pawlok 01.03.2010 15:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2010 W takim razie mamy zupełnie inne warunki pracy dla kotła i nie dogadamy się w kwestii optymalizacji. ) Dokładnie Co do kuchni to piekarnik potrafi mi podnieść temperaturę np 2 godziny pracy i studzenie ogrzewa kuchnię o 2-3C. \ Ile masz metrów tej kuchni - przeciez piekarnik tak naprawde da ci ciepło dopiero po jego otwarciu.... Kominek w salonie ale, że otwarta jadalnia i kuchnia oraz hall to wpływa na te pomieszczenia. Nie rozumiem tej Twojej opcji na wpływ kominka jakby to miało mądrze działać?) Nie masm kominka (świadomie) wiec nie wgłebiałem się w idee funkcji jego kompensacji w sterowniku - nie tylko Dietrech-Celcia ma ta opcje ale i Viessmany, junkersy najwidoczneij projektanci rpzewidizeli mozliwosc dogrzewania się kominkiem . pozdrawiam Pawlok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof BB 02.03.2010 07:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2010 Ile masz metrów tej kuchni - przeciez piekarnik tak naprawde da ci ciepło dopiero po jego otwarciu.... No nie wiem - mój piekarnik jest w zabudowie i z tej racji jest wyposażony w wentylator który usuwa nadmiar ciepła na zewnątrz.... Nawet jak się go studzi to własnie w ten sposób bo otwaerty może zaszkodzić meblom. Nie masm kominka (świadomie) wiec nie wgłebiałem się w idee funkcji jego kompensacji w sterowniku - nie tylko Dietrech-Celcia ma ta opcje ale i Viessmany, junkersy najwidoczneij projektanci rpzewidizeli mozliwosc dogrzewania się kominkiem . pozdrawiam Pawlok Uważam że taka funkcja nawet jeśi jest to ...bez sensu, przynajmniej przy podłogowym systemie ogrzewania. Dlaczego? Bo chodzi o to, że przy dogrzewaniu kominkiem rezygnując z grzania salonu przez CO przestajesz też grzać w pozostałych pomieszczeniach. A jeśli grzejesz w oparciu o temperaturę w tych pozostałych pomieszczeniach to marnujesz energię kotła na ogrzanie salonu który tego nie potrzebuje kiedy palisz w kominku. Może przy grzejnikach da się to jakoś wylorzystać ale nie zgłębiałem tego tematu więc się nie wypowiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawlok 02.03.2010 08:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2010 Uważam że taka funkcja nawet jeśi jest to ...bez sensu, ..... ale nie zgłębiałem tego tematu więc się nie wypowiem. Tak nie wiedząc jak coś działa z góry zakładamy że jest bez sensu pozdrawiam Pawlok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof BB 02.03.2010 11:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2010 No więc jak to działa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bartekw. 05.03.2010 14:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2010 Czy jest to normalne zjawisko, że kocioł MCR 24 z automatyką pracuje cały czas (nawet powyżej - z róznicą temperatur pomiędzy zasilaniem, a powrotem rzędu 5-7 K ? Zastanawiam się, czy nie przedobrzyłem z ustawieniem krzywej grzania (obecnie 1.1 dla obiegu c.o. i 0,6 dla podłogówki) na Easymatic'u i parametrach P1= 60, P27= 20, P 28= 20, P 29= -20 na kotle), przy czym w domu jest ciepło (20 C), ale zawory termostatyczne Danfossa przy ustawieniu na ''3,5'' puszczają cały czas wodę, tj. nie zamykają się. Czy korygować krzywą grzania ? Mam zainstalowana automatykę Easymatic wraz z AD 202 i nastawe temperatury pok. 20 C. Pytam, bo zuzycie gazu w moim domu jest, sądząc po poprzednich post'ach, bardzo duże-waha się od 8-10 (temperatury powyżej zera) do nawet 27 m3/h (przy - 18) w domu o pow użytkowej 220 m2 zaizolowanym 12 cm styropianem i 25 cm wełny na poddaszu. Mam ok. 50 m2 ma podłogówki, a reszta to grzejniki żeliwne. Dodatkowo budynek posiada wentylację mechaniczną z odzyskiem ciepła i nagrzewnicą wodną, która jest jednak cały czas wyłaczona, bo odzysk ciepła jest na tyle duzy, ze nie ma potrzeby dogrzewania powietrza nawiewanego. pozdrawiam BartekW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawlok 05.03.2010 15:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2010 Czy jest to normalne zjawisko, że kocioł MCR 24 z automatyką pracuje cały czas (nawet powyżej - z róznicą temperatur pomiędzy zasilaniem, a powrotem rzędu 5-7 K ? . Cały czas tzn sterownik pokojwoy mie stopujepracy kotła? Czujnik pogodowy masz ? Mam zainstalowana automatykę Easymatic wraz z AD 202 i nastawe temperatury pok. 20 C. KASIA& MAREK pisali w tym wątku: "Easymatic nie współpracuje dobrze z MCRem - jest przeznaczony do kotła CITY" pozdrawiam Pawlok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bartekw. 05.03.2010 16:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2010 Dzięki za szybką odpowiedz. Przy temperaturach ujemnych cały czas, jeżeli są dodatnie robi sobie przerwy-).Czujnik pogodowy mam i generalnie kocioł pracuje według krzywej. pozdrawiam Bartek W. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawlok 05.03.2010 16:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2010 Dzięki za szybką odpowiedz. Przy temperaturach ujemnych cały czas, jeżeli są dodatnie robi sobie przerwy-). Czujnik pogodowy mam i generalnie kocioł pracuje według krzywej. pozdrawiam Bartek W. No to w tkaim razie chyba prawdą jest "Easymatic nie współpracuje dobrze z MCRem - jest przeznaczony do kotła CITY" No bo nie sądze byś miał az tak energożerny dom. pozdrawiam Pawlok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 05.03.2010 21:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2010 Czy jest to normalne zjawisko, że kocioł MCR 24 z automatyką pracuje cały czas (nawet powyżej - z róznicą temperatur pomiędzy zasilaniem, a powrotem rzędu 5-7 K ? może tak być i zależy to od ustawień automatyki kotła, Zastanawiam się, czy nie przedobrzyłem z ustawieniem krzywej grzania (obecnie 1.1 dla obiegu c.o. i 0,6 dla podłogówki) na Easymatic'u i parametrach P1= 60, P27= 20, P 28= 20, P 29= -20 na kotle), przy czym w domu jest ciepło (20 C), ale zawory termostatyczne Danfossa przy ustawieniu na ''3,5'' puszczają cały czas wodę, tj. nie zamykają się skoro głowica nie zamyka zaworu, to znaczy, że w pomieszczeniu nie ma założonej temperatury i zawór jest otwarty po to żeby ją osiągnąć, a to by znaczyło że masz za niską temperaturę zasilania Czy korygować krzywą grzania ? Mam zainstalowana automatykę Easymatic wraz z AD 202 i nastawe temperatury pok. 20 C. Pytam, bo zuzycie gazu w moim domu jest, sądząc po poprzednich postach, bardzo duże-waha się od 8-10 (temperatury powyżej zera) do nawet 27 m3/h (przy - 18) w domu o pow użytkowej 220 m2 zaizolowanym 12 cm styropianem i 25 cm wełny na poddaszu. Mam ok. 50 m2 ma podłogówki, a reszta to grzejniki żeliwne. Dodatkowo budynek posiada wentylację mechaniczną z odzyskiem ciepła i nagrzewnicą wodną, która jest jednak cały czas wyłaczona, bo odzysk ciepła jest na tyle duzy, ze nie ma potrzeby dogrzewania powietrza nawiewanego. musisz sam spróbować, to Twój dom i nikt Ci nie powie jaką masz ustawić krzywą grzania, niestety te rzeczy ustala się metodą prób i błędów, zeszyt, długopis, ustawić krzywą, sprawdzać przez dwa dni jak się zachowuje kocioł, zmienić po tym czasie nastawy i w tak sposób dojdziesz sam do tego, co najlepsze dla Twojej kieszeni i odczucia komfortu, w przypadku gdy jest to pierwszy sezon grzewczy, to zużycie gazu może być nawet do 50% wyższe pozdrawiam BartekW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bartekw. 18.03.2010 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 Czy jest to normalne zjawisko, że kocioł MCR 24 z automatyką pracuje cały czas (nawet powyżej - z róznicą temperatur pomiędzy zasilaniem, a powrotem rzędu 5-7 K ? może tak być i zależy to od ustawień automatyki kotła, Zastanawiam się, czy nie przedobrzyłem z ustawieniem krzywej grzania (obecnie 1.1 dla obiegu c.o. i 0,6 dla podłogówki) na Easymatic'u i parametrach P1= 60, P27= 20, P 28= 20, P 29= -20 na kotle), przy czym w domu jest ciepło (20 C), ale zawory termostatyczne Danfossa przy ustawieniu na ''3,5'' puszczają cały czas wodę, tj. nie zamykają się skoro głowica nie zamyka zaworu, to znaczy, że w pomieszczeniu nie ma założonej temperatury i zawór jest otwarty po to żeby ją osiągnąć, a to by znaczyło że masz za niską temperaturę zasilania Czy korygować krzywą grzania ? Mam zainstalowana automatykę Easymatic wraz z AD 202 i nastawe temperatury pok. 20 C. Pytam, bo zuzycie gazu w moim domu jest, sądząc po poprzednich postach, bardzo duże-waha się od 8-10 (temperatury powyżej zera) do nawet 27 m3/h (przy - 18) w domu o pow użytkowej 220 m2 zaizolowanym 12 cm styropianem i 25 cm wełny na poddaszu. Mam ok. 50 m2 ma podłogówki, a reszta to grzejniki żeliwne. Dodatkowo budynek posiada wentylację mechaniczną z odzyskiem ciepła i nagrzewnicą wodną, która jest jednak cały czas wyłaczona, bo odzysk ciepła jest na tyle duzy, ze nie ma potrzeby dogrzewania powietrza nawiewanego. musisz sam spróbować, to Twój dom i nikt Ci nie powie jaką masz ustawić krzywą grzania, niestety te rzeczy ustala się metodą prób i błędów, zeszyt, długopis, ustawić krzywą, sprawdzać przez dwa dni jak się zachowuje kocioł, zmienić po tym czasie nastawy i w tak sposób dojdziesz sam do tego, co najlepsze dla Twojej kieszeni i odczucia komfortu, w przypadku gdy jest to pierwszy sezon grzewczy, to zużycie gazu może być nawet do 50% wyższe Na innym forum trafiłem na taką informację dotyczącą temperatur na zasilaniu i powrocie: czy moze mi ktos wytlumaczyc dlaczego piec bedzie palil wiecej gazu jezeli powrot bedzie zbyt goracy?? Bo piec wtedy nie kondensuje, tylko pali jak zwykły (nie kondensat). Zauważ, że np. jeśli ściana w domu jest zimna, to wykrapla się na niej woda. Tak samo w piecu kondensacyjnym - jeśli powrót jest zimny, to schładza on wymiennik, a na zimnym wymienniku wykrapla się para z gazu - oddając wymiennikowi ciepło (żeby zamienić wodę w parę trzeba ją podgrzać, prawda? na wymienniku, kiedy para się z powrotem zamienia w wodę, to ciepło to zostaje oddane wymiennikowi). Jak powrót ciepły, to i wymiennik ciepły, więc skraplania nie ma, czyli sprawność powiedzmy 90% (przy kondensacji nawet 110%). Pytam, bo mimo zmiany krzywych grzania (obecnie 1,5 na grzejniki i 0,4 na podłogówkę) kocioł pracuje cały czas przy różnicy temperatur pomiędzy zasilaniem a powrotem 4 K i zuzyciem gazu 14 m3 na dobę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawlok 18.03.2010 15:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 Na innym forum trafiłem na taką informację dotyczącą temperatur na zasilaniu i powrocie: .... Pytam, bo mimo zmiany krzywych grzania (obecnie 1,5 na grzejniki i 0,4 na podłogówkę) kocioł pracuje cały czas przy różnicy temperatur pomiędzy zasilaniem a powrotem 4 K i zuzyciem gazu 14 m3 na dobę. Co to jest 4K ???? Przeczytaj wątek dokładnie - są podane linki do stron omawiających zasadę działania kondensatów. Co rozumiesz pod pojęciem krzywej 1,5 dla minus 20 temp zas= ? dla + 20 temp zasilania=? Podstawowa sprawa czy znasz zapotrzebowanie swojego budynku na ciepło i czy masz odpowiednio dobrane grzejniki do grzania niskotemperaturowego? U mnie dziś kocioł prawie się nie załącza - w salonie 21 stopni a na dworze przez moment było 17...wiosna ! pozdrawiam Pawlok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bartekw. 19.03.2010 18:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2010 4 K oznacza 4 Kelviny, bo w tych jednostkach powinno podawać się delta T, czyli różnicę temperatur. Te 4K oznacza oczywiście 4 C.Sorry, być może nie uważnie czytam, ale w tym wątku i pokrewnym ''wzorem Grześka'' doczytałem jedynie o temperaturze przy której zachodzi jeszcze kondensacja, nie zaś o róznicy tempeartur pomiędzy zasilaniem, a powrotem.Stąd moje pytanie, bo przy temperaturach poniżej +1 kocioł pracuje w sposób ciągły, ale na minimalnej mocy. Cały czas zastanawiam sie, czy gdyby robił przerwy, to czy spalał by mniej?Jesli chodzi o bilans budynku, to owszem był robiony, ale przed termomodernizacją budynku. Wtedy wyszło zapotrzebowanie na ciepło 21 kW przy pow całkowitej 300 m2.Teraz jest ocieplony 12 cm styropianu, przy scianach z bloczków gazobetonowych 24 cm i bloczków cegłobetonowych (mieszanka rozdrobnionych cegieł z betonem).A ogrzewam dwa poziomy (bez piwnicy) i jest to 220 m2.Jesli chodzi o grzejniki, to pozostały żeliwne, liczone na parametry 90/70 i 21 kW. Żeliwo w moim przypadku jest O.K., bo tempeartury pomieszczeń pozostają niezmienne w ciągu doby. Jedynie w jednym pomieszczeniu zaobserwowałem, że przy krzywej ustawionej na 1,1 na sterowniku, pomieszczenie było niedogrzane, poza nim nie ma problemów, gdyby nie ta ciagła praca kotła... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wuuju 20.03.2010 06:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2010 Witam, mam MCR'ra 24 mozecie mi doradzic jaki zasobnik kupic do tego pieca?Dla 4 osobowej rodziny. cos dobrego i niedrogiego. Moj serwisant polecil cos czeskiego ale zapomnialem nazwy, ponoc wogole sie nie psuje i ludzie sa bardzo zadowoleni.prosze o odpowiedz. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawlok 21.03.2010 07:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2010 Stąd moje pytanie, bo przy temperaturach poniżej +1 kocioł pracuje w sposób ciągły, ale na minimalnej mocy. Cały czas zastanawiam sie, czy gdyby robił przerwy, to czy spalał by mniej? Raczej nie po prostu zapotrzebowanie u Ciebie na ciepło jest takie że musisz te 6 kW energii dostarczyć ciagle ...a jak już tu duskutowaliśmy minmalna moc i niska temperaturra zasilnia to najefektywniejsze warunki pracy naszego kociołka... Pawlok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawlok 21.03.2010 07:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2010 , ponoc wogole sie nie psuje A co ma sie zepsuc w zasobniku (przez psucie rozumiem usterke usuwalną a nie kres żywota)? Pawlok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof BB 23.03.2010 09:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2010 Pytam, bo mimo zmiany krzywych grzania (obecnie 1,5 na grzejniki i 0,4 na podłogówkę) kocioł pracuje cały czas przy różnicy temperatur pomiędzy zasilaniem a powrotem 4 K i zuzyciem gazu 14 m3 na dobę. Mi to wygląda na zbyt dużą prędkość przepływu wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wuuju 23.03.2010 19:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2010 , ponoc wogole sie nie psuje A co ma sie zepsuc w zasobniku (przez psucie rozumiem usterke usuwalną a nie kres żywota)? Pawlok no tak, nie bardzo ma sie cos zepsuc, moze mozecie polecic jakis?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CitroCerber 27.03.2010 07:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2010 no tak, nie bardzo ma sie cos zepsuc, moze mozecie polecic jakis?? Ja mam Aristona BS2S 200l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ewus1719503518 10.04.2010 07:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2010 Witam Również zdecydowaliśmy się na ten model , mam pytanieJakie będą najodpowiedniejsze urządzenia (satelity) do tego kociłka. Dom ok 180 m2 powierzchniParter ok 80 m2 podłogówki + jakiś kontroler temperatury pod podłogę drewnianąPiętro - wiadomo łazienka podłogówka, reszta grzejniki. Jakies optymalne rozwiązania, bo przeczytałam co wyżej i ni w ząb I jeszcze pytanie te wszystkie czujniki, sterowniki są poza ceną kotła czy to jest w komplecie. Muszę jakoś sie przygotowac do rozmowy z instalatorem. Będę wdzięczna za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CitroCerber 11.04.2010 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2010 I jeszcze pytanie te wszystkie czujniki, sterowniki są poza ceną kotła czy to jest w komplecie. Wszystko płatne dodatkowo - czyli dokupić trzeba: czujnik temperatury CWU (jeśli planujesz zasobnik), chronotermostat/termostat/sterownik, czujnik temperatury zewnętrznej, przewody kominowe/przyłączeniowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.