Rom-Kon 24.07.2011 13:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2011 moj rekord to salon 36m^ z mikserowco/podawaczem jeden dzien. ty masz agregat wiec machniesz dwa albo i trzy razy tyle. ...to około 100m² ...z mechanicznym podaniem to rewelacji nie ma ...ja ręcznie w 2 dni z gruntowaniem multi-startem ...ale przy skomplikowanych kształtach np. dach kopertowy + lukarna + 2 okna połaciowe łącznie 20m² możesz siedzieć 2 dni! (8-10 podejść - cykli) ...i to jest jedna z wad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Premier79 24.07.2011 19:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2011 (edytowane) Witam Dzięki za odpowiedź Rom-Kon na temat Multi-Finisha. Ostatnio zrobiłem tym całe poddasze i dwa pokoje. Mój sposób wykonania wygląda tak: - jak najszybciej nakładam pierwszą warstwę - jak zmieni konsystencje (na dotyk nie lepi się do palców) to przygładzam blachą - mieszam nową porcję - nakładam drugą warstwę - zmywam pędzlem narożniki sąsiednich ścian pobrudzone od gładzi - jak zmieni konsystencje (na dotyk nie lepi się do palców) to przygładzam blachą, wypełniam wszystkie dziurki - czekam aż będzie twardsze, spryskuję woda lub moczę pędzlem i robię "ścinanie" blachą (przesuwam blachę pod kontem żeby ściąć wszystkie górki i nierówności) Znajomy który pracował w Anglii nazywał to "goleniem" - czekam aż będzie jeszcze twardsze i można gładź wypolerować blachą Jestem samoukiem i pewnie są lepsze sposoby wykonywania tej gładzi więc proszę op uwagi co do mojej techniki. Mam problem z narożnikami wewnętrznymi jak chcę zrobić dwie sąsiednie ściany w jednym cyklu. Dwie powierzchnie są miękkie i mi za bardzo nie wychodzi. Dlatego robię ściany na przemian. Może tu przydała by się szpachelka do narożników? Posiadam oryginalną blachę i hawka ale pisałeś coś ze nie trzeba takiej za 200zł tylko można zrobić jestem zainteresowany. Zauważyłem że w jednym cyklu dobrze jest zrobić np dużą ścianę i do tego jakieś małe powierzchnie. Bo potem te małe zostają i robi się 2 metry kwadratowe przez 3 godziny. Sprawdzałem też dwie farby podkładowe Śnieżka Grunt (chlapie przy malowaniu) i Tikkurila Primer. Śnieżka zdecydowanie lepiej się trzyma tej gładzi a jeszcze lepiej jak gładź jest zrobiona na "lustro" Pozdrawiam Edytowane 25 Lipca 2011 przez Premier79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MBUNA 27.07.2011 18:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2011 Na początku wątku pojawiały się pomysły o użyciu tapety z włókna szklanego jako zabezpieczenie przed pęknięciami. Jednak tapeta i klej do niej nie są za tanie, a także jej struktura mi nie odpowiada. Co sądzicie o użyciu siatki elewacyjnej na całym suficie i na skosach poddasza, a następnie 2xszpachlowanie? P.S. Jakieś opinie na temat gładzi STABILL z worka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TINEK 27.07.2011 21:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2011 Na początku wątku pojawiały się pomysły o użyciu tapety z włókna szklanego jako zabezpieczenie przed pęknięciami. Jednak tapeta i klej do niej nie są za tanie, a także jej struktura mi nie odpowiada. Co sądzicie o użyciu siatki elewacyjnej na całym suficie i na skosach poddasza, a następnie 2xszpachlowanie? P.S. Jakieś opinie na temat gładzi STABILL z worka? akurat moi fachowcy sobie taką zażyczyli, najpierw gips potem gładź powiedzieli, że to dobry materiał, dość twardy, nie sypie się, mnie było obojętne, chcieli taką gładź i gips to im kupiłem pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MBUNA 29.07.2011 18:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2011 A co z tą siatką na całości? Odpowie ktoś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MBUNA 30.07.2011 19:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2011 Następne pytanie. Czy ktoś dawał kawałki profili na łączenia płyt (przykręcane tylko do płyt)? Tzn. profile nośne CD w poprzek płyty, a wzdłuż dłuższej krawędzi (na łączeniu) pomiędzy profilami nośnymi kawałki profili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romole 31.07.2011 06:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2011 Na początku wątku pojawiały się pomysły o użyciu tapety z włókna szklanego jako zabezpieczenie przed pęknięciami. Jednak tapeta i klej do niej nie są za tanie, a także jej struktura mi nie odpowiada. Wczoraj taką zastosowałem (cały sufit) i polecam, bo nie jest droga (3,6 zł/mb + klej 45 zł/5kg). A co najważniejsze, jest to tapeta gładka i po nałożeniu masz lustro na powierzchni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MBUNA 31.07.2011 18:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2011 Wczoraj taką zastosowałem (cały sufit) i polecam, bo nie jest droga (3,6 zł/mb + klej 45 zł/5kg). A co najważniejsze, jest to tapeta gładka i po nałożeniu masz lustro na powierzchni. Sądząc po cenie i strukturze to dałeś nie tapetę (ok. 7zł/m2), a flizelinę (czasami nazywana tapetą). Chyba, że się mylę?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romole 01.08.2011 11:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 Na suficie nie położył bym nic innego jak to:http://www.artbud.pl/Tapeta_z_wlokna_szklanego_SEMIN_NOVA_Voile_1rolka50mx1m-6216.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
talingua 05.08.2011 18:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2011 Witam,przeleciałem prawie cały wątek, dzisiaj u mnie fachowcy skończyli mocowanie płyt g-k na poddaszu i w przyszłym tygodniu chcą zacząć szpachlowanie/położenie gładzi. Z tego co ich zrozumiałem, to am to wyglądać w ten sposób:- Do spoin proponują Vario lub Uniflott- Fizelina z włókna szklanego- Szlifowanie- Megaron Finish Proszę o informację czy to jest OK. Przed szlifowaniem trzeba te płyty g-k jeszcze zagruntować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WOJSKI 05.08.2011 18:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2011 Witam, przeleciałem prawie cały wątek, dzisiaj u mnie fachowcy skończyli mocowanie płyt g-k na poddaszu i w przyszłym tygodniu chcą zacząć szpachlowanie/położenie gładzi. Z tego co ich zrozumiałem, to am to wyglądać w ten sposób: - Do spoin proponują Vario lub Uniflott - Fizelina z włókna szklanego - Szlifowanie - Megaron Finish Proszę o informację czy to jest OK. Przed szlifowaniem trzeba te płyty g-k jeszcze zagruntować? po szlifowaniu a przed gładzią bo odpadnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 05.08.2011 18:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2011 Witam, przeleciałem prawie cały wątek, dzisiaj u mnie fachowcy skończyli mocowanie płyt g-k na poddaszu i w przyszłym tygodniu chcą zacząć szpachlowanie/położenie gładzi. Z tego co ich zrozumiałem, to am to wyglądać w ten sposób: - Do spoin proponują Vario lub Uniflott - Fizelina z włókna szklanego - Szlifowanie - Megaron Finish Proszę o informację czy to jest OK. Przed szlifowaniem trzeba te płyty g-k jeszcze zagruntować? po szlifowaniu a przed gładzią bo odpadnie ...a ja bym spoinował tak by szlifować dopiero po gładzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 05.08.2011 19:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2011 no właśnie, nawet taki amator jak ja może zrobić spoinowanie na zero to nie rozumiem cóż to za fachowcy, że walą mazi tyle, ze szlifowac tzrzeba ani to potrzebne ani wygodne, no chyba, że kolega się z nimi nie zrozumiał i szlifować będą raz, po gładzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WOJSKI 05.08.2011 19:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2011 generalnie ja tak robiłem by szlifować po gładzi, zawsze to mniej roboty a tego pyłu gipsowego się potem pozbyć ciężko , ale jak kto chce przed gładzią spojenia przeszlifować to czemu nie żyjemy w wolnym kraju Rom-Kom ma rację trzeba robić by się nie narobić a było dobrze. Hołk wodzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
talingua 05.08.2011 20:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2011 Dziękuję za uwagi. Upewnię się jeszcze. Czyli kolejność jest taka: spoiny, gruntowanie, gładzie i potem szlifowanie?I jeszcze taka sprawa: mam tynki gipsowe, nie chcę robić na nich gładzi, tylko będę od razu je malował osobiście (bo z kasą coraz gorzej). Chcę zrobić tak: przeszlifować lekko papierem ściernym na pacy tynk (tzn. usunąć jakieś tam grudki), potem zagipsować tynkiem (tym z którego są zrobione tynki) wszystkie ubytki, potem zagruntować, znowu poprawić, no i na koniec dać 2 warstwy farby KABE. Będzie OK? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 05.08.2011 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2011 kolejność, która zdała u mnie egzamin: cięte krawędzie zagruntować, spoinówka, zbrojenie (fizelina, siatka czy taśma), spoinówka na zero, równo z płytą, finisz/gładź - ilość warstw proporcjonalna do umiejętnosci fachowca , szlif, grunt, ew. miejscowe małe poprawki, malowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 05.08.2011 21:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2011 Obiecałem Konkurencji że napiszę jak można zrobić narzędzia do multi-finisha... oryginalne narzędzia Marschala są bardzo drogie - jedna paca to okolo 230zł!!! Uważam że kawalek blachy na rączce raczej nie jest wart tych pieniędzy tym bardziej jeśli tych pac potrzeba około trzech na jednego ludka... Paca to kawałek blachy i jednoręczna rączka... fakt- blacha musi być dosyć sztywna... zakupiłem pacę długości 480mm na drewnianej rączce - absolutnie nieprzydatną do multi-finisha - i delikatnie dłutem pozbyłem się drewna... wystające metalowe kołeczki zeszlifowałem szlifierką... no i mam blachę... teraz rączka - paca plastikowa do tynków strukturalnych... szlifierką obcinam tak by została rączka z kawałkiem pacy... teraz wystarczy przykleić rączkę z kawałkiem plastiku do blachy... w miejscy klejenia blachę trzeba zeszorstkować szlifierką... jako kleju użyłem szpachlówki poliestrowej do samochodów - czas wiazania około 15 minut ale można też klej distal... nie nadają się twarde i mało elastyczne kleje np. żywica poliestrowa w czystej postaci (ale szpachlowka już tak) bo odpada... rączkę przyklejamy na środku - wiadomo o co chodzi... no i mamy już wiotką blachę i rączkę... no właśnie wiotką blachę - trzeba usztywnić... ja w odległości 2cm od brzegu przykleiłem (też na szpachelek) profil aluminiowy - rurka w kwadracie... oczywiście też szorstkowane by lepiej trzymało... a teraz parę fotek: zestaw materiałów: http://images8.fotosik.pl/2460/5aa17d927efa51f4.jpg i szczegóły konstrukcji: http://images8.fotosik.pl/2460/cb7111f82e963d46.jpg http://images8.fotosik.pl/2460/bea3cf03178ab767.jpg http://images8.fotosik.pl/2460/e511d026ac8f81b6.jpg http://images8.fotosik.pl/2460/eda29631ea94cc75.jpg http://images8.fotosik.pl/2460/7e42bd205777955d.jpg i gotowy zestaw pac różnej długości czyli "50","40","30" a także inne narzędzia potrzebne do tej gładzi: http://images8.fotosik.pl/2460/bdf28ec0748e82b6.jpg ...zastanawiam się jeszcze czy nie zrobić "60" a może nawet "70"... czy nie zabiję się nią Wadą tych samoróbek jest to że czasem profil AL potrafi się odkleić np. upadek pacy z wysokości czy zahaczenie narożnikiem we wiaderku przy myciu ale naprawa tego to raptem 15minut - tyle wiąże szpachel... ja dwa razy naprawialem - raz zjechała mi paca po schodach i profil się trochę naderwał... można było nią robić ale brzydko to wyglądało a drugi raz niestety właśnie wiaderko... tu już niestety oba profile się naderwały... ale uważam że na grubo ponad 1000m² położonej gładzi to mała ułomność... a narzedzia nalezy szanować to wtedy wystarczą na dłużej! Wzór nie jest zastrzeżony a tym bardziej nie jest opatentowany ale jeśli ktoś by wpadł na taki pomysł to chcę zauważyć że będzie to plagiat! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d_a_r_e_k 07.08.2011 08:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2011 Witam.Mam pytanie do osób które do spoinowania regipsów używały taśmy Strait-flex. Czy ktoś z Was miał może na fakturze numer pkwiu? Wiem, że pewnie ktoś powie że to nie ten wątek ale nigdzie indziej nie znalazłem odpowiedzi.Będę wdzięczny za wyrozumiałość i odpowiedź.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lew 76 07.08.2011 14:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2011 witam nie czytałem wszystkich wpisów w tym watku ,ale napiszę w jaki sposób ja obrabiam płytę,a więc przerabialiśmy już prawie wszystkie możliwe opcje i jak narazie najlepszą jest wtopienie siatki na całość płyty ,(siatka jak do dociepleń),następnie dwukrotny szpachel megaronem finisz,sposób nie najtańszy ale sprawdzony,a wszystkim którzy twierdzą że płyt nie trzeba szpachlować albo szlifować polecam zapalenie jakiejkolwiek lampki i dołożenie do płyty, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
freezyear 07.08.2011 17:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2011 witam nie czytałem wszystkich wpisów w tym watku ,ale napiszę w jaki sposób ja obrabiam płytę,a więc przerabialiśmy już prawie wszystkie możliwe opcje i jak narazie najlepszą jest wtopienie siatki na całość płyty ,(siatka jak do dociepleń),następnie dwukrotny szpachel megaronem finisz,sposób nie najtańszy ale sprawdzony,a wszystkim którzy twierdzą że płyt nie trzeba szpachlować albo szlifować polecam zapalenie jakiejkolwiek lampki i dołożenie do płyty, Jak będziesz mieszkał w domu to też będziesz dokładał lampkę do płyty? Dla przeciętnego inwestora jest to bez znaczenia czy płyty będą szpachlowane po całości czy nie (poza ceną ofkors:) ), dla tych bardziej ambitnych i wrażliwych na piękno obowiązkowo szpachlowanie:) I tyle... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.