ZygmuntRolicz 04.09.2011 12:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2011 Zanim weźmiesz jakiegoś wykonawcę to poproś go o umożliwienie obejrzenia jego prac podobnego typu u innego inwestora. Bedziecie wiedzieć czy patenty, które stosuja zdają egzamin. Patrząc na ceny to szpachlowanie (jak na wrocław) jest za pół darmo. Fizelinę klei się na klej do tapet do wyszpachlowanej powierzchni. Jeżeli użyjesz fizeliny która ma niezbyt drobny splot to całe to całopowierzchniowe szpachlowanie nie ma sensu. Moja rada. Zobacz poprzednie prace. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Spirea 04.09.2011 13:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2011 cena niższa, bo ekipa z okolic Leszna. Facet robił sporo prac u rodziców, więc mam trochę zniżkę. A jakie są w ogóle stawki za tego rodzaju czynności? Jestesmy umówieni na obejrzenie prac - na co zwrócić uwagę. Z tego, co przeczytałam wcześniej, to wynika, że na pewno zrobić trzeba szpachlowanie całości. Pytanie, czy opłaca się dać tę flizelinę. Mamy całkiem sporą powierzchnię ok. 170m2, więc robią się spore koszty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZygmuntRolicz 04.09.2011 13:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2011 Nie, nie trzeba. Sama gładź i fizelina na łączniach wystarczy. Potem juz tylko trzeba uważać żeby tego nie "spasteryzować". Nie ma czegoś takiego jak zniżka. Jest pensja za która trzeba żyć, chyba że nie płaci sie podatków i ZUS? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZygmuntRolicz 04.09.2011 14:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2011 z tego co słychac pod pacą to siatka elewacyjna. A skoro jestesmy przy smiesznych rzeczach to jeden wykonawca wyznał że od lat wkleja fizeline z rolki na gips szary szpachlowy :]. Wszytko mozna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 09.09.2011 15:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2011 Oki, wyszpachlowałem całe płyty, przeleciałem zyrafa, przykładam halogen 500 Watt "prawie" nic nie widac, poprawaim to "prawie" recznie i jest gładko i równo... przykładam latarke ledowa (zajeb...sty, strumien swiatła, regulowana soczewka), przykładam wręcz idealnie równolegle do płyty bo jest bardzo małych rozmiarów... i widac takie nierównosc ze głowa boli. Podejrzewam ze to nierównosci rzedu dziesiętnych mm bo nawet grubiej osadzony pył sprawia wraznie delikatnej "buły", ale widac to strasznie Przesadzam... czy tak zostawic... Jak Wy to robicie ze wychodzi Wam lustro, bo albo ze mna jest coś nie tak albo nie wiem... Mozecie zapodac jakies fotki po przecierce z przyłozonym swiatłem ? Pozdrawiam ...w zeszłym roku też Inwestor chciał dokonać mi odbioru taką lampką ledową... chyba nie muszę tu pisać gdzie chciałem tą lampkę mu wsadzić ...stanęło na halogenie 500W przyłożonym do ściany - i było dobrze ...a jeśli chodzi o fotki to gdzieś je już wstawiałem http://images8.fotosik.pl/2379/7d8c316035a80bb7.jpg http://images8.fotosik.pl/2379/642f59071ced121e.jpg ale poprawiałem już i takie dzieło: http://images6.fotosik.pl/568/9f6cc4eb60a6514e.jpg http://images8.fotosik.pl/127/77c135644e6dc2da.jpg ...i teraz taka mała dygresja na temat... teraz może szanowni potencjalni Inwestorzy zrozumiecie dlaczego jedna ekipa chce 35zł/m2 a inna za tę samą robotę "aż" 60zł/m2... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 09.09.2011 15:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2011 Sam narobiłes sobie biedy z TT miałeś uniflota i by wystarczył ,miałes fizeline ,papier ,siatke napewno byłoby łatwiej. Zagruntuj pomaluj i zobacz w świetle dziennym i bez leda co wychodzi bo bedziesz spachlował i szlifował bez końca.Z tego żeby wyjśc to szlifujesz górki a w dołki nakładasz i to łata tynkarską bo blachą to trzeba umieć.Skorygujesz po 1 malowaniu jak cos nie wyjdzie. Tylko szkoda bo post przed toba pisałem w temacie bo musiałem poprawiac po prawdziwym fachowcu podobna robote. ...kolego ale kazda nawet papierowa taśma ma swoją grubość i zawsze będzie odstawać od płaszczyzny... faktycznie TT jest trochę grubsza ale nie ma tragedii... wszystko idzie zaszpachlować... ale do tego trzeba niestety lat praktyki w trzymaniu pacy...teoretycznie wszystko można opisać jak zrobić ale dwudziestoletniej wprawy jeszcze nikomu nie udało się przelać na papier ani nawet przekazać przez film... niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 09.09.2011 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2011 Kolego Coltt w mało wybredny sposób dałem do zrozumienia że z lekka Szanowni Inwestorzy przesadzacie... mam nadzieję że Szanowny Pan się zanadto nie obraził... akurat byłeś pod ręką to Ci się oberwało - tak solidarnie za wszystkich... ale jeśli stwierdzisz że przegiąłem to bardzo przepraszam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 09.09.2011 19:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2011 z tego co słychac pod pacą to siatka elewacyjna. A skoro jestesmy przy smiesznych rzeczach to jeden wykonawca wyznał że od lat wkleja fizeline z rolki na gips szary szpachlowy :]. Wszytko mozna ...oj kolega młody jeszcze - to widać w wypowiedziach... a jak myślisz czego używało się 20 lat temu? Vario? Uniflota? ...uświadomię cię - stelaż co 60cm, na sufity płyta 9mm (tak, tak, była taka!) siatka i szpachlowy Dolina Nidy... a jak ktoś robił na papier to dopiero patrzyli! Ja jeszcze pamiętam że były ES-y 50mm szerokości (teraz do CD-ków są 60mm) tak ES "50" do łat drewnianych 40x50! Praktycznie jedyną firmą ze "systemem" suchej zabudowy to Nida Gips - tylko oni szkolili brygady... później weszła firma Knauf ze swoim przedstawicielem (chyba bardziej partnerem) w Poznaniu - El-Bau (powinieneś ją znać ) Nawet sobie nie wyobrażasz jakie cyrki były by dostać Vario czy Uniflota w Poznaniu do powiedzmy nawet 2000 roku! A jakie ceny!!! Niewielu Inwestorów się na to decydowało... ...i z tego co pamietam (ale mogę się mylić bo to już skleroza postępująca) jakoś nie było nagminnych pęknięć na łączeniach... owszem były firmy co dawały 100% gwarancji na spękanie ale i to dziś też się zdarza nawet przy dzisiejszej dostępności specjalistycznych materiałów... więc Kolego nie materiał jest najważniejszy! Najsłabszym ogniwem jest człowiek! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 10.09.2011 06:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Września 2011 W tym poście chcę trochę opisać gips szpachlowy Dolina Nidy... przybliżyć ten materiał młodzieży... Gips szpachlowy Dolina Nidy potocznie zwany szarakiem z racji jego koloru jest uniwersalnym gipsem w szczególności dobrym do stosowania w remontach.Można nim wykonywać gładzie w systemie 2-3 warstw. Dobry szpachlarz potrafi tak go "blichować"na mokro że praktycznie nie ma szlifowania... małe drobne poprawki papierkiem. Gips ten jest tzw. zerówką więc nadaje się do wyprawek-poprawek bo ściąga się do zera (nie ma krawędzi). nadaje się do nakładania grubszą warstwą - prostowanie ścian czy też wyciąganie narożników. Po zmieszaniu z drobnym piaskiem tworzy dobry tynk. Proporcje gips : piasek jak 1:2 ...po zanieczyszczeniu gipsu piaskiem tężeje w ciągu 0,5 godziny - zaleta przy wyrównywaniu czy wypełnianiu dziur, bruzd po elektryce itp.. Z piaskiem taki tynk twardością jest bliżej tynku cem-wap. i daleko odsadził tynki gipsowe! Po zmieszaniu z mniejszą ilością piasku 1:0,5 daje dobry klej gipsowy do przyklejania płyt G-K. W czystej postaci (bez piasku) doskonale nadaje się do wklejania siatki i flizeliny (tak doskonały do wklejania też flizeliny!!!) przy różnych naprawach tynku - siatkowanie bruzd czy krawedzi przejścia pomiedzy różnymi materiałami. Wadą tego gipsu jest jego kolor ale przy dobrych farbach to spokojnie można pomalować na 2 razy no i główna wada która postawiła szaraka w odstawkę to jego twardoś czyli uciążliwość przy szlifowaniu... wykonawcy odstawili go ponieważ jeśli źle się go nałoży i jest dużo szlifowania to można się zaj... przy tym! Papier pali się na szlifpacy! Nawet żyrafa nie daje rady - strasznie muli papier i skuteczność spada praktycznie do zera. Nie jest to materiał który można łopatą narzucić na ścianę i cykliniarką zeszlifować. Powinien być tylko dla przeszkolonych, dobrych fachowców tak jak to ma miejsce przy multi finishu rigipsa. Dobry materiał idzie w odstawkę bo dziś już nie ma szpachlarzy tylko nastała era szlifierzy i tu faktycznie szlifierz powinien go unikać - nie da rady. ...nie będę propagować tu szaraka tak jak nie propaguję multi-finisha bo nie jest to materiał dla Inwestorów - laików, bo nie da się przelać na wirtualny papier (Forum) dwudziestoletniej praktyki w trzymaniu pacy! "młody" dopiero po 300m² zaczyna umieć trzymać pacę a po kolejnych 200m² jest wmiarę przyuczony. A szarak jest dobrym materiałem do nauki szpachlowania bo jak taki uczeń coś spieprzy i będzie cału dzień naginał szlifpacą to na drugi raz już będzie uważał co robi! Miękka gładź mu błędy wybaczy bo żyrafa wszystko wyrówna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 10.09.2011 08:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Września 2011 ...tą patologie puszczę mimo uszu... a multi start kupuję po 38zł/10kg (wiadro) w Centrobudzie w Starej Iwicznej... multi finish za 29zł/worek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZygmuntRolicz 10.09.2011 09:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Września 2011 ...oj kolega młody jeszcze - to widać w wypowiedziach... a jak myślisz czego używało się 20 lat temu? Ja nie mówię o fizelinie do spoinowania bo ja sam nieraz wklejam na szaraka ale o tej w rolce 1m szerokości. Taką fizelinę na pewno nie można było dostać 20 lat temu . Co do wieku to mam 36lat i jestem od 15 lat w zawodzie więc wiesz, wybacz, ale dziękuję za komplement. Facio na filmiku naparza siatkę elewacyjną na niewyspoinowane płyty i dzieje się to w niedalekiej przeszłości bo film kręcony jest komórką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 10.09.2011 10:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Września 2011 (edytowane) (...) Facio na filmiku naparza siatkę elewacyjną na niewyspoinowane płyty i dzieje się to w niedalekiej przeszłości bo film kręcony jest komórką. No przecież spoinuje te płyty! ...a że siatkę ma metrowej szerokości a nie tak jak my z biedą 5cm szerokości... i do tego ta gramatura! Minimum 145 a może nawet 160!! Ma pewność że w środku mu płyty nie popękają! No i górek i pagórków nie porobi na łączeniach! ...a co do młodości... ja też jeszcze czuję się młody! ...chociaż troszkę starszy od Ciebie... znasz szesnastki na Ratajach? Takie zielone z białym kwadratem na Oświecenia? Albo na Czecha te niebieskie z zębami? Albo deski na Czecha? ...pamiętasz jak je robiliśmy Byliśmy pionierami w metodzie mokrej-lekkiej po szkoleniach w Niemcach (ja się nie załapałem na to ale koledzy tak) ...i moja najwyższa pensja - 17mln złotych polskich na miesiąc! To były czasy! Ale jak to mawiają nasi bracia z południa: to se ne wrati. dopisek: Wtedy robiliśmy na materialach Knauf i Cersit...Miśki z Atlasu dopiero swoje pierwsze kleje zaczynali kręcić w garażu w betoniarce przykrytej deklem od śmietnika coby im się nie kurzyło ...więc pewnie już parę lat robię w budowlance Edytowane 10 Września 2011 przez Rom-Kon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olgusieniunieczka 11.09.2011 16:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Września 2011 Bry, zagipsowałam przez weekend wszystkie wkręty w suficie i ściankach działowych, razem jakieś 150 m2. Użyłam uniflota. Czy po przeszlifowaniu powinnam nałożyć na wszystkie gładź "końcową" i znowu przeszlifować? Gładzi na całości raczej się z mężem nie podejmiemy... jemu zostawiłam też spoinowanie łączeń płyt Jak sprawdzić czy wkręty w suficie są dobrze, równo zaszpachlowane i wyszlifowane, tzn. czy któreś nie wystają, a inne nie są wklęśnięte? Halogenem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 11.09.2011 18:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Września 2011 olgusie -cośtamdalej halogenem sprawdza się końcowy efekt a zanim go osiągniecie przed Wami jeszcze sporo wyboistej drogi... i tak jak Flash stwierdził - spoinuje się tak by nie szlifować! Uniflot czy Vario są spoinówkami bardzo twardymi a i pył po takim szlifowaniu trzeba usunąć (w skrajnym przypadku nawet zagruntować!) bo warstwa finiszowa może dobrze się nie związać z zakurzonym podłożem. ...jeszcze tłumaczenie języka Flasha na nasze: baczek a właściwie bączek to mały wkrętak zwany też śrubokrętem - krótki, leżący w dłoni z końcówką krzyżową (Ph2) do dokręcania (normalnie sporadycznego) wystających wkrętów. (no chyba że to inna jakaś specjalistyczna maszyneria ) ...i znów sobie nagrzebałem u Flasha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olgusieniunieczka 11.09.2011 19:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Września 2011 Dziękuję szanownym Panom bączka nabyłam i sporadycznie używałam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gagu 13.09.2011 22:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2011 WitamPonieważ z pomocą forum spoinowanie moje dobiega końca, za co dziękuje, ma do forumowych fachowców kilka pytań.1. Czy przed kładzeniem gładzi, płyty i spoiny trzeba zagruntować? Dodam że kilka miejsc napewno muszę przeszlifować.2. Jeśli trzeba je gruntować to jakim gruntem? Przed spoinowaniem stosowałem CERESIT CT-17, czy on się nadaje pod gładz, czy należy zastosować coś innego pod gładz?3. Kupiłem gładz Acryl Putz Start 2w1, czy na coś należy szczególnie uważać przy nakładaniu tej gładzi?4. Czy ta gładz nadaje się na łazienkę (sufit i skos)?5. Czy przy gładzi bardzo rygorystycznie nalezy przestrzegać daty przydatności? Pytam bo mam 4 worki Acryl Putzu z przekroczonym terminem 4 dni.6. Gdzie należy osadzań narożniki aluminiowe, a gdzie narożniki papierowe z wkładką aluminiową (Mid FLEX) jest na to jakaś reguła czy nie? np. jakie narożniki stosować przy oknach? Pozdrawiamgagu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gagu 16.09.2011 06:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2011 Witam a mial byc uniglat ct-17 pod tynki cienkowarstwowe z ceresitu to siodemke z wyl. impregnowanych bo te kontaktem. az tak trudno przeczytac info na opakowniu od putza ogolne prochy i tluste gotowce trzeba zawsze gruntowac. Coś nic nie kumam z tego co napisałeś, o jaką siódemkę chodzi? Możesz przetłumaczyć? Opakowanie akurat czytałem i tam napisane jest że ma być impregnat SUPER DOM. A że mam akurat CERESIT CT-17, dlatego pytam. Mam jeszcze jakiś Uniwersalny impregnat DEN BRAWEN-a. Ten się nadaje na KG zaspoinowane Uniflotem pod gładź. Pytam też dlatego że spoiny szlifowałem, wiec trochę zapylone to jest. pozdrawiam gagu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
newyork 19.09.2011 21:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2011 Dodam swoje 0,03pln Od dziś śmiać mi sie chce jak czytam te posty fachowców którzy twierdzą,że szlifierka oscylacyjna nie nadaje się do szlifowania gładzi ... Dziś do szlifowania miałem spojenia płyt na suficie połaczone Cekolem C40. Jako ,że jest twardy ,o wiele twardszy od np. zwykłego Gipsara ,to po godzinie roboty odpadała mi ręka ... No i mówie - zaryzykuje "zycie" szlifierki. Wyszlifowałem spoiny na 12m2 płyt,objechałem ściany wokoło,pracowałem nia kilka godzin i szlifierka działa nadal bez problemu ! Jedyne co mi przyszło do głowy i co mogłoby zatrzymac szlifierke to zapylenie szczotek szlifierki ale jednak nie było o co sie martwić. Szlifierka oscylacyjna z marketu,za jakies 65zł,moc 150W,czyli standard. Korzystałem z tej specjalnej siatki i zwykłego papieru ściernego.I tym i tym goliło elegancko z wskazaniem jednak na papier ścierny.Co dziwne nie zapychał się. Jedyne na co trzeba zwrócic uwage to aby nie przytrzec za bardzo papieru na płytach ale to kwestia wprawy. Ktos powie,że płyt i gładzi sie nie szlifuje ,a dociera...no dobra ale jeśli robi to amator jakich wielu tu na forum to użycie szlifierki jest jak najbardziej na miejscu,a nawet bym powiedział darem od Boga ps.do Cekola C40 ta szlifierka jest zbawieniem ,a Gipsara przeznaczeniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
muchrem 23.09.2011 18:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Września 2011 Mam pytanie o szpachlowanie krawędzi ciętych. Krawędź ta jest sfazowana, przykręcona do profila, wypełniona uniflotem. Po wyschnięciu szpachli nakładam niewielką ilość szpachli, przyklejam fizeline, szpachelką usuwam nadmiar szpachli spod taśmy, na wierz nakładam niewielką ilość szpachli i ściagam nadmiar.Czy patrząc na zdjęcia możecie powiedzieć czy na wierzch powinienem nałożyć więcej szpachli i szerzej czy teraz wystarczy na to łączenie położyć gładź szeroko żeby zgrubienie wyszło minimalne.http://images43.fotosik.pl/1113/394990c6e7fc9f4e.jpghttp://images38.fotosik.pl/1103/212b864b3da8ecbf.jpghttp://images41.fotosik.pl/1080/0ca19e664a4e4586.jpghttp://images49.fotosik.pl/1087/58f568255f2a24cb.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZygmuntRolicz 24.09.2011 12:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2011 Ja to robie troche inaczej. U mnie fizelina zatopiona jest głębiej. Jako, że ja szpachluję całe płyty spoinuję "na raz". Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.