jaro71 15.01.2009 12:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2009 Wątek i dla mnie na czasie, bo robię pierwszą gigantyczną robotę z zakresu KG - zabudowę rurek od CO i przy okazji montaż 3 półeczek z resztek płyt i stelaży - nie lada wyzwanie jak na pierwszy raz. Wczoraj ukręciłem stelaż i część płyt, teraz przymierzam się do narożników i szpachlowania. No i widziałem gdzieś w necie że przy takich prostych półkach narożniki mocowane były zwykłym trackerem na zszywki. Wydaję mi się że jednak lepiej byłoby podkleić na małe placki, odczekać dzień i zaciągnąć całość. Tylko dumam czym, bo zostało mi to i owo... Mam gips szpachlowy dolina nidy, tynk knaufa 75, i gotowa masa sheetrock, ale to akurat do końcowego wygłaskania... Ciekawe jak/czym to wyrównywać w tych zakamarkach. Chętnie poczytam ciekawe opinie w tym wątku... http://www.komiksownia.republika.pl/dzialka/14_01_09_polki.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jerry304 16.01.2009 06:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2009 Szpachlujecie całe ściany ( z k-g) czy tylko spoiny ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piterazim 16.01.2009 06:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2009 Szpachlujecie całe ściany ( z k-g) czy tylko spoiny ? kiedyś przewinęło się przez forum podobne pytanie. coś jak pełne deskowanie vs membrana. jedni mówią po co prostować proste, inni że tylko wyszpachlowanie wszystkiego daje dobry efekt IMHO jeśli nie masz wprawy tylko spoiny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mario1976 16.01.2009 08:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2009 Szpachlujecie całe ściany ( z k-g) czy tylko spoiny ? Ja szpachluje wszystko. Robie tak bo wszędzie daje siatką i fizelinę (nawet na krawędzie ciete, gdzie większośc tylko szpachluje). Jakbym nie szpachlował całości to wyszłyby górki. Jak patrzę na zdjęcia forumowiczów to nawet jak nie szpachlują całości to i tak nagle ponad 50% ściany jest szpachlowana i gładzona...tak więc roboty chyba nie jest dużo więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 16.01.2009 08:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2009 Robie tak bo wszędzie daje siatką i fizelinę (nawet na krawędzie ciete, gdzie większośc tylko szpachluje).Czyli na jednym połączeniu najpierw masz siatkę a na to fizelinę? Dobrze rozumiem? Jak Ci się siatka / fizelina mieści w ciętych krawędziach. Siatka ma z dobre 3cm a wycięcie jest chyba mniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 16.01.2009 22:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2009 ..............................ciąg dalszy................... Krawędzie typu PRO (Rigips) są mniej spłaszczone i wg. producenta można kleić siatkę i szpachlować... czyli nie ma co opisywać.... A teraz najgorsza krawędź... krawędź cięta - fazowana ...również typu Singa.Fazowanie fabryczne lub samodzielne nożykiem... nie ma znaczenia.A teraz zasadnicza i bezwzględna reguła! By mieć 99% pewności że połączenie nie pęknie pod takim łączeniem MUSI być profil! Takie łączenie musi zawsze wypadać na profilu! Jeśli nie ma fabrycznej "fazy" trzeba ją wyciąć nożykiem... można to zrobić przed przykręceniem płyt ale ja to robię po płytowaniu. Krawędź gruntuje DOBRYM gruntem (Ceresit, Knauf, może być Atlas ale odpada już Amigrunt z Casto)... gruntowanie nie polega na "przeleceniu" suchym pędzlem tylko dobrym nasączeniu... po wyschnięciu gruntu wstępnie wypełniam szpachlówką. po związaniu szpachlowki naklejam na to znów dwie warstwy siatki i szpachluje... jeśli za bardzo widać siatkę jeszcze raz szapchluję... http://images31.fotosik.pl/438/462b1723f195a0d3med.jpg http://images27.fotosik.pl/283/6c0b850f223254bamed.jpg http://images40.fotosik.pl/49/64a166adf14e4123med.jpg http://images46.fotosik.pl/50/48b0d33a2846545cmed.jpg .....................................CDN...................................... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 17.01.2009 06:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2009 No i RoM-Kon się zjawił. Dzięki za zdjątka tych połączeń.Czy nie widać tych zgrubień powstałych po naklejeniu siatki na płyty przy połączeniach fazowanych ręcznie? Tego się boję i dlatego myślałem, aby tylko gipsować gipsem z włóknami. Jakiego konkretnie gruntu używasz?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 17.01.2009 08:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2009 a za separacje moje uznanie choc jest tylko na bokach i dole.Jaką separacje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 17.01.2009 10:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2009 ze to moze byc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 17.01.2009 11:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2009 ...to może zamiast trolić to może wyjaśnisz co to jest połączenie ślizgowe i dlaczego się je stosuje... ...albo po prostu zastosuj się do motta w swojej stopce.... .............. wyjaśnienie dla innych.... taśma spełnia rolę ochrony ściany i również separatora bo jest głęboko przyklejona i po szpachlowaniu wycięta nożykiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mynia_pynia 17.01.2009 11:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2009 Materiały do zabudowy - czy coś jeszcze??? wełna miękkawełna pół sztywnapłyty zielonefolia izolacyjna srebrnaprofile przyścienne U30 (Czy przy ścianie kolankowej też ???)profil kapeluszowy (co 40 cm)kątowniki do regipsówśruby wkręty do regipsów do drewnaśruby wkręty do regipsów profili metalowychpapiaki taśma do łączenia folisznurek plastikowypianka zwykazszywki do ....szpachla do łączenia z włóknem VARIOsiadka z klejem na stykiakryl bialygładź tynkowapyta OSBłaty drewniane łaty drewniane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 17.01.2009 14:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2009 mynia_pynia nie stosuj profili kapeluszowych... na poddaszach nie zdają egzaminu... chyba że ma to być ruszt 2-poziomowy-krzyżowy... lepiej CD60 i wieszaki kotwowe do poddaszy tzw. grzybki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 17.01.2009 16:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2009 ...to może zamiast trolić to może wyjaśnisz co to jest połączenie ślizgowe i dlaczego się je stosuje... oki ... trolimy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 17.01.2009 18:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2009 ...no widzisz... jak chcesz to umiesz nie trolić... tak trzymaj... tu są ludzie potrzebujący porady a nie wytykania błędów bez wyjaśnienia co, jak i dlaczego... i co to znaczy ze nie stosuj KP nie zdaja egzaminu? czyjego egzaminu. teraz twoja kolej na rozwiniecie nie padly, zadne parametry rozstawu krokwi, ich wysokosci tym samy ilosci miejsca na izolacje. ...tak się składa że jeszcze troszku myślę a nie tylko pracuję... Kto dzisiaj daje ocieplenie grubości 15-18cm i to w jednej warstwie??? ...bo sposób mocowania profila kapeluszowego wyklucza drugą warstwę no chyba że ruszt 2-poziomowy-krzyżowy ale to rzadko stosowany na skosach... wełny daje się tylko tyle ile wejdzie pomiędzy krokwie czyli 15-18cm... Z wyżej wymienionych powodów jest mi całkowicie zbędnym wiedzieć co ile idzie krokiew... może być nawet co 30cm... Nie widziałem jeszcze tak prostego dachu by krokwie szły w jednej płaszczyźnie i dlatego trzeba mieć możliwość niwelacji a to najlepiej zrobić na wieszakach... inaczej płyty odwzorują krzywizny więźby... profil kapeluszowy do tego się nie nadaje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 17.01.2009 18:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2009 nie zalecam stosowania siatki ze wzgledow na jej mala wytrzymalosc, nadajaca sie do tego jest flizelina lub papier - ten wymaga wprawy i znajomosci rzeczy. hmm... mała wytrzymałość siatki... a próbowałeś kiedyś zerwać pojedynczą nitkę z takiej siatki? a jakiej to znajomości rzeczy wymaga stosowanie taśm papierowych? To że trzeba taką taśmę najpierw namoczyć w wodzie? To chyba normalna - standardowa wiedza tego co takie coś wykonuje... no chyba że jest jeszcze inna wiedza... tajemna że np. nie wolno spoinować w pierwszym dniu pełni księżyca... że na lewej ręce trzeba mieć założoną rękawiczkę na opak i bez koloru czerwonego.... to faktycznie - przyznaję się... takiej wiedzy nie posiadam ale wiem natomiast że taśma flizelinowa i papierowa na wykonane nią 100m2 przypada jedna, czasem dwie poprawki bo na odcinku 5cm coś się stało i po pomalowaniu na gotowo wyszedł pęcherz... są tacy co gardzą halogenem i taką drobnostkę mają w d... ale u mnie niestety poprawka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 18.01.2009 00:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2009 (...) ...albo po prostu zastosuj się do motta w swojej stopce.... prawda, ze fajne ...znam lepsze np. to: "Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu." Jest to motto ze stopki jednego z forumowiczów (forowiczów?)... piękne, poetyckie. proste w swej wymowie a zarazem prawdziwe aż do bólu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 18.01.2009 00:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2009 ..............................Ciąg dalszy.................. Narożniki np. przy oknach i koszach.... Narożniki gdzie ma przyjść kątownik AL lub PCV najpierw gruntuje tak jak przy fazowanych krawędziach. Na to w szczelinę nakładam masę szpachlową i dopiero wtapiam lub przyklejam siatkę.... tu pojedynczo... przy narożnikach 90* nie zawijam na kant - to niepotrzebne przy rozwartych zawijam siatkę szeroką na min. 10cm. Na to dopiero osadzam narożniki. Daję siatkę bo sam narożnik słabo przykrywa miejsce łączenia plyt i gdy wystąpią jakieś "ruchy" może okazać się ze narożnik odspoi się... Narożniki przyklejam na gładź ponieważ gdy przyklejałem na masę spoinową (twardą, mocną) to po szlifowaniu było widać przecierki spoinówka-gładź ...efekt - poprawka szpachlarska. ...to jest przygotowane pod osadzenie narożników... http://images31.fotosik.pl/438/cbd5dd24b9741364med.jpg http://images37.fotosik.pl/49/00c32949a3d5c152med.jpg ....................................CDN............................... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jerry304 18.01.2009 09:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2009 wełny daje się tylko tyle ile wejdzie pomiędzy krokwie czyli 15-18cm... To jest taka ogólna zasada czy tylko do niektórych systemów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 18.01.2009 10:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2009 wełny daje się tylko tyle ile wejdzie pomiędzy krokwie czyli 15-18cm... To jest taka ogólna zasada czy tylko do niektórych systemów?Dla profili kapeluszowych. Bo je kręcisz bezpośrednio do krowkwii więc nie masz w zasadzie możliwości dania warstwy w poprzek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 18.01.2009 10:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2009 A jeszcze jedna sprawa - jak wklejać taśmy papierowe z wkładką metalową? Nakładamy najpierw na całość gips i na to wklejamy taśmę? Czy tą taśmę też się moczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.