Rom-Kon 07.08.2011 17:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2011 ...a po jakiego grzyba dawać siatkę na 3m² jeśli na pęknięcia narażone są tylko łączenia??? Nie lepiej poświęcić więcej uwago samym spoinom i dać lepsze taśmy? Papier na plycuie nie popęka tak samo dzurki od wkrętów też nie więc po co komu wtapiać siatkę po calości? ...a co do szpachlowania całościowego to masz 100% racji. W dobie reflektorków i aranżacji z grą świateł to ja nie chcę by za pół roku mnie wezwano i pokazano co spod tego halogena wyszło! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lew 76 07.08.2011 18:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2011 po co dawać siatkę?hmmm,odpowiem ,najpierw wstawialiśmy szersze paski siatki na łączenia płyt i styki narożników,ale potem ciężko było te zgrubienia siatki zniwelować szpachlem,przy koszcie wybudowania domu te parę metrów siatki jest niczym dlatego wtapiamy ją na całość,ja tak robię i od paru lat mam spokój z tematem poprawek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lew 76 07.08.2011 18:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2011 Jak będziesz mieszkał w domu to też będziesz dokładał lampkę do płyty? Dla przeciętnego inwestora jest to bez znaczenia czy płyty będą szpachlowane po całości czy nie (poza ceną ofkors:) ), dla tych bardziej ambitnych i wrażliwych na piękno obowiązkowo szpachlowanie:) I tyle... musisz mi uwierzyć na słowo że znam przypadki gdzie inwestorzy do dziś nie zapalają dodatkowych świateł bo nie mogą patrzeć na ściany,kinkiety,stojące lampy,światło w zabudowach itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
freezyear 07.08.2011 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2011 musisz mi uwierzyć na słowo że znam przypadki gdzie inwestorzy do dziś nie zapalają dodatkowych świateł bo nie mogą patrzeć na ściany,kinkiety,stojące lampy,światło w zabudowach itp Wierzę ale z drugiej strony nie wierzę, że przy prawidłowo wykonanym stelażu (prostym i z rozstawem takim jak powinien być), przy odpowiednim spoinowaniu i wyszlifowaniu spoin można mieć aż tak nierówno żeby nie można było na to patrzeć. No ale może ze mną jest coś nie tak i nie zwracam uwagi na takie szczegóły. Inna sprawa, że skoro ktoś jest skłonny za to wszystko zapłacić to można robić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lew 76 07.08.2011 19:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2011 no to jeszcze nie widziałeś kolego co niby fachowcy potrafią zrobić z nida Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
freezyear 07.08.2011 19:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2011 no to jeszcze nie widziałeś kolego co niby fachowcy potrafią zrobić z nida No właśnie, niby fachowcy:) Pisząc poprzednią wypowiedź miałem na myśli tych którzy wiedzą "z czym się to je" a nie mistrzów którzy jak to Rom-Kon kiedyś określił rzucają łopatami gips na ścianę No ale nie zaśmiecajmy wątku, w każdym razie wiadomo w czym rzecz i gdzie leży problem:) pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 07.08.2011 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2011 ale ja i tak obstaję że najlepsze wykończenie to szpachlowanie po całości a najlepszą gładzią do tego to multi-finish... ale ten "idealny" multi nie zawsze idzie zastosować bo jak już nadmienilem ma swoje wady... a co do ceny... nie ma wiele wiecej roboty z całościowym szpachlowaniem - dopłata może z 5zł/m² bo tyle wiecej roboty to chyba nie jakaś wielka stawka... materiał też można zastosować trochę tańszy - workowany a nie gotowe gładzie z wiaderka i ogólnie stawka się wyrówna... a mnie naprawdę szlag trafia jak mam szpachlować tylko łączenia i wkręty bo to co zostaje pomiędzy to może 15% płyty a krawędzie - wszystkie krawędzie trzeba "rozmyć" przy szlifowaniu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lew 76 07.08.2011 20:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2011 ja jeżeli klient chciałby żebym szpachlował tylko łączenia odpuszczam temat,bo to się inwestor naczyta gazet ,a potem woła na poprawki bo pęka,robię tak jak uważam że jest dobrze albo wcale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ArKaMa 07.08.2011 20:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2011 ale ten "idealny" multi nie zawsze idzie zastosować bo jak już nadmienilem ma swoje wady... Gdybyś mógł w kilku zdaniach - kiedy tak, a kiedy nie. Artur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Premier79 08.08.2011 04:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2011 Rom-kon a napiszesz jak kladziesz multi-finish? Widze na zdjeciu pace do zacierania a to oznacza ze inaczej to robisz niz ja. Ja nic nie zacieram. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
talingua 08.08.2011 08:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2011 Na tynk gipsowy (po wyrównaniu ubytków) i płyty g-k (szpachlowane w całości Megaronem Finish) chcę położyć białą farbę KABE (Optima lub Perfecta). Może mi ktoś doradzić czym zagruntować ściany? Ma Kabe jakiś specjalny grunt, bo na razie nic nie znalazłem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Yeti 08.08.2011 16:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2011 (edytowane) Kabe poleca do gruntowania swój preparat pod nazwą Aqualithttp://www.farbykabe.pl/?pid=39&cid=32&prid=3466http://www.farbykabe.pl/pub/File/karty_charakterystyki_wyrobow/AQUALIT.pdfWłaśnie jestem w trakcie malowaniaCena w okolicach 80zł/10l. Edytowane 8 Sierpnia 2011 przez Yeti Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 08.08.2011 17:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2011 kabe zaleca do gruntowania podłoży gipsowych rozcieńczoną w stosunku 1:1 farbę silikatową aqatex - około120zł/10l po rozcieńczeniu 20l gruntu czyli około 60zł/10l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
talingua 08.08.2011 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2011 (edytowane) Dziękuję bardzo! Jeszcze tylko jedno pytanie, moi mistrzowie z gór zażyczyli sobie taśmy amerykańskiej, tylko tak do końca nie wiedzą jak się nazywa... Chcą łączyć tą taśmą ściany z płytami i wzdłużne połączenia płyt g-k. Co im kupić Tuff Tape czy mid-flex czy jeszcze coś innego? Aha, i gdzie można kupić te taśmy? Ktoś chyba wspominał coś o Castoramie, ale nie wiem czy dobrze pamiętam. Edytowane 8 Sierpnia 2011 przez talingua Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 08.08.2011 19:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2011 oj poczytaj troche ten wątek a dowiesz się że nie łączy się płyt ze ścianą (w narożnikach)... mid-flex jest to narożnik wew-zew. np. skos-sufit a tuff tape to taśma spoinowa do łączeń wzdłużnych i poprzecznych (chociaż też może być do narożników) a taśm amerykańskich jest cała gama nie tylko te dwie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 10.08.2011 07:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 oj poczytaj troche ten wątek a dowiesz się że nie łączy się płyt ze ścianą (w narożnikach)... mid-flex jest to narożnik wew-zew. np. skos-sufit a tuff tape to taśma spoinowa do łączeń wzdłużnych i poprzecznych (chociaż też może być do narożników) a taśm amerykańskich jest cała gama nie tylko te dwie... Nie warto rozpędzac sie z mid-flex w zastosowaniu do narozników zewnętrznych i stosowac przede wszystkim w naroznikach wewnętrznych bo efekt będzie mizerny ale demontaż wyjatkowo łatwo sie go odrywa . Uzyskanie efektu jak przy tradycyjnym narożniku zewnetrznym aluminiowym graniczy z cudem prawie zawsze pływa krawedż. Krawedż narożnika tradycyjnego zdecydowanie mocniejsza i kilkakrotnie mocniej trzyma sie on płyt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darsalam 12.08.2011 08:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2011 uff, jakoś jednak nie mam przekonania do polimeru a tym bardziej doświadczenia będzie wiec akryl, den bravena tylko teraz jaki? do wybory mam: - Akryl-W - akryl malarski - akryl szpachlowy - akryl do płyt GK W końcu co wybrałeś???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 12.08.2011 19:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2011 zrobiłem tym do płyt GK, malarski jakoś mało dostępny był, szpachlowy ponoć za twardy i do niczego, W taki zbyt uniwersalny mauje sie po nim dobrze, tzn. dobrze farbą ceramiczną benjamin moore i tikkurilą optiva matt i supermatt, bo już śniezka max tak średnio, słabiej na akrylu kryje, ślizga się i pęka po wyschnięciu co prawie nie wystąpiło na BM i tikkurili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 18.08.2011 19:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2011 Jestem po lekturze całego wątku i nie doszukałem się nikogo stosującego zamiast akrylu coś takiego jak semi-light (http://www.semin.com.pl/produkt.php?id=11). Po wyschnięciu tworzy elastyczną masę, którą można szlifować jak gips a zachowuje właściwości elastyczne. Ktoś może się wypowiedzieć w tym temacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 22.08.2011 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 Nie warto rozpędzac sie z mid-flex w zastosowaniu do narozników zewnętrznych i stosowac przede wszystkim w naroznikach wewnętrznych bo efekt będzie mizerny ale demontaż wyjatkowo łatwo sie go odrywa . Uzyskanie efektu jak przy tradycyjnym narożniku zewnetrznym aluminiowym graniczy z cudem prawie zawsze pływa krawedż. Krawedż narożnika tradycyjnego zdecydowanie mocniejsza i kilkakrotnie mocniej trzyma sie on płyt. ...a tu się z Kolegą nie zgodzę... jeśli nie trzeba narożnika korygować to tylko delikatnie łate przyłożyć i bedzie dobrze.... a midflex ma tą zaletę że uderzony w kant ma małe wgniecenie które można naprawić szpachlówką z wiaderka - narożnik aluminiowy niestety wylatuje w całości...powazna naprawa... dobrze wklejony midflex nie odparza się. Niestety czasem narożnik trzeba korygować a wtedy lepszy i znacznie tańszy jest zwykły al. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.