Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Spoinowanie, szpachlowanie GK - kompendium


Recommended Posts

  • 3 weeks później...
  • Odpowiedzi 1,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

post przerobiony , wszystko jasne , kupiona tasma mid-flexa na - sufit - regips i skos- regips i tuff tape na proste i połączenia slizg scian i ze skosami , i scian z sufitem

 

no właśnie i jedno ale.. montując płyty zawsze zostawiałem odstep ok 1 cm czasami zrobilo sie wiecej miedzy regipsem a sciana, rozumiem ślizgowe jakby dach będący "codziennie w innym miejscu" poruszał sie tylko "gora-doł" ale przeciez ona tez rusza sie na boki , i ta szczelina 1 cm miedzy sciana stała a regipsem skosa lub sufitu by to niwelowała jakbym ja zapackał silikonem.. i co mam ja teraz zakleić sztywnym jak kamień knaufem zostawiajac z tej szczeliny zaledwie 2-3 mm? ..to w sumie od razu moglem na plytach zostawić tak mały luz..a co z "bujaniem " dachu na boki ? widomo ze nie buja sie 10 cm ale te 5 mm to sadze ze tak... przeciez bedzie nacisk scian na regipsy

 

 

prosze mnie uświadomić i wyprostowac moje myslenie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post przerobiony , wszystko jasne , kupiona tasma mid-flexa na - sufit - regips i skos- regips i tuff tape na proste i połączenia slizg scian i ze skosami , i scian z sufitem

 

no właśnie i jedno ale.. montując płyty zawsze zostawiałem odstep ok 1 cm czasami zrobilo sie wiecej miedzy regipsem a sciana, rozumiem ślizgowe jakby dach będący "codziennie w innym miejscu" poruszał sie tylko "gora-doł" ale przeciez ona tez rusza sie na boki , i ta szczelina 1 cm miedzy sciana stała a regipsem skosa lub sufitu by to niwelowała jakbym ja zapackał silikonem.. i co mam ja teraz zakleić sztywnym jak kamień knaufem zostawiajac z tej szczeliny zaledwie 2-3 mm? ..to w sumie od razu moglem na plytach zostawić tak mały luz..a co z "bujaniem " dachu na boki ? widomo ze nie buja sie 10 cm ale te 5 mm to sadze ze tak... przeciez bedzie nacisk scian na regipsy

 

 

prosze mnie uświadomić i wyprostowac moje myslenie:)

 

Panowie doradzcy świetna szkoła 1cm luzu i mid-fleks połaczy wszystko i będzie pracowało gratuluje wyników nauczania.Ładuj silikon a jak za grubo to piana połącz i wszystko mid-fleksem zakryjesz "TERAZ POLSKA"

Edytowane przez profi45
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Wiem że o tym troszkę było ale czy miał ktoś większe doświadczenie z Angielskim Multi-Finishem?

Chodzi mi o szpachlowanie płyt po całości z zastosowaniem siatki.

Robiłem nie dawno na próbę jedna ścianę tą gładzią i bardzo dobrze to wyszło, oczywiście pod halogen.

Konsystencja tego produktu jest świetna - jakoś samo się wyrównuje pod blachą :) A nigdy z tym produktem nie miałem do czynienia.

 

Ciekawi mnie jak się to zachowuje po kilku latach na łączeniach?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łączenia płyt po szpachlowałem uniflottem z zatopioną fizeliną, przetarłem papierem ściernym i teraz pora na warstwę finiszową. Czy przed finiszem trzeba uniflotta zagruntować? Szpachlowałem też wkręty więc jak przyjdzie gruntować to praktycznie całą płytę trzeba by przelecieć. Czy może wystarczy tylko odkurzyć i można nakładać finisz?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Niby przeczytałem cały wątek niby wszystko co potrzeba wiem, ale nurtuje mnie jedno pytanie. Dotyczy opisu spoinowania krawędzi ROM-KON-a i wypowiedzi FlashBacka na stronie 15.

 

Ja zrozumiałem to tak:

1. Krawędz cięta - wypełniamy spoinówką czekamy aż wyschnie potem na to taśmę, jeszcze raz spoinówkę np. Uniflott i odrazu zatapiam drugą taśmę lub fizelinę.

2. Krawędz oryginalna - HRAK (KPOS) - wciskam uniflota w szczelinę, nie czekam aż wyschnie tylko odrazu przyklejam taśmę, potem zaciągam raz jeszcze uniflotem i zatapiam taśmę.

Odpowiedzcie panowie.

 

Pozdrawiam

gagu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Niby przeczytałem cały wątek niby wszystko co potrzeba wiem, ale nurtuje mnie jedno pytanie. Dotyczy opisu spoinowania krawędzi ROM-KON-a i wypowiedzi FlashBacka na stronie 15.

 

Ja zrozumiałem to tak:

1. Krawędz cięta - wypełniamy spoinówką czekamy aż wyschnie potem na to taśmę, jeszcze raz spoinówkę np. Uniflott i odrazu zatapiam drugą taśmę lub fizelinę.

2. Krawędz oryginalna - HRAK (KPOS) - wciskam uniflota w szczelinę, nie czekam aż wyschnie tylko odrazu przyklejam taśmę, potem zaciągam raz jeszcze uniflotem i zatapiam taśmę.

Odpowiedzcie panowie.

 

Pozdrawiam

gagu

 

Witam

Też tak zrozumiałem i tak zrobiłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

No to może powiem żeby zakończyć temat LSR ze kiedyś piałem z zachwytu nad ProFinem Mixem ale od czasu kiedy używam LSR wiem ze warto jest wydac te parę złotych więcej ponieważ:

- nie trzeba gruntowac podłoża pod LSR

- LSR nie "bąbelkuje"

- jest widoczny jako zaprawka na białym gruncie z racji swojego szarego koloru w związku z czym nie potrzeba robic takiech manewrów jak na zdjęciu

http://img148.imageshack.us/img148/639/imag0655.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

-nie wypłukuje/rozmywa go farba ( jako zaprawkę)

można go stosowac do 4mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Witam

 

Wiem że o tym troszkę było ale czy miał ktoś większe doświadczenie z Angielskim Multi-Finishem?

Chodzi mi o szpachlowanie płyt po całości z zastosowaniem siatki.

Robiłem nie dawno na próbę jedna ścianę tą gładzią i bardzo dobrze to wyszło, oczywiście pod halogen.

Konsystencja tego produktu jest świetna - jakoś samo się wyrównuje pod blachą :) A nigdy z tym produktem nie miałem do czynienia.

 

Ciekawi mnie jak się to zachowuje po kilku latach na łączeniach?

 

Pozdrawiam

 

Nie mogę napisać co się dzieje z Multi Finishem po latach bo to zbyt "świeża" w Polsce technologia... Uważam że jesli warunki pozwalają to jest to najlepsza masa wykończeniowa na szpachlowanie całościowe. Twardością porównywalna z Vario! ...a może nawet twardsza? Papier "60" ciężko bierze ;). Chociaż niestety po samych "ach" i "och" niestety również ma wady. Ale dobry szpachlarz zapanuje nad wadami.

 

Nie będę propagował tej masy bo jest to temat dla laików a Multi-Finish jest dla dobrych szpachlarzy - nie nadaje się do nauki! Zresztą Rigips zastrzega że jest to produkt dla przeszkolonych fachowców i stwierdzam że gdybym nie przeszedł szkolenia tylko bez przygotowania wszedł na ścianę to pewnie dobra masa poszłaby w kąt a tak już parę palet tego wyrobiłem. Efekt wizualny jest zaj... zresztą wkleję fotkę - sami oceńcie... no i cena też jest przystępna bo ja płacę 29zł/worek. Worek na około 10-12m². Do tego obowiązkowo Multi-Start 38zł/wiaderko - 40-60m².

 

http://images8.fotosik.pl/2379/7d8c316035a80bb7.jpg

 

http://images8.fotosik.pl/2379/642f59071ced121e.jpg

 

http://images8.fotosik.pl/2379/f83c15b39a819e54.jpg

 

 

http://images8.fotosik.pl/2379/6e00e9447258902f.jpg

 

 

 

 

a tu przykład szpachlowania paneli oświetleniowych:

 

http://images8.fotosik.pl/2380/fa9561a82d4b80d7.jpg

 

http://images8.fotosik.pl/2380/1b6c83443833845f.jpg

Edytowane przez Rom-Kon
dodałem fotki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super. a ile czasu zajmuje zrobienie tych 12m² na gotowo?

dwie godzinki... no może o pół wiecej bo jeszcze trzeba zagruntować :)

 

edit: dwie godziny to jeden cykl "produkcyjny" a w jednym cyklu można zrobić 1m² ale też można 20m² zależy od frontu robót...

Edytowane przez Rom-Kon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ręcznie pacą 48cm nakładam max 20m² (praktycznie to mniej) na jeden raz i mam serdecznie dosyć! Gipsomatem można wiecej ale i tak to dobry trening - nie trzeba chodzić na siłkę :wiggle: a przy ostatnich upałach to 10m² i miałem dosyć.

 

Zaletą jest też to że spokojnie ciągniesz pacą 50-60cm (to już prawie łata!) wiec górki i pagórki niwelujesz.

 

...z agregatami trzeba uważać bo jedno że ma ścierne ziarno (hydrodynamik odpada) to jeszcze krótki czas wiązania i może zastygnąć w wężach... i tak jak szpachlowy Doliny Nidy zostawia na narzędziach "kamień"

 

...niestety ma też wady (dla wykonawcy nie Inwestora) ale teraz nie chce mi się pisać elaboratów... może rzeczywiście napiszę jakiś post instruktażowy z wyszczególnieniem wszystkich za i przeciw... a także jak zrobić samodzielnie narzędzia za 30-40zl i nie dawać się walić w rogi kupując oryginalne pace za 230cł sztuka!!! hehe a podstawa to przynajmniej trzy różnej długości pace dla jednego ludka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...