wisnia1178 02.02.2010 08:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2010 WitamTo nie tak do końca ze złym położeniem czujnika pogodowego, jest on wręcz w bardzo dobrym miejscu bo zacienionym przez cały dzień, ale chodzi mi o to że tak czy inaczej mury budynku zawsze nagrzewają się przy dużym nasłonecznianiu, ale zastanawia mnie fakt czy jest sens uzywać tej pogodówki, czy ona daje jakieś oszczędnosci , jak to wszystko ustawić aby dobrze działało, jak ustawić piec i jaką temperaturę w domu, gdzie najlepiej umiejscowic regulator pokojowy aby odczuwać komfort cieplny a zarazem płacić mniejsze rachunki, jaki program wybrać na regulatorze pokojowym, nie mam doświadczenia gdyż od niedawna zamieszkuję dom wczesniej chodził on od października na jednej temperaturce 19 st. c i to wystarczało do prac wykończeniowych a teraz kiedy się mieszka nie jest tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawlok 02.02.2010 12:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2010 To nie tak do końca ze złym położeniem czujnika pogodowego, jest on wręcz w bardzo dobrym miejscu bo zacienionym przez cały dzień, ale chodzi mi o to że tak czy inaczej mury budynku zawsze nagrzewają się przy dużym nasłonecznianiu, ale zastanawia mnie fakt czy jest sens uzywać tej pogodówki, czy ona daje jakieś oszczędnosci , Niby jak? U mnie czujnik na północno- zachodniej ścianie w tej chwili słoneczko świeci od południa przesuwając się na zachód - nie nagrzewając tej płaszczyzny! Jak się przesunieto juz pewnei nawet nie zdąży zagrzać bo będzie ciemno Moim zdaniem pogodówka sprawia że kocioł pilnuje krzywej a tym samym pracuje u mnie w 99% na minimalnej mocy. jak to wszystko ustawić aby dobrze działało, jak ustawić piec i jaką temperaturę w domu, gdzie najlepiej umiejscowic regulator pokojowy ..... Trafiłeś na dobry wątek przejrzyj go skrupulatnie a na większość pytań dostaniesz odpowiedź która pozwoli Tobie eksperymentować na Twoim niepowtarzalnym budynku. U mnie póki co zwyciężyła krzywa P1-45, P27-20, P28-20, P29-2 średnie zużycie średnie gazu od 30 I - 7,56m3 na dobę przy temperaturach cały czas ujemnych w Wielkopolsce. 23-25 m3 gazu na dobę świadczy o pracy kotła na znacznie większej niż minimalna moc - pytanie jak masz zbudowany, zaizolowany termicznie budynek - ile potrzebujesz energi by go dogrzać? 25m3*37MJ/m2 = 925MJ sporo...maksymalnie w najzimniejszym okresie mi poszło 12,5m3.... Pawlok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawlok 02.02.2010 12:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2010 Prosta zależność- większa objętość wody wymaga większej mocy na ogrzanie jej do powiedzmy 40C i tu bierze włeb nawet modulacja do 2kW bo i tak piec musi użyć mocy ok 7-8 kW w takim przypadku bo nie zapominajmy że woda płynie i czas na jej ogrzanie jest mocno ograniczony. Co ma 2kW do naszego kotła o modulacji min bodajże 5,8 kW ??? Pawlok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CitroCerber 02.02.2010 13:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2010 Witam To nie tak do końca ze złym położeniem czujnika pogodowego, jest on wręcz w bardzo dobrym miejscu bo zacienionym przez cały dzień, ale chodzi mi o to że tak czy inaczej mury budynku zawsze nagrzewają się przy dużym nasłonecznianiu, Słońce od strony północnej??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CitroCerber 02.02.2010 13:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2010 zastanawia mnie fakt czy jest sens uzywać tej pogodówki, czy ona daje jakieś oszczędnosci , Skoro producenci ją oferują to zapewne jest sens jaką temperaturę w domu, Taką jak Ci najbardziej odpowiada - przy której czujesz się najlepiej gdzie najlepiej umiejscowic regulator pokojowy aby odczuwać komfort cieplny a zarazem płacić mniejsze rachunki, umieścić w pokoju, w którym przebywasz najczęściej, z dala od grzejników, kominka, drzwi i okien. Na wysokości minimum 1.50 nad podłogą, w miejscu nie narażonym na bezpośrednie padanie promieni słonecznych. Częściowo na wysokość rachunków może wpłynąć regulator potrafiący sterować modulacją kotła a nie tylko go włączyć/wyłączyć - w przypadku DeDietriecha MCR będzie to dowolny termostat lub chronotermostat z protokołem OpenTherm. jaki program wybrać na regulatorze pokojowym, W dzień - jak już wyżej pisałem - taką, przy której czujesz się najlepiej. W nocy możesz obniżać do np 17-18 (niektórzy producenci sterowników mają programy fabryczne z obniżeniem nawet do 15 stopni w nocy) jeśli Twój układ grzewczy ma w miarę niską bezwładność cieplną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawlok 02.02.2010 15:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2010 W dzień - jak już wyżej pisałem - taką, przy której czujesz się najlepiej. W nocy możesz obniżać do np 17-18 (niektórzy producenci sterowników mają programy fabryczne z obniżeniem nawet do 15 stopni w nocy) jeśli Twój układ grzewczy ma w miarę niską bezwładność cieplną. Obniżenie tak drastyczne temperatury na noc wcale nie musi dać oszczędności. Po to poszliśmy w kocioł kondensacyjny by grzać niskotemperaturowo na minimalnej mocy (minimalna modulacja), by w pełni wykorzystać kondensacje i sprawność kotła . Jeżeli za bardzo oziebimy pomieszczenie to dając skokowo wyższa temperatuęe musimy liczyć na pracę kotła zwiększą mocą a więc z większym spalaniem gazu. Empirycznie u siebie stwierdziłem że skok o ponad 1 stopień nie daje żadnych oszczędności dla naszego domu w jego normalnej eksploatacji.Dlatego u mnie w ciągu dnia/pobytu w domu sterownik mamy na 21 co daje nam na środku salonu temperature 21,6 stopnia , na noc/nieobecność zmniejszamy do 20,6 stopnia. pozdrawiam Pawlok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CitroCerber 02.02.2010 15:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2010 Obniżenie tak drastyczne temperatury na noc wcale nie musi dać oszczędności. I absolutnie się z tym zgadzam - napisałem "możesz" Ja u siebie mam ustawione 20.5 przez 24/7 i odczuwam "komfort cieplny" (mam podłogówkę w całym domu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andyto 04.02.2010 22:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 Witam, mam kocioł MCR 24 z zasobnikiem 80 litrów. Kocioł przestał podgrzewać cwu. Wcześniej dwukrotnie zdarzyła się taka sytuacja, ale po wyłączeniu i ponownym włączeniu kotła wszystko wracało do normy. Niestety tym razem wyłączanie i żadne regulacje nie przyniosły rezultatu. Brak komunikatu o błędach.Pompa zasobnika pracuje wymuszając przepływ wody przez kocioł, ale ten nie załącza się.C.O. działa OK. Może jakieś sugestie? Dzwoniłem do swojego instalatora, ale ten chory, będzie w przyszłym tygodniu, a kobiety głośno protestują, że woda zimna.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andyto 04.02.2010 23:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 Na chwilę udało mi się zmusić kocioł do grzania cwu ustawiając opcję ECO na ON, a następnie na OFF. Grzał wodę ok. 2 minut i się wyłączył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CitroCerber 07.02.2010 00:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2010 Może jakieś sugestie? Podniesienie temperatury CWU coś zmienia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andyto 11.02.2010 18:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 Był już serwisant. Wymienił czujnik przepływu cwu i kocioł zadziałał. Po podstawieniu "starego" czujnika również działa!!!Zawiesił się z jakiegoś powodu. Póki co hula. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maja_winiarska 15.02.2010 12:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 Witam,Jestem w trakcie budowy domu i muszę podjąć decyzję do do pieca. Dom ma 210 metrów, 120 metrów to podłogówka, reszta ogrzewana grzejnikami. Zastanawiam się nad zakupem pieca De Dietrich MCR/II 24T. Czy jesteście zadowoleni ze swojego wyboru? Czy uważacie, ze warto wybrać jakiś nowocześniejszy i droższy piec? Jakie ten piec ma wady? Zastanawiałam się też nad VAILLANTem VC ecoTec plus 246/3-5 mocy 26 kw. Różnica w cenie jest praktycznie dwukrotna!Czy instalacje dodatkowe do de dietricha będą drogie? (sprzęgło itp.) Pozdrawiam serdecznie,Maja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CitroCerber 15.02.2010 12:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 Czy jesteście zadowoleni ze swojego wyboru? Tak Czy uważacie, ze warto wybrać jakiś nowocześniejszy i droższy piec? a ten niby jest przestarzały? Czy instalacje dodatkowe do de dietricha będą drogie? (sprzęgło itp.) tak jak w przypadku innych kotłów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 15.02.2010 13:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 Witam, Jestem w trakcie budowy domu i muszę podjąć decyzję do do pieca. Dom ma 210 metrów, 120 metrów to podłogówka, reszta ogrzewana grzejnikami. Zastanawiam się nad zakupem pieca De Dietrich MCR/II 24T. Czy jesteście zadowoleni ze swojego wyboru? Czy uważacie, ze warto wybrać jakiś nowocześniejszy i droższy piec? Jakie ten piec ma wady? Zastanawiałam się też nad VAILLANTem VC ecoTec plus 246/3-5 mocy 26 kw. Różnica w cenie jest praktycznie dwukrotna! Czy instalacje dodatkowe do de dietricha będą drogie? (sprzęgło itp.) Mógłby mieć niższą moc. Do nowoczesnych domół, gdzie zapotrzebowanie na ciepło nie przekracza raczej 50W/m2 24kW to za dużo, a raczej minimalna moc 6kW to za dużo. Popatrz na Junkersa - mają rozsądne cenowo modele o mocy 14kW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maja_winiarska 15.02.2010 13:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 Właśnie problem mam z ustaleniem ile faktycznie KW mi potrzeba do ogrzania domu. Powierzchnia domu to 210 m2, z tym, że mam jeszcze dodatkowo 30m2 strychu i 40 m2 garaż, w których też na wszelki wypadek zrobiłam wyjście na grzejniki. Około 70 m2 domu ma bardzo wysokie sufity - 5,2 m - nie wiem jaka jest dokładnie kubatura mojego domu, dlatego wolałabym mieć jakiś zapas mocy. Ilość mocy grzewczej potrzebnej do ogrzania domu podana w projekcie to własnie 24 KW. Hydraulik twierdzi, że wystarczy mi 19KW, a projektant z Vaillanta, że 14kW... I bądź tu mądry.. Czy dolny zakres mocy de dietricha 6kW to za dużo dla moich potrzeb? Jaka jest właściwie różnica między piecem De Dietrich MCR/II 24T, a innymi piecami kondensacyjnymi jednofunkcyjnymi tego producenta? Dlaczego te piece są droższe, czy mają jakieś lepsze funkcje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 15.02.2010 14:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 A czy któryś z tych mądrych Panów zrobił obliczenia do tego, czy tak tylko wyciągają sobie te wielkości z kapelusza (czy raczej z pewnej części ciała, której popularnej nazwy przez wzgląd na obecność dam pozwole sobie nie przytaczać)??? Fachowcy psia ich mać.. Zapytaj ich najlepiej i poproś o wydruki z OZC - chciałbym zobaczyć ich miny Jak chcesz mieć (względną) pewność to właśnie musisz to zrobić - O Z C. To daje dobry pogląd na wszelkie sprawy związane z ogrzewaniem domu. Porządnie zrobione zazwyczaj się sprawdza (wydaję mi się, że poprawka jest raczej na plus, czyli jak w OZC wychodzi 8, to potrzebujesz 7). Anyway - bez tego masz tylko zgadywankę. Ale wyżej w wątku masz moje zapotrzebowanie - dom 220m2, wysokości czasem do 3,1 m a potrzebuje 8kW przy -20! A większość sezonu grzewczego oscyluje wokól 0. Co do różnic w kotłach to np. lepiej modulują chyba te droższe właśnie np. od 3kW, ale to już się popytaj 1950. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawlok 15.02.2010 16:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 Witam, Czy jesteście zadowoleni ze swojego wyboru? Czy uważacie, ze warto wybrać jakiś nowocześniejszy i droższy piec? Jakie ten piec ma wady? Zastanawiałam się też nad VAILLANTem VC ecoTec plus 246/3-5 mocy 26 kw. Różnica w cenie jest praktycznie dwukrotna! Maja Jestem zadowolony z kociołka. Jedyna potencjalna wada do moc minimalna - ale tu kwestia czy za podobne pieniądze znajdziesz coś o mniejszej modulacji? Moc maksymalna - nie jest takim problemem bo w zasadzie kocioł pracuje na maxa tylko przy grzaniu CWU, wiec tu pewnie ekonomicznie strat zbyt dużo nie ma czy zagrzeje wodę z mocą 24kW w czasie X, czy z mocą mniejszą w czasie Y. Gdy kupowałem MCRII wychodził najkorzystniej cenowo - anie ejst to firma NONAME. pozdrawiam Pawlok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof BB 16.02.2010 11:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2010 Mógłby mieć niższą moc. Do nowoczesnych domół, gdzie zapotrzebowanie na ciepło nie przekracza raczej 50W/m2 24kW to za dużo, a raczej minimalna moc 6kW to za dużo. Popatrz na Junkersa - mają rozsądne cenowo modele o mocy 14kW. Po ostatnich obserwacjach pracy gołego pieca MCR wcale nie jestem przekonany do tej teorii. Może by to było prawdą przy pracy non stop i małej objętości wody w układzie CO oraz małej kubaturze do ogrzania. Tymczasem obserwuję co się dzieje w czasie grzania wody w CO o objętości ok 100l na moim MCR i wygląda to tak, że aby uzyskać na wyjściu zadaną temperaturę zasilania np. 45C przy zimniejszej wodzie z powrotu więcej niż o 8C np 28C piec nie pracuje na minimum! praca na minimum mocy występuje przy niższych TZ ale z kolei przy takich nie uzyskam zadanej temperatury pomieszczenia nigdy pomimo "aż" 6 kW. Sądzę że gdybym miał piec o modulacji mocy do min 3kW to i tak piec by "używał" 8 kW. Jednym słowem ta teoria o oszczędnościach z racji pieca o małej mocy wygląda mi się na podobną do tej co by do TIRa włożyć silnik z auta kompaktowego np benzynowe 1,6. Ciekawe jak by ten TIR jeździł.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maja_winiarska 16.02.2010 11:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2010 Wielkie dzięki za błyskawiczne odpowiedzi. Coś czuję, ze sama będę musiała zrobić OZC - już widzę zdziwienie na twarzy mojego hydraulika jak rzucę hasło OZC . Swoją drogą za chwilę napiszę, zgodnie z waszymi sugestiam,i do 1950 - ciekawe co mi doradzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawlok 16.02.2010 14:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2010 Po ostatnich obserwacjach pracy gołego pieca MCR wcale nie jestem przekonany do tej teorii.. Pytanie dlaczego nie zastosujesz sterowania ? To sterowanie powoduje że kocioł wraz układem grzewczym nagrzewa pomieszczenie do zadanej temperatury "x" w pomieszczeniu w czasie "y" za pomocą regulacji temperatury zasilania wody w co "z" w odniesieniu do temperatury zewnetrznej "v". Cztery zmienne + stała (akumulacacja cieplmna Twojego budynku ) których wzajemna koleracja przez układ sterowniczy daje oczekiwany efekt. Dodatkowo jak ktoś pisał sterowanie PID powoduje że niegonimy temperatury w pomieszczeniu tylko ją utrzymujemy. ale z kolei przy takich nie uzyskam zadanej temperatury pomieszczenia nigdy pomimo "aż" 6 kW. Sądzę że gdybym miał piec o modulacji mocy do min 3kW to i tak piec by "używał" 8 kW. No tu kluczowe jest jakie masz zapotrzebowanie na ciepło swojego budynku? Jednym słowem ta teoria o oszczędnościach z racji pieca o małej mocy wygląda mi się na podobną do tej co by do TIRa włożyć silnik z auta kompaktowego np benzynowe 1,6. Ciekawe jak by ten TIR jeździł.... No to sobie pomyśl że raz ten silnik ma uciągnąć TIRa z paką naładowąną 20 tonami (budynek energożerny) a raz z paką obciążona powiedzmy 0,5 tony - jest różnica ? pozdrawiam Pawlok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.