MasterCheat 29.08.2013 07:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 na razie tyle. jak coś to poszukam jeszcze. ps. budynek jest szkieletowy w ścianach zewnętrznych belki 14x6 w wewnętrznych 10x6, odpowiednio wełna 15 i 10. Ściany z obu strono pokryte są płytami MFP. strop jest drewniany jest to jeden element razem z dachem (nie wiem jak to się nazywa fachowo - chyba konstrukcja więzarowa - nieważne), strop od góry przykryty jest płytami MFP. do ścian wewnętrznych bezpośrednio do płyt MFP przykręcone są płyty Karton - gips Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MasterCheat 30.08.2013 21:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 udało mi sie wyhaczyć kompresorek i szlifierkę pneumatyczną oscylacyjną, papier 150. Wprawdzie to nie żyrafa (mniejsza średnica, bez odciągu pyłu), ale dziś potestowałem i idzie nienajgorzej. Zawsze to lepiej niż machanie ręczne pacą i siateczką (złaszcza na suficie...). Jutro atak! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Msihowk 02.09.2013 17:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Września 2013 Mechanicznie szefuje P180 i tylko masa żyrafy, ręcznie P200-240. Jaką mase P180? Ja Sheetrock 100/120. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 04.09.2013 18:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2013 Sheetrock plus3 pierwsza warstwa 80 druga na gotowo 120 zawsze ręcznie i nikt mi nie powie że trzeba inaczej http://www.youtube.com/watch?v=CTYES7_EhMw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Msihowk 04.09.2013 18:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2013 Sheetrock mechanicznie czy ręcznie P200-240, masz jakieś problemy z tego powodu? Dziwi mnie to troche... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Msihowk 04.09.2013 18:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2013 Sheetrock plus3 pierwsza warstwa 80 druga na gotowo 120 zawsze ręcznie i nikt mi nie powie że trzeba inaczej http://www.youtube.com/watch?v=CTYES7_EhMw Z tym się zgodzę że tak się da zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MasterCheat 05.09.2013 13:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2013 Mechanicznie szefuje P180 i tylko masa żyrafy, ręcznie P200-240. próbowałem 120 i 180 ale najlepiej mi idzie 150. Przy 180 dość długo szło a efekt nie był lepszy niż przy 150 Z tym że ja jadę szlifierką oscylacyjną pneumatyczną, a żyrafa ma większą średnicę więc przy podobnej ilości obrotów jest większa prędkość kątowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafallogi 21.09.2013 12:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2013 Witam,przepraszam, że wbijam się tak w temat, ale myślę że w dziale "wnętrza" nie znajdę fachowej porady a potrzebuję pilnie pomocy:poddasze użytkowe z sufitami wykonanymi z KG. Płyty szpachlowane tylko na łączeniach. Ściany murowane pokryte gładziami. Poddasze po wykonaniu na "gotowo" stało sobie 2,5 roku bez żadnej ingerencji w dobrych warunkach klimatycznych-bez wilgoci.Zaczęto malowanie od sufitów:-gruntowanie wyszpachlowanych łączeń gruntem Caparol w bańkach 5l o nazwie bodajże Del (coś jak Unigrunt).-gruntowanie całych płyt farbą gruntującą Alpina-malowanie całych płyt farbą białą do sufitów Alpina Mat Latex.Niestety po dwukrotnym malowaniu płyty przebijają kolorem ecri- tak jakby z papieru, natomiast łączenia i wszystkie miejsca zatarcia, np. wkrętów choćby nawet niewielką ilością gipsu są idealnie białe.Jeden sufit z powyższym problemem zagruntowaliśmy w całości gruntem z bańki 5l i pomalowaliśmy trzeci raz białą farbą sufitową. Efekt raczej niezadowalający, nadal widać żółty odcień płyt.Ozdobne sufity podwieszane (fale i jakieś tam koła) wykonane z płyt zakupionych w ubiegłym tygodniu po pomalowaniu farbą gruntującą i 1 raz farbą sufitowa wyglądają na białe, te stare w porównaniu z nimi przebijają odcieniem żółtego papieru.Struktura gipsu w obu płytach też jest różna- te nowe mają biały gips i jasny papier na licu, te stare kremowy gips i bardziej beżowy papier. Oba rodzaje to Knauf.Znaleziony kawałek starej płyty po zagruntowaniu podkładem gruntującym i pomalowaniu jej 1 raz farbą wydaje się być biały. Te na suficie wyłażą ecri.Co z tym zrobić?Malować 5-6 razy do skutku?Szpachlować płyty od nowa i dopiero malować?Wszystkie farby Caparola linia Alpina kupowane w Castoramie.Każda pomoc mile widziana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 22.09.2013 06:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2013 Maluj farbami KABE - mają 100% krycia przy 2-krotnym malowaniu. Perfektą kabe malowałem ściany wcześniej pomalowane na czerwono (karmazynowy przypływ) wystarczyło 2x by przykryć poprzedni kolor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafallogi 22.09.2013 08:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2013 (edytowane) ten problem wylazl przy jakim zuzyciu farby, jakim walkiem malujesz, z jaka przerwa pomiedzy warstwami.. pod farby gruntujace nie nadajace sie na powierzchie chlonne nakladasz wczesniej po calosci grunt wodny. Farba gruntująca malowana wałkiem z krótkim włosem, aby nie powstawała struktura-efekt taki, że farby było niewiele-przerwa 2 dni-malowanie Alpiną Caparola LatexMat biała do sufitów, chyba tym samym wałkiem. Przerwy między poszczególnymi malowaniami farbą sufitową tak jak na pudełku 12godz. Najgorsze, że ten kawałek gdzie malowany był dwukrotnie został zagruntowany gruntem i pomalowany 3 raz farbą-efekt bardzo znikoma poprawa. Pomalowaliśmy go zatem 4 raz farbą (po 4 godzinach, czyli bez zachowania czasu schnięcia) i nadal efekt ecri, łączenia gipsowe białe. Niewielka poprawa w stosunku do innych płyt malowanych tylko 2 razy. A najgorsze, że to nasza akcja na rzecz rodzinki wielodzietnej, która nie ma sie bardzo gdzie podziać a tu taki kłopot. Tak jak pisałem wcześniej, kawałek starej płyty pokryty starannie farbą gruntującą i 1 raz farbą do sufitów daje bardzo dobry efekt- nie ma tego ecri. Może tu leży przyczyna? Może koledzy niestarannie zagruntowali farbą gruntującą? Dziś już za późno na położenie na to farby gruntującej i przemalowanie- nie ma na to czasu, gdyz zaraz wybieramy się po materiały i albo kupimy cekol i oblecimy całe sufity, albo kupimy inna farbę. Zużycie: 2 wiadra po 10 lirów farba podkładowa-zostało trochę w jednym wiadrze, 2 wiadra po 10 litrów farba latex do sufitów+ wiaderko 2,5litra- nic nie zostało a i efektów nie ma Obmiar: 110-115m.kw sufitu Edytowane 22 Września 2013 przez rafallogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asiemka 22.09.2013 14:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2013 Dzień dobry! Proszę wybaczyć, że i ja się podepnę pod temat, zaintrygowało mnie zdanie: /.../ Poddasze po wykonaniu na "gotowo" stało sobie 2,5 roku bez żadnej ingerencji w dobrych warunkach klimatycznych-bez wilgoci.Zaczęto malowanie /.../ Chodzi mi o zalecane przewy technologiczne między szpachlowaniem a gruntowaniem i malowaniem płyt g-k. Czy przed gruntowaniem należy odczekać - jak długo? i czy po zagruntowaniu można odłożyć malowanie na kilka miesięcy bez potrzeby ponownego gruntowania bezpośrednio przed malowaniem?Proszę o opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafallogi 29.09.2013 20:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2013 wysuszyć i malować bądź zmienić farbę. jak farba ma wyjsc 4m z litra to 4 nie 6-8 przy obecnej aurze czasy zwiększ o 1,5. Tutaj wielkie podziękowania dla kolegi FlashBack. Wszystkie grzejniki zostały odpalone, te które były zdjęte założono na swoje miejsce. Pojawił się również higrometr. Grzaliśmy i wietrzyli intensywnie. Efekt był już widoczny po jednej nocy. Zupełna poprawa-efekt ecri zaczął znikać. Jednocześnie zmieniliśmy farbę- z Alpiny LatexMat przeszliśmy na Tikkurillę SuperWhite. Po trzech dniach sufity są do zaakceptowania, ba wyglądają wręcz idealnie Wielkie podziękowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MasterCheat 04.10.2013 11:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2013 Dostawiłem sobie do kominka półeczki z kartongipsu na ruszcie. I tak się zastanawiam jak szybko załatwić spoiny? jest tego trochę i nie bardzo mi się widzi docinanie papieru d każdego kawałeczka i szpachlowanie tego... Czy nie wystarczy w szczeliny załadować akrylu? wszystkie połączenia to KG-KG. szczeliny 2-5 mm. Druga sprawa to czym połączyć karton gips z kamieniem (ramką od kominka) ? na drugiej fotce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
makeamistake 27.10.2013 21:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2013 Witam, Prześledziłem cały wątek i nie mogę jednoznacznie wywnioskować jak robić prawidłowo połączenie ściany (GK na stelażu) oraz sufitu (rownież GK na stelażu) oraz jak zrobić narożnik wewnętrzny ścian (obydwie ściany GK na stelażu). Na chwilę obecną zrobiłbym połączenie ściany z sufitem - najpierw zrobiony sufit póżniej ściana którą ją dociska - poprzez dołączenie na ciasno płyt i zaakrylowanie. Narożnik wewnętrzny ścian z płyt również zrobiłbym poprzez docisk płyt do siebie i połączenie akrylem. Prosiłbym szanownych kolegów o porady - będę wdzięczny za jasne i rzeczowe wskazówki. PS. Jako, że to pierwszy post to witam wszystkich serdecznie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MKarkut 25.11.2013 22:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 Witam, mam pytanie o sens takiego rozwiązania przy spoinowaniu:- na łączeniu naklejam samoprzylepną taśmę z włókna szklanego,- na taśmę nakładam szpachlę np Uniflott - na szpachlę przyklejam taśmę typu "amerykańska" - jeszcze raz szpachla co sadzicie o takim rozwiązaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZygmuntRolicz 26.11.2013 05:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2013 Za dużo tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MKarkut 26.11.2013 10:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2013 Wobec tego lepiej siatkę i uniflott czy uniflott i taśmę amerykańską? Co sądzisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 26.11.2013 12:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2013 Witam, mam pytanie o sens takiego rozwiązania przy spoinowaniu: - na łączeniu naklejam samoprzylepną taśmę z włókna szklanego, - na taśmę nakładam szpachlę np Uniflott - na szpachlę przyklejam taśmę typu "amerykańska" - jeszcze raz szpachla co sadzicie o takim rozwiązaniu? Bez siatki będzie ok. Sitka jest już niepotrzebna. Swego czasu tylko raz robiłem ze siatką pod TT ale to na szczególne życzenie Inwestora. Nie zaszkodziła ale i nie pomogła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MKarkut 26.11.2013 13:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2013 Dziekuje za odpowiedź. Byłem właśnie pytać o cenę uniflotta i sprzedawca zaproponował mi inne marki. Co powiecie o masie do spoinowania Satyn vel Stabill PK-52? Jest prawie połowę tańsza od Knaufa. A jak z jakością? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 26.11.2013 14:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2013 Dziekuje za odpowiedź. Byłem właśnie pytać o cenę uniflotta i sprzedawca zaproponował mi inne marki. Co powiecie o masie do spoinowania Satyn vel Stabill PK-52? Jest prawie połowę tańsza od Knaufa. A jak z jakością? Tych mas nie znam. Ale np. cekol i semin jakoś mi do gustu nie przypadły. Robię na vario i uniflot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.