Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Spoinowanie, szpachlowanie GK - kompendium


Recommended Posts

Witam !

Ja postanowiłem wszystkie łączenia płyt, narozniki, skos sufit itp zbroic tasmą strait flex, drogo ale chyba warto.

Łączenie sufit sciana tez postanowiłem połączyc tasma TT czy popełniłem duzy błąd, z tego co wiem to amerykanie łącza sufit z scianą na sztywno własnie za pomoca TT (chyba ze mało wiem :) ) a mają w wiekszosci domki drewniane i pracuje to jak cholera.

 

Mam jeszcze jedno pytanko, ja szpachlowałem najpierw samą szczeline cekolem C-40 czekałem az wyschnie pozniej wtapiałem TT tez na Cekol C40 i ostetecznie na to gotową mase tez z Cekola A-45.

Zauwazyłem ze ten C40 troche szybko schnie i miałem sporo problemów z wycisnieciem masy spod tasmy napewno miejscami zostało powietrze pod tasmą o stratach gipsu juz nie wspominam.

 

Czy moge te tasmy wtopic na gotową mase z wiaderka np. tego Cekola A45 finisz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

...mało wiesz ;) bo nie Amerykanie tylko tak jak w Polsce są różne materiały i różne technologie... u nas też sa tacy co robią wszystko na sztywno( jeszcze 10lat temu to była norma - nauczana przez producentów systemów!) ...dawniej ja też stosowałem się do tych wytycznych i nie było problemów jeśli tylko nie spieprzyło się spoinowania. Teraz przyszła moda na połączenia z kontrolowanym pęknięciem i ogólnie odprężanie w narożnikach konstrukcji... uważam że to dobre rozwiązanie i z powodzeniem je stosuję ale nie neguję innych rozwiązań... stosowanie midflexa po całych obrysach to niezły koszt - już lepiej po obrysie dać TT (o połowę tańsza a też mocna. A może nawet mocniejsza od midflexa!)

 

Co do C40 to już się wcześniej wypowiadałem na ten temat... znam lepsze szpachlówki...

 

..."pełne" tasmy są dosyć "problemowe" - trzeba niestety umiejetnie je kleić bo potrafią się odparzać... poczynając od zwykłego papieru (też bardzo mocny ale niedoceniany) poprzez taśmy flizelinowe a na amerykańskich kończąc...

 

Podsumowując Kolegi post: jeśli stelaż, płyta i spoinowanie było ok. to nic się nie będzie z poddaszem złego dziać ale jeśli chociaż jeden z elementów zawiedzie to niestety mogą być kłopoty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrde... denerwują mnie nieoryginalne łączenia te fazowane bo odstaja od płyty, tasma TT ma 0,5-0,6 mm grubości plus szpachla pod tym i wychodzi 1mm, jak przyłoze na srodku cos długiego i prostego np łate 2m i jak docisne jeden koniec do płyty to na drugim mam z 1cm luzu... nie ma jakiegoś sposobu na to ?

Stelaz robi sie dokładnie płyte i inne elementy tez a na finiszu wychodzi buła na łączeniu :( pod równolegle przyłożonym światłem np z latarki led widać zgrubienie choćby nie wiem jak zaciągać szeroko.

Już mnie kusiło żeby wyciąć papier z tego miejsca na szerokość taśmy :), ale wiem ze to bez sensu bo pęknie obok taśmy.

Mam takie newralgiczne miejsce nad oknem i łączenie jest równolegle do niego boje sie ze jak wpadnie odpowiednie swiatło to bedzie widac to zgrubienie. Wiem ze można wygipsowac całe płyty, ale nie wiem czy potrafie zrobic to równo.

Macie jakies patenty na to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki, wyszpachlowałem całe płyty, przeleciałem zyrafa, przykładam halogen 500 Watt "prawie" nic nie widac, poprawaim to "prawie" recznie i jest gładko i równo... przykładam latarke ledowa (zajeb...sty, strumien swiatła, regulowana soczewka), przykładam wręcz idealnie równolegle do płyty bo jest bardzo małych rozmiarów... i widac takie nierównosc ze głowa boli. Podejrzewam ze to nierównosci rzedu dziesiętnych mm bo nawet grubiej osadzony pył sprawia wraznie delikatnej "buły", ale widac to strasznie :(

 

Przesadzam... czy tak zostawic...

 

 

Jak Wy to robicie ze wychodzi Wam lustro, bo albo ze mna jest coś nie tak albo nie wiem...

 

Mozecie zapodac jakies fotki po przecierce z przyłozonym swiatłem ?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Coltt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrde... denerwują mnie nieoryginalne łączenia te fazowane bo odstaja od płyty, tasma TT ma 0,5-0,6 mm grubości plus szpachla pod tym i wychodzi 1mm, jak przyłoze na srodku cos długiego i prostego np łate 2m i jak docisne jeden koniec do płyty to na drugim mam z 1cm luzu... nie ma jakiegoś sposobu na to ?

Stelaz robi sie dokładnie płyte i inne elementy tez a na finiszu wychodzi buła na łączeniu :( pod równolegle przyłożonym światłem np z latarki led widać zgrubienie choćby nie wiem jak zaciągać szeroko.

Już mnie kusiło żeby wyciąć papier z tego miejsca na szerokość taśmy :), ale wiem ze to bez sensu bo pęknie obok taśmy.

 

Mam takie newralgiczne miejsce nad oknem i łączenie jest równolegle do niego boje sie ze jak wpadnie odpowiednie swiatło to bedzie widac to zgrubienie. Wiem ze można wygipsowac całe płyty, ale nie wiem czy potrafie zrobic to równo.

Macie jakies patenty na to ?

Sam narobiłes sobie biedy z TT miałeś uniflota i by wystarczył ,miałes fizeline ,papier ,siatke napewno byłoby łatwiej.

Zagruntuj pomaluj i zobacz w świetle dziennym i bez leda co wychodzi bo bedziesz spachlował i szlifował bez końca.Z tego żeby wyjśc to szlifujesz górki a w dołki nakładasz i to łata tynkarską bo blachą to trzeba umieć.Skorygujesz po 1 malowaniu jak cos nie wyjdzie.

Tylko szkoda bo post przed toba pisałem w temacie bo musiałem poprawiac po prawdziwym fachowcu podobna robote.

Edytowane przez profi45
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co pare lat pieprzycie bzdury forumowiczom i dzisiaj nie ma winnych .Ugotowaliscie na dobre forumowicza a mieliscie pomagac a nie nabijać tylko .Ponad połowa postów do kosza i troche odpowiedzialności za pisanie bzdur przez lata i najaważniejsze jak ktoś robi coś pierwszy raz albo drugi to poczekac pare lat a potem pisac.

A pisząc o modzie na coś to do butików temat ,a nie w budowlanke.

Edytowane przez profi45
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

Od wczoraj czytam ten wątek i stwierdziłem, że tutaj zadam pytanie.

Mój problem polega na tym iż ekipa od tynków nie położyła tynku wewnątrz otworu na drzwi, pomyśleli, że będą tam drzwi ze skrzydłem dlatego nie położyli a mają byc przesuwne, dlatego jakoś muszę uzupełnic ten ubytek.

Tynki gipsowe, grubośc ok. 1,5 cm. Wpadłem na pomysł aby klejem gipsowym przykleic płytę k-g na klej szpachlowy

tylko po przeczytaniu całego wątku zastanawiam się w jaki sposób połaczyc tynk z płytą, czy użyc siatki ?

Kolejne pytanie to czy akurat klej szpachlowy to najlepsze rozwiązanie, przeciez płyta ma ok. 12 mm dodac klej może nie byc w linii z tynkiem

Zastanawiam sie również jak połaczyc scianę z nadprożem gdzie również chcę wkleic płyte , w jaki sposób to połaczyc ,

Jeśli ktoś miał podobny problem proszę o podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powiedzcie mi czy coś da się zrobić z taką sytuacją mianowicie położyłem płyty na poddaszu ale w niektórych miejscach są położone tak że przylegają do siebie bez szczeliny (krawędzie dłuższe obłe) i podczas szpachlowania oczywiście nie wchodzi pomiedzy płyty unifloat. Da się coś z tym zrobić czy zostawić i liczyć na to że nie będzie pękało?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

Od wczoraj czytam ten wątek i stwierdziłem, że tutaj zadam pytanie.

Mój problem polega na tym iż ekipa od tynków nie położyła tynku wewnątrz otworu na drzwi, pomyśleli, że będą tam drzwi ze skrzydłem dlatego nie położyli a mają byc przesuwne, dlatego jakoś muszę uzupełnic ten ubytek.

Tynki gipsowe, grubośc ok. 1,5 cm. Wpadłem na pomysł aby klejem gipsowym przykleic płytę k-g na klej szpachlowy

tylko po przeczytaniu całego wątku zastanawiam się w jaki sposób połaczyc tynk z płytą, czy użyc siatki ?

Kolejne pytanie to czy akurat klej szpachlowy to najlepsze rozwiązanie, przeciez płyta ma ok. 12 mm dodac klej może nie byc w linii z tynkiem

Zastanawiam sie również jak połaczyc scianę z nadprożem gdzie również chcę wkleic płyte , w jaki sposób to połaczyc ,

Jeśli ktoś miał podobny problem proszę o podpowiedź.

 

Obróbki okien i drzwi z przyklejanymi paskami na klej do płyty G-K to standart .Docinasz paski na pełną długość i wysokośc otworów i w całosci przyklesz bez siatki.Łączenia tynk z płyta narozniki aluminiowe .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powiedzcie mi czy coś da się zrobić z taką sytuacją mianowicie położyłem płyty na poddaszu ale w niektórych miejscach są położone tak że przylegają do siebie bez szczeliny (krawędzie dłuższe obłe) i podczas szpachlowania oczywiście nie wchodzi pomiedzy płyty unifloat. Da się coś z tym zrobić czy zostawić i liczyć na to że nie będzie pękało?

 

Daj fizeline lub siatke lub papier bedzie pewniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obróbki okien i drzwi z przyklejanymi paskami na klej do płyty G-K to standart .Docinasz paski na pełną długość i wysokośc otworów i w całosci przyklesz bez siatki.Łączenia tynk z płyta narozniki aluminiowe .

 

Dziękuje za odpowiedź, ale trochę jej nie rozumiem , trochę ciężko mi wyjaśnic zaistniałą sytuację bez rysunku.

Standardowo tynk dochodzi do otworu na drzwi u mnie zawija o 90stopni i nachodzi na otwór , gdzie w standardowym wykonaniu powinno widac tylko bloczki a na ścianach tynk. Muszę za pomocą płyty połączyc tynk który wchodzi na węgarek , tylko w takim razie proponujesz przyklejenie na klej szpachlowy tak ? jak proponujesz to przykleic, na packach gipsowych , czy klej rozprowadzic za pomocą grzebienia ?

Ale w jaki sposób mam połączyc płytę z tynkiem, lub za pomocą czego ? tak żeby je złączyc hmmm równolegle a nie (tak mi się przynajmniej wydaje . że Ty tak myślisz) na narożniku pod kątem 90stopni

Na kątach oczywiście to wiem, wkleic na gładź narożniki aluminiowe , ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz węgarki to wstaw fotke będzie łatwiej ci doradzić.Możesz wstawić narożniki siateczkowe al firmy metpol i zamiast płyty gk lekki tynk MP 75. knaufa,

na to gładż .Na grzebień to musi być wszystko gładko i prosto grzebień jak największy i delikatnie dociskasz i doklepujesz. Placek lepszy jak sa odchyłki to co innego. Na tego MP 75 też możesz przykleić płyty. Te narożniki wstaw też na MP i a moze potynkujesz tym tynkiem .Do wypełniania szczelin między klejona płyta a tynkiem tez sie nadaje MPek.

Troche przereklamowałem knaufa.

Edytowane przez profi45
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SAMSUNG 001.jpgSAMSUNG 002.jpgSAMSUNG 003.jpg

Jak masz węgarki to wstaw fotke będzie łatwiej ci doradzić.Możesz wstawić narożniki siateczkowe al firmy metpol i zamiast płyty gk lekki tynk MP 75. knaufa,

na to gładż .Na grzebień to musi być wszystko gładko i prosto grzebień jak największy i delikatnie dociskasz i doklepujesz. Placek lepszy jak sa odchyłki to co innego. Na tego MP 75 też możesz przykleić płyty. Te narożniki wstaw też na MP i a moze potynkujesz tym tynkiem .Do wypełniania szczelin między klejona płyta a tynkiem tez sie nadaje MPek.

Troche przereklamowałem knaufa.

 

Witam serdecznie.

Dzięki za pomoc, uzupełniam zdjęcia.

Może teraz będzie Ci łatwiej ocenic sytuację, co najlepiej zrobic i w jaki sposób to wykonac.

Na jednem zdjęciu widac, że tynk zachodzi powiedzmy na "węgarek".

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ATTACH=CONFIG]72866[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]72867[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]72868[/ATTACH]

 

Witam serdecznie.

Dzięki za pomoc, uzupełniam zdjęcia.

Może teraz będzie Ci łatwiej ocenic sytuację, co najlepiej zrobic i w jaki sposób to wykonac.

Na jednem zdjęciu widac, że tynk zachodzi powiedzmy na "węgarek".

 

Pozdrawiam

 

Tu nie masz zadnego węgarka tylko zwykłe otwory drzwiowe.W tym przypadku albo skuwasz nadmiar tynku aby uzyskac pion lub poziom z obu stron aby wyrównac nierówności i albo wkleisz paski płyt na grzebień lub placki albo osadzisz narożniki jak ci pisałem wcześniej dotynkujesz pod narożniki.

Mam sporo obaw czy dasz sobie rade bo poziomice marketowe zawsze pokazują pion i poziom a osadzanie narożników za pierwszym razem napewno ci sie nie uda. Moze to jest ten moment że trzeba spróbowac.Na klej grzebień albo placki też sie zdiwisz jak ci odpadnie płyta itd.

Dam ci inna rade na jeden otwór potrzeba ci 4 listwy drewniane proste na wysokośc otworu i 3 ściski stolarskie .Z obu stron przyłożysz te listwy do muru i złapiesz ściskami a przestszeń miedzy listwami wypełnisz tym MP. Zdejmiesz listwy i prawie git .Ten MP sie fajnie szlifuje i skrobie pod Alu i gładz.I zagruntuj te wneki przed robota.

Edytowane przez profi45
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

miałam spotkanie z wykonawcami dotyczące m.in. spoinowania i szpachlowania. Mamy dom z poddaszem użytkowym, cały skos i strop będzie zabudowany płytami g-k w jednej warstwie. Panowie proponują, że najlepszym sposobem na uniknięcie widocznych pęknięć wskutek pracy więźby/płyt itd. jest położenie na całości flizeliny. Robią tak, że robią łączenia, potem szpachlują całość, a nie tylko łączenia, na to flizelina i 3x malowanie. Stawka za m2 łączenia to 6zł, szpachlowania 10zł, a flizeliny kolejne 10 zł. Jak wyglądają te ceny i czy wskazane jest robić coś takiego? Czy wystarczy zrobienie łaczeń i zaszpachlowanie tylko ich, czy trzeba zaszpachlować całość, czy dawać na to flizelinę. Dziękuję z góry za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...