Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Regulacja pieca De Dietrich MCR 24


nonek

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 1,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

1. zapowietrzanie się instalacji - widze to jak po wyłączeniu zasilania i włączeniu, po procedurze odpowietrzania, wydostaje się powietrze przez górny zawór odpowietrzający w piecu,

 

Oczywiście po odpowietrzeniu wszystkie korki są z powrotem wkręcone? :)

 

2. spadki ciśnienia w instalacji - wymagają dolewania wody - zakładam że nie ma wycieków w instalacji, bo do tej pory ni ebyło, instalacja przed zalaniem była sprawdzana, brak zresztą oznak przeciekania na zwaorach itp.

 

A przy rozdzielaczu? Czasem podcieka tak, że tego nie widać.

 

poawiają się czasami błędy E5 (kilka razy pod rząd) i E4 (2 przypadki).

 

Kiedy ostatnio czyściłeś elektrodę zapłonową?

 

3. dopompowanie naczynka wzbiorczego w piecu na ciśnienie 1,5 atm. spowodowało ze piec na moment zaczął pracować normalnie

 

A jakie jest ciśnienie w instalacji?

 

4. zauważyłem że jak grzeje podłogówka to nie grzeją grzejnki - z kolei jak grzeje podłogówka, to grzejnki nie grzeją - z tym że dompompowanie naczynka wzbiorczego powoduje że grzeje i podłogówka i grzejniki (po pewnym czasie system znowu głupieje).

Co jest? Co może być przyczyną?

 

Jaka jest pojemność wodna układu, czy jest sprzęgło hydrauliczne, ile jest pomp, jak to jest połączone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź może najpierw szczelność układu i nie szukaj winy w kotle,

tak jak napisał CitoCerber, posprawdzaj odpowietrzniki automatyczne czy są pozakręcane,

taki odpowietrznik ma być otwarty tylko do odpowietrzenia instalacji,

po odpowietrzeniu należy go zakręcić,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba się wyjaśniło. Wczoraj był serwisant. Popatrzył, pooglądał. Stwierdził że filtr w instalacji ciepłej wody był zabrudzony. Faktycznie tak było. Było w nim pełno brudu. Po wyczyszczeniu puki co w system działa ok.

Serwisant stwierdził że przed następnym sezonem grzewczym rzeba będzie przepłukać wymiennik. Ile to może kosztować?

Odpowiadając na pytania. Po odpowietrzaniu korki oczywiście są wkręcone. Przy rozdzielaczu jest czyściutko i sucho, nic nie cieknie. Elektroda faktycznie nigdy nie była czyszczona (prąd zapłonowy jest ok tak stwierdził serwisant - zdaje się parametr 8,4).

Jak się czyści elektrodę? Musi to robić koniecznie serwis? Ciśnienie w instalacji wynosi 1,5 Mpa. Piec zasila ze swojej pompy grzejniki i dodatkowo jest druga pompa która wspomaga pracę podłogówki.

I jeszcze jedno pytanie: jakie powinno być ciśnienie naczynia wzbiorczego? U mnie jest 1,4 Mpa. Czy to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyczyszczeniu puki co w system działa ok.

 

Jak widać to nie z kotłem był problem. :)

 

Serwisant stwierdził że przed następnym sezonem grzewczym rzeba będzie przepłukać wymiennik. Ile to może kosztować?

 

Nie mam pojęcia ile może kosztować, ale polega to na wymontowaniu wymiennika z kotła, wlaniu środka odkamieniającego i następnie przepłukaniu wodą.

 

(prąd zapłonowy jest ok tak stwierdził serwisant - zdaje się parametr 8,4).

 

Chyba chodziło o prąd jonizacji? ;)

 

Jak się czyści elektrodę? Musi to robić koniecznie serwis?

 

Bierzesz szczotkę drucianą (mosiężną) lub drobny papier ścierny i czyścisz. :) Zwróć uwagę, żeby jej nie powyginać. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Witam,

 

Mam następujące pytanie:

Po otwarciu obudowy pieca MCR II 24t widać taki czary plastikowy element w instrukcji nazwany "Doprowadzeniem powietrza do wentylatora". (czarna rurka)

 

Podczas pracy piec wyciąga przez ten element powietrze. Którędy jednak powietrze dostaje się do obudowy pieca, i gdzie jest doprowadzenie powietrza z komina do wnętrza obudowy.

 

Przecież piec nie powinien zaciągać powietrza z pomieszczenia, tylko korzystać z przewodu kominowego. (nie bardzo rozumiem dlaczego nie jest to podłączone bezpośrednio do komina)

 

pozdrawiam

Edytowane przez Gobelin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u góry kotła (a nie pieca) masz odprowadzenie spalin składające się z króćca z rurą w środku,

tą zewnętrzną rurą o średnicy 125 mm jest doprowadzane powietrze do kotła,

tą wewnętrzną rurą fi 80 mm, odprowadzane są spaliny,

w przypadku gdy nie będziesz miał instalacji spalinowej z rur dwuściennych 125/80 która z reguły jest tak zrobiona

- adapter 125/80x100/60,

- trójnik rewizyjny 125/80,

- rura ze spadkiem do kotła 125/80, łącząca kocioł z szachtem komimowym,

- kolano z podporą fi 80 i dalej w kominie rury fi 80,

- lub gdy w kominie jest prowadzona dalej rura dwuścienna, kolano fi 125/80 i dalej rury 125/80,

a później to już tylko zwieńczenie komina

gdy będziesz miał tylko rurę odprowadzającą spaliny to powietrze będzie zasysane z pomieszczenia,

 

ale, żeby to wiedzieć to wystarczy wziąć do ręki instrukcję dołączoną do kotła,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, chciałbym u siebie zainstalować piec MCR 24 do wspolpracy z troche wiekszym boilerem ktory to jest w systemie otwartym a nie mam w nim wezownicy pod ktora moglbym podlaczyc piec gazowy. Dlaczego wszystkie piece sa do systemow zamknietych?

Wiem ze sporo was dosc "doglebnie" zna instrukcje i chcialbym sie rowniez zapytac jak ewentualnie "ominac" czujnik cisnienia wody :confused: o ile takowy jest bo ja na schemacie elektrycznym kotla czujnika cisnienia nie znalazlem ale widzialem ze sa alarmy dotyczace niskiego cisnienia wody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, chciałbym u siebie zainstalować piec MCR 24 do wspolpracy z troche wiekszym boilerem ktory to jest w systemie otwartym a nie mam w nim wezownicy pod ktora moglbym podlaczyc piec gazowy.

 

Nie bardzo rozumiem - zasobnik ciepłej wody bezciśnieniowy? W wieży ciśnień mieszkasz? :D Napisz jak to aktualnie jest podłączone.

 

Nie potrzebujesz wężownicy żeby podłączyć kocioł pracujący w instalacji ciśnieniowej do instalacji bezciśnieniowej. Wystarczy wymiennik ciepła i pompa obiegowa po stronie niskociśnieniowej żeby to jakoś wymieszać w zasobniku.

 

Dlaczego wszystkie piece sa do systemow zamknietych?

 

Nie wszystkie kotły są do systemów zamkniętych.

 

Wiem ze sporo was dosc "doglebnie" zna instrukcje i chcialbym sie rowniez zapytac jak ewentualnie "ominac" czujnik cisnienia wody :confused: o ile takowy jest bo ja na schemacie elektrycznym kotla czujnika cisnienia nie znalazlem ale widzialem ze sa alarmy dotyczace niskiego cisnienia wody?

 

Dlaczego chcesz być mądrzejszy od producenta i próbujesz "zepsuć" kocioł żeby stosować go w systemie, który się do tego nie nadaje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze tego nie mam tylko narazie obmyslam a jak zle mysle to chcialbym zeby mnie ktos wyprowadzil z bledu.

 

Bede mial boiler do wspolpracy z kominkiem z PW - system otwarty wezownica z do solarow - to w systemie zamknietym i wezownica do przeplywowego grzania CWU. Dom 120m2 ogrzewanie podlogowe - system otwarty, podpiwniczony; piwnica czesciowo ogrzewana. Boiler system otwarty pod cisnianiem grawitacyjnym. Naczynie wzbiorcze na nieurzytkowanym poddaszu okolo 5 m powyzej gornego "dekla" boilera - cisnienie w boilerze 0,5bara i podobne bylo by piecu gazowym.

 

Najlepiej pasowal by mi przeplywowy gazowy kondensacyjny pogrzewacz wody ale nie moge takiego znalezc. Poniewaz boiler bedzie duzy 2,6m3 przy dnie bedzie mozna utrzymac niska temperature ktora podawana na kociol gazowy (bezposrednio lub przez zawor mieszający) mogla by zapewnic ciagla kondensacje. Boiler w zaleznosci od pory roku moglbym grzac do roznych wysokosci np: lato do wysokosci zapewniajacej ciepla CWU z przeplywowego podgrzewacza oczywiscie jakby nie bylo zyzskow z sytemu solarnego.

 

O wymienniku ciepla myslalem ale to dodatkowe koszta a bezposrednia wymiana ciepla chyba lepiej wychodzi.

 

Chcialbym sie dowiedziec dlaczego ten kociol jest do systemu zamknietego ale tak zeby mialo to logike i sens nie "jest tak bo tak i juz". Bo to ze w systemie zamknietym woda nie ma kontaktu z tlenem i cos tam nie koroduje to do mnie nie przemawia bo moja woda z dodatkiem roznych inchibitorow (chyba tak sie to nazywa) tez moze nie powodowac korozji.

 

Kiedys tez mowiono ze kominek z PW tylko do systemu otwartego a teraz jakos mozna i do zamknietego, chcociaz ja bym sie nie skusil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bede mial boiler do wspolpracy z kominkiem z PW - system otwarty wezownica z do solarow - to w systemie zamknietym i wezownica do przeplywowego grzania CWU.

 

Ta druga wężownica to do kominka?

 

Dom 120m2 ogrzewanie podlogowe - system otwarty, podpiwniczony; piwnica czesciowo ogrzewana. Boiler system otwarty pod cisnianiem grawitacyjnym. Naczynie wzbiorcze na nieurzytkowanym poddaszu okolo 5 m powyzej gornego "dekla" boilera - cisnienie w boilerze 0,5bara i podobne bylo by piecu gazowym.

 

Z czego wynika "parcie" na system otwarty?

 

Najlepiej pasowal by mi przeplywowy gazowy kondensacyjny pogrzewacz wody ale nie moge takiego znalezc.

 

Są - np. MCR 24 z serii MI

 

O wymienniku ciepla myslalem ale to dodatkowe koszta a bezposrednia wymiana ciepla chyba lepiej wychodzi.

 

Co to znaczy "lepiej wychodzi"? :)

 

Chcialbym sie dowiedziec dlaczego ten kociol jest do systemu zamknietego ale tak zeby mialo to logike i sens nie "jest tak bo tak i juz".

 

Dlatego, że przy układzie zamkniętym cisnieniowym pompa jest niewrażliwa na ciśnienie statyczne, więc ma do pokonania wyłącznie opory przepływu instalacji. Nie bez znaczenia jest też zjawisko kawitacji.

 

Bo to ze w systemie zamknietym woda nie ma kontaktu z tlenem i cos tam nie koroduje to do mnie nie przemawia bo moja woda z dodatkiem roznych inchibitorow (chyba tak sie to nazywa) tez moze nie powodowac korozji.

 

Inhibitory. ;)

 

Kiedys tez mowiono ze kominek z PW tylko do systemu otwartego a teraz jakos mozna i do zamknietego, chcociaz ja bym sie nie skusil.

 

Zawsze można było - przy pomocy sprzęgła. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W buforze wezownice beda dwie jedna do solara (na dole bufora) i jedna do przeplywowego grzania CWU (na calej wysokosci bufora z zageszczeniem zwojow w jego gornej czesci). Kominek podlaczony bezposrednio - ciepla woda z kominka na samej gorze bufora powrot do kominka na dole. Po drodze jakis zawor mieszajacy zabezpieczajacy przed "zimnym" powrotem do kominka.

 

"Parcie" w systemie otwartym wynika z wysokosci slupa wody. Nainizsze jest w najwyzszym punkcie systemu najwyzsze w najniższym. W moim przypadku najwyzsze cisnienie bedzie wynosic okolo 0,7 bara na dnie bufora.

 

Ten kociol serii MI to jest kocil 2F i tam wymiana ciepla CWU jest przez wymiennik plytowy a CO tez musi byc w ukladzie zamknietym.

To tak jakbym MCR 24 S podlaczyl przez wymiennik tak jak proponowales wczesniej. Jak nie bedzie innej opcji to ewentualnie tak zrobie ale wtedy nie zawsze mialbym 30C na powrocie, musialbym dolozyc jakies sterowanie a tak jeden zawor ESBE zalatwil by sprawe.

Chyba ze w tym MI mozna podlaczyc tylko CWU a podlaczenia do CO "zamknac" w małym obiegu. Te kotly maja tam w srodku naczynie wzbiorcze moze by wystarczylo. Tylko czy ten kociol bedzie wtedy kondensowal z najwyzsza sprawnoscia, pewnie to kwestia regulacji.

 

Z tym "lepiej wychodzi" chodzilo mi o to ze wymiana ciepla jest pomiedzy wymiennikiem kotla (tym w palniku czy dookola palnika) a buforem bez dodatkowego wymiennika na ktorym moga byc straty ciepla itp.

 

W systemach otwartych tez sa pompy i jakos sobie radza, moze ta w kotle (fabryczna) jest jakas delikatniejsza.

 

Nigdy nie bylem mocny w ortografii. :oops:

Ten moj bufor bedzie takim sprzeglem hydraulicznym tylko w wiekszym wykonaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Parcie" w systemie otwartym wynika z wysokosci slupa wody. Nainizsze jest w najwyzszym punkcie systemu najwyzsze w najniższym. W moim przypadku najwyzsze cisnienie bedzie wynosic okolo 0,7 bara na dnie bufora.

 

Chodziło mi o to, dlaczego decydujesz się na układ otwarty. ;)

 

To tak jakbym MCR 24 S podlaczyl przez wymiennik tak jak proponowales wczesniej.

 

Dokładnie, ale to rozwiązanie może być tańsze - nie znam ceny, ale 1950 pewnie Ci ją poda.

 

Chyba ze w tym MI mozna podlaczyc tylko CWU a podlaczenia do CO "zamknac" w małym obiegu.

 

Tak jak w każdym MCR - parametr P3 ustawiony na 3. Wtedy masz tylko grzanie CWU.

 

Z tym "lepiej wychodzi" chodzilo mi o to ze wymiana ciepla jest pomiedzy wymiennikiem kotla (tym w palniku czy dookola palnika) a buforem bez dodatkowego wymiennika na ktorym moga byc straty ciepla itp.

 

Dobrze zaizolowany wymiennik nie będzie powodował znaczących strat, a u nikasz kombinowania. ;)

 

 

W systemach otwartych tez sa pompy i jakos sobie radza, moze ta w kotle (fabryczna) jest jakas delikatniejsza.

 

no właśnie - jakoś. ;)

 

Nigdy nie bylem mocny w ortografii. :oops:

 

Nie miałem zamiaru wytykać - napisałeś "chyba tak sie to nazywa", to podałem właściwą nazwę. ;)

 

Ten moj bufor bedzie takim sprzeglem hydraulicznym tylko w wiekszym wykonaniu.

 

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i jeszcze jedno:

 

a to nie pan podlaczyl przekaznik czasowy do odlanczania CWU mimo ze producent przewidzial do tego funkcje ECO czy jakos tam?

 

Funkcja ECO bez wykorzystania sterownika obsługującego ją nie daje możliwości sterowania. Zegar - tak, został podłączony zgodnie z oryginalną dokumentacją techniczną producenta, który przewidział takie sterowanie (i dwie wersje zegara do realizacji tej funkcji) - tu nie ma mowy o "druciarstwie" i obchodzeniu istotnego z punktu bezpieczeństwa czujnika. To nie to samo. Ty próbujesz ominąć zabezpieczenie kotła.

Edytowane przez CitroCerber
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam zestaw MCR II + Celcia. Była to moja pierwsza zima z tym zestawem. Udało mi się poznać zachłanność mojego domu na energię metodą prób i błędów. Mam oczywiście pogodówkę. Parametr P1 mam ustawiony na wartość 40 reszta 20. Temperatura w domu to około 20,5 stopni - nie jesteśmy ciepłolubni:). W marcu kocioł zszedł średnio miesięcznie do 6,5 kubika gazu. Dom 180m2, ściany porotherm 44 dodatkowo jednak ocieplony 10 styro. 60% podłogówka reszta grzejniki. Mieszkamy od 19 lutego, wcześniej w trakcie wykończeniówki trzymałem 17 stopni. Jak na nowy i niewygrzany dom a mo co akumulować to i tak chyba nieźle. Teraz nadchodzi lato i chciałem zapytać o wasze doświadczenia i ustawienia Celci. Aktualnie są ciepłe dni a kocioł i tak dogrzewa wodę w obiegu. Zasilanie i powrót mają wyrównaną temp 23 st. (sprawdziłem) kocioł stoi. Przeczytałem wątek i zastanawiam się jak ustawić Celcie. Czy przejść na ustawienie pokojowe i ustawić stałą dzienną temp na Celci żeby kocioł niepotrzebnie nie chodził. Czy pozostać na niskim parametrze P1 i obserwować zużycie dobowe?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...