DIY 03.05.2012 17:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2012 (edytowane) Te produkty są zbyt łatwe by sprawiały wymieniony problem ogólnie większość materiałów ma zbliżony czas na wykonanie aplikacji. Winę można zrzucić na źle przygotowane podłoże, a raczej źle dobrany grunt bądź jego brak na końcu ilość wody zarobowej.Grudki sprawa dość złożona a zależna od sposobu magazynowania, zasypu, zarabiania. Za każdym razem dobrym zwyczajem jest wykonać ocenę podłoża markerem i pod względem nasiąkliwości. Na bardzo starych tynkach najlepiej stosować materiały wapienne. Edytowane 3 Maja 2012 przez DIY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jar.os 03.05.2012 17:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2012 cekol c45 jest dość łatwym materiałem , łatwiejszym od acryl putzu , acryl jest bardziej ......ciastowaty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DIY 03.05.2012 18:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2012 Wymieniony cekol jest dobrym produktem na równe podłoża. W przypadku szpachlowania podłoży zarysowanych lub z innymi wgłębnymi defektami w miejscach takich przy schnięciu wciąga odwzorowując defekty.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
witekgo 07.05.2012 15:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2012 proszę o poradę jestem na etapie szpachlowanie i mam pytanie chcialbym szpachlować uniflotem czy mam kupić gładź szpachlową czy gipsową proszę o odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 07.05.2012 17:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2012 (edytowane) proszę o poradę jestem na etapie szpachlowanie i mam pytanie chcialbym szpachlować uniflotem czy mam kupić gładź szpachlową czy gipsową proszę o odpowiedź ...aż musiałem sprawdzić w googlach... uniflot jest to masa spionowa - sypka. Nie jest "gładzią" czyli masą wygładzającą - wierzchnią tylko mocnym, konstrukcyjnym spoiwem wiążącym chemicznie (na bazie gipsu) używanym wymiennie z taką masą jak Rigips Vario. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie by tego użyć do "gładziowania" ale drogie i przede wszystkim twarde a przez to trudne do szlifowania. tu masz szczegóły: http://www.knauf.pl/cms_media/karty_produktow/K467.pdf Edytowane 8 Maja 2012 przez Rom-Kon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariusz96 08.05.2012 03:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 Witam chciałbym podziękować Rom-kon za obszerny i obrazowy opis wszelkich zagadnień związanych z tematem.Przeczytałem wszystkie posty i nasuwa mi się tylko jedna uwaga do specjalistów wypowiadających się , otóż wszyscy chwalą co swoje ale mało któremu śpieszy się z pomocą amatorom bo po co , a niech weźmie firmę jak się nie zna i niech płaci. Panowie biznesmeni vat-u potencjalny inwestor nie odliczy od waszego rachunku (nawiasem mówiąc ciekawi mnie czy wystawiacie fakturę za materiał) , więc szkoda się prężyć i zabiegać o renomę na forum porad dla amatorów, albo zacznijcie faktycznie doradzać albo waszym postom dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gagu 08.05.2012 11:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 WitamJa również dziękuje ROM-KON, bo rok temu nie miałem pojęcia jak się zabrać za poddasze, a na dzień dzisiejszy mogę się pochwalić że zrobiłem wszystko sam, dzięki twoim postom w większości i podpowiedzią. No ale ponieważ jeszcze "końca nie widać mam jeszcze parę pytań do Ciebie. 1. Poszpachlowałem dwa razy, wyszlifowałem ściany i... no właśnie - malować (gruntować) farbą Aquatex 1:1, i potem poszpachlować miejsca które i tak już są widoczne że wymagają poprawki?Czy może zagruntować wyszlifowaną gładz np. CT 17 w miejscach które wymagają poprawki, następnie nałożyć gładź w te miejsca wyszlifować i dopiero wtedy gruntować AQUATEX-em 1:1?2. Jak sobie poradzić z narożnikami wewnętrznymi żeby łanie wyszło, bo ciągle to jest chyba dla mnie najgorszy etap, i jak i kiedy zaciągać narożniki? Myślałem że zrobię: tak wyszlifuje całe ściany nie przejmując się narożnikami a potem tylko szpachelką do narożników je wyrównam i potem lekko przeszlifuje.3. Mówisz że śnieżka taka sobie, dulux trochę lepszy, - a w czym to się objawia - nakładanie, krycie, trwałość czy co? A Nobiles, Magnat - jak się mają do w/w?4. Czym nakładać te farby, jakimi wałkami - pytam o Optime, Perfecte i docelowe kolory. Bo ostatnio w hipermarkecie gościu mi powiedział - "bierz Pan te sznurkowe bo one dużo farby piją i nie trzeba często moczyć" - hehe. Jak to jest faktycznie z tym malowaniem. Wiem że temat nie ten ale dotyczy zakończenia prac w tym wątku.5. Czemu Rom-KON mówisz że malowanie docelowe już na koniec po wszystkim po podłogach - pytam z ciekawości bo zawsze robiłem (sufit, ściany, podłoga).Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JaxJix 08.05.2012 16:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 Witam czy gladz cementowa/wapienna jest trudniejsza do obrobki -szlifowania od gladzi gipsowej?Dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
witekgo 08.05.2012 18:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 Cytat Napisał witekgo Zobacz post proszę o poradę jestem na etapie szpachlowanie i mam pytanie chcialbym szpachlować uniflotem czy mam kupić gładź szpachlową czy gipsową proszę o odpowiedź ...aż musiałem sprawdzić w googlach... uniflot jest to masa spionowa - sypka. Nie jest "gładzią" czyli masą wygładzającą - wierzchnią tylko mocnym, konstrukcyjnym spoiwem wiążącym chemicznie (na bazie gipsu) używanym wymiennie z taką masą jak Rigips Vario. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie by tego użyć do "gładziowania" ale drogie i przede wszystkim twarde a przez to trudne do szlifowania. tu masz szczegóły: http://www.knauf.pl/cms_media/karty_produktow/K467.pdf czyli do spoin uniflot i co? flizelina,papier czy cos innego? a gladz jaka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gagu 08.05.2012 19:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 Cześć witekgo czyli do spoin uniflot i co? flizelina,papier czy cos innego? a gladz jaka? Fachowcem to ja nie jestem ale powiem ci jak ja robiłem. Wszystko robiłem wg instrukcji i opisów na początku tego wątku. Rom-kon doś dokładnie to wyjaśnił, co i jak przy różnych rodzajach spoin. Osobiście wszędzie dawałem Unifott i siatkę x 2. Z fizeliną próbowałem parę razy - ale ponieważ wprawy nie było (przynajmniej na początku), to zostałem przy siatce. No a w miejscach trudnych, w narożnikach wewnętrznych dawałem taśmę papierową z metalowymi wstawkami (MIDFLEX). Zrobiłem to w zeszłym roku w lipcu. Dom przezimował, grzany był w zimie na około 10 stopni C, przeżył na jesień zalanie z hydrofora (8000l), i narazie nie widać żadnych śladów pękania wybrzuszenia. Ponieważ z gładzeniem ścian, (dopiero teraz to robię), wszystkie spoiny miałem na wierzchu. Jedyne co zaobserowałem, albo mi się wydaje (a może chcę żeby mi się tak wydawało), to chyba lekkie ruchy przy ścianach - przy połączeniu ślizgowym. Nie wiem może mi się wydaje, ale wcześniej było do raczej szpachlowane Uniflotem na styk, a teraz jak by w niektórych miejscach widać lekkie szparki. Co do gładzi. Próbowałem na początku ŚMIGIEM, ale jakoś mi on nie leżał przy nakładaniu - ale może to brak wprawy, nie wiem. Na pewno spróbuje nim raz jeszcze zrobić jakieś pomieszczenie. Obecnie na sufity i tam gdzie regipsy kładę AcrylPutz Finisz z wiaderka, a na ściany AcrylPutz z worka, i dobrze mi się z nim pracuje. Pierwsze dni jak kładłem tą gładz to udało mi się położyć około 20 m2. Wczoraj, nie liczyłem metrów, ale były to ściany w dwóch pomieszczeniach (pokój i korytarz, po podłodze to około 30 m2) - czy dobrze, nie wiem, czas pokaże, ale myślę że nie jest źle. Po drugiej warstwie nawet nie ma dużo szlifowania. Pozdrawiam i życzę Ci powodzenia. Nie taki diabeł straszny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
netspiker 11.05.2012 06:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2012 Witam chciałbym podziękować Rom-kon za obszerny i obrazowy opis wszelkich zagadnień związanych z tematem.Przeczytałem wszystkie posty i nasuwa mi się tylko jedna uwaga do specjalistów wypowiadających się , otóż wszyscy chwalą co swoje ale mało któremu śpieszy się z pomocą amatorom bo po co , a niech weźmie firmę jak się nie zna i niech płaci. Panowie biznesmeni vat-u potencjalny inwestor nie odliczy od waszego rachunku (nawiasem mówiąc ciekawi mnie czy wystawiacie fakturę za materiał) , więc szkoda się prężyć i zabiegać o renomę na forum porad dla amatorów, albo zacznijcie faktycznie doradzać albo waszym postom dziękuję. No nareszcie pojawił się ktoś, kto ma takie samo zdanie co ja na temat tutejszych porad pojawiających sie od początku tego roku. Brawo mariusz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gagu 12.05.2012 18:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2012 gagu możesz napisać od kiedy midflex ma metalowe wstawki? Tak z plastykową wkładką, ale ważniejsza jest tu nazwa taśmy niż jej budowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
netspiker 13.05.2012 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2012 gagu możesz napisać od kiedy midflex ma metalowe wstawki? Ehhh, nie ma to jak konstruktywne porady .... :-/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Akrimka 17.05.2012 09:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2012 Używał ktoś amatorsko takie sprzętu do szlifowania gipsu: http://allegro.pl/szlifierka-gipsu-800w-bass-polska-papier-i2332342517.html Jak kupić to z odkurzaczem czy podłączyć pod Karchera? Warto zawracać sobie tym głowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 17.05.2012 12:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2012 Używał ktoś amatorsko takie sprzętu do szlifowania gipsu: http://allegro.pl/szlifierka-gipsu-800w-bass-polska-papier-i2332342517.html Jak kupić to z odkurzaczem czy podłączyć pod Karchera? Warto zawracać sobie tym głowe?ja bym nie ryzykował... możesz nie utrzymać płaszczyzny. Szlifierka nie ma przegubu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 17.05.2012 23:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2012 Szanowni, przepraszam, że taki lajkonik z butami między praktyków, ale mam nadzieję, że potraktujecie pytanie jako ciekawostkę akademicką i pomożecie. Chodzi o dom jednorodzinny z basenem. Taki basen będzie generował potężne ilości wilgoci (szacuję 7-10 kg/h), co wymaga potężnego rekuperatora, który to kotłuje potężne straty. Taki basen będzie użytkowany może 2, a czasem nawet 3 godziny w ciągu doby, a nieużywany będzie z oczywistych względów szczelnie przykrywany. Zazwyczaj zakłada się temp. wody 28*, powietrza 30*, RH 55-60%. Powszechnie czyta się, że gips i płyty g-k pracują jako bufor wilgoci, choć największy konkret, wyrwany z kontekstu, jaki znalazłem, to że "ściana 160 m2 może wchłonąć nawet 20 kg wody". Nie mam pojęcia dlaczego akurat 160, w jakich warunkach i czasie i w ogóle. Przeszło mi przez myśl: gdyby tak pod sufitem strzelić takie lamele, np. z g-k, których powierzchnia "wymiany" wynosiłaby np. 1000 m2 i puścić pomiędzy nie recyrkulację powietrza. Czy jest szansa, że wchłonęłyby sporą część wilgoci w trakcie 2 godzin pływania i oddały ją w trakcie normalnej wentylacji przez następne 22h? Oczywiście nie chodzi o to, aby nie wentylować pomieszczenia basenowego w trakcie, ale żeby wentylować strumieniem rzędu 300 m3, a nie 1200. Pytanie laickie strasznie, ale ciekawość świata męczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 18.05.2012 23:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2012 Zabawa zabawą . robota robotą , ale w życiu nie wyciagnicie tego co Sigi i raf ,flasch z gładzi. Pytanie czy opłaca sie rzezbić kaszane czy dac , robote chłopakowi co trzyma blache dobrze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 19.05.2012 04:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2012 Szanowni, przepraszam, że taki lajkonik z butami między praktyków, ale mam nadzieję, że potraktujecie pytanie jako ciekawostkę akademicką i pomożecie. Chodzi o dom jednorodzinny z basenem. Taki basen będzie generował potężne ilości wilgoci (szacuję 7-10 kg/h), co wymaga potężnego rekuperatora, który to kotłuje potężne straty. Taki basen będzie użytkowany może 2, a czasem nawet 3 godziny w ciągu doby, a nieużywany będzie z oczywistych względów szczelnie przykrywany. Zazwyczaj zakłada się temp. wody 28*, powietrza 30*, RH 55-60%. Powszechnie czyta się, że gips i płyty g-k pracują jako bufor wilgoci, choć największy konkret, wyrwany z kontekstu, jaki znalazłem, to że "ściana 160 m2 może wchłonąć nawet 20 kg wody". Nie mam pojęcia dlaczego akurat 160, w jakich warunkach i czasie i w ogóle. Przeszło mi przez myśl: gdyby tak pod sufitem strzelić takie lamele, np. z g-k, których powierzchnia "wymiany" wynosiłaby np. 1000 m2 i puścić pomiędzy nie recyrkulację powietrza. Czy jest szansa, że wchłonęłyby sporą część wilgoci w trakcie 2 godzin pływania i oddały ją w trakcie normalnej wentylacji przez następne 22h? Oczywiście nie chodzi o to, aby nie wentylować pomieszczenia basenowego w trakcie, ale żeby wentylować strumieniem rzędu 300 m3, a nie 1200. Pytanie laickie strasznie, ale ciekawość świata męczy. ...nigdy nie zastanawiałem się nad tym. Plyta jako że to gips więc chłonie duże ilości wody - to rzecz wiadoma. Ale te gigantyczne ilości ma wchłonąć w krótkim czasie. I własnie tu jest pytanie - w jakim czasie. Czy nadążą.To było pierwsze zagadnienie. Drugie... reku odprowadzające tą wode... i tu wkracza bezlitosna fizyka. By usunąć wodę trzeba wykonać jakąś określoną pracę - włożyć energię. Planujesz zrobić bufor by tą pracę rozłożyć w czasie... czyli chcesz świecić żarówkę 100W przez 10 godzin zamiast 1000W przez godzinę. Zużyjesz i tak 1kWh prądu - taka sama ilość energii tyle że rozłożona w czasie. Jedynym plusem bufora to może być koszt urządzenia - tańsze, mniej wydajne ale dłużej chodzące lub drogie, przemysłowe i chodzące krótko... Trzecie... co się stanie jeśli chwilowo (3h) nastąpi wzrost wilgotności powietrza do np. 90% albo jeszcze więcej? Cyba deszcz nie spadnie Później wentylacja poradzi sobie z tym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DIY 19.05.2012 05:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2012 (edytowane) Choć służą poprawie akustyki to mają walory 'uboczne' szybkie filtry o godz./ dużej % odporności RH to płyty perforowane i wyższy płyty kasetonowe sufitów podwieszanych. Wentylacja powinna być dopasowana do panujących warunków. Edytowane 19 Maja 2012 przez DIY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 19.05.2012 12:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2012 ...nigdy nie zastanawiałem się nad tym. Plyta jako że to gips więc chłonie duże ilości wody - to rzecz wiadoma. Ale te gigantyczne ilości ma wchłonąć w krótkim czasie. I własnie tu jest pytanie - w jakim czasie. Czy nadążą.To było pierwsze zagadnienie. Drugie... reku odprowadzające tą wode... i tu wkracza bezlitosna fizyka. By usunąć wodę trzeba wykonać jakąś określoną pracę - włożyć energię. Planujesz zrobić bufor by tą pracę rozłożyć w czasie... czyli chcesz świecić żarówkę 100W przez 10 godzin zamiast 1000W przez godzinę. Zużyjesz i tak 1kWh prądu - taka sama ilość energii tyle że rozłożona w czasie. Jedynym plusem bufora to może być koszt urządzenia - tańsze, mniej wydajne ale dłużej chodzące lub drogie, przemysłowe i chodzące krótko... Trzecie... co się stanie jeśli chwilowo (3h) nastąpi wzrost wilgotności powietrza do np. 90% albo jeszcze więcej? Cyba deszcz nie spadnie Później wentylacja poradzi sobie z tym... Dziękuję za pomoc intelektualną. Oczywiście nie chodzi o oszczędność energii, choć mogłoby to mieć pozytywny wpływ na bilans, bo równomierny przepływ powietrza przez reku = większa sprawność, ale to groszowe sprawy. Chodzi bardziej o to, że przy lustrze wody 40 m2 należy być przygotowanym na wentylowanie 1500 m3 / h i wzwyż dla samego basenu. Przy 30*C i RH 90% nie da się oddychać, więc trzeba tę wilgoć zbijać na bieżąco do 60%. A to, w porównaniu do typowych zastosowań domowych, oznacza dużo większe pieniądze na reku, kanały, itd., choć chyba nie będzie wyjścia. Ale pozwólcie, że jeszcze pociągnę - w końcu widzieliście pewnie setki różnych domów - czy jak ktoś się nie bał i ma dużo zwykłego gipsu np. w kuchni czy łazience, które to pomieszczenia przecież mają podobną charakterystykę, czy te zdolności samoregulacyjne są zauważalne? Czy ta cecha tyczy się raczej np. perspektywy całego tygodnia tęgich mrozów, kiedy w domy jest odrobinę wilgotniej? Jest sens poczynić jakieś eksperymenta albo pomęczyć producentów o badania? @DIY - nie mam pewności, że to odnośnie mojego pytania, jeśli tak to czy odporność godzinowa to to samo co wchłanianie? Bo mnie się chyba ubzdurało więcej - aby tę wilgoć z powietrza aktywnie redukować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.