Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Regulacja pieca De Dietrich MCR 24


nonek

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 1,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Może i tak, ale ja mam goły piec i za nic w świecie (nawet po kilku godzinach grzania) nie może zrównoważyć t1 i t2 (różnica t1-t2 jest stała i wynosi ~8st.) i nie wyłącza pieca.

 

Dopóki układ nie jest nagrzany dopóty piec grzeje.

Kiedy nagrzeje się dom grzejniki będą oddawać mniej ciepła wtedy wzrośnie też TP i TZ i piec się wyłączy po przekroczeniu zadanej TZ o 6C do czasu aż znowu woda przestygnie i ponownie się załączy.

U Ciebie takie wyłączenie musi następować bo inaczej spaliłbyś min. 15m3 gazu. Nagrzewanie domu kosztuje dużo po prostu potem zużycie spada.

 

Zastanawiam się poprostu czy to jest normalne w przypadku pieca bez ŻADNEGO sterowania. Huh?

 

To jest normalne musisz mieć mocno ciepłochłonny układ - akumulacja ścian? albo grzejniki o zbyt niskiej mocy i niedogrzewasz pomieszczeń

 

Zakładam że jak już wróci Auraton to ustawie na zasilaniu temp. X która pozwoli mi osiągnąć w pomieszczeniu temp. Y, a Auraton wyłączy piec w tym momencie. Zaletą posiadania pogodówki+Celsia byłoby dodatkowo sterowanie P1 w zależności od temp. zewnętrznej co pozowoli na jakieś oszczędności w zużyciu gazu.

Dobrze zakładam?

 

Żaden Auraton czy inny elektroniczny badziew nie spowoduje, że osiągniesz prawidłową temperaturę - najważniejszy jest dobry układ CO!

Mam tu na myśli prawidłowo dobraną moc grzejną do danego budynku właściwe obiegi równomiernie pracujące z odpowiednimi przepływami.

Oczywiście należy zminimalizować przede wszystkim straty ciepła z budynku inaczej ogrzewasz przyrodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtedy wzrośnie też TP i TZ i piec się wyłączy po przekroczeniu zadanej TZ o 6C do czasu aż znowu woda przestygnie i ponownie się załączy..

 

Tak pracuje kocioł bez sterowania ?

Sprawdza tylko temp zasilania?

Wydaje mi się że pierwszy weekend odpalenia kotła bez sterowników, gdy dałem mu na zasilaniu 35 stopni i prace ciągłą - to też dochodziło do zrównoważenia temp zasilania i powrotu - był to pađziernik i widmo pierwszych mrozów, mając poddasze w fazie ocieplania załączyłem grzanie by nic złego się nie stało z co.

pozdrawiam

Pawlok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że masz jakies sterowanie które wyłącza piec w momencie osiągnięcia zadanej temperatury w pomieszczeniu (np. 21,5), czy tak?

 

Bo gdybyś nie miał, piec chodził by w kółko nie mogąc dogonić t1 (strata na powrocie 7-8 st). Czy tak? Tak jest teraz u mnie...

Puki co nie mam sterowania. Piec, że tak powiem golas :) Dziś byłem w sklepie co by zakupić jakiś sterownik dodatkowy, ale jakoś nie potrafili mi doradzić i nie kupiłem. Tak z ciekawości spojrzałem na zużycie gazu - wyszło ze za 5 dni piec zużył średnio 13,5 m sześciennego gazu na dobę (w tym ciepła woda, kuchnia i ogrzewanie). Ciekawi mnie jakie byłoby zużycie z tym dodatowym sterownikiem. Aha dom dopiero co zamieszkały po wybudowaniu - grzeję od grudnia. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtedy wzrośnie też TP i TZ i piec się wyłączy po przekroczeniu zadanej TZ o 6C do czasu aż znowu woda przestygnie i ponownie się załączy..

 

Tak pracuje kocioł bez sterowania ?

Sprawdza tylko temp zasilania?

 

Piec nic nie sprawdza reaguje tylko na czujniki TZ i TP jeśli np przyrost TP będzie szybszy niż "ileś tam" też się wyłączy wzrost TZ jest konsekwencją wzrostu TP po prostu cieplejsza woda ogrzewa się szybciej i do wyższej temperatury więc piec się zatrzymuje po przyroście pow. 6C.

Od stosunku TZ/TP zależy modulacja pieca i nie potrzeba do tego żadnego sterownika

 

Wydaje mi się że pierwszy weekend odpalenia kotła bez sterowników, gdy dałem mu na zasilaniu 35 stopni i prace ciągłą - to też dochodziło do zrównoważenia temp zasilania i powrotu - był to paðziernik i widmo pierwszych mrozów, mając poddasze w fazie ocieplania załączyłem grzanie by nic złego się nie stało z co.

pozdrawiam

Pawlok

 

Praca ciągła z początku zawsze wystapi bo dom się rozgrzewa a kiedy dom się nagrzeje TP się też podniesie.

Czas nagrzewania domu zalezy od mocy układu, zdolności akumulacyjnych murów, kubatury i regulacji układu CO.

Jeśli nie dochodzi do zatrzymań pieca i jeśli chce się zmniejszyć zużycie gazu to należy zmniejszyć przepływ wody w układzie CO - za szybko pędząca woda nagrzewa się mniej i oddaje mniej ciepła.

Inną przyczyną może być za niska TZ w stosunku do mocy układu wówczas piec grzeje i grzeje a nagrzać nie może np kiedy dom jest niedocieplonyi może też tak być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że masz jakies sterowanie które wyłącza piec w momencie osiągnięcia zadanej temperatury w pomieszczeniu (np. 21,5), czy tak?

 

 

Jeżeli o mnie chodzi to nie mam sterowania - owszem mam termostaty ale ich rola ogranicza się do odcięcia jedynie uzaleznionej pętli obiegu w przypadku przegrzania np z powodu kominka.

Normalnie staram się dostroić temperaturę pomieszczenia dobierając krzywą grzania na pogodówce i wartość przepływu w danej pętli.

 

Bo gdybyś nie miał, piec chodził by w kółko nie mogąc dogonić t1 (strata na powrocie 7-8 st). Czy tak? Tak jest teraz u mnie...

 

Nie chodzi w kółko bo mam zawór 3d z pogodówką i siłownikiem ten ma zadaną krzywą grzewcząa np 0,6 która "wylicza" ,że teraz ma na zewnątrz -6C więc TZ powinno być np 32C i siłownik tak kręci zaworem aby to 32 na zasilaniu było.

Przy tym układzie wewnątrz musi być dobra temperatura no a jeśli nie jest jest np za zimno to podnosze krzywą grzewczą np na 0,8 a jesli byłoby za ciepło to obniżam na 0,5 i czekam kilka godzin na rezultat.

 

W wyniku tego przymykania zaworu piec ma nadprodukcję ciepłej wody wzrasta TP i się wyłącza do czasu aż pompa lub pompy nie wyciągną z niego tej ciepłej wody.

Występuje tu takie grzanie impulsowe zaleta to stabilna temperatura wylewek i oszczędność gazu a wadą jest taktowanie pieca.

Jeśli chcesz sterować z 1 pomieszczenia to owszem osiągniesz zadane 21C co wyłączy piec ale wóczas nie grzejesz innych pomieszczeń gdzie możesz mieć za zimno. Do tego wystapi jakaś tam histereza i przestygnięcie wylewek co z kolei powoduje wyższą modulację pieca po odpaleniu do czasu ponownego podgrzania wody w układzie a to przy podłogówce jest wadąa z kolei przy grzejnikach nie ma większego znaczenia.

 

Wydaje mi się że w takim przypadku korzystny jednak jest bufor, który pozwoliłby wyeliminować taktowanie pieca i był dostarczycielem ciepłej wody dla podłogówki.

 

Puki co nie mam sterowania. Piec, że tak powiem golas :) Dziś byłem w sklepie co by zakupić jakiś sterownik dodatkowy, ale jakoś nie potrafili mi doradzić i nie kupiłem. Tak z ciekawości spojrzałem na zużycie gazu - wyszło ze za 5 dni piec zużył średnio 13,5 m sześciennego gazu na dobę (w tym ciepła woda, kuchnia i ogrzewanie). Ciekawi mnie jakie byłoby zużycie z tym dodatowym sterownikiem. Aha dom dopiero co zamieszkały po wybudowaniu - grzeję od grudnia. Pozdrawiam

 

Zacząłbym od czujnika pogodowego - sam go sobie sprawię żebym nie musiał przestawiac TZ na piecu kiedy zmienia się znacznie temperatura na zewnątrz.

 

Kolejnym krokiem będzie eksperymentalny dobór krzywej grzania a potem regulacje przepływów dla uzyskania apożdanych temperatur w pomieszczeniach.

Może się okazać że nic więcej nie jest Ci potrzebne czujnik tylko 100PLN wg Citocerber 2 PLN:)

A skoro taki układ by wystarczył to po co inwestować w gadżety?

Jeden powód widzę programowanie wł/wył. grzania CWU którego w piecu brak ale ja mam kotłownię przy wiatrołapie więc to nie problem nacisnąc 3x guziczek na piecu przed wyjściem i po powrocie do domu.

Zamiast w sterownik osobiście wolę zainwestować w bufor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cyt "Zacząłbym od czujnika pogodowego - sam go sobie sprawię żebym nie musiał przestawiac TZ na piecu kiedy zmienia się znacznie temperatura na zewnątrz".

 

gdzie tak w zasadzie powinien być umieszczony taki czujnik na zewnatrz budynku? Myśłalem że może umieścić go na kominie (odpadł by problem z zamaskowaniem kabla do czujnika, gdyż można by go puścić przewodem wentylacyjnym).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piec nic nie sprawdza reaguje tylko na czujniki TZ i TP jeśli np przyrost TP będzie szybszy niż "ileś tam" też się wyłączy wzrost TZ jest konsekwencją wzrostu TP po prostu cieplejsza woda ogrzewa się szybciej i do wyższej temperatury więc piec się zatrzymuje po przyroście pow. 6C.

Od stosunku TZ/TP zależy modulacja pieca i nie potrzeba do tego żadnego sterownika

 

Jak rozumiem modulacja zależy zawsze tylko od kotła i jego reakci na TZi TP?Moze ktos opisze jak wygląda starowanie ukłądu kocioł, pogódówka, sterownik pokojowy. Co za co odpowiada i jest nadrzedne ?

Bowiem zaobserwowałem że gdy sterownikeim pokojowym zadam tempe np o 1 stopień wieksza od uzyskanej to widzę że kocioł pracuje z duża mocą, gdy zwiększe oczekiwaną temp np o 0,2 stopnai to kociołek podgxrewa na min mocy - cyzli jakby zadana/oczekiwana temperatura jedna wymuszała modulacje.

pozdrawiam

Pawlok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszędzie zalecają północną elewację budynku i w cieniu.

Nie pamiętam wysokości itd. ale gdzieś to pisali więc znajdziesz.

Ja mam na zachodniej bo tak mi pasowało owszem może pokazuje ciut za wysoko ale to nie problem i tak krzywą dobierasz eksperymentalnie.

Poza tym moja pogodówka ma możliwość kalibracji wskazań czujnika więc to zrobiłem w oparciu o wskazania innego termometru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozumiem modulacja zależy zawsze tylko od kotła i jego reakci na TZi TP?

Jeśsi kocioł jest "goły" to tak.

Jeśli jest sterowany czymśs tam to nie wiem.

 

Moze ktos opisze jak wygląda starowanie ukłądu kocioł, pogódówka, sterownik pokojowy. Co za co odpowiada i jest nadrzedne ?

Bowiem zaobserwowałem że gdy sterownikeim pokojowym zadam tempe np o 1 stopień wieksza od uzyskanej to widzę że kocioł pracuje z duża mocą, gdy zwiększe oczekiwaną temp np o 0,2 stopnai to kociołek podgxrewa na min mocy - cyzli jakby zadana/oczekiwana temperatura jedna wymuszała modulacje.

pozdrawiam

Pawlok

 

Też jestem ciekaw jak to działa i co daje w stosunku do golasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie tak w zasadzie powinien być umieszczony taki czujnik na zewnatrz budynku? Myśłalem że może umieścić go na kominie (odpadł by problem z zamaskowaniem kabla do czujnika, gdyż można by go puścić przewodem wentylacyjnym).

 

Północna strona budynku, 2.5m nad ziemią z dala od okien lub wylotów kominów/wentylacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy mozna sprawdzic ile razy w ciagu doby piec sie załącza ?

Wertuje instrukcje i nie moge znalezc odpowiedzi na to pytanie...

 

De Dietrich MCR 24 BS100 (jednofunkcyjny z zasobnikiem) + Easymatic + czujnik pogodowy

 

Teoretycznie tak można - po podpięciu kabla:

 

http://recom.remeha.info/uploads/tx_bwrecom/pc1_02.jpg

 

+ soft Recom i włączony tzw "Live monitoring" :)

Witam,

czy mógłbyś bardziej przybliżyć temat podłączenia MCR do kompa? Jakie kable, gdzie wpiąć itp

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy mógłbyś bardziej przybliżyć temat podłączenia MCR do kompa? Jakie kable, gdzie wpiąć itp

pozdro

 

Oczywiście ;)

 

- Kupujesz kabel interfejsu od Remehy (Recom Interface for Avanta c/w CD (Wymagany adapter szeregowy dla PDA, Lub kabel Null modem dla PC), nr referencyjny: S59582, Cena w 2009 r.: 71.20 GBP)

- instalujesz soft

- podłączasz kabel do złącza X10 oraz do PC lub PocketPC:

http://farm3.static.flickr.com/2766/4268791498_f8ae7c0d1b_o.jpg

- odpalasz soft i patrzysz :)

 

Live Monitoring wygląda mniej-więcej tak (PocketPC):

http://farm5.static.flickr.com/4051/4268049397_ed4b6b5f29_o.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście ;)

 

- Kupujesz kabel interfejsu od Remehy (Recom Interface for Avanta c/w CD (Wymagany adapter szeregowy dla PDA, Lub kabel Null modem dla PC), nr referencyjny: S59582, Cena w 2009 r.: 71.20 GBP)

- instalujesz soft

- podłączasz kabel do złącza X10 oraz do PC lub PocketPC:

http://farm3.static.flickr.com/2766/4268791498_f8ae7c0d1b_o.jpg

- odpalasz soft i patrzysz :)

 

Live Monitoring wygląda mniej-więcej tak (PocketPC):

http://farm5.static.flickr.com/4051/4268049397_ed4b6b5f29_o.jpg

 

No ładnie, pięknie, ale gdzie w Polszcze taki interfejs kupić. Gugiel milczy. Może jakiś schemat??

 

Pozdrawiam

Lech

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ładnie, pięknie, ale gdzie w Polszcze taki interfejs kupić. Gugiel milczy. Może jakiś schemat??

 

W Polsce nie kupisz, schematu nie ma absolutnie nigdzie :)

 

Zawsze możesz jeszcze spróbować dorwać gdzieś Celcia Gateway, albo nawet Versatronik 505 OT - jak chcesz sobie BACNet zbudować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprogramowannie RECOM można śćiągnąć tu: recom.remeha.info/index.php?id=207

 

Oprogramowanie dostępne także w cenniku DD: nr zamówienia S100272, cena 394zł

 

Jednak na temat kabelka cisza..., ale jeżeli potrzebny jest: adapter szeregowy dla PDA lub kabel Null modem dla PC to może wystarczy pokombinować.

 

Adaptera do PDA nie potrzebujemy bo łączymy się przez PC (adapter PDA będzie zawierał prawdopodobnie tylko konwerter napięć TTL/RS232 i wtyczkę do PDA).

 

Z kolei kabel NULL MODEM to tylko 3 przewody więc może wystarczy do X10 podłączyć port szeregowy PC i będzie działać???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kolei kabel NULL MODEM to tylko 3 przewody więc może wystarczy do X10 podłączyć port szeregowy PC i będzie działać???

 

Logika i wredność tego świata podpowiadają, że byłoby to zbyt proste :-) Chociaż, kto wie...

Teraz tylko potrzebny chętny, który poeksperymentuje z podłączeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprogramowannie RECOM można śćiągnąć tu: recom.remeha.info/index.php?id=207

 

Oprogramowanie dostępne także w cenniku DD: nr zamówienia S100272, cena 394zł

 

Jednak na temat kabelka cisza..., ale jeżeli potrzebny jest: adapter szeregowy dla PDA lub kabel Null modem dla PC to może wystarczy pokombinować.

 

Adaptera do PDA nie potrzebujemy bo łączymy się przez PC (adapter PDA będzie zawierał prawdopodobnie tylko konwerter napięć TTL/RS232 i wtyczkę do PDA).

 

Z kolei kabel NULL MODEM to tylko 3 przewody więc może wystarczy do X10 podłączyć port szeregowy PC i będzie działać???

 

szczerze mówiąć rozumiem to raczej tak że adapter szeregowy lub kabel nullmodem to tak pomiędzy wspomniany interface Remehy a komp/palm... stawiam na to że będzie to tylko jakiś konwerter poziomów na MAX232, ale pewnie płya kosztuje trochę kasy i raczej nie zaekspermentuję ;-) pozdrawiam Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...