Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Regulacja pieca De Dietrich MCR 24


nonek

Recommended Posts

W takim razie mamy zupełnie inne warunki pracy dla kotła i nie dogadamy się w kwestii optymalizacji. )

Dokładnie :-)

 

Co do kuchni to piekarnik potrafi mi podnieść temperaturę np 2 godziny pracy i studzenie ogrzewa kuchnię o 2-3C.

\

 

Ile masz metrów tej kuchni - przeciez piekarnik tak naprawde da ci ciepło dopiero po jego otwarciu....

 

Kominek w salonie ale, że otwarta jadalnia i kuchnia oraz hall to wpływa na te pomieszczenia.

Nie rozumiem tej Twojej opcji na wpływ kominka jakby to miało mądrze działać?)

 

Nie masm kominka (świadomie) wiec nie wgłebiałem się w idee funkcji jego kompensacji w sterowniku - nie tylko Dietrech-Celcia ma ta opcje ale i Viessmany, junkersy najwidoczneij projektanci rpzewidizeli mozliwosc dogrzewania się kominkiem .

 

pozdrawiam

Pawlok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Ile masz metrów tej kuchni - przeciez piekarnik tak naprawde da ci ciepło dopiero po jego otwarciu....

 

 

No nie wiem - mój piekarnik jest w zabudowie i z tej racji jest wyposażony w wentylator który usuwa nadmiar ciepła na zewnątrz....

Nawet jak się go studzi to własnie w ten sposób bo otwaerty może zaszkodzić meblom.

Nie masm kominka (świadomie) wiec nie wgłebiałem się w idee funkcji jego kompensacji w sterowniku - nie tylko Dietrech-Celcia ma ta opcje ale i Viessmany, junkersy najwidoczneij projektanci rpzewidizeli mozliwosc dogrzewania się kominkiem .

 

pozdrawiam

Pawlok

 

Uważam że taka funkcja nawet jeśi jest to ...bez sensu,

przynajmniej przy podłogowym systemie ogrzewania.

Dlaczego? Bo chodzi o to, że przy dogrzewaniu kominkiem rezygnując z grzania salonu przez CO przestajesz też grzać w pozostałych pomieszczeniach.

A jeśli grzejesz w oparciu o temperaturę w tych pozostałych pomieszczeniach to marnujesz energię kotła na ogrzanie salonu który tego nie potrzebuje kiedy palisz w kominku.

Może przy grzejnikach da się to jakoś wylorzystać ale nie zgłębiałem tego tematu więc się nie wypowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest to normalne zjawisko, że kocioł MCR 24 z automatyką pracuje cały czas (nawet powyżej -8) z róznicą temperatur pomiędzy zasilaniem, a powrotem rzędu 5-7 K ?

Zastanawiam się, czy nie przedobrzyłem z ustawieniem krzywej grzania (obecnie 1.1 dla obiegu c.o. i 0,6 dla podłogówki) na Easymatic'u i parametrach P1= 60, P27= 20, P 28= 20, P 29= -20 na kotle), przy czym w domu jest ciepło (20 C), ale zawory termostatyczne Danfossa przy ustawieniu na ''3,5'' puszczają cały czas wodę, tj. nie zamykają się. Czy korygować krzywą grzania ?

Mam zainstalowana automatykę Easymatic wraz z AD 202 i nastawe temperatury pok. 20 C.

 

Pytam, bo zuzycie gazu w moim domu jest, sądząc po poprzednich post'ach, bardzo duże-waha się od 8-10 (temperatury powyżej zera) do nawet 27 m3/h (przy - 18) w domu o pow użytkowej 220 m2 zaizolowanym 12 cm styropianem i 25 cm wełny na poddaszu. Mam ok. 50 m2 ma podłogówki, a reszta to grzejniki żeliwne. Dodatkowo budynek posiada wentylację mechaniczną z odzyskiem ciepła i nagrzewnicą wodną, która jest jednak cały czas wyłaczona, bo odzysk ciepła jest na tyle duzy, ze nie ma potrzeby dogrzewania powietrza nawiewanego.

 

pozdrawiam

 

BartekW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest to normalne zjawisko, że kocioł MCR 24 z automatyką pracuje cały czas (nawet powyżej -8) z róznicą temperatur pomiędzy zasilaniem, a powrotem rzędu 5-7 K ? .

Cały czas tzn sterownik pokojwoy mie stopujepracy kotła?

Czujnik pogodowy masz ?

 

Mam zainstalowana automatykę Easymatic wraz z AD 202 i nastawe temperatury pok. 20 C.

 

KASIA& MAREK pisali w tym wątku:

"Easymatic nie współpracuje dobrze z MCRem - jest przeznaczony do kotła CITY"

 

pozdrawiam

Pawlok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedz. Przy temperaturach ujemnych cały czas, jeżeli są dodatnie robi sobie przerwy-).

Czujnik pogodowy mam i generalnie kocioł pracuje według krzywej.

pozdrawiam

Bartek W.

 

No to w tkaim razie chyba prawdą jest "Easymatic nie współpracuje dobrze z MCRem - jest przeznaczony do kotła CITY"

No bo nie sądze byś miał az tak energożerny dom.

pozdrawiam

Pawlok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest to normalne zjawisko, że kocioł MCR 24 z automatyką pracuje cały czas (nawet powyżej -8) z róznicą temperatur pomiędzy zasilaniem, a powrotem rzędu 5-7 K ?

 

może tak być i zależy to od ustawień automatyki kotła,

 

Zastanawiam się, czy nie przedobrzyłem z ustawieniem krzywej grzania (obecnie 1.1 dla obiegu c.o. i 0,6 dla podłogówki) na Easymatic'u i parametrach P1= 60, P27= 20, P 28= 20, P 29= -20 na kotle), przy czym w domu jest ciepło (20 C), ale zawory termostatyczne Danfossa przy ustawieniu na ''3,5'' puszczają cały czas wodę, tj. nie zamykają się

 

skoro głowica nie zamyka zaworu, to znaczy, że w pomieszczeniu nie ma założonej temperatury i zawór jest otwarty po to żeby ją osiągnąć,

a to by znaczyło że masz za niską temperaturę zasilania

 

Czy korygować krzywą grzania ?

Mam zainstalowana automatykę Easymatic wraz z AD 202 i nastawe temperatury pok. 20 C.

 

Pytam, bo zuzycie gazu w moim domu jest, sądząc po poprzednich postach, bardzo duże-waha się od 8-10 (temperatury powyżej zera) do nawet 27 m3/h (przy - 18) w domu o pow użytkowej 220 m2 zaizolowanym 12 cm styropianem i 25 cm wełny na poddaszu. Mam ok. 50 m2 ma podłogówki, a reszta to grzejniki żeliwne. Dodatkowo budynek posiada wentylację mechaniczną z odzyskiem ciepła i nagrzewnicą wodną, która jest jednak cały czas wyłaczona, bo odzysk ciepła jest na tyle duzy, ze nie ma potrzeby dogrzewania powietrza nawiewanego.

 

musisz sam spróbować, to Twój dom i nikt Ci nie powie jaką masz ustawić krzywą grzania,

niestety te rzeczy ustala się metodą prób i błędów,

zeszyt, długopis, ustawić krzywą, sprawdzać przez dwa dni jak się zachowuje kocioł,

zmienić po tym czasie nastawy i w tak sposób dojdziesz sam do tego, co najlepsze dla Twojej kieszeni i odczucia komfortu,

w przypadku gdy jest to pierwszy sezon grzewczy, to zużycie gazu może być nawet do 50% wyższe

 

pozdrawiam

 

BartekW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Czy jest to normalne zjawisko, że kocioł MCR 24 z automatyką pracuje cały czas (nawet powyżej -8) z róznicą temperatur pomiędzy zasilaniem, a powrotem rzędu 5-7 K ?

 

może tak być i zależy to od ustawień automatyki kotła,

 

Zastanawiam się, czy nie przedobrzyłem z ustawieniem krzywej grzania (obecnie 1.1 dla obiegu c.o. i 0,6 dla podłogówki) na Easymatic'u i parametrach P1= 60, P27= 20, P 28= 20, P 29= -20 na kotle), przy czym w domu jest ciepło (20 C), ale zawory termostatyczne Danfossa przy ustawieniu na ''3,5'' puszczają cały czas wodę, tj. nie zamykają się

 

skoro głowica nie zamyka zaworu, to znaczy, że w pomieszczeniu nie ma założonej temperatury i zawór jest otwarty po to żeby ją osiągnąć,

a to by znaczyło że masz za niską temperaturę zasilania

 

Czy korygować krzywą grzania ?

Mam zainstalowana automatykę Easymatic wraz z AD 202 i nastawe temperatury pok. 20 C.

 

Pytam, bo zuzycie gazu w moim domu jest, sądząc po poprzednich postach, bardzo duże-waha się od 8-10 (temperatury powyżej zera) do nawet 27 m3/h (przy - 18) w domu o pow użytkowej 220 m2 zaizolowanym 12 cm styropianem i 25 cm wełny na poddaszu. Mam ok. 50 m2 ma podłogówki, a reszta to grzejniki żeliwne. Dodatkowo budynek posiada wentylację mechaniczną z odzyskiem ciepła i nagrzewnicą wodną, która jest jednak cały czas wyłaczona, bo odzysk ciepła jest na tyle duzy, ze nie ma potrzeby dogrzewania powietrza nawiewanego.

 

musisz sam spróbować, to Twój dom i nikt Ci nie powie jaką masz ustawić krzywą grzania,

niestety te rzeczy ustala się metodą prób i błędów,

zeszyt, długopis, ustawić krzywą, sprawdzać przez dwa dni jak się zachowuje kocioł,

zmienić po tym czasie nastawy i w tak sposób dojdziesz sam do tego, co najlepsze dla Twojej kieszeni i odczucia komfortu,

w przypadku gdy jest to pierwszy sezon grzewczy, to zużycie gazu może być nawet do 50% wyższe

 

Na innym forum trafiłem na taką informację dotyczącą temperatur na zasilaniu i powrocie:

czy moze mi ktos wytlumaczyc dlaczego piec bedzie palil wiecej gazu jezeli powrot bedzie zbyt goracy??

 

 

Bo piec wtedy nie kondensuje, tylko pali jak zwykły (nie kondensat).

Zauważ, że np. jeśli ściana w domu jest zimna, to wykrapla się na niej woda.

Tak samo w piecu kondensacyjnym - jeśli powrót jest zimny, to schładza on wymiennik, a na zimnym wymienniku wykrapla się para z gazu - oddając wymiennikowi ciepło (żeby zamienić wodę w parę trzeba ją podgrzać, prawda? na wymienniku, kiedy para się z powrotem zamienia w wodę, to ciepło to zostaje oddane wymiennikowi).

 

Jak powrót ciepły, to i wymiennik ciepły, więc skraplania nie ma, czyli sprawność powiedzmy 90% (przy kondensacji nawet 110%).

Pytam, bo mimo zmiany krzywych grzania (obecnie 1,5 na grzejniki i 0,4 na podłogówkę) kocioł pracuje cały czas przy różnicy temperatur pomiędzy zasilaniem a powrotem 4 K i zuzyciem gazu 14 m3 na dobę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na innym forum trafiłem na taką informację dotyczącą temperatur na zasilaniu i powrocie:

....

Pytam, bo mimo zmiany krzywych grzania (obecnie 1,5 na grzejniki i 0,4 na podłogówkę) kocioł pracuje cały czas przy różnicy temperatur pomiędzy zasilaniem a powrotem 4 K i zuzyciem gazu 14 m3 na dobę.

 

Co to jest 4K ????

Przeczytaj wątek dokładnie - są podane linki do stron omawiających zasadę działania kondensatów.

Co rozumiesz pod pojęciem krzywej 1,5 dla minus 20 temp zas= ? dla + 20 temp zasilania=?

Podstawowa sprawa czy znasz zapotrzebowanie swojego budynku na ciepło i czy masz odpowiednio dobrane grzejniki do grzania niskotemperaturowego?

U mnie dziś kocioł prawie się nie załącza - w salonie 21 stopni a na dworze przez moment było 17...wiosna !

pozdrawiam

Pawlok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 K oznacza 4 Kelviny, bo w tych jednostkach powinno podawać się delta T, czyli różnicę temperatur. Te 4K oznacza oczywiście 4 C.

Sorry, być może nie uważnie czytam, ale w tym wątku i pokrewnym ''wzorem Grześka'' doczytałem jedynie o temperaturze przy której zachodzi jeszcze kondensacja, nie zaś o róznicy tempeartur pomiędzy zasilaniem, a powrotem.

Stąd moje pytanie, bo przy temperaturach poniżej +1 kocioł pracuje w sposób ciągły, ale na minimalnej mocy. Cały czas zastanawiam sie, czy gdyby robił przerwy, to czy spalał by mniej?

Jesli chodzi o bilans budynku, to owszem był robiony, ale przed termomodernizacją budynku. Wtedy wyszło zapotrzebowanie na ciepło 21 kW przy pow całkowitej 300 m2.Teraz jest ocieplony 12 cm styropianu, przy scianach z bloczków gazobetonowych 24 cm i bloczków cegłobetonowych (mieszanka rozdrobnionych cegieł z betonem).A ogrzewam dwa poziomy (bez piwnicy) i jest to 220 m2.

Jesli chodzi o grzejniki, to pozostały żeliwne, liczone na parametry 90/70 i 21 kW. Żeliwo w moim przypadku jest O.K., bo tempeartury pomieszczeń pozostają niezmienne w ciągu doby. Jedynie w jednym pomieszczeniu zaobserwowałem, że przy krzywej ustawionej na 1,1 na sterowniku, pomieszczenie było niedogrzane, poza nim nie ma problemów, gdyby nie ta ciagła praca kotła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stąd moje pytanie, bo przy temperaturach poniżej +1 kocioł pracuje w sposób ciągły, ale na minimalnej mocy. Cały czas zastanawiam sie, czy gdyby robił przerwy, to czy spalał by mniej?

 

Raczej nie po prostu zapotrzebowanie u Ciebie na ciepło jest takie że musisz te 6 kW energii dostarczyć ciagle ...a jak już tu duskutowaliśmy minmalna moc i niska temperaturra zasilnia to najefektywniejsze warunki pracy naszego kociołka...

 

Pawlok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Witam

 

Również zdecydowaliśmy się na ten model , mam pytanie

Jakie będą najodpowiedniejsze urządzenia (satelity) do tego kociłka.

 

Dom ok 180 m2 powierzchni

Parter ok 80 m2 podłogówki + jakiś kontroler temperatury pod podłogę drewnianą

Piętro - wiadomo łazienka podłogówka, reszta grzejniki.

 

Jakies optymalne rozwiązania, bo przeczytałam co wyżej i ni w ząb

 

I jeszcze pytanie te wszystkie czujniki, sterowniki są poza ceną kotła czy to jest w komplecie.

 

Muszę jakoś sie przygotowac do rozmowy z instalatorem.

 

Będę wdzięczna za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze pytanie te wszystkie czujniki, sterowniki są poza ceną kotła czy to jest w komplecie.

 

 

Wszystko płatne dodatkowo - czyli dokupić trzeba: czujnik temperatury CWU (jeśli planujesz zasobnik), chronotermostat/termostat/sterownik, czujnik temperatury zewnętrznej, przewody kominowe/przyłączeniowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...