odyseuszek 15.11.2011 16:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2011 (edytowane) Ewus - czy czasem nie masz kapilary (czujnik od zaworu termostatycznego "na drucie") zamontowanej do dolnej belki rozdzielacza? Bo jeśli tak a strzałka na pompie jest skierowana do góry to należy kapilarę przenieść na górną belkę. Jakie masz przepływy na rotametrach bo może trzeba je zwiększyć rozkręcając rotametry lub przydławić zawór na powrocie - ten po prawej stronie górnej belki, bo woda płynie gdzie jej łatwiej. PS. Przede wszystkim jeśli w domu ciepło to nie kombinuj maksymalna temperatura zasilania to 55oC, a podłogi to 29oC. Edytowane 15 Listopada 2011 przez odyseuszek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CitroCerber 15.11.2011 17:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2011 Jakie masz przepływy na rotametrach bo może trzeba je zwiększyć rozkręcając rotametry Zwiększenie przepływu nie spowoduje podniesienia temperatury... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 15.11.2011 19:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2011 Zwiększenie przepływu nie spowoduje podniesienia temperatury... Chyba się mylisz - prędkość przepływu jest jedną z metod regulowania wydajności podłogówki - fizycy pewnie to ładniej ujmą, ale szybciej płynąca woda odda więcej energii w tej samej jednostce czasu, chyba że temperatura otoczenia jest taka sama jak temperatura wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CitroCerber 15.11.2011 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2011 (edytowane) Chyba się mylisz - prędkość przepływu jest jedną z metod regulowania wydajności podłogówki - fizycy pewnie to ładniej ujmą, ale szybciej płynąca woda odda więcej energii w tej samej jednostce czasu, chyba że temperatura otoczenia jest taka sama jak temperatura wody. Nie jestem fizykiem - nie wypowiem się na temat zjawiska. Nie zrozumieliśmy się - skoro ma na "wejściu" 30 stopni, to przyspieszenie przepływu nie spowoduje, że będzie więcej, bo za temperaturę odpowiedzialny jest termozawór. Nie zaczynałbym od grzebania w rotametrach, które zapewne zostały przez instalatora wstępnie wyregulowane. Pytanie autorki było: "gdzie podnieść te temperaturę na te obiegi podłogówki?". Edytowane 15 Listopada 2011 przez CitroCerber Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof BB 16.11.2011 15:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 A mój MCR24 już trzeci rok bez żadnych akcesoriów dodatkowych sterowników itp. czyli w tzw gołej wersji pompuje wodę i nie widzę sensu montowania tego wszystkiego.Podłogówka ma swój sterownik ale na upartego to i bez niego by się obeszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
siekieramotyka 16.11.2011 15:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 Chyba moje problemy są za dziwne na ten wątek Tym razem może tak nie będzie, chciałem zapytać czy wszyscy macie nad kominem wkład kominowy zakończony takim grzybkiem co chroni przed deszczem ? Podobno serwisanci DD potrafią za to nie uznać gwarancji bo jest to niezgodne z zasadami DD. Jak myślicie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CitroCerber 16.11.2011 16:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 nie widzę sensu montowania tego wszystkiego.Podłogówka ma swój sterownik ale na upartego to i bez niego by się obeszło. Kto bogatemu zabroni? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CitroCerber 16.11.2011 16:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 Tym razem może tak nie będzie, chciałem zapytać czy wszyscy macie nad kominem wkład kominowy zakończony takim grzybkiem co chroni przed deszczem ? Podobno serwisanci DD potrafią za to nie uznać gwarancji bo jest to niezgodne z zasadami DD. Jak myślicie ? Ja mam wystawiony przez ścianę - oryginalny DD i przewód spalinowy jest zakończony daszkiem, tylko jakby zamontowany odwrotnie (jakbym postawił w pionie, to tak jakbym miał wklęsły - miskę na trzech nóżkach) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ewus1719503518 16.11.2011 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 Ewus - czy czasem nie masz kapilary (czujnik od zaworu termostatycznego "na drucie") zamontowanej do dolnej belki rozdzielacza? Bo jeśli tak a strzałka na pompie jest skierowana do góry to należy kapilarę przenieść na górną belkę. Jakie masz przepływy na rotametrach bo może trzeba je zwiększyć rozkręcając rotametry lub przydławić zawór na powrocie - ten po prawej stronie górnej belki, bo woda płynie gdzie jej łatwiej. PS. Przede wszystkim jeśli w domu ciepło to nie kombinuj maksymalna temperatura zasilania to 55oC, a podłogi to 29oC. No ten drucik się kończy tzn mierzy temp w wyjściu z tej dolnej belki przed pompką. Rotometry odkręciłam na maksa, no kombinowałam bo mi się wydawało, że za słabo grzeje, ale wychodzi, że podnosi jeden stopień na 24 godziny .Jak grzeje to jest znośnie jak nie grzeje bo temp uzyskana i wyłącza kocioł to mi zimno . Chyba muszę przywyknąć do podłogówki, bo nerwus jestem a toto potrzebuje chyba kupy czasu na rozruch. Dziękuję za podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
copec 17.11.2011 05:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2011 hejkaproszę wszystkich użytkowników DD MCR o podanie swoich optymalnych parametrów - chodzii o zasilanie podłogówki - w domyśle sama podłogówka, zasilania cwu itp chodzi o jak najmniejsze zużycie gazu w tym czasiei czy macie np w czasiie nieobecności w domu obniżoną temperaturę o 2-3 stopnie czy lepiej jednak jest utrzymywać ją cały czas taką samą? i jeszcze jedno jak sprawdza się piecyk przy dwukondygnacyjnych budynkach - u mnie przy samej podłogówce góra wyraźnie niedogrzana - różnica ok 1,5-2 stopni, męcze przepływy na dole ale nie umiem tego ustawć, instalator z DD wspominał o sprzęgle czy w tym przypadku będzie to konieczneobecnie mam tak P1 50 P240, czujnik pogodowy + sterowanie ażdym obiegiem na piętrze - siłownik i termostat pokojowy, główny sterpwnik na dole pozdrawiam i liiczę na wsparcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CitroCerber 17.11.2011 06:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2011 Rotometry odkręciłam na maksa, [...] bo nerwus jestem a toto potrzebuje chyba kupy czasu na rozruch. No to faktycznie jesteś nerwus. Rozkręcenie wszystkich rotAmetrów spowoduje, że obwody mają różne przepływy - teraz część pomieszczeń będziesz miała cieplejszych, a część zimniejszych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CitroCerber 17.11.2011 06:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2011 proszę wszystkich użytkowników DD MCR o podanie swoich optymalnych parametrów - chodzii o zasilanie podłogówki - w domyśle sama podłogówka, zasilania cwu itp chodzi o jak najmniejsze zużycie gazu w tym czasie P1=60, P2=50; ale chronotermostat ma ustawione: Minimalna temperatura w obiegu: 26, maksymalna temperatura w obiegu: 46. Przez większość czasu w obiegu jest 35-40 stopni. czy macie np w czasiie nieobecności w domu obniżoną temperaturę o 2-3 stopnie czy lepiej jednak jest utrzymywać ją cały czas taką samą? Ponieważ podłogówka ma dużą bezwładność, to nie obniżam - mam cały czas 20.5 stopnia. i jeszcze jedno jak sprawdza się piecyk przy dwukondygnacyjnych budynkach - u mnie przy samej podłogówce góra wyraźnie niedogrzana - różnica ok 1,5-2 stopni, męcze przepływy na dole ale nie umiem tego ustawć, instalator z DD wspominał o sprzęgle czy w tym przypadku będzie to konieczne Jak się sprawdza, to dopiero będę wiedział za tydzień-dwa. Dopiero od tego roku mam podłączone poddasze. Oczywiście obwód ze sprzęgłem hydraulicznym i dwie niezależne pompy. Co do sprzęgła, to tu jest wątek: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?32589-piec-kondensacyjny-a-sprz%C4%99g%C5%82o-hydrauliczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof BB 17.11.2011 10:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2011 Kto bogatemu zabroni? :) Po prostu mój układ CO nie wymaga sterowania piecem ba wręcz by to mu przeszkadzało. Sterownik pogodowy mam na zaworze 3D podłogówki przy czym na rozdzielaczu zawory odcinające współpracujące z 6-ma termostatami pomieszczeń. Jak niby miałem te termostaty podłaczyć do pieca? Ustawiłem więc TZ 38C i reszta dzieje się sama. Bez wełny w dachu (dopiero w grudniu zaczynam z poddaszem) przez 2 zimy powiedzmy w zakresie tempweratury zewnętrznej 0 do -5 spalam ok 6-8 m3/dobę nie liczac cwu. Da się wytrzymać - aha i styropianu na ścianach u mnie niet. Myślę ze jak ocieplę dach będzie lepiej choć niekoniecznie bo przecież dojdą grzejniki na poddaszu. Ponieważ u mnie odbiór ciepła bywa zmienny w zależności od stanu zaworów na belce rozdzielacza to dodchodziło do walki pompy pieca z pompą podłogówki czasem otwieranie bypassu pieca było konieczne - problem rozwiązałem montując sprzęgło. Teraz TZ-TP =7C (nawet jak woda zpowrotu układu podłogówki wraca zimna bo w sprzęgle część ciepłej wody wraca do pieca) i wtedy piec pracuje z minimalną mocą jeśli jest więcej podnosi moc i temu nie zapobiegnie żaden sterownik. Faktem jest że dla podłogówki 6 kW to dużo za dużo przynajmniej w okolicach 0C a zwłaszcza takiej jak moja gdzie czasem trzeba zasilać zaledwie 1-2 pętle z ośmiu i powstaje okresowy problem taktowania. Dałbym bufor ale nie ma na to miejsca. Na kominku daszek mam ale tylko nad kanałem zasysającym a wylot spalin mam otwarty. Nie wiem czy to prawidłowo... copec cóż to za grzejnikowe temperatury masz? Podłogówka winna grzać przy TZ 30-35C. choć jeden znajomy "wali" ile fabryk dadała potem termostat pokojowy wyłacza piec podłoga stygnie i pec załącza sie dopiero jak temperatura spadnie odpowiednio. Ja raczej preferuję stosunkowo stabilną temperaturę podłogi a wiec ciagłe grzanie na minimalnej mocy. Niestety tu dobrze by było mieć piec o mocy minimalnej 1 kW .... Jak masz 2 obiegi to raczej załóż sprzęgło i na każdy obieg oddzielną pompę za sprzęgłem. Wydajność pompy z pieca powinna pokryć wydajnośćc pozostałych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CitroCerber 17.11.2011 13:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2011 Po prostu mój układ CO nie wymaga sterowania piecem ba wręcz by to mu przeszkadzało. Sterownik pogodowy mam na zaworze 3D podłogówki przy czym na rozdzielaczu zawory odcinające współpracujące z 6-ma termostatami pomieszczeń. Jak niby miałem te termostaty podłaczyć do pieca? Ustawiłem więc TZ 38C i reszta dzieje się sama. Bez wełny w dachu (dopiero w grudniu zaczynam z poddaszem) przez 2 zimy powiedzmy w zakresie tempweratury zewnętrznej 0 do -5 spalam ok 6-8 m3/dobę nie liczac cwu. Da się wytrzymać - aha i styropianu na ścianach u mnie niet. Myślę ze jak ocieplę dach będzie lepiej choć niekoniecznie bo przecież dojdą grzejniki na poddaszu. Ponieważ u mnie odbiór ciepła bywa zmienny w zależności od stanu zaworów na belce rozdzielacza to dodchodziło do walki pompy pieca z pompą podłogówki czasem otwieranie bypassu pieca było konieczne - problem rozwiązałem montując sprzęgło. Teraz TZ-TP =7C (nawet jak woda zpowrotu układu podłogówki wraca zimna bo w sprzęgle część ciepłej wody wraca do pieca) i wtedy piec pracuje z minimalną mocą jeśli jest więcej podnosi moc i temu nie zapobiegnie żaden sterownik. Faktem jest że dla podłogówki 6 kW to dużo za dużo przynajmniej w okolicach 0C a zwłaszcza takiej jak moja gdzie czasem trzeba zasilać zaledwie 1-2 pętle z ośmiu i powstaje okresowy problem taktowania. Dałbym bufor ale nie ma na to miejsca. Trzeba było od razu napisać co masz Na kominku daszek mam ale tylko nad kanałem zasysającym a wylot spalin mam otwarty. Nie wiem czy to prawidłowo... Jak dla mnie OK - jak coś nakapie do spalinowego to i tak wypłynie przez syfon w kotle ze skroplinami, nie wiem co na to serwis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
siekieramotyka 17.11.2011 13:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2011 Trzeba było od razu napisać co masz Jak dla mnie OK - jak coś nakapie do spalinowego to i tak wypłynie przez syfon w kotle ze skroplinami, nie wiem co na to serwis. Właśnie tak powinno być, koleś co mi uruchamiał piec powiedział, że do mnie mogą się przyczepić bo ja mam od spalin zasłonięty a na rysunkach wkładów kominowych DD nie ma tego (mówię o tych przykładowych jak powinno się podłączać). Ale jakie to ma znaczenie ? Czy to aby nie robienie z igły widły ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CitroCerber 17.11.2011 14:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2011 Czy to aby nie robienie z igły widły ? Wiesz, jak ktoś będzie się chciał przyczepić, to się przyczepi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edek_25 18.11.2011 16:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 Witajcie wylot spalin ma być otwarty i to jest zgodne z opinią serwisu DD. Przy tzw. parasolu, z uwagi na niską temp. spalin kondensata, były przypadki zamarzania wylotu komina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rawes 18.11.2011 22:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 Witajcie, Mam MCR24....... Maciej jakieś pomysły? Rozmawiałem z fabrycznym serwisem DeDietrich o moim przypadku. W/g nich kocioł mi cały prawie cały czas pracuje bo temperatura na zewnątrz jest poniżej 3 stopni i działa ochrona przed zamarzaniem (??). Zasugerowali obniżenie temperatury ochrony przed zamarzaniem do -8 stopni C. Sterownik powinienem ustawić do samoadaptacji i sterowania obiegiem B (podłogówka). Jeżeli w domu temperatura będzie wyższa niż ustawiona oczekiwana na sterowniku to spowoduje to wyłączenie pompy do podłogówki. Obieg A (grzejniki) będzie działał niezależnie od powyższego i muszę dobrać do niego doświadczalnie krzywą grzewczą. Ma to sens? r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
copec 20.11.2011 12:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 chyba znalazłem odpowiedź na moje dziwne problemy: otóż wydaje mi się, że mam zasilanie z powrotem pomylone. zasilanie z piieca idzie do rozdzielacza na zaworki/siłowniki a powrót jest przez przepływowmierze, które nie wskazują żadnego przepływu. podpowiedzcie teraz co robić co łatwiejsze a co lepsze:1. podmiana belek tak ażeby było jak w książce przez przepływomierze zasilanie2. czy może wystarczy zmienić samo doprowadzenie z kotła - podmienić rurki doprowadzającą z powrotem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mtsw466 20.11.2011 13:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 Hej, pytanie do CitroCerber. Jak masz spiętą pompę od podłogówki do MCR-a? Gdzieś na chyba 15 stronie czytałem że tak masz zrobione. Mam komplet z TECE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.