CitroCerber 03.01.2012 07:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2012 (edytowane) Czy to możliwe żeby wejście w parametry instalatora poprzez kombinację przycisków enter i R na kotle było zablokowane. Próbuję tak zrobić ale kocioł nie reaguje. Dziwne. Wciskasz "Enter" i trzymając go wciskasz R, powinno zacząć migać na wyświetlaczu "CO", potem wciskasz "+" dopóki nie pojawi się liczba 12. i ponownie "Enter" Też tak zrobie, tylko pytanie czy nie ma żadnego konfliktu na kotle. Nie zauważyłem takiego problemu. Obecnie sterowane w ten sposób są 2 pompy - RS 25/4 i RS 25/60R (obie firmy Wilo). Rozmawiałem wcześniej z przedstawicielem Dietricha i twierdził że niema takiej możliwości - kocioł przeznaczony jest tylko do obsługi popmy wewnętrznej kotła To ciekawe, skoro nawet instrukcja o tym pisze - może czas, żeby przedstawiciel zapoznał się z modelem MCR II a nie bazował tylko na instrukcji do MCR (gdzie tej możliwości nie było)? Czy podłączenie kabli kolorami ma znaczenie? Nie, o ile prawidłowo podłączysz. Jaką maksymalną moc może mieć pompa podłączona w ten sposób do kotła (w mojej TECE na trzecim biegu pompa pobiera chyba około 75W) Obciążalność przekaźnika w kotle to 10A/230V~ lub 5A/30V= Edytowane 3 Stycznia 2012 przez CitroCerber Literówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kgolebiowski 03.01.2012 20:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2012 (edytowane) Witam.Chcę podłączyć się pod ten wątek ponieważ nie znalazłem porad dotyczących ustawień pieca DTG 1300-25 Eco.NOx Plus V130 .Z tego co widziałem ma inny regulator ale sposób programowania jest podobny.Chodzi mi o zależność pracy podłogówki i kaloryferów.Mam ustawioną podłogówkę obieg B od godziny 3 do 18 (20 stopni noc 15 stopni)a grzejniki od 6-8(dzień 19 stopni noc 14 stopni).Dlaczego praktycznie cały dzień mam ciepłe kaloryfery?Żeby wyłączyć grzejniki muszę ustawić temperaturę w obiegu A na 12 stopni dzień i 5 stopni noc.Dlaczego obieg A włącza się w czasie go nie powinien włączać się.Gdy ustawię niższą temperaturę na podłogówce to nie działa również obieg z grzejnikami. Edytowane 3 Stycznia 2012 przez kgolebiowski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CitroCerber 04.01.2012 07:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2012 Witam. Chcę podłączyć się pod ten wątek ponieważ nie znalazłem porad dotyczących ustawień pieca DTG 1300-25 Eco.NOx Plus V130 .Z tego co widziałem ma inny regulator ale sposób programowania jest podobny. To trochę tak jakbyś na forum Forda pytał o Suzuki - w końcu sposób działania jest podobny. Proszę załóż nowy wątek - jeśli ktoś będzie miał coś w tej sprawie do powiedzenia, to się w nim udzieli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kgolebiowski 04.01.2012 15:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2012 (edytowane) To trochę tak jakbyś na forum Forda pytał o Suzuki - A czy oba piece to nie czasem Dietrich?Trochę niezbyt celne porównanie.Widzę że w tym wątku starają się pomóc osoby znające się w temacie pieców Dietricha. Edytowane 4 Stycznia 2012 przez kgolebiowski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CitroCerber 04.01.2012 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2012 (edytowane) A czy oba piece to nie czasem Dietrich?Trochę niezbyt celne porównanie.Widzę że w tym wątku starają się pomóc osoby znające się w temacie pieców Dietricha. OK, w takim razie proszę bardzo - celniejsze: to jakbyś na forum Marea pytał o porady dotyczące 126p - w końcu czy oba pojazdy to czasem nie fiat. Nie jesteś uczestnikiem tego forum od wczoraj, dlaczego na siłę wprowadzasz zamieszanie - po to jest konkretny temat, żeby było wiadomo o czym tu się dyskutuje i ułatwić szukanie innym w gąszczu tematów poruszanych na muratorze. Naprawdę założenie nowego tematu nie boli - wystarczyłoby, żebyś to zrobił i poprosił osoby zaglądające do tego wątku o zabranie głosu w Twoim temacie. W tym wątku dyskutujemy na temat kotła MCR 24 i on nie posiada konsoli sterowniczej jak Twój kocioł. Twój piec posiada zupełnie inny sterownik, mimo, że to ta sama firma. Sposób programowania wszystkich sterowników jest podobny. Instrukcja techniczna jest do pobrania tutaj: http://www.dedietrich.pl/content/download/3077/40062/file/ELIDENS-DTG1300V_%20IT.pdf Edytowane 4 Stycznia 2012 przez CitroCerber ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DorotaTomek 04.01.2012 22:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2012 Witam. Czytałem cały wątek i widze kilku Specjalistów od tego pieca. Mam wiec kilka pytan i kilka swoich spostrzezen. Czy ktos powie mi co oznacza cyfra 5 na wyswietlaczu w trybie grzania ? Cyfra 3 to grzanie a 5 ?? Z mpoich obserwacji wynika ze gdy pojawia sie cyfra 5 to piec nadal grzeje ale z obnizona temperatura zasilania o okolo 8 stopni. W serwise DD nie potrafili mi jednoznacznie odpowiedziec, wiec moze tu ktos mi odpowie. A teraz kilka moich spostrzezen: 1. Dla kondensata idealnie jest jak chodzi 24h/7 z mniejsza temperatura grzewcza. ( Czeste wlaczenia i wylaczenia powoduja zwiekszenie uzycia gazu) 2. Zuzycie gazu w pierwszym sezonie grzewczym 2880m3 gazu, drugi sezon to juz 1300m3 ale zamontowalem czujnik zew. temp. i bawilem sie krzywymi grzewczymi. 3. Jesli ktos chce zmniejszyc zuzycie gazu a ma pompke cyrkulacyjna do C.W.U to lepiej ja wylaczyc lub zalaczac na czas np. kapieli itp. Spadek zuzycia gazu jest naprawde spory. Lepiej "spuscic" wiecej wody niz miec odrazu goraca. Woda jest tansza od gazu Powierchnia ogrzewana to 85m2 ( parter ) , wszystko podlogowka tylko w sypiali kaloryfer ( Regulusa ) i drabinkowy w lazience. Dom dobrze trzyma cieplo ( styropian 15cm ). W mrozy poprzedniej zimy (-15 stopni) zuzycie dobowe gazu to max 8m3 temp. w domu 19,5 stopnia, w tym roku zimy nie ma ale temp. noc okolo 0 stopni , dzien max 8 stopni - zuzycie gazu 5m3. Temp. zadana to 21 stopni ( ostatnio przestawilem na 22 bo sie dzidzia urodzila:-) , ale nie mialo to wplywu na zuzycie gazu. Bynajmniej nie zauwazylem. Listopad- Grudzien 290 m3. P1 - 60 , P27 - 30 , P28 - 20 , P29 - (-. Idealne do mojego domu. Ale kazy musi sam "pocwiczyc" z krzywymi. Ja sie bawilem prawie caly sezon grzewczy. Pozdrawiam wszystkich uzytkownikow forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DorotaTomek 04.01.2012 22:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2012 Parametr P29 to minus 8.Sorki za pomylke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CitroCerber 05.01.2012 06:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2012 (edytowane) Czy ktos powie mi co oznacza cyfra 5 na wyswietlaczu w trybie grzania ? Cyfra 3 to grzanie a 5 ?? Z mpoich obserwacji wynika ze gdy pojawia sie cyfra 5 to piec nadal grzeje ale z obnizona temperatura zasilania o okolo 8 stopni. W serwise DD nie potrafili mi jednoznacznie odpowiedziec, wiec moze tu ktos mi odpowie. Polska wersja oficjalna brzmi: "5 - Zatrzymanie (3 do 10 minut) - Żądana temperatura zasilania została osiągnięta, zapotrzebowanie na ciepło utrzymuje się dalej" chociaż użycie słowa "zatrzymanie" jest tu lekkim nadużyciem. W wersji angielskiej: "waiting-time; 3 to 10 minutes (only when flow temperature has already been reached and heating demand is still existing)" 3. Jesli ktos chce zmniejszyc zuzycie gazu a ma pompke cyrkulacyjna do C.W.U to lepiej ja wylaczyc lub zalaczac na czas np. kapieli itp. Spadek zuzycia gazu jest naprawde spory. Wystarczy, że kocioł nie będzie grzał CWU 24/7. Edytowane 5 Stycznia 2012 przez CitroCerber Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gobelin 05.01.2012 09:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2012 Czy w Waszych kotłowniach w których jest zainstalowany De Dietrich MCR II 24T, czuć jakiś nieprzyjemny zapach podczas pracy pieca ?U mnie powietrze w pomieszczeniu w którym jest piec jest zdecydowanie inne niż w innych pomieszczeniach, nie jest to zapach gazu, raczej 'wypalonego' powietrza. Zapach intensyfikuje sie gdy piec pracuje. Moja logika jest taka ze skoro jest to piec z zamkniętą komorą spalania to nie powinno być nic czuć, obieg jest zamknięty, piec zasysa powietrze i wypuszcza spaliny przez komin. Tak więc teoretycznie obecność pieca i jego praca nie powinna być wyczuwalna. Jak to wygląda u Was? Co moze być przyczyną moich problemów? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CitroCerber 05.01.2012 09:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2012 Moja logika jest taka ze skoro jest to piec z zamkniętą komorą spalania to nie powinno być nic czuć, obieg jest zamknięty, piec zasysa powietrze i wypuszcza spaliny przez komin. Tak, ale powietrze zasysa z wnętrza obudowy. Jak to wygląda u Was? Nie zauważyłem zmian w powietrzu. Co moze być przyczyną moich problemów? Przytkany dolot powietrza? Luźna zaślepka/korek wewnątrz przyłącza powietrzno-spalinowego (zakładam, że mówimy o układzie "rura-w-rurze")? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gobelin 05.01.2012 11:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2012 Nie bardzo rozumiem co masz na myśli ? Tak, ale powietrze zasysa z wnętrza obudowy. Przytkany dolot powietrza? Luźna zaślepka/korek wewnątrz przyłącza powietrzno-spalinowego (zakładam, że mówimy o układzie "rura-w-rurze")? Tak, jest to komin typu rura w rurze, serwisant mierzył spaliny i stwierdził że w części 'rury służącej do zasysania powietrza nie ma spalin Jeśli by dolot był przytkany to czy piec mogłby pracować normalnie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CitroCerber 05.01.2012 11:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2012 (edytowane) Nie bardzo rozumiem co masz na myśli ? To, że powietrze, które jest zasysane z zewnątrz wpada najpierw do wnętrza (obudowy) kotła skąd jest wciągane wentylatorem do palnika. Jak nie domkniesz obudowy, to będzie Ci wiało z zewnątrz. Jeśli by dolot był przytkany to czy piec mogłby pracować normalnie ? Ciężko powiedzieć - nie miałem takiej sytuacji. Czy masz wentylację w kotłowni? Edytowane 5 Stycznia 2012 przez CitroCerber literówki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gobelin 05.01.2012 12:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2012 To, że powietrze, które jest zasysane z zewnątrz wpada najpierw do wnętrza (obudowy) kotła skąd jest wciągane wentylatorem do palnika. Jak nie domkniesz obudowy, to będzie Ci wiało z zewnątrz. Czy masz wentylację w kotłowni? chwila, naprawdę tak jest ze powietrze zasysane przez przez komin wpada sobie po prostu wnętrza pieca (do obudowy) i dopiero stamtąd wyciągane jest przez wentylator ? w takim przypadku chyba trudno mówić o szczelności Problem występuje również przy założonej obudowie W kotłowni jest dodatkowy kanał wentylacyjny, niezależny od komina dwururowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CitroCerber 05.01.2012 13:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2012 chwila, naprawdę tak jest ze powietrze zasysane przez przez komin wpada sobie po prostu wnętrza pieca (do obudowy) i dopiero stamtąd wyciągane jest przez wentylator ? w takim przypadku chyba trudno mówić o szczelności Spokojnie - pokrywa ma uszczelkę, poza tym wentylator pracuje zawsze gdy palnik jest włączony - jeśli tak nie jest, to automatyka wyłącza kocioł. W kotłowni jest dodatkowy kanał wentylacyjny, niezależny od komina dwururowego. Może nawiewa "wypalone" powietrze przez wentylację z zewnątrz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gobelin 05.01.2012 13:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2012 Spokojnie - pokrywa ma uszczelkę, poza tym wentylator pracuje zawsze gdy palnik jest włączony - jeśli tak nie jest, to automatyka wyłącza kocioł. Może nawiewa "wypalone" powietrze przez wentylację z zewnątrz? tak, jest uszczelka natomiast nie sądzę aby gwarantowała ona 100% szczelność układu. Jeśli rzeczywiście powietrze wpada sobie do obudowy, a np kanał wlotowy powietrza w kominie jest zatkany to wtedy piec czerpie powietrze z pomieszczenia, próbowałem nawet zatykać (ramach testu) kanał wentylacyjny - nie pomogło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CitroCerber 05.01.2012 14:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2012 tak, jest uszczelka natomiast nie sądzę aby gwarantowała ona 100% szczelność układu. Tak, ale wentylator generuje nadciśnienie w komorze spalania i wypycha spaliny na zewnątrz. Jeśli rzeczywiście powietrze wpada sobie do obudowy, a np kanał wlotowy powietrza w kominie jest zatkany to wtedy piec czerpie powietrze z pomieszczenia Nie wiem w jaki sposób masz zrealizowany komin - ja mam wyprowadzenie przez ścianę (w poziomie) i mam możliwość zdjęcia gumowej nakładki na kolanku zaraz nad kotłem, żeby sprawdzić czy nie jest zapchane (pod nakładką jest kolejna, którą można zdjąć i zajrzeć do przewodu spalinowego). Natomiast nieszczelności po stronie "atmosferycznej" są pomijalnie małe, o ile wszystkie elementy w obudowie są na swoim miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mtsw466 06.01.2012 10:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 Mam dwa pytania:pierwsze do CitroCerber czy ma znaczenie podłączenie biegunów zasilania pompy mieszacza (ja posiadam akurat TECE) do sieci. Planuję też podłączyć ją bezpośrednio do MCR-adrugie pytanie do posiadaczy Celcji- po ustawienu jako regulatora czujnika pogodowego a nie pokojowego, termostat prosi o podanie czterech zakresów temp. Czy są to parametry P1 , P27 , P28 , P29? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CitroCerber 06.01.2012 12:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 Mam dwa pytania: pierwsze do CitroCerber czy ma znaczenie podłączenie biegunów zasilania pompy mieszacza (ja posiadam akurat TECE) do sieci. Planuję też podłączyć ją bezpośrednio do MCR-a Biegunowość nie ma właściwie znaczenia, ale dobrze byłoby, żeby styki przekaźnika były na przewodzie fazowym - rysunek tutaj: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?147943-Pod%C5%82%C4%85czenie-dodatkowej-pompy-do-kot%C5%82a-DeDietrich-MCR-II-24T&p=5032921&viewfull=1#post5032921 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mtsw466 07.01.2012 02:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2012 A w jaki sposób macie zabezpieczone kotły przed ewentualnym uderzeniem pioruna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CitroCerber 08.01.2012 14:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2012 A w jaki sposób macie zabezpieczone kotły przed ewentualnym uderzeniem pioruna? A dlaczego piorun miałby uderzyć w kocioł? I co to ma wspólnego z regulacją kotła? Pytanie powinno brzmieć: W jaki sposób macie zabezpieczoną instalację elektryczną przed uderzeniem pioruna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.