krzysiek1504 03.12.2013 18:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 Powiem wam że ja spoinuję tak:nakładam szpachlę, jedna warstwa flizeliny, później cienka warstwa szpachli, po wyschnięciu jeszcze raz szpachla. I jeszcze mi nigdy żaden sufit nie popękał a zrobiłem ich już trochę w życiu Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MKarkut 08.12.2013 10:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 (edytowane) Panowie, narożniki zewnętrzne robicie aluminiowe czy z PCV? Taśma z wkładką metalową wydaje mi się za delikatna.. chociaż może się mylę??? No i nie wiem czym szpachlować. Zastanawiam się nad STABILL Start na pierwszy raz a na drugi STABILL Final lub ACRYL PUTZ ST10 start Edytowane 8 Grudnia 2013 przez MKarkut Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 12.12.2013 17:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 Panowie, narożniki zewnętrzne robicie aluminiowe czy z PCV? Taśma z wkładką metalową wydaje mi się za delikatna.. chociaż może się mylę??? No i nie wiem czym szpachlować. Zastanawiam się nad STABILL Start na pierwszy raz a na drugi STABILL Final lub ACRYL PUTZ ST10 start Zewnętrzne robię na dallas sheetrock ( kąt prosty) mid-flex strait-flefxa na kąt rozwarty, szpachlowanie- zielony sheetrock na wklejanie taśm i niebieski na pierwszą i drugą warstwę. Odradzam acryl putz. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzysiek1504 13.12.2013 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 ja również Odradzam acryl putz. stabil jest dla mnie jak na razie na miejscu pierwszym jeżeli chodzi o gładź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Doriko 14.12.2013 13:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 (edytowane) Proszę o pomoc. Właśnie jestem przed zakupem gładzi i próbuję wyliczyć ile jej potrzeba. Polecono mi gipsar. Zamierzamy pokryć całość płyt a nie tylko złączenia. Ile schodzi gładzi na metr kwadratowy? Jakie jeszcze materiały są potrzebne? Powierzchnia to 550m kw ścian i sufitów. Wszystko w płytach k-g bo domek w technologi szkieletowej. Z góry dziękuje Edytowane 14 Grudnia 2013 przez Doriko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 14.12.2013 13:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 Proszę o pomoc. Właśnie jestem przed zakupem gładzi i próbuję wyliczyć ile jej potrzeba. Polecono mi gipsar. Zamierzamy pokryć całość płyt a nie tylko złączenia. Ile schodzi gładzi na metr kwadratowy? Jakie jeszcze materiały są potrzebne? Powierzchnia to 550m kw ścian i sufitów. Wszystko w płytach k-g bo domek w technologi szkieletowej. Z góry dziękuje Ten który polecał Ci gipsar to chyba Twój wróg . . . :/ Omijaj ten gips wielkim łukiem. Znajdź producenta zerknij na zużycie i masz wyliczone. Nida, franspol, acryl - putz . . . są jeszcze inne b.dobre firmy. Jakie inne materiały są potrzebne ? Jesteś już po spoinowaniu płyt ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Doriko 14.12.2013 16:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 Ten który polecał Ci gipsar to chyba Twój wróg . . . :/ Omijaj ten gips wielkim łukiem. Znajdź producenta zerknij na zużycie i masz wyliczone. Nida, franspol, acryl - putz . . . są jeszcze inne b.dobre firmy. Jakie inne materiały są potrzebne ? Jesteś już po spoinowaniu płyt ? Dlaczego nie gipsar, możesz uzasadnić? Jako zaletę podano mi że łatwo się szlifuje a będziemy to robić sami. Płyty nie są spoinowane dopiero nas to czeka. Wiem że są taśmy papierowe i fizelinowe no i siatka, które z nich najlepiej jak się nie ma wprawy? A może jeszcze coś innego? I tu też jak obliczyć ile będzie potrzebne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 14.12.2013 22:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 (edytowane) Dlaczego nie gipsar, możesz uzasadnić? Jako zaletę podano mi że łatwo się szlifuje a będziemy to robić sami. Płyty nie są spoinowane dopiero nas to czeka. Wiem że są taśmy papierowe i fizelinowe no i siatka, które z nich najlepiej jak się nie ma wprawy? A może jeszcze coś innego? I tu też jak obliczyć ile będzie potrzebne? To że się łatwo szlifuje to jedno a to że się rozwarstwia to drugie. . . Chyba polecał Ci to sprzedawca, który w życiu tym nie szpachlował . . Wybór należy do Ciebie. Papier lub fizelina, odpuść siatkę, jeśli nie jesteś pewny swojego stelażu oraz płytowania możesz użyć taśm strait - flex. Chociaż najlżejsza w opanowaniu jest fizelina. Taśmę / papier czy też fizelinę wklejasz na vario czy też uniflott'a. Ile materiału ? Wejdź na stronę rigipsa tam masz program do obliczeń. P.S. są to moje wytyczne, są też inne zgodne ze sztuką . . . Edytowane 14 Grudnia 2013 przez zeusrulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gandw 26.01.2014 09:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 Będę kleił płyty GK na krzywą ścianę w remontowanym pokoju na której jest już tynk. Wnęka drzwiowa na tej ścianie jest w miarę równo wytynkowana, wystarczyłaby gładź. Jak połączyć płyty GK z tynkiem we wnęce drzwiowej (narożnik zewnętrzny) żeby łączenie nie pękało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gandw 26.01.2014 18:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 Ok, myślałem że takie łączenie G-K z tynkiem tradycyjnym C-W będzie mogło mieć tendencje do pęknięć i trzeba na narożnik zewnętrzny zrobić spoinę z taśmą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
czarn-y 26.01.2014 20:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 Witam, ostatnio pierwszy raz ocieplałem poddasze i robiłem suchą zabudowę małego pokoju.Z tego względu mam kilka pytań co do spoinowania i malowania gk. Z tego co czytam na necie, często fachmany stosują masę uniflota razem z taśmą papierową, siatką lub fizeliną. Ciekaw jestem czy ktoś stosował tę masę samą bez dodatkowych wzmocnień. Z tego co na worku jest napisane- masa do bezspoinowego szpachlowania gk. Więc pytanie, po co płacić tyle kasy i jeszcze dawać taśmę??? Ja użyłem szpachli doliny nidy + fizelinę i jest ok. Jeśli chodzi o malowanie. Czy jest możliwe całkowite pokrycie białą farbą płyt gk, zaszpachlowanych tylko na łączeniach, bez przejechania całości warstwą finishową? Zagruntowałem wszystko unigruntem rozcieńczonym wodą 1:1, przemałowałem 3 razy Dekoralem Akrylit W, i lipa. Tam gdzie nałożona szpachla gipsowa, czyli łączenia, widać ciemniejsze przebicia, Na szczeście nie są zauważalne przebicia zaszpachlowanych wkrętów. Jakieś sugestie, gdzie popełniłem błąd? Remoncik potraktowałem jako test swoich umiejętności, przed ociepleniem całego poddasza w nowo budowanym domu. Poza lekkimi przebiciami wyszło całkiem fajnie. W nowym domu na pewno całość przejadę warstwą finishową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 26.01.2014 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 Czy będzie to uniflot czy jakakolwiek super kosmiczna masa zbrojenie dać trzeba.Co do szpachlowania spoin to idzie zrobić wszystko tak aby nic nie było widać, trzeba użyć odpowiednich materiałów i mieć trochę umiejętności, szpachlowanie po całości jest łatwiejszym sposobem. Wracając jeszcze do spoin osobiście robiłem pierwsze malowanie śnieżką grunt.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tynkwarszawa 28.01.2014 11:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 Spoinowanie płyt gipsowych zaczyna od gipsu do wklejania siatki a kończymy naciąganiem gipsu typu "finsh" Najważniejsze to zagruntować płytę na końcach ciętych przed montażem. Jeżeli płyty dają płaską powierzchnie po montażu, to można naciągać tylko łączenia - Jeżeli nie zatrudnisz fachowca to licz się z godzinami przycierania i łatania:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZygmuntRolicz 29.01.2014 05:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 Siatka do łączeń powinna przeminąć wraz z komuną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
q-bis 29.01.2014 08:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 Mieszkam 5 rok i pojawiła się taka wada: otóż łączenie płyt ze ścianami murowanymi zostało wykończone (połączenie ich) silikonem. Było fajnie ale teraz w kilku miejscach się to odspaja... na pewno za jakiś czas czeka mnie naprawa tego... jak to zrobić, żeby więcej się tym nie zajmować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radek.s69 13.02.2014 11:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Po pięciu latach ak samo zachowuje się twój silikon we wszystkich innych miejscach (np. w łazience), tylko nie zwracasz uwagi. Niestety nie jest wieczny. Tam, gdzie opisujesz nie powinno być silikonu, a akryl. Napisz, czy na ścianach masz tynk gipsowy, czy cementowy, bo to ważne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
q-bis 14.02.2014 07:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 Tynk cementowy. Ale teraz wcale nie jestem pewny czy to nie jest akryl... wiesz, co z tuby to silikon Czy wykończenie akrylem też może powodować taki efekt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radek.s69 23.02.2014 14:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 Sory, ale zagapiłem się. Może powodować. Szczególnie wtedy, gdy akrylowanie przeprowadzono przed gruntowaniem, na nie odpylonej powierzchni. Może również wtedy, gdy szczelina kwalifikowała się pierwotnie do szpachlowania i dopiero później akrylowania i pierwszy etap pominięto (zbyt szeroka dla akrylu). Może, jeśli z jakich powodów ruchy dachu lub konstrukcji poddasza byłe zbyt duże i spoina elastyczna nie poradziła sobie z nimi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
q-bis 24.02.2014 08:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 Sory, ale zagapiłem się. Może powodować. Szczególnie wtedy, gdy akrylowanie przeprowadzono przed gruntowaniem, na nie odpylonej powierzchni. Może również wtedy, gdy szczelina kwalifikowała się pierwotnie do szpachlowania i dopiero później akrylowania i pierwszy etap pominięto (zbyt szeroka dla akrylu). Może, jeśli z jakich powodów ruchy dachu lub konstrukcji poddasza byłe zbyt duże i spoina elastyczna nie poradziła sobie z nimi. Dzięki. Mam akryl. Tak myślę, że te ruchy dachu mogą być przyczyną... I znowu - nie pamiętam jak to było z tym gruntowaniem, ale chyba jednak po akrylowaniu, bo to robiła ta sama ekipa i najpierw robili docieplenia i płyty... wiec to też... nie wszędzie się odspaja ale jednak kilka miejc do naprawy będzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 25.02.2014 09:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Dzięki. Mam akryl. Tak myślę, że te ruchy dachu mogą być przyczyną... I znowu - nie pamiętam jak to było z tym gruntowaniem, ale chyba jednak po akrylowaniu, bo to robiła ta sama ekipa i najpierw robili docieplenia i płyty... wiec to też... nie wszędzie się odspaja ale jednak kilka miejc do naprawy będzie... Jakby robili przed gruntowaniem, zaraz po szlifowaniu to ten akryl nie chciałby się trzymać albo odpadł albo cholera wie co jeszcze z nim Pierwsze gruntowaniem, później akryl. Pozdrawiam Z. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.