Rom-Kon 07.04.2011 07:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2011 Zaraz wszyscy sie pogubią w gaszczu wynalazków ale w nowych workach jest najczesciej to samo co w starych było tylko nazwy sie zmieniły i ceny. Taśmy uratowały fajansiarzy i pomogły amatorom . W sumie żaden postep tylko cieńsze profile sie pojawiły i gęściej trzeba dawać i więcej wkrętów. Profesjonalna robota sprzed lat trzyma do dzis z siatkami. gin pięknie to ujął!!! jak się dobrze położy profile i dobrze opłytuje to można nawet "szarakiem" spoinować na siatce!!! Ale jak się coś zawali to i hamerykańskie taśmy nie pomogą!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gagu 15.04.2011 13:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2011 Witam Poskromiłam uniflota i flizelinę, to dam rade i z ławkowcem Pozdrawiam! A powiedz mi Marta79 czemu fizelinę a nie siatkę? Pytam z czystej ciekawości bo sam właśnie jestem na etapie zastanawiania się przed spoinowaniem. Jakiego gruntu urzywałaś i gładzi możesz podpowiedzieć? Tyle tego jest nie wiem co wybrać, a nie chce zrobić babola. Może inni też coś podpowiedzą jakim gruntem warto się zainteresować a jakim nie i jakie gładzie są warte uwagi. Mam tynki cementowo - wapienne, zamierzam gładzie kłaść sam, właściwie wcześniej robiłem tylko jakieś pojedyncze pomieszczenia, więc trochę się tego obawiam. Nastawiam się bardziej na szlifowanie niż szpachlowanie, bo raczej z ręki to tak nie wyprowadze. Jaką gładź urzyć? Zastanawiałem się nad UNIGLATT-em, czy to dobry wybór, czy dla początkującego lepiej coś innego stosować? W wątku tym raczej mało jest o nim, polecacie raczej Megaron, śnieżka ACryl-putz itd. Pozdrawiam i dzięki z góry za odpowiedz. Gagu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gagu 17.04.2011 12:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2011 Witam i dziękuje za rady. bo drobne wlokna skuteczniej wzmacniaja spoine niz siatka. . No niby tak bo naprężenia rozkładają się na więcej włókien, ale jak wygląda sprawa zatapiania siatki i fizeliny - przez siatke gładź przechodzi, a przez fizelinę się też przeciśnie? Poza tym co robić by przy zatapianiu fizeliny unikać pęcherzy o którch nagminnie piszecie? uniglatt to nie 1 czy 2 ale znosnie sie rozrabia i aplikuje, szlifowanie hmmm takie sobie pyli okrutnie jak reszta gadzi.. Hmm, skoro tak, skoro nie nr 1 ani 2, to może podpowiesz w co lepiej zainewstować jaką gładzią się zainteresować do płyt i do tynków (cementowo - wapiennych)? Bo puki co stoje przed wyborem właśnie gładzi bo chce już pomału zamawiać. Całość będę robił sam i szlifował żyrafą, więc pewnie nie wszystko się nada. przed szpachlowanie obojetnie tynkow czy g/k powinienes je wczesniej zagruntowac. Podpowiedz jeszcze jak możesz jakimi gruntami to robić a jakich unikać. Ja narazie kupiłem CERESIT CT17, i taki KREISEL z Castoramy. Różnica w cenie widoczna. W nakładaniu i wydajności też. ten Kreisel wydaje się być bardziej wydajny i bardziej rozrzedzony. Może inni też coś podpowiedzą. Pozdrawiam gagu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 17.04.2011 17:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2011 (edytowane) ... sam to sporadycznie uzywam gruntow bo pracuje na gotowcach. ale jak juz to kupuje rikombi grunt rigipsa. ... nietani ten grunt i przez to pewnie słabo dostępny warto takie cudo zastosować do gruntowania płyt gk i ścian c-w z acrylputzem przed malowaniem czy też wystarczy wtedy zwykły grunt np. cekol dl-80? Edytowane 1 Maja 2011 przez edde Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 18.04.2011 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2011 (edytowane) a przy akrylowaniu narożników ze ślizgami akryl nakłada się po zagruntowaniu ścian i płyt czy przed? akryl po wyschnięciu gruntujemy czy już malujemy farba gruntującą, primerem? Edytowane 1 Maja 2011 przez edde Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gagu 19.04.2011 10:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2011 WitamA podpowiedzcie jaką gładz kłaść na płyty, na tynk c-w? Szlifowane będzie zyrafą.Pozdrawiamgagu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZygmuntRolicz 20.04.2011 07:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2011 na płyty polecam profin mix rigipsa a na tynki CW rimano max plus rigipsa. Zagruntuj sobie to rikombi grunt rigipsa rozrobiony 1-3 w proporcji z wodą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 20.04.2011 18:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2011 (edytowane) sukces akrylowania uzalezniony jest w glownej mierze od panujacej wilgotnosci. najlepiej gdy jest mniejsza od warunkow wilgotnosci naturalnej mieszkania/pomieszcznia. wyzsza wilgotnosc pomieszczen/materialu powoduje ponowne pekanie spoin akrylowych ze wzgledu na postepujacy skurcz plyt. ...... z doświadczenia o obserwacji własnego poddasza od lata ubiegłego roku mogę stwierdzić ze największe szczeliny na ślizgu są zimą, gdy powietrze zewnętrzne mroźne, suche na zewnątrz (drewno więźby dachu ma niską wilgotność), i to pomimo 60-70% wilgotności wewnątrz, teraz wiosną w środku taka sama wilgotność ale na zewnątrz większa i szczeliny na ślizgu zanikają, wracają do stanu z lata poprzedniego roku, wychodzi na to że to nie płyty się kurczą a więźba pracuje w zależności od wilgotności ...lepiej na tym polu sprawdzaja sie silikony polimerowe bo trwale przylegaja do plyty i scian/tynku a przy tym sa wysoce elastyczne. ...... konkretnie może podać co to za produkt, marka, bo jakoś nie mogę nic namierzyć Edytowane 1 Maja 2011 przez edde Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 23.04.2011 11:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2011 edde są różne dziwne nazwy praktycznie tych samych produktów - marketing górą... np. dużo wykonawców akryl w tubie nazywało silikonem akrylowym (zresztą myląc je wzajemnie) bo w tubach najpierw był silikon a i masa podobna w konsystencji wiec marketingowcy "wymyślili" silikon akrylowy... ...a co do rozszerzalności płyt - na poddaszach zjawisko raczej pomijalne bardziej ruchy samej więźby... zmiana wilgotności drewna, obciążalność śniegiem i ssanie wiatru to wszystko wpływa na to że tak jak kiedyś stwierdził Flash - dach jest codziennie w innym miejscu. Miejsca ślizgów niestety są narażone na zerwanie akrylu ale to jest mniejsze zło - akryl można szybko i sprawnie uzupełnić ale jeśli zesztywni się konstrukcję i pojawi się pęknięcie na płycie to naprawa tego to już poważna sprawa... chociaż znajomy-konkurencja robi wszystko na sztywno i podobno nic mu nie pęka... podobno bo tylko wiem to z jego ust... no chyba że wychodzi ze zalozenia jak inny mój znajomy - na moje stwierdzenie że przy oknie dachowym wyjdzie grzyb stwierdził że być może ale "mnie tu już już nie będzie". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 24.04.2011 19:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2011 (edytowane) czy takim produktem polimerowym nadającym się do maskowania ślizgów jest może Uni-Fix DenBraven? http://denbraven.pl/produkt.php?idp=345&idg=4&idm=1&zastosowania= z polimerowych wyrobów tego producenta tylko to wydaje się być ewentualnie przeznaczone do tego, ale czy na pewno? ktoś to praktykował? czy też może lepiej nie kombinowac i dać akryl malarski tej firmy? choć obserwując prace poddasza w ostatnim prawie roku to wiem, ze zimą narożniki trzeba będzie poprawić Edytowane 1 Maja 2011 przez edde Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 25.04.2011 06:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 ...nie wiem... nigdy tym nie robiłem... według karty technicznej niby to jest to... ale kosztuje niestety około 20zł chociaż jeśli na przeciętne poddasze potrzeba 3 kartuszy to cena jeszcze znośna...niepokoi mnie za to co innego... jest to bardzo wytrzymały klej - elastyczny klej i czy przypadkiem nie jest zbyt mocny? płyta i tak zapracuje a jeśli klej nie puści to oderwie się jako całość od ściany np. z gipsem... widziałem już taki numer... stolarze od schodów przykleili listwy na klej do ściany oczywiście wcześniej gipsowanej i pomalowanej... listwy oderwały się z kawałkami gipsu... ...ale jako że jestem otwarty na rożne nowe sposoby i jeśli tylko uda mi się zakupić ten produkt to wypróbuję ten produkt... ...a przy akrylowaniu ja kładę jedną warstwę i mówię Inwestorom że to jest za mało... przed ostatecznym malowaniem powinni już we własnym zakresie (lub malarz przed malowaniem dekoracyjnym) położyć jeszcze jedną warstwę... drugą a nawet trzecią warstwę trzeba położyć po podeschnięciu tej poprzedniej... i jeszcze pytanie... edde czy masz już położony akryl i zerwało go czy też obserwujesz poddasze "na sucho"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 25.04.2011 06:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 Ogólnie Den Braven ma bardzo dobre produkty... przećwiczyłem różne akryle i stwierdzam że są dobrej jakości... inne produkty takie jak silikony, pianki czy kleje montażowe też godne polecenia. Chociaż nie przeczę że mogą być dostępne na rynku jeszcze lepsze ale tego organoleptycznie się nie sprawdzi a do laboratorium niestety dostępu nie mam bo tylko w laboratorium można precyzyjnie i obiektywnie stwierdzić co jest lepsze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 25.04.2011 09:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 (edytowane) ... i jeszcze pytanie... edde czy masz już położony akryl i zerwało go czy też obserwujesz poddasze "na sucho"? na sucho, poddasze przygotowane pod grunt latem ubiegłego roku, wtedy narożniki ślizgowe były na styk, zimą zrobiły się (nie wszędzie, na największej powierzchni dwóch skosów i sufitu najwięcej) szczeliny, wydaje się że skurcz drewna ze względu na utratę wilgotności w mroźnym suchym powietrzu, teraz prawie zanikły, za to nigdzie na powierzchni czy złączach płytowania nie ma najmniejszej ryski teraz będę wykończał poddasze, ale na podstawie obserwacji jestem niemal pewien, że zimą naroża będą wymagały poprawki, masy są przeważnie bardziej odporne na ściskanie niż na rozciąganie, każda elastyczność ma swoje granice, mam jedynie nadzieję że poprawka zima będzie jedyną i ostateczną, jest też inna opcja: teraz zakończyć na białej farbie gruntującej i zamieszkać, a zimą doakrylować i pomalować ostatecznie, ale z oczywistych względów jakoś mi się to nie uśmiecha... Edytowane 1 Maja 2011 przez edde Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brachol 25.04.2011 17:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 raczej wiezba rosnie. może kiepsko korzenie obcięte? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZygmuntRolicz 25.04.2011 18:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 na sucho, poddasze przygotowane pod grunt latem ubiegłego roku, wtedy narożniki ślizgowe były na styk, zimą zrobiły się (nie wszędzie, na największej powierzchni dwóch skosów i sufitu najwięcej) szczeliny, wydaje się że skurcz drewna ze względu na utratę wilgotności w mroźnym suchym powietrzu, teraz prawie zanikły, za to nigdzie na powierzchni czy złączach płytowania nie ma najmniejszej ryski teraz będę wykończał poddasze, ale na podstawie obserwacji jestem niemal pewien, że zimą naroża będą wymagały poprawki, masy są przeważnie bardziej odporne na ściskanie niż na rozciąganie, każda elastyczność ma swoje granice, mam jedynie nadzieję że poprawka zima będzie jedyną i ostateczną, jest też inna opcja: teraz zakończyć na białej farbie gruntującej i zamieszkać, a zimą doakrylować i pomalować ostatecznie, ale z oczywistych względów jakoś mi się to nie uśmiecha... ważne jest jakiego akrylu używasz. Uzyj najepiej jakiegoś do płyt GK i daj mu porządznie wyschnąć przed pomalowaniem. Ja uzywam den bravena i jestem zadowolony. Płyta GK sama w sobie w zimnym pomieszczeniu potrafi się skurczyc o 1mm po obwodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 25.04.2011 18:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 ...oj siggi... co do porządnego akrylu to się zgodzę ale raczej nie powinien porządnie wysychać... akryl im bardziej suchy tym mniej elastyczny więc fajnie by było gdyby wcale nie wysychał... ...dobrze położony akryl to 2 a nawet 3x "mazgnięty"... niestety ja nie mam czasu na to i "mazgam" raz i objaśniam Inwestora co z tym zrobić dalej... a swoją drogą muszę wypróbować tego ms.polimera... tylko gdzie ja go kupię? chyba tylko w internecie bo w hurtowniach to mają jeden rodzaj akrylu i to najczęściej uniwersalny - czytaj: najtańszy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 26.04.2011 18:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 patrzac na cene akryli 5-6zł za kartusz nie ma co pokladac w tym wielkich nadziei. trzeba klasc grubiej niz emesy bo to suche jak wior. ...no dobra Flash masz rację 5-6zł za zwykły badziew... ale już den braven kosztuje jeszcze raz tyle i jest okej a polimer około 30zł za flaszkę wiec różnica niewielka... tylko ta dostępność... ...i jeszcze jedno... wodoodporny tak jak silikon i pewnie też nie obrabia się go tak łatwo jak akryl czyli mokrym palcem i mokrą gąbeczką... pewnie musi być głaskany na ludwiku... oj nie dobrze... to może lepiej porządnym ale jednak akrylem? Jak wypróbujem to zobaczym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 29.04.2011 20:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2011 (edytowane) uff, jakoś jednak nie mam przekonania do polimeru a tym bardziej doświadczenia będzie wiec akryl, den bravena tylko teraz jaki? do wybory mam: - Akryl-W - akryl malarski - akryl szpachlowy - akryl do płyt GK Edytowane 1 Maja 2011 przez edde Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zarluk 16.05.2011 05:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2011 Podciągnę troszkę temat. Akurat trwają u mnie przygotowania do wykańczania poddasza i temat akryl czy polimery jest dla mnie ważny. Jeśli już ktoś stosował te ostatnie proszę o opinie.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zientas 17.05.2011 07:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2011 W łazience robię ściankę z kg, ścianka 0,8m szerokości, ma oddzielić kącik z pralką od reszty łazienki.czy wewnątrz dać wełnę?jeśli wełna to czy dać jakąś folię paroizolacyjną?do ścianki będą przyklejone płytki glazury. Czy taką ścianę pod płytki wystarczy tulko zagrunować czy szpachlować i wykańczać gipsem?tomasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.