19501719500414 25.03.2012 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 robert8888 ale to nie jest wina kotła,to wina instalacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robert8888 25.03.2012 20:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 robert8888 ale to nie jest wina kotła, to wina instalacji tylko dlaczego przez 2 i pół sezonu było ok a raptem coś się rypło że tak powiem? a jeśli wina instalacji to co robić i jak ją naprawiać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CitroCerber 26.03.2012 05:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2012 1. zapowietrzanie się instalacji - widze to jak po wyłączeniu zasilania i włączeniu, po procedurze odpowietrzania, wydostaje się powietrze przez górny zawór odpowietrzający w piecu, Oczywiście po odpowietrzeniu wszystkie korki są z powrotem wkręcone? 2. spadki ciśnienia w instalacji - wymagają dolewania wody - zakładam że nie ma wycieków w instalacji, bo do tej pory ni ebyło, instalacja przed zalaniem była sprawdzana, brak zresztą oznak przeciekania na zwaorach itp. A przy rozdzielaczu? Czasem podcieka tak, że tego nie widać. poawiają się czasami błędy E5 (kilka razy pod rząd) i E4 (2 przypadki). Kiedy ostatnio czyściłeś elektrodę zapłonową? 3. dopompowanie naczynka wzbiorczego w piecu na ciśnienie 1,5 atm. spowodowało ze piec na moment zaczął pracować normalnie A jakie jest ciśnienie w instalacji? 4. zauważyłem że jak grzeje podłogówka to nie grzeją grzejnki - z kolei jak grzeje podłogówka, to grzejnki nie grzeją - z tym że dompompowanie naczynka wzbiorczego powoduje że grzeje i podłogówka i grzejniki (po pewnym czasie system znowu głupieje). Co jest? Co może być przyczyną? Jaka jest pojemność wodna układu, czy jest sprzęgło hydrauliczne, ile jest pomp, jak to jest połączone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 26.03.2012 08:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2012 sprawdź może najpierw szczelność układu i nie szukaj winy w kotle,tak jak napisał CitoCerber, posprawdzaj odpowietrzniki automatyczne czy są pozakręcane,taki odpowietrznik ma być otwarty tylko do odpowietrzenia instalacji,po odpowietrzeniu należy go zakręcić, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robert8888 27.03.2012 18:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2012 Chyba się wyjaśniło. Wczoraj był serwisant. Popatrzył, pooglądał. Stwierdził że filtr w instalacji ciepłej wody był zabrudzony. Faktycznie tak było. Było w nim pełno brudu. Po wyczyszczeniu puki co w system działa ok. Serwisant stwierdził że przed następnym sezonem grzewczym rzeba będzie przepłukać wymiennik. Ile to może kosztować?Odpowiadając na pytania. Po odpowietrzaniu korki oczywiście są wkręcone. Przy rozdzielaczu jest czyściutko i sucho, nic nie cieknie. Elektroda faktycznie nigdy nie była czyszczona (prąd zapłonowy jest ok tak stwierdził serwisant - zdaje się parametr 8,4).Jak się czyści elektrodę? Musi to robić koniecznie serwis? Ciśnienie w instalacji wynosi 1,5 Mpa. Piec zasila ze swojej pompy grzejniki i dodatkowo jest druga pompa która wspomaga pracę podłogówki.I jeszcze jedno pytanie: jakie powinno być ciśnienie naczynia wzbiorczego? U mnie jest 1,4 Mpa. Czy to normalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 27.03.2012 19:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2012 normalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CitroCerber 28.03.2012 05:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2012 Po wyczyszczeniu puki co w system działa ok. Jak widać to nie z kotłem był problem. Serwisant stwierdził że przed następnym sezonem grzewczym rzeba będzie przepłukać wymiennik. Ile to może kosztować? Nie mam pojęcia ile może kosztować, ale polega to na wymontowaniu wymiennika z kotła, wlaniu środka odkamieniającego i następnie przepłukaniu wodą. (prąd zapłonowy jest ok tak stwierdził serwisant - zdaje się parametr 8,4). Chyba chodziło o prąd jonizacji? Jak się czyści elektrodę? Musi to robić koniecznie serwis? Bierzesz szczotkę drucianą (mosiężną) lub drobny papier ścierny i czyścisz. Zwróć uwagę, żeby jej nie powyginać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 28.03.2012 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2012 i uwazaj bo kruche Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robert8888 28.03.2012 18:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2012 Dziękuje za informację i pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gobelin 10.04.2012 13:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2012 (edytowane) Witam, Mam następujące pytanie:Po otwarciu obudowy pieca MCR II 24t widać taki czary plastikowy element w instrukcji nazwany "Doprowadzeniem powietrza do wentylatora". (czarna rurka) Podczas pracy piec wyciąga przez ten element powietrze. Którędy jednak powietrze dostaje się do obudowy pieca, i gdzie jest doprowadzenie powietrza z komina do wnętrza obudowy. Przecież piec nie powinien zaciągać powietrza z pomieszczenia, tylko korzystać z przewodu kominowego. (nie bardzo rozumiem dlaczego nie jest to podłączone bezpośrednio do komina) pozdrawiam Edytowane 10 Kwietnia 2012 przez Gobelin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 10.04.2012 14:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2012 u góry kotła (a nie pieca) masz odprowadzenie spalin składające się z króćca z rurą w środku,tą zewnętrzną rurą o średnicy 125 mm jest doprowadzane powietrze do kotła,tą wewnętrzną rurą fi 80 mm, odprowadzane są spaliny,w przypadku gdy nie będziesz miał instalacji spalinowej z rur dwuściennych 125/80 która z reguły jest tak zrobiona - adapter 125/80x100/60, - trójnik rewizyjny 125/80, - rura ze spadkiem do kotła 125/80, łącząca kocioł z szachtem komimowym, - kolano z podporą fi 80 i dalej w kominie rury fi 80, - lub gdy w kominie jest prowadzona dalej rura dwuścienna, kolano fi 125/80 i dalej rury 125/80,a później to już tylko zwieńczenie kominagdy będziesz miał tylko rurę odprowadzającą spaliny to powietrze będzie zasysane z pomieszczenia, ale, żeby to wiedzieć to wystarczy wziąć do ręki instrukcję dołączoną do kotła, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Egon2000 11.04.2012 06:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 Mam pytanie, chciałbym u siebie zainstalować piec MCR 24 do wspolpracy z troche wiekszym boilerem ktory to jest w systemie otwartym a nie mam w nim wezownicy pod ktora moglbym podlaczyc piec gazowy. Dlaczego wszystkie piece sa do systemow zamknietych? Wiem ze sporo was dosc "doglebnie" zna instrukcje i chcialbym sie rowniez zapytac jak ewentualnie "ominac" czujnik cisnienia wody o ile takowy jest bo ja na schemacie elektrycznym kotla czujnika cisnienia nie znalazlem ale widzialem ze sa alarmy dotyczace niskiego cisnienia wody? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CitroCerber 11.04.2012 06:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 Mam pytanie, chciałbym u siebie zainstalować piec MCR 24 do wspolpracy z troche wiekszym boilerem ktory to jest w systemie otwartym a nie mam w nim wezownicy pod ktora moglbym podlaczyc piec gazowy. Nie bardzo rozumiem - zasobnik ciepłej wody bezciśnieniowy? W wieży ciśnień mieszkasz? Napisz jak to aktualnie jest podłączone. Nie potrzebujesz wężownicy żeby podłączyć kocioł pracujący w instalacji ciśnieniowej do instalacji bezciśnieniowej. Wystarczy wymiennik ciepła i pompa obiegowa po stronie niskociśnieniowej żeby to jakoś wymieszać w zasobniku. Dlaczego wszystkie piece sa do systemow zamknietych? Nie wszystkie kotły są do systemów zamkniętych. Wiem ze sporo was dosc "doglebnie" zna instrukcje i chcialbym sie rowniez zapytac jak ewentualnie "ominac" czujnik cisnienia wody o ile takowy jest bo ja na schemacie elektrycznym kotla czujnika cisnienia nie znalazlem ale widzialem ze sa alarmy dotyczace niskiego cisnienia wody? Dlaczego chcesz być mądrzejszy od producenta i próbujesz "zepsuć" kocioł żeby stosować go w systemie, który się do tego nie nadaje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Egon2000 11.04.2012 06:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 Jeszcze tego nie mam tylko narazie obmyslam a jak zle mysle to chcialbym zeby mnie ktos wyprowadzil z bledu. Bede mial boiler do wspolpracy z kominkiem z PW - system otwarty wezownica z do solarow - to w systemie zamknietym i wezownica do przeplywowego grzania CWU. Dom 120m2 ogrzewanie podlogowe - system otwarty, podpiwniczony; piwnica czesciowo ogrzewana. Boiler system otwarty pod cisnianiem grawitacyjnym. Naczynie wzbiorcze na nieurzytkowanym poddaszu okolo 5 m powyzej gornego "dekla" boilera - cisnienie w boilerze 0,5bara i podobne bylo by piecu gazowym. Najlepiej pasowal by mi przeplywowy gazowy kondensacyjny pogrzewacz wody ale nie moge takiego znalezc. Poniewaz boiler bedzie duzy 2,6m3 przy dnie bedzie mozna utrzymac niska temperature ktora podawana na kociol gazowy (bezposrednio lub przez zawor mieszający) mogla by zapewnic ciagla kondensacje. Boiler w zaleznosci od pory roku moglbym grzac do roznych wysokosci np: lato do wysokosci zapewniajacej ciepla CWU z przeplywowego podgrzewacza oczywiscie jakby nie bylo zyzskow z sytemu solarnego. O wymienniku ciepla myslalem ale to dodatkowe koszta a bezposrednia wymiana ciepla chyba lepiej wychodzi. Chcialbym sie dowiedziec dlaczego ten kociol jest do systemu zamknietego ale tak zeby mialo to logike i sens nie "jest tak bo tak i juz". Bo to ze w systemie zamknietym woda nie ma kontaktu z tlenem i cos tam nie koroduje to do mnie nie przemawia bo moja woda z dodatkiem roznych inchibitorow (chyba tak sie to nazywa) tez moze nie powodowac korozji. Kiedys tez mowiono ze kominek z PW tylko do systemu otwartego a teraz jakos mozna i do zamknietego, chcociaz ja bym sie nie skusil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CitroCerber 11.04.2012 08:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 Bede mial boiler do wspolpracy z kominkiem z PW - system otwarty wezownica z do solarow - to w systemie zamknietym i wezownica do przeplywowego grzania CWU. Ta druga wężownica to do kominka? Dom 120m2 ogrzewanie podlogowe - system otwarty, podpiwniczony; piwnica czesciowo ogrzewana. Boiler system otwarty pod cisnianiem grawitacyjnym. Naczynie wzbiorcze na nieurzytkowanym poddaszu okolo 5 m powyzej gornego "dekla" boilera - cisnienie w boilerze 0,5bara i podobne bylo by piecu gazowym. Z czego wynika "parcie" na system otwarty? Najlepiej pasowal by mi przeplywowy gazowy kondensacyjny pogrzewacz wody ale nie moge takiego znalezc. Są - np. MCR 24 z serii MI O wymienniku ciepla myslalem ale to dodatkowe koszta a bezposrednia wymiana ciepla chyba lepiej wychodzi. Co to znaczy "lepiej wychodzi"? Chcialbym sie dowiedziec dlaczego ten kociol jest do systemu zamknietego ale tak zeby mialo to logike i sens nie "jest tak bo tak i juz". Dlatego, że przy układzie zamkniętym cisnieniowym pompa jest niewrażliwa na ciśnienie statyczne, więc ma do pokonania wyłącznie opory przepływu instalacji. Nie bez znaczenia jest też zjawisko kawitacji. Bo to ze w systemie zamknietym woda nie ma kontaktu z tlenem i cos tam nie koroduje to do mnie nie przemawia bo moja woda z dodatkiem roznych inchibitorow (chyba tak sie to nazywa) tez moze nie powodowac korozji. Inhibitory. Kiedys tez mowiono ze kominek z PW tylko do systemu otwartego a teraz jakos mozna i do zamknietego, chcociaz ja bym sie nie skusil. Zawsze można było - przy pomocy sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Egon2000 11.04.2012 09:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 W buforze wezownice beda dwie jedna do solara (na dole bufora) i jedna do przeplywowego grzania CWU (na calej wysokosci bufora z zageszczeniem zwojow w jego gornej czesci). Kominek podlaczony bezposrednio - ciepla woda z kominka na samej gorze bufora powrot do kominka na dole. Po drodze jakis zawor mieszajacy zabezpieczajacy przed "zimnym" powrotem do kominka. "Parcie" w systemie otwartym wynika z wysokosci slupa wody. Nainizsze jest w najwyzszym punkcie systemu najwyzsze w najniższym. W moim przypadku najwyzsze cisnienie bedzie wynosic okolo 0,7 bara na dnie bufora. Ten kociol serii MI to jest kocil 2F i tam wymiana ciepla CWU jest przez wymiennik plytowy a CO tez musi byc w ukladzie zamknietym. To tak jakbym MCR 24 S podlaczyl przez wymiennik tak jak proponowales wczesniej. Jak nie bedzie innej opcji to ewentualnie tak zrobie ale wtedy nie zawsze mialbym 30C na powrocie, musialbym dolozyc jakies sterowanie a tak jeden zawor ESBE zalatwil by sprawe. Chyba ze w tym MI mozna podlaczyc tylko CWU a podlaczenia do CO "zamknac" w małym obiegu. Te kotly maja tam w srodku naczynie wzbiorcze moze by wystarczylo. Tylko czy ten kociol bedzie wtedy kondensowal z najwyzsza sprawnoscia, pewnie to kwestia regulacji. Z tym "lepiej wychodzi" chodzilo mi o to ze wymiana ciepla jest pomiedzy wymiennikiem kotla (tym w palniku czy dookola palnika) a buforem bez dodatkowego wymiennika na ktorym moga byc straty ciepla itp. W systemach otwartych tez sa pompy i jakos sobie radza, moze ta w kotle (fabryczna) jest jakas delikatniejsza. Nigdy nie bylem mocny w ortografii. Ten moj bufor bedzie takim sprzeglem hydraulicznym tylko w wiekszym wykonaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Egon2000 11.04.2012 09:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 A i jeszcze jedno: Dlaczego chcesz być mądrzejszy od producenta i próbujesz "zepsuć" kocioł ...? a to nie pan podlaczyl przekaznik czasowy do odlanczania CWU mimo ze producent przewidzial do tego funkcje ECO czy jakos tam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CitroCerber 11.04.2012 10:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 "Parcie" w systemie otwartym wynika z wysokosci slupa wody. Nainizsze jest w najwyzszym punkcie systemu najwyzsze w najniższym. W moim przypadku najwyzsze cisnienie bedzie wynosic okolo 0,7 bara na dnie bufora. Chodziło mi o to, dlaczego decydujesz się na układ otwarty. To tak jakbym MCR 24 S podlaczyl przez wymiennik tak jak proponowales wczesniej. Dokładnie, ale to rozwiązanie może być tańsze - nie znam ceny, ale 1950 pewnie Ci ją poda. Chyba ze w tym MI mozna podlaczyc tylko CWU a podlaczenia do CO "zamknac" w małym obiegu. Tak jak w każdym MCR - parametr P3 ustawiony na 3. Wtedy masz tylko grzanie CWU. Z tym "lepiej wychodzi" chodzilo mi o to ze wymiana ciepla jest pomiedzy wymiennikiem kotla (tym w palniku czy dookola palnika) a buforem bez dodatkowego wymiennika na ktorym moga byc straty ciepla itp. Dobrze zaizolowany wymiennik nie będzie powodował znaczących strat, a u nikasz kombinowania. W systemach otwartych tez sa pompy i jakos sobie radza, moze ta w kotle (fabryczna) jest jakas delikatniejsza. no właśnie - jakoś. Nigdy nie bylem mocny w ortografii. Nie miałem zamiaru wytykać - napisałeś "chyba tak sie to nazywa", to podałem właściwą nazwę. Ten moj bufor bedzie takim sprzeglem hydraulicznym tylko w wiekszym wykonaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CitroCerber 11.04.2012 10:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 (edytowane) A i jeszcze jedno: a to nie pan podlaczyl przekaznik czasowy do odlanczania CWU mimo ze producent przewidzial do tego funkcje ECO czy jakos tam? Funkcja ECO bez wykorzystania sterownika obsługującego ją nie daje możliwości sterowania. Zegar - tak, został podłączony zgodnie z oryginalną dokumentacją techniczną producenta, który przewidział takie sterowanie (i dwie wersje zegara do realizacji tej funkcji) - tu nie ma mowy o "druciarstwie" i obchodzeniu istotnego z punktu bezpieczeństwa czujnika. To nie to samo. Ty próbujesz ominąć zabezpieczenie kotła. Edytowane 11 Kwietnia 2012 przez CitroCerber Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mtsw466 14.04.2012 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2012 Witam, mam zestaw MCR II + Celcia. Była to moja pierwsza zima z tym zestawem. Udało mi się poznać zachłanność mojego domu na energię metodą prób i błędów. Mam oczywiście pogodówkę. Parametr P1 mam ustawiony na wartość 40 reszta 20. Temperatura w domu to około 20,5 stopni - nie jesteśmy ciepłolubni:). W marcu kocioł zszedł średnio miesięcznie do 6,5 kubika gazu. Dom 180m2, ściany porotherm 44 dodatkowo jednak ocieplony 10 styro. 60% podłogówka reszta grzejniki. Mieszkamy od 19 lutego, wcześniej w trakcie wykończeniówki trzymałem 17 stopni. Jak na nowy i niewygrzany dom a mo co akumulować to i tak chyba nieźle. Teraz nadchodzi lato i chciałem zapytać o wasze doświadczenia i ustawienia Celci. Aktualnie są ciepłe dni a kocioł i tak dogrzewa wodę w obiegu. Zasilanie i powrót mają wyrównaną temp 23 st. (sprawdziłem) kocioł stoi. Przeczytałem wątek i zastanawiam się jak ustawić Celcie. Czy przejść na ustawienie pokojowe i ustawić stałą dzienną temp na Celci żeby kocioł niepotrzebnie nie chodził. Czy pozostać na niskim parametrze P1 i obserwować zużycie dobowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.