bladyy78 18.01.2009 11:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2009 Jutro zabieram się za spoinowanie płyt na poddaszu powiedzcie mi jakim gipsem szpachlować spoiny, a jakim wykańczać, jest tego dużo na rynku ale nie wiem czy wszystkie są ok. Gdzieś wyczytałem że do spoinowania dobry jest uniflot, ale były również negatywne opinie na jego temat. Jakich materiałów wy używaliście do spoinowania ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
resor 18.01.2009 12:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2009 poznizej opisze jak robie to ja.sposób bardzo pdobny do sposobu kolegi Rom-Kona 1.zacinanie płyty na krótszym boku tak nie wiecej niz 1cm na szerokosc z kazdej strony.na glebokosc nie do samego końca tylko jakies 3/4 glebokosci 2.odpylamy łaczenia 3.bezwzglednie gruntujemy wszystkie łączenie płyt.sa specjalne grunty nawet z knaufa 4.szpachłujemy łaczenia na "równo" uniflotem lub vario . to na rowno tak na prawde po wyschnieciu powoduje że i tak mamy miejsce na wklejenie siatki ktora nie bedzie zbytnio wystawała ponad powierzchnie plyty i można zaszpachlowac same łaczenia ale tego nei polecam osobom ktore tego nigdy nie robily i gdzie takie polaczenie bedzie oswietlone ,malo widoczne itd. 5.po wyschnieciu unilfota lub vario smarujemy łaczenie gładzią i wklejamy na to siatke.jak ktos chce moze wkleic nawet 10cm szeroko lub z dwóch warstwach ale nei wiem czy jest sens bo uniflott i vario dobrze wykonane na odpowiednio przygotowana powierzchnie tworza bardzo mocna spoine 6.wkręty zaszpachlujemy uniflotem lub gładzia A jak się montuje narożniki te aluminiowe i te papierowe z wkładką alu? To i ja mam pytanie do ekspertów. Czy zamiast narożnika papierowego z alu wkładką można używac "narożników" plastikowych. Można je także dogiąc pod odpowiednim kątem i wyszpachlowac tak samo jak aluminiowe lub papierowe z alu wkładką. nie używam wogule tych z pcv bo tworza narożnik ktory jest bardziej wysuniety z plaszczyzny i trzeba pozniej odciagac dookoła takiego okna.on po prostu jest zbt gruby a pozatym ciezko go sie klei .zawsze byly pozwijane w hurtowni i pózniej po przyklejeniu trzeba bylo je trzymac bo wracały do swoich poprzednich kształtów ja w okna na poddasza jak i wszelkie inne kleje najzwyklejsze narozniku alu z tym że odpowiednio je profiluje i jest git U nas widać pęknięcia na łączeniach płyt ze ścianami. Są takie miejsca, ze wszystko jest ok, ale w 70% pęka. Doszukałam się na jednym zdjęciu (z montażu stelaża), ze profil nie przylega do ściany tylko jest zamocowany w odległości ok. 20cm od niej. Dodam, ze mam dom parterowy, sufity malowane farbą mineralną, a łączenia płyt ze ściana są wypełnione akrylem Den Brawen. Wykonawca sugeruje, że więźba pracuje, co jest pewne, ale czy w niecały mięsiąc od zrobienia sufitów jest to możliwe? Inna wersja to taka, że jest to wina farby mineralnej, która nie jest elastyczna? Co o takich pęknięciach sądzą doświadczeni forumowicze i jak się ich skutecznie pozbyć? den braven to bardzo dobre produkty, ze nie zal komus to marnowac - zbyt ciasne spasowanie profili glownych z profilami nosnymi - nieodpowiedni rozstaw profili - brak plaszczyzny zmontowanych profili - brak zastosowania separatorow - szczeliny miedzy plytami - zla masa spoinowa - spoinowanie w niskiej temperaturze - niska temperatura po spoinowaniu w niektorych przypadkach sufitow podwieszanych nie wykonuje sie montazu profila ud jako przysciennego (moze to dotyczyc twojej sugestii co do zjecia, ale profli powinien byc nie dalej jak max15cm od sciany, nie zmienia to, jednak pozostalych warunkow montazu) powtorze sie jak wyzej. dla powodzenia w spoinowaniu wazne sa zasady wykonania odpowiednich stelazy do odpowiedniej zabudowy, wlasciwe wykonanie plytowania z przygotowaniem do spoinowania, spoinowanie to juz bedzie bulka z maslem. jesli sufit peka dookoła i jest z tych wiekszych czyli wiecej niz 4x4 to trzeba sprawdzic czy płyta nie pracuje na łaczeniu ze sciana..jesli sie rusza to mamy powod pekniecia.jesli profil przyscienny byl prawidłowo zamontowany to nie powinno sie nic ruszac i pekniecie jest spowodowany tym że plyta która byla przykrecona byla zbyt wilgotna i teraz sie skurczyła tj.wróciła do odpowiednich wymiarów ponawiam pytanie RadziejS jaka jest minimalna temperatura przy której można pracować, żeby potem nie było problemów ? minimalna to 10 stopnie ale tutaj wieksze znaczenie ma chyba wilgotnosc Wątek i dla mnie na czasie, bo robię pierwszą gigantyczną robotę z zakresu KG - zabudowę rurek od CO i przy okazji montaż 3 półeczek z resztek płyt i stelaży - nie lada wyzwanie jak na pierwszy raz. Wczoraj ukręciłem stelaż i część płyt, teraz przymierzam się do narożników i szpachlowania. No i widziałem gdzieś w necie że przy takich prostych półkach narożniki mocowane były zwykłym trackerem na zszywki. Wydaję mi się że jednak lepiej byłoby podkleić na małe placki, odczekać dzień i zaciągnąć całość. Tylko dumam czym, bo zostało mi to i owo... Mam gips szpachlowy dolina nidy, tynk knaufa 75, i gotowa masa sheetrock, ale to akurat do końcowego wygłaskania... Ciekawe jak/czym to wyrównywać w tych zakamarkach. Chętnie poczytam ciekawe opinie w tym wątku... http://www.komiksownia.republika.pl/dzialka/14_01_09_polki.jpg zszywkami można sobie pomóc jesli chcemy że tak powiem troche nadprostowac zabudowe.naroznik normalnie przyklejamy na gladz i dobijamy zszywkami zeby nie ruszal sie i tyle gips szpachlowy ciezko sie dociera i pozniej nawet jesli połozysz na ten gips ta ggotowa mase to przydocieraniu mozesz dotrzec sie do ggipsu i bedziesz musial kombinowac z zaprawkami nie zalecam stosowania siatki ze wzgledow na jej mala wytrzymalosc, nadajaca sie do tego jest flizelina lub papier - ten wymaga wprawy i znajomosci rzeczy. hmm... mała wytrzymałość siatki... a próbowałeś kiedyś zerwać pojedynczą nitkę z takiej siatki? a jakiej to znajomości rzeczy wymaga stosowanie taśm papierowych? To że trzeba taką taśmę najpierw namoczyć w wodzie? To chyba normalna - standardowa wiedza tego co takie coś wykonuje... no chyba że jest jeszcze inna wiedza... tajemna że np. nie wolno spoinować w pierwszym dniu pełni księżyca... że na lewej ręce trzeba mieć założoną rękawiczkę na opak i bez koloru czerwonego.... to faktycznie - przyznaję się... takiej wiedzy nie posiadam ale wiem natomiast że taśma flizelinowa i papierowa na wykonane nią 100m2 przypada jedna, czasem dwie poprawki bo na odcinku 5cm coś się stało i po pomalowaniu na gotowo wyszedł pęcherz... są tacy co gardzą halogenem i taką drobnostkę mają w d... ale u mnie niestety poprawka... ja juz sie wyleczylem z flizeliny to tym jak kilka razy przez tydzien albo dlużej męczyło mnie dziwne kłucie w palce heh daje siatke podobnie jak robi to Rom-Kon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 18.01.2009 18:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2009 zszywkami można sobie pomóc jesli chcemy że tak powiem troche nadprostowac zabudowe.naroznik normalnie przyklejamy na gladz i dobijamy zszywkami zeby nie ruszal sie i tyleCzyli co. Rozwijam taśmę, w kilku miejscach nakładam gładź, przykładam w odpowiednie miejsce i ewentualnie wstrzeliwuję zszywki, żeby się trzymało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 18.01.2009 18:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2009 zszywkami można sobie pomóc jesli chcemy że tak powiem troche nadprostowac zabudowe.naroznik normalnie przyklejamy na gladz i dobijamy zszywkami zeby nie ruszal sie i tyleCzyli co. Rozwijam taśmę, w kilku miejscach nakładam gładź, przykładam w odpowiednie miejsce i ewentualnie wstrzeliwuję zszywki, żeby się trzymało. oj nie... zszywki koroduję pod gipsem.... no chyba że nierdzewki... ale ja tego nie stosuję. Jesli to ma być połączenie sztywne to najpierw wypełnia się szczelinę... nadmiar ściąga się "ostro" prowadząc pacę... po związaniu jeśli wyschnie to zwilżyć wodą i nanieść po całości najlepiej pędzlem masę szpachlową... konsystencja trochę rzadsza niż pod szpachtelkę... taśmę namoczoną w wodzie i lekko odciekniętą wkleja się... robi się to bardzo szybko by taśma się nie odparzyła... masę maksymalnie się wyciska najlepiej palcami. po związaniu szpachluje się dalej i wyrabia narożnik... I to jest cała "filozofia" wklejania narożników wewnętrznych z taśmy papierowej lub papierowej z wkładką AL. Proste jak metr sznurka w kieszeni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 18.01.2009 18:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2009 Teraz to jasne. Jak zwykle pomocny. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
resor 18.01.2009 21:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2009 co do zszywek to pisałem o narożnikach ALU ale jak ktos chce to moze tym wszystko przyszyc i fakt ze trzeba uzywac odpowiednich zszywek bo gips jest cholernie korodujacy i niszczy rownież skóre wiec radze uważac a tak wogule to nie wiem po co wy dajecie narożniki wewnętrzne ?? ja jeszcze nigdy nie dawałem bo nie widze sensu .może wam chodzi o to że tym tez prostujecie narożnik i jest po czym odciągnac czy jak bo serio nie mialem okazji tego kleic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frykow 18.01.2009 22:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2009 Odnośnie krawędzi ciętych: po wyschnięciu gruntu wstępnie wypełniam szpachlówką. po związaniu szpachlowki naklejam na to znów dwie warstwy siatki i szpachluje... jeśli za bardzo widać siatkę jeszcze raz szapchluję... W którym momencie szpachlujesz masą finiszową? Czy to dopiero po tej operacji, czy też to co napisałeś to już do tego używasz masy finiszowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 18.01.2009 22:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2009 Odnośnie krawędzi ciętych: po wyschnięciu gruntu wstępnie wypełniam szpachlówką. po związaniu szpachlowki naklejam na to znów dwie warstwy siatki i szpachluje... jeśli za bardzo widać siatkę jeszcze raz szapchluję... W którym momencie szpachlujesz masą finiszową? Czy to dopiero po tej operacji, czy też to co napisałeś to już do tego używasz masy finiszowej? Opis obejmuje tylko spoinowanie za pomocą szpachli Vario lub Uniflot - innych nie stosuję. Szpachlowanie finiszowe dopiero po przykryciu siatki spoinówką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 19.01.2009 08:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2009 Rom-Kon - widzę nowe wcielenie Ten grunt o którym pisałeś przed szpachlowaniem to może być zwykły CT-17 Ceresita na przykład (http://www.ceresit.pl/u235/navi/31499) Mam akurat taki do kafelek, więc może i na płyty się nada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mario1976 19.01.2009 08:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2009 Jak Ci się siatka / fizelina mieści w ciętych krawędziach. Siatka ma z dobre 3cm a wycięcie jest chyba mniejsze. No nie mieści się i dlatego powstaje tam "górka" i dlatego szpachluję całe płyty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 19.01.2009 09:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2009 Rom-Kon - widzę nowe wcielenie Ten grunt o którym pisałeś przed szpachlowaniem to może być zwykły CT-17 Ceresita na przykład (http://www.ceresit.pl/u235/navi/31499) Mam akurat taki do kafelek, więc może i na płyty się nada. Spokojnie to dobry grunt... a wychodzi go około litra na 100m2 ...a avatarek? ...wszedzie jestem (tylko nie tu) Crazy Horse więc co mi innego zostało... tylko indianin eee sorry Native Ameican Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 19.01.2009 09:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2009 Jak Ci się siatka / fizelina mieści w ciętych krawędziach. Siatka ma z dobre 3cm a wycięcie jest chyba mniejsze. No nie mieści się i dlatego powstaje tam "górka" i dlatego szpachluję całe płyty ...no własnie... musi powstać górka no chyba że jest to krawędź Singa to ma zagłębienie na taśmę i szpachlówkę. Powstaje górka która przy odrobinie dobrej woli jest niezauważalna... trzeba szerzej zaciągnąć finiszem i umiejętnie wyszlifować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
resor 19.01.2009 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2009 co do zszywek to pisałem o narożnikach ALU ale jak ktos chce to moze tym wszystko przyszyc i fakt ze trzeba uzywac odpowiednich zszywek bo gips jest cholernie korodujacy i niszczy rownież skóre wiec radze uważac a tak wogule to nie wiem po co wy dajecie narożniki wewnętrzne ?? ja jeszcze nigdy nie dawałem bo nie widze sensu .może wam chodzi o to że tym tez prostujecie narożnik i jest po czym odciągnac czy jak bo serio nie mialem okazji tego kleic hehe zszywki do tasm alu i naroznikow mocne jeszcze ani razu nie uzywalem ich do mocowania (czasem folie paro lub sznurek pod welne np. w jetki) nie wyobrazam sobie by nie dac tasmy w naroznik wew. np. scianki a po co daje? tak na faze podobnie jak na laczenia plyt. FlashBack przeczytaj uważnie jeszcze raz mojego posta.chodzi mi o narozniki wewnętrzne a nie o tasme w narożniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
silencer7 19.01.2009 21:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2009 A co sądzicie o takich produktach jak np. o Cekolu C40 do beztaśmowego spoinowania płyt GK? Czy takie beztaśmowe spoinowanie ma w ogóle rację bytu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 19.01.2009 21:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2009 A co sądzicie o takich produktach jak np. o Cekolu C40 do beztaśmowego spoinowania płyt GK? Czy takie beztaśmowe spoinowanie ma w ogóle rację bytu? Na poddaszu nie ma czegoś takiego jak beztaśmowe spoiny... nawet na opakowaniu pisze że na poddaszu z użyciem taśm zbrojących... Cekol C40... hmm co by tu o nim napisać.... może to że są lepsze spoinówki na rynku? Od biedy ujdzie.... ale wolę Vario i Uniflot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
silencer7 20.01.2009 06:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2009 A co sądzicie o takich produktach jak np. o Cekolu C40 do beztaśmowego spoinowania płyt GK? Czy takie beztaśmowe spoinowanie ma w ogóle rację bytu? Na poddaszu nie ma czegoś takiego jak beztaśmowe spoiny... nawet na opakowaniu pisze że na poddaszu z użyciem taśm zbrojących... Cekol C40... hmm co by tu o nim napisać.... może to że są lepsze spoinówki na rynku? Od biedy ujdzie.... ale wolę Vario i Uniflot Nie chodzi mi o poddasze, ja akurat robię sufit podwieszany a raczej jego kawałek - taką otwartą ramkę dookoła pomieszczenia po jego obwodzie. Podobną do tego co tutaj. http://www.frbfenix.pl/grafika/zdj/sufit/sufit9m.jpg I po prostu się zastanawiam czy właśnie to robić beztaśmowo czy w ogóle dać sobie z tym spokój i zrobić z taśmą, siatką lub fizeliną - no właśnie z czym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 20.01.2009 08:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2009 ...człowieku a co się uparłeś na tego cekola? Dałem delikatnie do zrozumienia że to shit, że są dużo lepsze szpachlówki... A o poradę przy bez taśmowym spoinowaniu to już niestety nie do mnie... nigdy nie robiłem, nie robię i nie będę robił (na teraz dostępnych spoinówkach) ...aż tak ciężko wtopić w szpachlówkę siatkę? czy może cena siatki jest przytłaczająca... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RadziejS 20.01.2009 09:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2009 Rom-Kon - dzięki Wodzu za cenną wiedzę, którą nam przekazałeś/przekazujesz . Myślę, że taki wątek jest bardzo przydatny wszystkim, którzy chcą zrobić coś samemu (ja, Trociu i inni). Pytanko - łączenie skosów ze ścianką kolankową - murłatę mam "oburowaną" styropianem, na tym klej, sitaka i tynk gipsowy. Czy płyty skośne przykręcać do czoła tej ścianki czy warto zrobić wcięcie w styropianie i tam lekko wsunąć płyte GK? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
silencer7 20.01.2009 09:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2009 ...człowieku a co się uparłeś na tego cekola? Dałem delikatnie do zrozumienia że to shit, że są dużo lepsze szpachlówki... A o poradę przy bez taśmowym spoinowaniu to już niestety nie do mnie... nigdy nie robiłem, nie robię i nie będę robił (na teraz dostępnych spoinówkach) ...aż tak ciężko wtopić w szpachlówkę siatkę? czy może cena siatki jest przytłaczająca...Człowieku... Na nic się nie uparłem C40 podałem przecież dla przykładu - po prostu słyszałem o nim i co za tym idzie o takim beztaśmowym spoinowaniu dlatego pytam czy to w ogóle się sprawdza, czy szkoda zabawy. Tylko tyle Ok to pytam co zastosować do spoinowania płyt w przypadku takiego sufitu jak ten który ja chcę zrobić? Siatkę z włókien szklanych, taśmę papierową czy może fizelinę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 20.01.2009 16:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2009 Rom-Kon - dzięki Wodzu za cenną wiedzę, którą nam przekazałeś/przekazujesz . Myślę, że taki wątek jest bardzo przydatny wszystkim, którzy chcą zrobić coś samemu (ja, Trociu i inni). Pytanko - łączenie skosów ze ścianką kolankową - murłatę mam "oburowaną" styropianem, na tym klej, sitaka i tynk gipsowy. Czy płyty skośne przykręcać do czoła tej ścianki czy warto zrobić wcięcie w styropianie i tam lekko wsunąć płyte GK? O słuchajcie Blade Twarze... Natchną mnie Wielki Dobry Manitou i kazał te słowa przekazać dalej: ...nic nie kombinuj... dosuń do ścianki, przyklej (głęboko-separacja) taśmę i szczelinę zaszpachluj spoinówką. Będzie tak kontrolowane pęknięcie które maskuje się akrylem. Nie powinno się trwale łączyć ścianki kolankowej ze skosem. Siatkę dosunąć do ściany ale nie zawijać! http://images39.fotosik.pl/50/23e634d7c7f3b813med.jpg ...tak mówi Wam Crazy Horse... Howgh! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.