Depi 08.01.2010 12:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 i powiedz mi co takiego oferuje Celcia, że nie miałbym skorzystać z innego znacznie (dla mnie) tańszego rozwiązania? Swięty spokój to zły powód? Przy instalacji CO/CWU która kosztuje kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt tysięcy te 3 stówy to dla Ciebie faktycznie taka różnica? Nie żartuj. Tobie to PT55 działa, ale inni mają ze swoimi wynalazkami problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 08.01.2010 12:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 A - przypomniało mi się jeszcze, że reakcję systemu na zmiany temperatury ustawia się parametrami P i D. W Celcii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CitroCerber 08.01.2010 12:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 i powiedz mi co takiego oferuje Celcia, że nie miałbym skorzystać z innego znacznie (dla mnie) tańszego rozwiązania? Swięty spokój to zły powód? Przy instalacji CO/CWU która kosztuje kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt tysięcy te 3 stówy to dla Ciebie faktycznie taka różnica? Nie żartuj. Tobie to PT55 działa, ale inni mają ze swoimi wynalazkami problemy. Chodziło o opcje, które oferuje Celcia a nie posiada ich inny sterownik z interfejsem OpenTherm. Po to DeDietrich zrobił interface zgodny z Opentherm żeby działało wszystko co jest z tym protokołem zgodne No i właśnie dlatego wybór trafił na PT55 a nie inny wybajerzony sterownik, który nie potrafi wytłumaczyć palnikowi ile ma modulować Moja instalacja nie kosztowała kilkunastu tysięcy - została dobrana optymalnie na podstawie obliczeń (a nie jak to czasami w PL bywa - "z bańki") a materiały wybrane dobrej jakości i bez zbytnich szaleństw. Mam w całym domu podłogówkę i jestem bardzo zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 08.01.2010 12:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 Daj spokój - to ile kosztowała, jak sam piec kosztuje kilka tys (juz nie pamiętam ile, ale chyba z 5). No może jak masz małą instalację - i robiłeś wszystko sam to się w 10 zmieścisz. Piec, komin, zest. przyłączeniowy, rodzielacze, rury (1 km - to już ponad 3 tys), złączki, robocizna tego debila - zbierze się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CitroCerber 08.01.2010 13:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 Daj spokój - to ile kosztowała, jak sam piec kosztuje kilka tys (juz nie pamiętam ile, ale chyba z 5). No może jak masz małą instalację - i robiłeś wszystko sam to się w 10 zmieścisz. Piec, komin, zest. przyłączeniowy, rodzielacze, rury (1 km - to już ponad 3 tys), złączki, robocizna tego debila - zbierze się. Kocioł - 3300zł Komin - Zestaw De Dietrich nr DY 678 - 380zł + Rura DY 653 60/100 L=1000mm - 180zł czujnik CWU - 100zł Zasobnik BS2S 200L - 1400zł czujnik temp. zewn - 2zł Rozdzielacze - jakieś 600zł Pompa, TZM, ZZ, rurki - to jakieś 2000-3000zł - dokładnie nie pamiętam Robocizna własna, Obliczenia OVENTROP i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PROAT1 08.01.2010 13:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 Depi ale o co chodzi, przecież żyjemy w wolnym kraju. Każdy dobiera sterownik wg własnych potrzeb. Mi celcia nie pasuje tylko z jednego powodu: ponieważ mam wersje mcr BIC z wbudowanym zasobnikiem, to są tam 2 pompki obiegowe i chciałbym aby sterownik pokazywał stan ich pracy. Niestety celcia monitoruje tylko pompke do CO a pompki mieszającej przez zbiornik nie i dlatego poszukam czegoś innego. Jeżeli PT55 to zaoferuje to go wezme. Co do powrotu z propanu na GZ50, to w mojej dużej instrukcji tego nie ma ale znalazłem już w dużej instrukcji zwykłych MCR'ów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawlok 08.01.2010 13:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 A - przypomniało mi się jeszcze, że reakcję systemu na zmiany temperatury ustawia się parametrami P i D. W Celcii. Możesz konkretniej to opisać ? pozdrawiam Palwok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PROAT1 08.01.2010 13:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 P - wzmocnienieD - stała różniczkowania http://pl.wikipedia.org/wiki/Regulator_PID Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 08.01.2010 13:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 Robocizna własna, No i wszystko jasne Z ciekawości - ile masz mb rurek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 08.01.2010 13:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 Depi ale o co chodzi, przecież żyjemy w wolnym kraju. Każdy dobiera sterownik wg własnych potrzeb. O nic - ja tylko uważam, że dla świętego spokoju (czyli świadomości, że nasz drogi nowy sprzęt będzie działał jak nalezy), warto dorzucić te 3 stówki. Ale to tylko moja subiektywna opinia Powinienem testowo kupić sobie też tego PT55 i posprawdzać, który lepszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 08.01.2010 14:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 Możesz konkretniej to opisać ? Sam na razie zostawiłem na nastawach fabrycznych, więc niewiele mogę powiedzieć. Przy reguacji pokojowej (pogodówkę wyłączyłem, bo cośtam i na razie nie mam motywacji by włączać) histereza właściwie nie występuje - największe odstępstwo od temperatury zadanej jako stwierdziłem, to jakieś 0,5 st. Czyli reakcja kotła jest adekwatna do zmieniających się warunków. Generalnie P i D regulują na ile gwałtownie ma piec reagować na zmianę zapotrzebowania na ciepło - czy łagodnie zaczynać i łagodnie dochodzić do temp. zadanej, czy dawać ostro do przodu a potem gwałtownie stop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PROAT1 08.01.2010 14:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 W telegraficznym skrócie: P - wzmocnienie proporcjonalne. Jeżeli zadaną temp masz 21, a w domu 20, to przy wzmocnieniu 1 temperatura zasilania powinna wzrosnąć o 1 stopień w stosunku do obecnej natychmiast. I - całkowanie Jeżeli zadana temp masz 21, a w domu 21 to przy wzmocnieniu 1 i stałej całkowania 20s, temperatura zasilania powinna wzrosnąć w stosunku do obecnej w czasie 20 sekund. D - różniczkowanie Stała różniczkowania ma wpływ na zmianę temp zasilania kotła w stosunku do tempa zmian temperatury w pokoju. Im szybciej temp w domu spada (różniczka) tym większy udział parametru D mającego wpływ na temp zasilania. Jeżeli temp w domu spada w tempie 1 stopień na minute to piec zwiększa temp zasilania o np 1 stopień, ale jak tempo spadku jest 2 stopnie na minute to piec adekwatnie zwiększa temp zasilania o 2 stopnie. Generalnie regulator PID jest fajnym wynalazkiem pod warunkiem prawidłowego ustawienia parametrów. Można spokojnie prace magisterską napisać o PID'zie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CitroCerber 08.01.2010 16:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 Powinienem testowo kupić sobie też tego PT55 i posprawdzać, który lepszy To poczytaj sobie instrukcję - zobaczysz co PT55 może a czego nie http://www.elektrobock.cz/file.php?id=191 jedna uwaga: instrukcja po polsku jest do starszej wersji, w nowszej jest kilka zmian w menu i więcej krzywych grzania - zamiast 35 jest ich 60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CitroCerber 08.01.2010 16:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 No i wszystko jasne Z ciekawości - ile masz mb rurek? 390m przy 75m2 podłogi ogrzewanej (odstęp rurek 200mm w pokojach, 250 w korytarzu i wiatrołapie, 150mm w łazience, kuchni i jadalni) - to jest tylko parter, poddasze będzie robione później - na razie jest nieużywane. Oczywiście też samemu, bo była to naprawdę niezła frajda. W sumie muszę stwierdzić, że TZM i zawór upustowy różnicy ciśnień właściwie nie są potrzebne przy takich możliwościach ustawień jakie daje kocioł - ale kupowane to było gdy jeszcze do końca nie wiedziałem jaki piec kupię (decyzja była "formowana" przez prawie cztery miesiące ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
LAMP 08.01.2010 16:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 LAMP - To gdzie i jak ustawia sie maks temp zasilania jest tez jak byk w instrukcji. Na sterowniku sie tego chyba nie ustawia, tylko na piecu. I jest to nastawa nadrzedna, zreszta nie moze byc inaczej - wystarczy sprawe przymyslec. Parametr ten liczony jest podczas projektowania instalacji, wiec powinien byc stałą, niezależną od chwilowych zachcianek. Np. rozkład rurek podłogówki od niej zależy. Drogi człowieku Z całym szacunkiem, ale nie jest nigdzie napisane, że ustawienia kotła są nadrzędnej. Może moje przemyślenia w tym temacie nie są najwyższych lotów, gdyby były nie zadawałbym tych pytań. Generalnie trudno uzyskać jest jakąś wiedzę. Instrukcja do kotła może i jest wyraźnie napisana, ale do sterownika - koszmar. Sucha treść, kilka drobnych błędów, ani słowa o ekonomii, brak pewnych informacji czy też wytłumaczenia zagadnień. Co więcej - DeDietrich chyba wręcz zaleca sterownik który posiadam do kotła MCR24. Sieć instalatorów też daje wiele do życzenia. Ten, który był na pierwszym uruchomieniu wręcz się przyznał, ze pierwszy raz na oczy widzi ten sterownik. Miał kłopoty z poprawnym podłączeniem go z kotłem. Na forum, gdy ktoś zadaje konkretne pytania, trudno uzyskać jest konkretną odpowiedź. Sam piszesz "na sterowniku tego się CHYBA nie ustawia". Generalnie jak drążę temat to otrzymuję odpowiedzi w których najwięcej jest wyrazów "może, chyba, prawdopodobnie"... itp. Wkurza mnie, że nie mam wiedzy i nie mam jej skąd pozyskać! Gdyby chociaż ktoś zasugerował, na co zwracać uwagę, które ustawienia na kotle a które w sterowniku w jakim stopniu wpływają na ekonomię czy też komfort - oprócz tych podstawowych oczywiście. Ale brak jest skądkolwiek jakichkolwiek głębszych informacji. Może niektórym wystarcza to, że kocioł chodzi i w domu jest ciepło. Dla mnie to mało. Przepraszam za te wynurzenia... Pozdrawiam Lech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawlok 08.01.2010 17:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 Instrukcja do kotła może i jest wyraźnie napisana, ale do sterownika - koszmar. Sucha treść, kilka drobnych błędów, ani słowa o ekonomii, brak pewnych informacji czy też wytłumaczenia zagadnień. Co więcej - DeDietrich chyba wręcz zaleca sterownik który posiadam do kotła MCR24. Sieć instalatorów też daje wiele do życzenia. Ten, który był na pierwszym uruchomieniu wręcz się przyznał, ze pierwszy raz na oczy widzi ten sterownik. Miał kłopoty z poprawnym podłączeniem go z kotłem. Na forum, gdy ktoś zadaje konkretne pytania, trudno uzyskać jest konkretną odpowiedź. Lech Myśle że w tej duskusji wszyscy sobie pomagamy! Ja akurat na serwisanta oraz zaproponowane rozwiązanie czyli pogodówka +celcia nienarzekam - choć instrukcje uważam za nieczytelne. Co do Twojego przypadku nie napisze na pewno ale gdybam z tej dyskusji że masz parametr P1 (temp zasilania) ustawioną za nisko (czyli zmniejszona krzywa grzewczą) - wczoraj dzięki pomocy forowicza z tej duskusji sam ją właśnie obniżyłem na wnioski czas przyjdzie pewnie w niedziele... Przeanalizuj mozę tą cześć wątku posprawdzaj ustawienie P1,27,28,29. Sam do wczoraj myślałem że sterownik pokojowy z pogodówką wszystko regulują - a okazuję się że jednak nastawy na kotle są ważne. pozdrawiam Pawlok PS: no i wżyciu nie potrzebujesz 22Kw przy tak ocieplonym domu - licząc z kapelusza 50W/m2 masz 11KW. U siebie przy ok 180m2 kocioł prawie cały czas pracuje na min mocy przy temperaturach ostatnio ciągle ujemnych w Wielkopolsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawlok 08.01.2010 17:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 Generalnie regulator PID jest fajnym wynalazkiem pod warunkiem prawidłowego ustawienia parametrów. Można spokojnie prace magisterską napisać o PID'zie. Cholera najlepsze ze kiedys z tego egzamin miałem - ba poprawke z automatyki teoretycznej - tylko nam to wykladali na przykladzie jakis sprezyn i innych glupot A to takie pozyteczne bywa pozdrawian i dzięki za rozjaśnienie teoretyczne Pawlok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hycel 08.01.2010 18:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 Sam do wczoraj myślałem że sterownik pokojowy z pogodówką wszystko regulują - a okazuję się że jednak nastawy na kotle są ważne. pozdrawiam Pawlok To majac celcie krzywa ustawia sie na niej czy na kotle a może tu i tu ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hycel 08.01.2010 18:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 Komin - Zestaw De Dietrich nr DY 678 - 380zł + Rura DY 653 60/100 L=1000mm - 180zł czujnik CWU - 100zł Zasobnik BS2S 200L - 1400zł czujnik temp. zewn - 2zł Rozdzielacze - jakieś 600zł mozesz zdradzić coś więcej jak zrobiłeś ten czujnik w takiej cenie ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CitroCerber 08.01.2010 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 mozesz zdradzić coś więcej jak zrobiłeś ten czujnik w takiej cenie ??? Jak tylko zakończę testy i upewnię się, że w całym przedziale temperatur pokazuje wartość zbliżoną do rzeczywistej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.