utrzymania stałego strumienia nawiewu to niezbędna jest grzałka [ nagrzewnica wstępna]. Całkowite wyłączanie reku np. co godzinę nic nie da, bo wymiennik się i tak nie odmrozi Edytowane 7 Stycznia 2013 przez michal_l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 07.01.2013 08:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 nie całkowite - tylko nawiew. Powietrze wywiewane z budynku dośc skutecznie rozmraża wymiennik. Choć osobiście bardziej podoba mi się recurkulacja powietrza. Ale chyba mało takich reku jest na rynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_l 07.01.2013 11:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 nie całkowite - tylko nawiew. faktycznie nie doczytałem Powietrze wywiewane z budynku dośc skutecznie rozmraża wymiennik.oczywiście, o ile mozemy sobie pozwolić na zrobienie podciśnienia w domu. ..... recurkulacja powietrza. Ale chyba mało takich reku jest na rynku.nie chciałbyś chyba roznosić zapachów z WC po całym domu w ramach recyrkulacji hi hi hi recyrkulacja [częściowa] jest stosowana w instalacjach przemysłowych [ np. w marketach] ale tam są inne warunki [ duża kubatura, brak uciążliwych zapachów itd.] w domowych centralach recyrkulacja się nie sprawdza [ już lepiej zmniejszyć całą wentylację i zaoszczędzić trochę energii] Nie wiem czy jan gaz ma automatyczny bypass, bo można jeszcze rozmrażać poprzez otwarcie bypassu [niestety do domu wpada wtedy zimne powietrze] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 07.01.2013 16:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 jeśli ktoś ma opory instalacji rzędu 200 Pa Jeżeli ma w domu taką instalację, to ją powienien rozwalić i zrobic od nowa Do skutecznego przeciwdziałania zamarzaniu wymiennika należy pilnować temperatury zużytego powietrza ZA wymiennikiem [ wyrzucanego do CZERPNI] jeżeli temperatura zaraz za wymiennikiem jest UJEMNA to wilgoć/woda w wymienniku zamarza i robi się problem. Presostat niewiele pomaga, ponieważ na początku zamarzania wzrost oporów wymiennika nie jest duży, wymiennik zamarza po bokach. Ale jak już całkiem zamarznie {i zadziała presostat ] to rozmrażanie będzie długo trwało. Jeżeli jest konieczność utrzymania stałego strumienia nawiewu to niezbędna jest grzałka [ nagrzewnica wstępna]. Całkowite wyłączanie reku np. co godzinę nic nie da, bo wymiennik się i tak nie odmrozi Ja CZERPNIĄ czerpię, a wyrzucam WYRZUTNIĄ nie żebym się czepiał, oblatani wiedzą o co chodzi, ale zielony jak to przeczyta to dopiero mu się we łbie popie..y i uzna, że wyrzucane zużyte najlepiej skierować prosto do czerpni, ale jaja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Indiana_ 07.01.2013 17:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 Mała uwaga odnośnie presostatu wykrywającego zamrożenie wymiennika - opory instalacji nie mają tu nic do rzeczy, ponieważ presostat montuję się tak: pierwszą sondę bezpośrednio przed a drugą zaraz za wymiennikiem, w sekcji wywiewu, więc jaki by nie był opór instalacji nie wpływa na różnicę ciśnień na wymienniku. Trzeba presostat wyregulować tak aby działał na oporach lekko powyżej najwyższego biegu. Nie dotyczy to JanGaza, ponieważ tutaj sterowanie jest za pomocą sond temperatury na powietrzu wywiewanym oraz układu czasowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_l 07.01.2013 17:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 Ja CZERPNIĄ czerpię, a wyrzucam WYRZUTNIĄjuż poprawiłem coś mnie chwilowo pomroczność jasna ogarnęła i tak jakoś wyszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
erci 08.01.2013 08:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 (edytowane) Sorki zbyt dużo uogólniłem. Pobór mocy na poszczeglnych biegach jest opisany po prawej stronie wykresu. Na drugim biegu silniki EC zużywają 85 W a silniki AC na pierwszym biegu 110W. Nie możemy porównywać samego zużycia prądu na poszczególnych biegach. Trzeba porównywać zużycie prądu dla tej samej wydajności przepływu powietrza przy określonym oporze w instalacji. A wtedy już nie będzie tak różowo na rzecz silników EC. Z zalaczonych wykresow wynika ze instalacja z centralka 350EC musi miec opory ponizej okolo 100Pa aby pracowac na II biegu, jezeli opor instalacji jest powyzej centralke trzeba wlaczyc na III bieg (zuzycie pradu 58 W-rzeczywista wartosc podana we wczesniejszym poscie). Wg mnie przewaga EC nad AC to jakies 100PLN/rok, chyba ze ktos ma instalacje z oporem ponizej 100Pa. Edytowane 8 Stycznia 2013 przez erci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piogron 08.01.2013 08:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Erci sądze,że słuszne wnioski wyciągnąłeś, te 120 zł to pod warunkiem,że reku chodzi 24/dobe. Przy krótszej pracy w ciągu doby przewaga EC jeszcze bardziej się zmniejsza. Czas zwrotu wydłuża się, pytanie tylko czy silniki tyle wytrzymają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławek... 08.01.2013 10:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Z zalaczonych wykresow wynika ze instalacja z centralka 350EC musi miec opory ponizej okolo 100Pa aby pracowac na II biegu, a skąd tak rewolucyjne wnioski? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pedronx 08.01.2013 14:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Przeczytałem cały wątek i znalazłem chyba tylko z dwie wypowiedzi nt. rzeczywistego zużycia prądu na poszczególnych biegach. W dodatku są skrajnie różne (może różny prąd?). Czy możecie podzielić się swoimi wynikami?Thx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 08.01.2013 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 co wy z tymi biegami ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pedronx 08.01.2013 20:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Kangax, myślę że nie tylko dla mnie ma znaczenie ile będę płacił za prąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Indiana_ 08.01.2013 22:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Przy centrali Jan-Gaz 350DC trzeba średnio na dobę liczyć zużycie 25W - czyli 18 kWh i 11 zł miesięcznie. Jeśli ktoś ma centralę z silnikami prądu zmiennego (sam mam taką), to można łatwo oszczędzić - najniższy bieg mam ustawiony na godziny drogiego prądu, wyższy na tanim prądzie. W JanGazie niski bieg wystarcza ustawić w większości domów na 25%, wyższy 50%, zużycie na niskim 20W, na wysokim 35W. W większych domach trzeba mocniej wentylować i liczyć średnie zużycie na 35-45W (przy silnikach DC.), czyli ok. 18 zł miesięcznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 08.01.2013 22:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 dobry pomysł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
waflos 09.01.2013 09:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 Czy warto dopłacać do sterownika E5 ?? Czy to przerost formy nad treścią? Ja się zgapiłem i mam E1 - czy warto dopłacić za przeróbkę bo zdaje się jest możliwa....??pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 09.01.2013 12:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 Mała uwaga odnośnie presostatu wykrywającego zamrożenie wymiennika - opory instalacji nie mają tu nic do rzeczy, ponieważ presostat montuję się tak: pierwszą sondę bezpośrednio przed a drugą zaraz za wymiennikiem, w sekcji wywiewu, więc jaki by nie był opór instalacji nie wpływa na różnicę ciśnień na wymienniku. Trzeba presostat wyregulować tak aby działał na oporach lekko powyżej najwyższego biegu. Nie dotyczy to JanGaza, ponieważ tutaj sterowanie jest za pomocą sond temperatury na powietrzu wywiewanym oraz układu czasowego. Ja zamontowałem presostat tak: Przed wentylem wywiewnym dałem jedną rurkę dalej jest wentyl wywiewny i wymiennik a za wymiennikiem dałem drugą rurkę. Czy o to właśnie chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.