chrobry 21.06.2010 12:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2010 Mam pytanko odnośnie instrukcij z postu #357 z poprzedniej strony kolegi Rom-Kon Czy ta taśma przyklejana pod profilami UD to zwykła papierowa taśma malarska ? Czy może to byc np to :http://www.allegro.pl/item1072498642_tasma_malarska_maskujaca_blue_dolphin_38mmx55m.html Czy te taśme klei się bezpośrednio na tynk CW, czy trzeba ten tynk jakoś przygotować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 21.06.2010 20:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2010 ja planuję dać zwykłą taśmę pakową, bezbarwna czy szarą, ma ona śliską, gładką powierzchnię czyli teoretycznie do połączeń ślizgowych nadaje się znacznie lepiej niż papierowa, chropowata malarska , taśmę kleisz tak aby nie odpadła od przyklejenia do zaspoinowania, super podłoże czy klej nie są tu raczej wymagane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sali 24.06.2010 08:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2010 powiem Ci, że ja użyłem takiej taśmy i dla mnie się nie sprawdziła. zbyt łatwo ją uszkodzićprzy szpachlowaniu, szlifowaniu, czy jak szpachlą chcesz wyrównać przy brzegu, ale przynajmniej ściany się trzyma (tynk cw), bo pcv odpadała od razu, wpadł mi teraz pomysł jakby pakową przykleić, a na nią pcv to może by się trzymała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 24.06.2010 18:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2010 no zobacz, wczoraj zacząłem kleić i : - z tasmy pakowej zrezygnowałem a to ze względu na to iż mam nieco nie po kolei zabudowę, czyli mam już płyty przykręcone i wystającą spod nich paroizolację, która musze poodcinać i taśmę wsunąć jak najgłębiej, przynajmniej do UD, tak aby spełniała swoją rolę, no i pakowa jest zbyt wiotka żeby ja wsunąć w te szczeliny -pcv smart (tak nieco lepsza od marketówki) nie chciała się za cho..e trzymać tynku c-w - za to świetnie trzyma się zwykła najtańsza 30mm biała taśma pcv z Auchan za 3,99zł no i po kawałku sobie ją ładnie wklejam i tu dodam rzecz której się nie spodziewałem: tam gdzie tynk c-w posmarowany gruntem (tytan i cekol dl-80) taśma się nie trzyma prawie wcale, na surowym, lekko sypiącym nawet ziarnem tynku jest ok, a wydaje się, że być powinno odwrotnie noi dziś zakupiłem w auchan zapas taśmy i jutro ruszam w teren , a będąc w jednej hurtowni przypadkiem natknąłem się na oryginalną taśmę ślizgową Rigips (taką którą widać na fotkach bodajże FlashBack), no to zakupiłem rolkę za chyba 8zł i też jutro wypróbuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 25.06.2010 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2010 no to jestem po debiucie z taśma ślizgowa rigips, i powiadam, ze niczym innym już tego robić nie chcę, jutro jadę po jeszcze ze dwie rolki a tą pcv to sobie okna pooklejam taśma dobrze się trzyma powierzchni i zagruntowanej i nie, jest jakby nieco sztywniejsza od zwykłej pakowej, bez problemu dam radę wsuwa ja pomiędzy ścianę a brzeg płyty, przy szpachlowaniu brzegów sufitu czy skosu nie zadziera się czy przerywa od szpachelki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 26.06.2010 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2010 no to jestem po debiucie z taśma ślizgowa rigips, i powiadam, ze niczym innym już tego robić nie chcę, jutro jadę po jeszcze ze dwie rolki a tą pcv to sobie okna pooklejam taśma dobrze się trzyma powierzchni i zagruntowanej i nie, jest jakby nieco sztywniejsza od zwykłej pakowej, bez problemu dam radę wsuwa ja pomiędzy ścianę a brzeg płyty, przy szpachlowaniu brzegów sufitu czy skosu nie zadziera się czy przerywa od szpachelki ...nie da się ukryć że dobra... ale nie wszędzie dostepna a jesli nie ma się tego co się lubi to trzeba polubić to co jest dostępne... niestety... i tak już wychodzę na dziwaka bo "żądam" od inwestora sprowadzenia kurierem taśm "amerykańskich" wiec wolę nie przeginać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 26.06.2010 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2010 (edytowane) no właśnie, czym warto szlifować żeby zrobić a się nie narobić a przede wszystkim nie popsuć szlifierką oscylacyjną o prostokątnej stopie czy obrotową mimośrodową o stopie okrągłej? jakiej gradacji papiery używać? żyrafę pomijam bo za droga do jednorazowej roboty i ponoć jak się nie umie to więcej szkód można narobić niż pożytku gips załatwi nawet najlepszą szlifirekę jesli nie jest właśnie dedykowana do pyłu gipsowego... jak chcesz użyć to nawet możesz najlepszych oscylacyjnych lub mimośrodowych lub nawet "trójkątów" boscha ...ja pozostanę przy oscylacyjnych firmy Tesco za 30zł mogę sobie pozwolić na kupno nawet czterech w roku! ...i własnie ostrzeżenie!!! Pył gipsowy potrafi zalatwić nawet najlepszą maszynę jesli ta maszyna nie jest przystosowana do takiego pyłu.. gips jest środkiem wybitnie korozyjnym a drobny pył wnika do wyłączników i łożysk! Gips to cięzki sprawdzian dla maszyny! Więc chrońcie swoje "bosze", makity czy inne "blekdekery" a używajcie przy takich pracach tanich narzędzi no-name made in china - jak maszyna umrze to nie szkoda wyrzucić... Edytowane 26 Czerwca 2010 przez Rom-Kon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 26.06.2010 21:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2010 (edytowane) wziąłem się za taśmy (a jakże, hamerykanskie ) i jako, że to debiut to pojawiły się wątpliwości, wiec wolę zapytać niż szkody (lub zbędnej roboty) sobie narobić: jak poprawnie "łączyć" taśmy w sytuacjach jak na rysunkach, pierwszy to typowa powierzchnia płaska, drugi narożnik z mid-flex i dochodząca do niego tuff-tape (np. obróbka okna dachowego: MF jako pionowy narożnik zewnętrzny zamiast aluminiowego i do narożnika dochodzi krawędź cięta pozioma z TT), dodam, ze w oryginalnych krawędziach PRO taśma TT wklejona i zaciągnięta vario, czyli do niej lub na nią ma dojść prostopadła TT, ale który wariant poprawny? czy w narożniku jeżeli nałożymy TT na MF to nie zniekształci (pogrubiajć miejscowo) nam tegoż idealnego narożnika? http://img37.imageshack.us/img37/4819/81476309.jpg http://img713.imageshack.us/img713/1959/52705683.jpg Edytowane 27 Czerwca 2010 przez edde Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 27.06.2010 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2010 wziąłem się za taśmy (a jakże, hamerykanskie ) i jako, że to debiut to pojawiły się wątpliwości, wiec wolę zapytać niż szkody (lub zbędnej roboty) sobie narobić: jak poprawnie "łączyć" taśmy w sytuacjach jak na rysunkach, pierwszy to typowa powierzchnia płaska, drugi narożnik z mid-flex i dochodząca do niego tuff-tape (np. obróbka okna dachowego: MF jako pionowy narożnik zewnętrzny zamiast aluminiowego i do narożnika dochodzi krawędź cięta pozioma z TT), dodam, ze w oryginalnych krawędziach PRO taśma TT wklejona i zaciągnięta vario, czyli do niej lub na nią ma dojść prostopadła TT, ale który wariant poprawny? czy w narożniku jeżeli nałożymy TT na MF to nie zniekształci (pogrubiajć miejscowo) nam tegoż idealnego narożnika? http://img37.imageshack.us/img37/4819/81476309.jpg http://img713.imageshack.us/img713/1959/52705683.jpg ...no to analizujemy poszczególne przypadki: przypadek pierwszy: ... by nie było zbytnich zgrubień najpierw taśma TT na krawędzi oryginalnej później na krawędzi ciętej i zakładka na taśmę na krawędzi oryginalnej przypadek drugi: najpierw mid-flex i na nią dopiero TT ale nie zakładkę na całości tylko do krawędzi wzmocnienie (tej taśmy grubszej)... ja osobiście nie mam zbytnich "obiekcji" co do zgrubień bo i tak szpachluję płyty całościowo a w narożnikach wewnętrznych nie łączę na sztywno tylko z kontrolowanym pęknięciem i akryluję ale są dwie szkoły tego wykończenia i chyba nie ma problemów ani z jednym ani z drugim sposobem... przewagą taśmy jest to że taki narożnik jest bardziej ostry niż przy akrylowaniu ale to raczej ważne dla wyjątkowych estetów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Namtar 28.06.2010 06:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2010 A możesz mi powiedziec jak dokladnie obrabia sie mid flexa, najpierw szpachluje ewentualne szczeliny, potem naklejam tasme i szpachluje ja po calosci? Czy ta tasme sie namacza, czy wystarczy zwilzyc powierzchnie? kolejne z pytan, czy tasme naroznikowa Al przy np oknie dachowym (na forum sa Twoje zdjecia) mosujesz na szpachlowce czy gladzi gipsowej? Sprawa dosc pilna bo dzis chce zaczac prace dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
freezyear 28.06.2010 06:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2010 A możesz mi powiedziec jak dokladnie obrabia sie mid flexa, najpierw szpachluje ewentualne szczeliny, potem naklejam tasme i szpachluje ja po calosci? Czy ta tasme sie namacza, czy wystarczy zwilzyc powierzchnie? kolejne z pytan, czy tasme naroznikowa Al przy np oknie dachowym (na forum sa Twoje zdjecia) mosujesz na szpachlowce czy gladzi gipsowej? Sprawa dosc pilna bo dzis chce zaczac prace dzieki Zapychanie dziur w narożnikach nie bardzo ma sens bo i tak taśma przykrywa wszystko. Po naklejeniu taśmy nie szpachluj całej taśmy bo sobie zapaćkasz gipsem narożnik i nie doszlifujesz tego. Szpachlujesz tylko od wkładki która jest w taśmie na zewnątrz, sam narożnik przejeżdżasz delikatnie drobnym papierem i jest git. Taśmy nie namaczasz, co najwyżej zwilżasz spryskiwaczem (Rom-Kon tak robi z tego co pisał parę stron wcześniej) ja dawałem na sucho i też było ok. Taśmę czy to w narożnikach czy przy oknie dachowym wklejasz na szpachlówce bo gładź trochę słaba jest i może się odkleić zwłaszcza jak konstrukcja zacznie pracować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 28.06.2010 06:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2010 Kolega freezyear już napisał co i jak... ale dodam że taśmy mid-flex nie szpachluję całościowo masą spoinową (np. vario) ale szpachluję masą wykończeniową - ja szpachliję płyty po całości i taśmę też a później przy szlifowaniu delikatnie "szukam" narożnika i doszlifowuję by zrównać z płaszczyzną i by nie było widać zgrubienia. narozniki AL można wkleić na gładź pod warunkiem że jest to gładź z gatunku twardszych (np. cekol - bo np. gipsar się nie nadaje) do narożników nie nadają się masy polimerowe czyli wiążące poprzez odparowanie wody... ja teraz stosuję do przyklejania narożników gips szpachlowy Dolina Nidy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 28.06.2010 07:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2010 Zapychanie dziur w narożnikach nie bardzo ma sens bo i tak taśma przykrywa wszystko. ... a ja "zapycham" najpierw wszelkie dziury, szczeliny itp na równo z kartonem obok szczeliny tak aby taśma przychodziła na płaskie podłoże, może troszkę więcej vario mi pójdzie, może troszkę więcej czasu mi to zajmie ale robię sobie i nie na tempo, a po zapchaniu wydaje się to być solidniej zrobione (zdecydowałem się "zapychać" gdy dla próby na początek "zapchałem krawędź pro dwóch płyt, czyli krawędź podparta profilem co 40cm, przed szpachlowaniem płyty pod palcem uginały się względem siebie lekko pod naciskiem palca, po wyschnięciu vario płyty są jak sklejone, jak jedna całość już na tym etapie, i to mi się spodobało) no a końcówką rozrobionej masy objeżdżam jeszcze pierwszy raz wkręty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 28.06.2010 07:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2010 (edytowane) edde ma całkowitą rację... pominąłem ten element.... dodam że ja też pierwsze szpachlowanie wkrętów robię przy okazji spoinowania.... Edytowane 28 Czerwca 2010 przez Rom-Kon mały byczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kravietz 28.06.2010 10:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2010 ..............................Ciąg dalszy.................. Narożniki np. przy oknach i koszach.... Narożniki gdzie ma przyjść kątownik AL lub PCV najpierw gruntuje tak jak przy fazowanych krawędziach. Na to w szczelinę nakładam masę szpachlową i dopiero wtapiam lub przyklejam siatkę.... tu pojedynczo... przy narożnikach 90* nie zawijam na kant - to niepotrzebne przy rozwartych zawijam siatkę szeroką na min. 10cm. Na to dopiero osadzam narożniki. Daję siatkę bo sam narożnik słabo przykrywa miejsce łączenia plyt i gdy wystąpią jakieś "ruchy" może okazać się ze narożnik odspoi się... Narożniki przyklejam na gładź ponieważ gdy przyklejałem na masę spoinową (twardą, mocną) to po szlifowaniu było widać przecierki spoinówka-gładź ...efekt - poprawka szpachlarska. ...to jest przygotowane pod osadzenie narożników... http://images31.fotosik.pl/438/cbd5dd24b9741364med.jpg http://images37.fotosik.pl/49/00c32949a3d5c152med.jpg ....................................CDN............................... Na zdjęciu na dole widać dobrze przewagę flizeliny nad siatką (zgrubienie).Właśnie przez to zgrubienie musisz używać gładzi do przyklejania narożnika.Jesli zrobisz to twardszą masą i przykryjesz finiszem to przy wygładzaniu zgrubienia materiał bardziej miękki "wysypie się" odkrywając masę startową . Druga sprawa ,ze przy docieraniu narożnika na ostatnim zdjęciu na 100% przetrzesz siatkę i bedziesz miał jeszcze jedno szpachlowanko:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 28.06.2010 11:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2010 Na zdjęciu na dole widać dobrze przewagę flizeliny nad siatką (zgrubienie).Właśnie przez to zgrubienie musisz używać gładzi do przyklejania narożnika.Jesli zrobisz to twardszą masą i przykryjesz finiszem to przy wygładzaniu zgrubienia materiał bardziej miękki "wysypie się" odkrywając masę startową . Druga sprawa ,ze przy docieraniu narożnika na ostatnim zdjęciu na 100% przetrzesz siatkę i bedziesz miał jeszcze jedno szpachlowanko:) sorki kolego ale na tych fotkach nie ma jeszcze narożników tylko jest przygotowane do wklejenia... to co widać to właśnie siatka łącząca płyty na sztywno - pierwsza fotka to spojenie 2 płyt a dolna fotka to łączenie płyty ze ścianą na sztywno wiec tam pewnie są 2 może nawet 3 warstwy siatki i to szerokiej by ograniczyć ewentualność wyrwania siatki gdy przyjdzie naprężenie ze strony plyty... druga sprawa to że narożnik obojętnie jaki czy AL czy taśma typu mid-flex ma swoją grubość wiec wystaje trochę ponad płytę i to wystarczy do porządnego przyszpachlowania... i jeszcze jedno - narożnik AL na narożniku w przeciwieństwie do taśmy mid-flex czy innych tego typu nie jest częścią konstrukcyjną przenoszącą obciążenia (po to właśnie jest tam siatka!) tylko ochronną i poprawiającą "wizualność" narożnika.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Namtar 29.06.2010 07:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2010 Wracajac jeszcze na chwile do mid-flexa, rozumiem ze nalezy nalozyc mase w miejscach gdzie bedzie papierowa czesc tej tasmy, po czym przykleic ja a nastepnie przesmarowac do zgrubienia wkladki plastikowej.Gosc od kladzenia glazury (taka zlota raczka) namawia mnie abym zostawial miedzy plytami szczeline (nawet przy orginalnych krawedziach) a w nia ladowal akryl i dopiero potem siatke i szpachle. Jakos mnie to nie przekonalo i zrobilem sposobem Rom-Kon'a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
freezyear 29.06.2010 07:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2010 Wracajac jeszcze na chwile do mid-flexa, rozumiem ze nalezy nalozyc mase w miejscach gdzie bedzie papierowa czesc tej tasmy, po czym przykleic ja a nastepnie przesmarowac do zgrubienia wkladki plastikowej. Gosc od kladzenia glazury (taka zlota raczka) namawia mnie abym zostawial miedzy plytami szczeline (nawet przy orginalnych krawedziach) a w nia ladowal akryl i dopiero potem siatke i szpachle. Jakos mnie to nie przekonalo i zrobilem sposobem Rom-Kon'a. Nakładasz pędzlem gips tak z 5-6cm szerokości (w miarę rzadki żeby dało się rozsmarować), przyklejasz taśmę, formujesz narożnik, wyciskasz spod taśmy gips (szpachelką, palcami, czym Ci wygodniej), po związaniu gipsu szpachlujesz masą wykończeniową od wkładki na zewnątrz, później tylko delikatnie przeszlifować i gotowe. Ew. poprawki po gruntowaniu lub malowaniu. Ten akryl między płytami pod siatką i gipsem to niby czemu ma służyć wg. tego "fachowca" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 29.06.2010 07:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2010 (...) Ten akryl między płytami pod siatką i gipsem to niby czemu ma służyć wg. tego "fachowca" ? Też jestem ciekaw.... ja rozumiem że to ma być elastyczne ale na wierzch przychodzi mało elastyczny gips... w tym systemie to do wierzchniego szpachlowania trzeba by użyć gumy do żucia (z rosyjskiego - żwaczka ) nic innego nie wytrzyma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kravietz 29.06.2010 08:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2010 sorki kolego ale na tych fotkach nie ma jeszcze narożników tylko jest przygotowane do wklejenia... to co widać to właśnie siatka łącząca płyty na sztywno - pierwsza fotka to spojenie 2 płyt a dolna fotka to łączenie płyty ze ścianą na sztywno wiec tam pewnie są 2 może nawet 3 warstwy siatki i to szerokiej by ograniczyć ewentualność wyrwania siatki gdy przyjdzie naprężenie ze strony plyty... druga sprawa to że narożnik obojętnie jaki czy AL czy taśma typu mid-flex ma swoją grubość wiec wystaje trochę ponad płytę i to wystarczy do porządnego przyszpachlowania... i jeszcze jedno - narożnik AL na narożniku w przeciwieństwie do taśmy mid-flex czy innych tego typu nie jest częścią konstrukcyjną przenoszącą obciążenia (po to właśnie jest tam siatka!) tylko ochronną i poprawiającą "wizualność" narożnika.... To dobrze ,ze to nie narożnik bo już się zaczynałem obawiać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.