Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Spoinowanie, szpachlowanie GK - kompendium


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 1,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

sa takie wózeczki znajomy ma taki wymiary cos ok. 80x120 na kóleczkach gumowych z tym ze tylne kółka są zamontowane na sprezynach trudno to wytłumaczyc:) ale działa to tak ze spachlujesz sobie sufit odchylasz sie odpowiednio i sie wózeczek przesuwa nie trzeba z niego schodzić znajomy tak sufity gładzi tapetę kładzie itp fajna sprawa tez sobie muszę uspawac taki wózek :wink: acha jego wozek to nie samoróbka gdzies taki kupił ale na zachodzie chyba...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sufit sufitem, ale klatka schodowa to już akrobacja szybowcowa. Będzie z 5 metrów w najdłuższym miejscu sufit/pierwszy stopień schodów
Na szczęście u mnie nie ma jeszcze schodów, więc tam sobie spokojnie stawiam rusztowanie, na to OSB lub inne dechy i do dzieła.

 

Też tak robiłem. Rusztowanie z kantówek, na to dechy, wyłaz z klapą i tak miesiąc sobie stało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na drabinie tez sie normalnie chodzi i wiadro moża powiesic co przy szczudłach jest problemem :D
Niby się po nich normalnie chodzi. Ale ile się trzeba nawchodzić i naschodzić.... Co chwila musisz schodzić, przesuwać, wchodzić, schodzić, przesuwać, wchodzić.

Myślałem o wciągnięciu na górę 4 elementów rusztowań warszawskich, ale nie mam do nich kółek a ciągnąć po podłodze może być kiepsko.

 

a jaka masz drabine ??? taka z podestemna gorze ?? nigdy nie kładłem gładzi ani nie robiłem żadnej roboty z takiej drabiny.dla mnie ona jest bezuzyteczna

 

ja korzystam z takiej jak ta

http://www.drabinydrewniane.com/zdjecia/98_1.jpeg

 

najlepiej drewniana.aluminiowa tez może byc ale brudza sie od niej rece i nogi zwłaszcza jak sie robi w krótkich spodenkach.ubrudzi sie reke na czarno a póznie dotkniesz sciany i juz widac plame.drewniana znowu depiluje nogi jak sie jest w krotkich spodenkach :D

 

chodzenie na takiej drabinie jest dziecinnie proste.staje sie na niej okrakiem i bujasz sie na boki i przesuwasz bez potrzeby schodzenia na dół( wiadomo trzeba uważać na klejnoty :lol: ja swoje mam cale i nei mialem nawet przypadku przysczypniecia ale wszystko jest możliwe:P )trzeba tylko wycwiczyc troche balans i miec siłe w nogach i da sie rade :D

 

zobacze moze i ja sie skusze na jakies szczudla tak po prostu chyba bardziej dla rozrywki i żeby sprawdzic jak sie na tym łazi.nie wiem jak z kladzeniem gładzi ale myslę że szczudla beda extra to przykrecania płyt g-k bo jak sie płyte trzyma na podnosniku to z drabina/rusztowaniem czasem jest problem

 

z gladzia to nie wiem jak wyglada sprawa z trzymaniem towaru i czy jak sie postawi wiadro na ziemi to czy sie do niego schyle i sobie siegne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaka masz drabine ??? taka z podestemna gorze ?? nigdy nie kładłem gładzi ani nie robiłem żadnej roboty z takiej drabiny.dla mnie ona jest bezuzyteczna

 

ja korzystam z takiej jak ta

http://www.drabinydrewniane.com/zdjecia/98_1.jpeg

Ano - na prace na poddaszu mam właśnie taką z podestem na górze. Wkładam tam wiadro i boki je trzymają, że nie spadnie o ile się za mocno nie przechyli drabiny.

 

Drabinę jaką preferujesz mam, ale za dużą - ma z 2,5m wysokości - więc na nią nie wejdę :D Ale kiedyś widziałem właśnie jak ktoś na takiej coś robił przy suficie i przesuwał się jak mówisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Człowiek, który ma u mnie wykonywać gładzie (stelaże i płyty to była moja robota) na pytanie jakich materiałów używa do spoinowania/szpachlowania,powiedział że jesli chodzi o spoinowanie to używa kleju do płyt GK z domieszką CEKOLU C45.Wg niego C40 to nic innego jak mieszanka w/w składników.Oczywiście tak robi,jeśli klient jemu zostawia wybór,ale tak też robił i u siebie i efekty sa ok.

Teraz moje pytanie czy zostac przy tej "jego" metodzie,czy kupic mu coś prawdziwego do spoinowania,czy ewentualnie widzicei jakieś minusy jego rozwiązania.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowiek, który ma u mnie wykonywać gładzie (stelaże i płyty to była moja robota) na pytanie jakich materiałów używa do spoinowania/szpachlowania,powiedział że jesli chodzi o spoinowanie to używa kleju do płyt GK z domieszką CEKOLU C45.Wg niego C40 to nic innego jak mieszanka w/w składników.Oczywiście tak robi,jeśli klient jemu zostawia wybór,ale tak też robił i u siebie i efekty sa ok.

Teraz moje pytanie czy zostac przy tej "jego" metodzie,czy kupic mu coś prawdziwego do spoinowania,czy ewentualnie widzicei jakieś minusy jego rozwiązania.

Jak na moje kupić normalną spoinówkę. Z tego co zauważyłem przy kleju gipsowym ma on dość spore "kamyczki" - jest bardziej chropowaty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę swoje trzy grosze chociaż na tym się nie znam- byłam w domu budowlańca, który u siebie nie ma grama tynku na ścianach tylko na gazobetonie / równym, kładzionym na klej/ dał drewniane listwy gr 1,5cm i na to płyty K-G miedzy którymi zostawiał szczeliny gr. 2mm wypełnione silikonem, potem siatka i wyrównanie tylko nie zakodowałam czym :wink: .Podobno silikon pracuje jak guma i nawet na skosach poddaszowych nie robią się pęknięcia. U niego nie ma - widziałam a dom stoi 5 lat.

Jego syn, który kilka lat robił na wyspach mówi że tam wiele ekip do wykończeń z K-G to kobiety :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc o akrylu miałem na mysli akryl Soudal w tubie - jest bezndziejny. Kupiłem kilkanaście tub i wyszystko się wysuszyło. Nie ma ani jednej spoiny, która nie zeschłaby się.

 

Miałem to samo. Kupiłem dwie tuby tego syfu. Pierwszy dzień poszedł akryl w przedpokoju. Przychodze na następny dzień i wszystko popekane. Pajęczynki, rysy, cuda. Wyglądało jakby więźba noca odleciała. Poprawiłem ujeszcze raz. Na następny dzień powtórka. Następny dzień. Znowu wszystko spękane. Wypeir**** tą tubę i otworzyłem następną także Soudala z tym samym terminem ważności kupioną tego samego dnia co poprzednia tuba w tym samym sklepie. Po nałożeniu wszystko gra i trąbi.

 

Osobiście nie polecam. resztę poddasza akryluje już czymś innym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A napiszcie proszę jaką masą kleiliście siatke i potem jakiej gładzi używaliście?

U mnie na spoiny poszedł Uniflot a teraz myslę że na siatke moge dać Rigips Standard a na sam koniec jako gładź Rigips ProFin. Czy dobrze myślę?

Czy Wy używaliście czegoś innego? :oops:

 

Ja najpierw robiłem siatką ale później przeszedełm na fizelinę. Tam gdzie była siatka zatopiłem jeszcze fizelinę. Wszystko czyli pierwsza warstwa do zatopienia i druga warstwa była robiona Uniflotem.

 

Jako gładzi na to wszystko uzywałem albo gotowej śnieżki...ale jakoś nie bardzo mi pasowała więc przesiadłem się na gotową gładz niestety droższa od śnieżki. Białe pudło z zielonymi napisami. Gładż jest niemiecka. Dużo twardsza i lepiej się szlifuje moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ta gładź to Sheetrock chyba .

 

O własnie....tak jak piszesz chyba.Nie nwiem co na to forumowi spece od KG ale mi się dobrze z tą gładzia współpracuje.

 

to dobre masy szpachlowe do spoinowania i szpachlowania finiszowego. maja tez spory asortyment roznego rodzaju tasm i naroznikow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę swoje trzy grosze chociaż na tym się nie znam- byłam w domu budowlańca, który u siebie nie ma grama tynku na ścianach tylko na gazobetonie / równym, kładzionym na klej/ dał drewniane listwy gr 1,5cm i na to płyty K-G miedzy którymi zostawiał szczeliny gr. 2mm wypełnione silikonem, potem siatka i wyrównanie tylko nie zakodowałam czym :wink: .Podobno silikon pracuje jak guma i nawet na skosach poddaszowych nie robią się pęknięcia. U niego nie ma - widziałam a dom stoi 5 lat.

Jego syn, który kilka lat robił na wyspach mówi że tam wiele ekip do wykończeń z K-G to kobiety :lol:

co da masa elastyczna? jesli ostateczne polaczenie stanowi (sztywna) warstwa masy szpachlowej.

 

dokladnie bo jakos nie rozumiem tego patentu ??

 

gładz jest materiałem raczej malo elastycznym wiec co z tego ze pod spodem jest silikon i on nie peknie jak na wierzchu bedzie rysa na gladzi .

 

na mój chłopski rozum połaczenie płyt powinno sie zrobic tak mocne jak tylko sie da aby płyta prawcowała tam gdzie jest orginalny papier i tyle.wtedy równowmiernie sie rozciągnie czy tam skurczy i problemu w postaci rys nie powinno byc widac

 

 

zreszta ile to ja tez nie slyszałem opowiesci że u kogos w domu to nie ma ani jednej rysy.nie wiem po co co poniektórzy sami sie okłamuja :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozliwe jest, ze pan u ktorego byla nasza forumowa kolezanka, wykonal poddasze w plycie wloknowo gipsowej i wowczas owszem zamiast szapchli uzywa sie specjalnego "silikonu" tyle, ze takich polaczen przy szpachlowaniu nie uzbraja sie tasmami zbrojacymi, siatkami, papierem.

a i szczelina miedzy plytami powinna miec ok. 5-7mm a nie 2mm.

 

znaczy o jakie pyty ci teraz chodzi ?? o te 6mm do giecia ?? czy jakies inne ??

 

podejrzewam że używał zwykłych płyt bo niestety te z włóknami są drogie tj.z 4-5 razy droższe niz zwykła biala płyta

 

zreszta to że płyta jest z włoknami nie rozwiązuje sprawy wogule.pekniecia pojawiają sie tylko i wylacznie na łaczeniach tych plyt lub łaczeniu płyty z czymstam

 

 

 

silikon na łaczeniu można by porownac do zastasowania gumy od majtek zamiast siatki i taka gume zaszpachlowac na laczeniu g-k.efekt ??

 

guma bedzie pracowac ale na gładzi pekniecie i tak bedzie widoczne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) jak spoinować zwykłe łączenia płyt - zwykłe mam na myśli te gdzie na spoine na brzegu płyty jest lekkie wgłebienie - jakich taśm używać i jak (czy flizelinę się moczy???), jakich szpachli, czy jest sens używać szpachli niewymagających zbrojenia

 

ja polecam osobiscie fizeline, siatka wg mojej wiedzy(nie z pietruszki tylko od fachowcow) jest daje mniejsza odpornosc na pekniecia, fizeliny sie nie moczy, szpachle powinienes dosyc twarda zeby lazenie bylo nia wzmocnione, nie rigips gipsar, tylko np megaron cekol c-45, niektorzy stosuja szary gips ale szczegolnie dla niedoswiadczonego wykonczeniowca nie polecam bo ciezko bedzie wyszlifowac nierownosci, odnosnie szpachli niewymagajacych zbrojenia sie nie wypowiem bo nie mialem stycznosci bezposrednio, przy szpachlowaniu pierwszy raz(wtopieniu) fizeliny powinno sie zaciagnac orginalne wglebienie na rowno z plytami zeby nie bylo ani dolu ani garba, pozniej kolejne szersze szpachlowanie/a

 

2) jak spoinować płyty, które były docinane a więc jedna lub dwie krawędzie, są cięte, nie ma zatem tego wgłębienia, gdzie można zatopić taśmę i zaszpachlować. Czy należy sfrezować te krawędzie, czy inaczej oszlifować, gdzieś czytałem, że watro gruntem ten gips pociągnąć...

 

, fazujemy te krawedzie nozykiem (faza ma ok 0,5 cm) nakladamy minimalnie szpachli pod fizeline zeby nie bylo "wybulwienia"

 

3) jak spoinować łączenie płyt na skosach z sufitem i tynkowaną ścianką kolankową. Czy należy zastosować łączenie ślizgowe (jak to się robi?) i pokryć akrylem, czy typowo połączyć taśmą papierową/flizeliną? Czy warto podszlifować płyty tak, żeby miały skośne krawędzie przy łączeniu z sufitem, ścianką kol.?

 

niektorzy wtapiaja fizeline tak ze zachodzi na obie scianki inni tak ze jestona tylko na sciance w ktorej jest szcelina (plyta nie dochodzi do konca) drugi sposob jest szybszy, pierwszy teoretycznie skuteczniejszsy, drugi stosuja fachowcy z ktorymi mialem stycznosci, dlatego i ja, pozniej akryl oczywiscie

 

4) jak spoinować łączenie płyt sufitowych ze scianami działowymi (pod profilem UD)? czy ślizgowo i akryl czy inaczej? Jak?

 

jw

 

5) jak spoinować glify okna dachowego?

 

6) czy warto zaciągać szpachlą całą płytę a nie tylko połączenia?

 

jezeli chcesz miec idealna gladz np jezeli na scianke pada bezposrednio halogen pod kątem, albo jezeli swiatlo sloneczne pada czesto pod malym kątem na scianke to niemalze nie da sie zaszpachlowac samych laczen tak zeby nie bylo ich wogole widac, ale dla domowego uzytku(nie mowie o jakis apartamentach), w zupelnosci wystarcza dobre(!) zaszpachlowanie samych laczen i wkretow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...