CitroCerber 12.04.2010 02:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 (edytowane) pod podłogę drewnianą Wiesz oczywiście, że nie może ona być gruba? O ile dobrze kojarzę to 12-15mm to jest max. dla drewna naturalnego. (warto zainstalować sobie program firmy oventrop i sprawdzić na pojedynczym obwodzie jak zmieni się wymagana długość rur podłogówki przy zmianie wykończenia). A jak to pochłania ciepło? Przykładem niech będzie mój "salon" gdzie mam położone panele 7 mm + podkład dedykowany dla ogrzewania podłogowego - po położeniu paneli temperatura podłogi spadła o 1.5 stopnia w porównaniu do gołego betonu. Dla porównania podłoga w jadalni po położeniu płytek nie spowodowała znaczącej zmiany temperatury w porównaniu do "gołego" betonu. Jakies optymalne rozwiązania, Optymalnym rozwiązaniem jest podłogówka wszędzie - nie ma np. dodatkowego kosztu w postaci termostatycznych zaworów mieszających, które musiałabyś kupić w przypadku instalacji mieszanej. Polecam też jako dodatkowe podpowiedzi artykuł: http://gazetadom.pl/Ladny-Dom/1,61608,2553402.html?as=2 Edytowane 12 Kwietnia 2010 przez CitroCerber Dodatkowy link. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ewus1719503518 12.04.2010 21:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 Dziękuję bardzo, drewno będzie specjalnie pod ogrzewanie podłogowe, osobno czymś tam regulowana ma być temp. aby nie przegrzać i bardziej luźno te rurki. Pozostałe - wszystko pod granitem więc chyba ok i gęściej coby nadrobić straty pod drewnem. Góra kaloryfery, nie chcemy podłogówki w sypialniach. Jakoś już musimy przeżyć te koszty, aczkolwiek wcale niemałe ( Zaraz poczytam zawartość linka. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CitroCerber 12.04.2010 21:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 bardziej luźno te rurki. To nie rzecz w luźno/ciasno - to powinno być obliczone a nie na oko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
norbert1q 16.04.2010 06:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2010 Jam mam MCR24 i powiem wam ze dlugo szukalem krzywej grzewczej i innych parametrow aby zejsc do 8 m3/dobe. Na poczatku zar 12-15 potem zajalem sie kilkoma parametrami i zeszlo do 8m3. To dobry wynik wydaje mi sie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CitroCerber 17.04.2010 13:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2010 Jam mam MCR24 i powiem wam ze dlugo szukalem krzywej grzewczej i innych parametrow aby zejsc do 8 m3/dobe. Na poczatku zar 12-15 potem zajalem sie kilkoma parametrami i zeszlo do 8m3. To dobry wynik wydaje mi sie. No ale nie podałeś nic - ani powierzchni, ani jakie obwody ani jaka temperatura ustawiona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DaroR 24.04.2010 22:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2010 Witam serdecznie,przegl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DaroR 24.04.2010 22:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2010 Witam serdecznie,Szukam pomocy bo mam pewien problem. Jestem użytkownikiem kotła kondensacyjnego MC25LP+czujnik pogodowy+regulator pokojowy. Niestety w okresie jesienno-wiosennym (gdzie temp. nie spada poniżej 0C) pojawiała mi się cyklicznie usterka "Uszk. Czuj. Pow. A" czyli Uszkodzony Czujnik Powrotu. Serwisant wykonujący przeglądy stwierdził że należy wymienić czujnik i będzie OK. Już byłem skłonny to zrobić (ale nie było kasy) a w zimę piec chodził bez żadnej usterki. Dodam jeszcze że nie mam FM50, a piec współpracuje z podłogówką (~20m) Z góry dziękuję za wszelkie porady.DaroR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DaroR 26.04.2010 20:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2010 hmm, chyba wątek upadł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CitroCerber 27.04.2010 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2010 hmm, chyba wątek upadł Wątek nie upadł - wątek dotyczy MCR24 więc nie spodziewaj się lasu odpowiedzi jeśli zadajesz pytanie nie na temat To tak jakbyś na forum VW Golfa zadawał pytanie o VW Polo i dziwił się, że nikt nie odpowiada - przecież to też Volkswagen... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DaroR 03.05.2010 18:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 Wątek nie upadł - wątek dotyczy MCR24 więc nie spodziewaj się lasu odpowiedzi jeśli zadajesz pytanie nie na temat To tak jakbyś na forum VW Golfa zadawał pytanie o VW Polo i dziwił się, że nikt nie odpowiada - przecież to też Volkswagen... masz racje, muszę poszukać gdzie indziej, ale może tutaj jest ktoś kto zna przyczynę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ania _M 26.05.2010 19:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2010 witam!Mam pytanie , moja siostra ma podłogówkę w całym domu i tylko po jednym grzejniku w dwóch łazienkach, to czy mieszacz należy koniecznie montować, rozmawiała z dwoma instalatorami i każdy ma odmienne zdaniedzięki za względnie szybkie infopozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SzymiH 17.07.2010 23:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2010 Witam serdecznie i proszę o pomoc. Temat jak dla mnie jest dość skomplikowany więc na poczatek opiszę instalację jaką chcę założyc.Dom będzie zasilany z dwoch źródeł : pierwsze to piec MCR II 24 a drugie to kominek z płaszczem wodnym w układzie zamkniętym. Obydwa zródła będą zasilały grzejniki, podłogówke ( podłogowka na rozdzielaczu z pompa i zaworem termostatycznym taki komplet TECE, pow ok 80mkw ) oraz zasobnik 200l tzw kombinowany ( zbiornik w zbiorniku z wezownicami czyli w duzym zbiorniku 120 l ogrzewanym przez kominek znajduje sie maly zbiornik CWU z wezownica w srodku zasilana z pieca gazowego ). Kominek ma swoj sterownik ktory steruje praca dwoch pomp CO i CWU. Piec także ma zasilac CO i CWU pytanie jest nastepujące:1. Jaki typ pieca wybrac MCR II 24 T czy S ? - wiem ze roznia sie tym ze jeden ma zawor 3d a drugi nie - jeden instalator mowil mi ze S a drugi ze S nie moze byc bo ma zawor na powrocie a powinien miec na zasilaniu wiec ze mam kupic typ T i zawor 3d osobno2. Czy sterownik Celcia 20 jaki mi proponuja przy zakupie pieca bedzie wspolpracowal z tego typu kominkiem - chodzi o to ze jak w kominku woda osiagnie zadana temperature np 50 st C to wlacza sie pompa CO i goraca woda idzie bezposrednio na grzejniki ale wtedy automatycznie powinien przestac pracowac piec i jego pompa i na odwrot jak przestanie pracowac pompa kominka to wraca praca pieca. Nie wiem czy jest to wogole mozliwe.3. przeczytalem forum od poczatku az do konca i widze ze podlogowka chyba tez powinna miec jakies sterowanie - ja zalozylem ze poprostu pompe zepne na krotko czyli bedzie dzialc non stop az jej nie wylacze sam z gniazdka a temperatura bedzie utrzymywana przez ten zawor termostatyczny ( wyglada jak ten przy grzejnikach )4. Jestem ciekaw czy gdzies znajde wogole schemat podlaczenia takiego przypadku - widzialem po minach jednego i drugiego instalatora ze bedzie klopot - choc oczywiscie mowia ze nie ma problemu Na piec MCR II 24 - jestem zdecydowany bo ma bardzo dobre recenzje, przystepna cene , wymienik ma z nierdzewki ( lub nawet z kwasowki ) co nie zawsze sie zdarza przy takiej cenie. Widziałem ze jest tu na forum pare osob które temat instalacyjny maja dosc dobrze zgłebiony - dlatego jesli mozna to prosze o pomoc w rozwiklaniu moich niejasnosci. Pozdrawiam SzymiH Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja14 18.07.2010 05:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2010 Mam krotkie pytanie. Czy komin do MCR II powinien miec wlasne odprowadzenie kondensatu, czy skropliny powinny splywac do kotla i byc odprowadzane przez syfon wbudowany w kociol? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr G 18.07.2010 07:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2010 Większość powinna kondensować w kotle (niskie parametry pracy) jak coś się w kominie spropli to moze spłynąć do kotła jak najbardziej, nawet polepsza wymianę ciepła na wymienniku, nalezy pamiętać o odpowiednich spadkach aby skropliny nie stały w kominie (szybko skruszeją uszczeli) Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr G 18.07.2010 08:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2010 (edytowane) SzymiH Ad. 1 zawór przełączający musi być zainstalowany do współpracy z kominkiem (wariantów jest kilka) więc nie może być wbudowany w kocioł bo wtedy nie mamy wyboru 24T ma zawór wbudowany 24S ma zawór jako opcja na zewnątrz - dowolny montaż jaki instalator sobie wymyśli. Ad 2. da się to zdobić na dodatkowych przekaźnikachAd. 3 może mieć sterowanie ale nie musi można założyć termostat na rurze zasilającej aby pompa podłogowa załączała się gdy pracuje kociołAd 4 nie wiem gdzie można ściągnąć gotowy schemat Piotr Edytowane 5 Sierpnia 2010 przez Piotr G Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja14 19.07.2010 23:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2010 Większość powinna kondensować w kotle (niskie parametry pracy) jak coś się w kominie spropli to moze spłynąć do kotła jak najbardziej, nawet polepsza wymianę ciepła na wymienniku, nalezy pamiętać o odpowiednich spadkach aby skropliny nie stały w kominie (szybko skruszeją uszczeli) Piotr Wielkie dzieki za odpowiedz. Korzystajac z uprzejmosci zadam jeszcze jedno pytanie:-) Producent okresla max dlugosc przewodu spalinowego fi 60 mm na 7 metrow. W zasadzie sie w tym zmieszcze ale tak na pograniczu. Komin ma 3,5 m, podlaczenie okolo 0,7 m ale w tym 3 kolanka. Czy w takiej sytuacji lepiej zrobic rure spalinowa fi 60 czy fi 80 mm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hood 29.07.2010 07:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2010 Jezeli masz pogranicze i do tego np nie uwzględniłeś kolanek to zdecydowanie fi 80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hood 29.07.2010 07:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2010 skropliny powinny spływąc do kotła i być odprowadzane przez syfon do kanalizacjii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja14 30.07.2010 02:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2010 Jezeli masz pogranicze i do tego np nie uwzględniłeś kolanek to zdecydowanie fi 80 Dzieki za odpowiedz:-) Pogranicze jest po uwzglednieniu kolanek. Jak juz pisalem mam dlugosc przewodu ok 4,2 m ale liczac, ze kazde kolanko stwarza opory takie jak metr prostej rury to 4,2 m + 3 m = 7,2 m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr G 30.07.2010 05:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2010 (edytowane) Wielkie dzieki za odpowiedz. Korzystajac z uprzejmosci zadam jeszcze jedno pytanie:-) Producent okresla max dlugosc przewodu spalinowego fi 60 mm na 7 metrow. W zasadzie sie w tym zmieszcze ale tak na pograniczu. Komin ma 3,5 m, podlaczenie okolo 0,7 m ale w tym 3 kolanka. Czy w takiej sytuacji lepiej zrobic rure spalinowa fi 60 czy fi 80 mm? mozna przeliczyć kolanko 90 st to 2,5 m a 45 st to 1m należy dodac do dłygości komina Jeżeli to są kolana 45 st to może być 60 jak 90 st to daj 80 Piotr Edytowane 30 Lipca 2010 przez Piotr G Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.