Rom-Kon 01.02.2015 22:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2015 Rom widać każdy z branży Ciebie kocha, Ty jak zwykle będziesz tłumaczył to konkurencją itp. moim zdaniem jesteś tak przez nas uwielbiany, dlatego że jesteś subtelnym chamem... W przeciwieństwie do Ciebie jestem subtelnym... ...jakbyś nie zrozumiał to Ty jesteś bez subtelności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 01.02.2015 22:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2015 A co ma być? Płyta 12.5, rozstaw 40-50, nie wolno stosować kołków plastikowych tylko dyble metalowe (wiem droższe). Wszytko ok. ale jeśli sufit nie musi spełniać wymogów p.poż to kołki mogą być spokojnie plastikowe - oczywiście nie samowylatające. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 02.02.2015 06:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 W przeciwieństwie do Ciebie jestem subtelnym... ...jakbyś nie zrozumiał to Ty jesteś bez subtelności Tak Rom, jesteś subtelnym chamem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrek0m 02.02.2015 08:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 Witam, Wykonuję zabudowę poddasza. Sufit podwieszany do jętek za pomocą prętów mocujących + wieszak obrotowy ze sprężyną + ruszt w układzie 2-poziomowym krzyżowym, o rozstawie 40 cm. Zastosuję dwie zwykłe płyty g-k 12,5 mm. I teraz tak... czytam, że pierwsza warstwa płyt powinna być na łączeniach bezwzględnie szpachlowana. Zabezpiecza to zewnętrzną płytę przed powstawaniem wybrzuszeń lub pęknięć. Ponoć na niezaszpachlowanym łączeniu powstanie wypukłość, która może oddziaływać na drugą warstwę płyt i spowodować nawet jej pęknięcie. Proszę o wyjaśnienie w jaki sposób szpachlowanie (bez zbrojenia taśmami - zbrojenie nie jest wymagane) ma zapobiec przenoszeniu ewentualnych naprężeń. Czy to są aż tak duże naprężenia? Trudno mi zrozumieć, żeby warstwa elastycznego spoiwa wystarczyła. I jeszcze jedno, wykonawca stosuje listwy typu "L" na wszystkich krawędziach płyt graniczących ze ścianami... bardzo nalegał na jej zakup, przy czym nie ma interesu w sprzedaży swojego produktu, gdyż wszystkie materiały kupuję sam. Ma to cel? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 02.02.2015 11:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 Witam, Wykonuję zabudowę poddasza. Sufit podwieszany do jętek za pomocą prętów mocujących + wieszak obrotowy ze sprężyną + ruszt w układzie 2-poziomowym krzyżowym, o rozstawie 40 cm. Zastosuję dwie zwykłe płyty g-k 12,5 mm. I teraz tak... czytam, że pierwsza warstwa płyt powinna być na łączeniach bezwzględnie szpachlowana. Zabezpiecza to zewnętrzną płytę przed powstawaniem wybrzuszeń lub pęknięć. Ponoć na niezaszpachlowanym łączeniu powstanie wypukłość, która może oddziaływać na drugą warstwę płyt i spowodować nawet jej pęknięcie. Proszę o wyjaśnienie w jaki sposób szpachlowanie (bez zbrojenia taśmami - zbrojenie nie jest wymagane) ma zapobiec przenoszeniu ewentualnych naprężeń. Czy to są aż tak duże naprężenia? Trudno mi zrozumieć, żeby warstwa elastycznego spoiwa wystarczyła. I jeszcze jedno, wykonawca stosuje listwy typu "L" na wszystkich krawędziach płyt graniczących ze ścianami... bardzo nalegał na jej zakup, przy czym nie ma interesu w sprzedaży swojego produktu, gdyż wszystkie materiały kupuję sam. Ma to cel?Jeśli to nie jest system p.poż to dla mnie nie ma sensu dawanie 2x płyta.Że nie wspomnę o jakiś listwach. Ale to Twój wykonawca robi a nie ja. On daje na to gwarancje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 02.02.2015 11:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 Przed szpachlowaniem należy odkurzyć spoinę miotełką zrobioną z piór czarnego kruka. Tylko z czarnego - białe się do tego nie nadają. A po zaszpachlowaniu należy stanąć twarzą w kierunku wschodnim i splunąć przez lewe ramę. Wtedy mamy pewność że płyty pękać nie będą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
devileczek 02.02.2015 12:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 Przed szpachlowaniem należy odkurzyć spoinę miotełką zrobioną z piór czarnego kruka. Tylko z czarnego - białe się do tego nie nadają. A po zaszpachlowaniu należy stanąć twarzą w kierunku wschodnim i splunąć przez lewe ramę. Wtedy mamy pewność że płyty pękać nie będą. Dlatego moi fachowcy tak pluli tu i tam:) Rom-Kon, wspomniałeś o pistolecie HVLP, mozesz cos wiecej, jaki model, na sprezone powietrze, czy elektryczny ? Mam chałupę do pomalowania w jasnych kolorach, malowanie wałkiem/pędzlem mam opanowane, jeno mnie ręką boli i myślę nad alternatywa. Ile kasy trzeba by zainwestować w sensowny pistolet. Jak możesz napisz mi na priv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
devileczek 02.02.2015 12:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 Panowie, mam taki temat. Stolarze zrobili mi schody drewniane na beton, boki i podstopnice zrobili z KG, na surowo. Czeka mnie szpachlowanie. Teraz na każdym schodku muszę wykończyć krawędzie, wkleić jakaś taśmę (moze Tuff-Tape czy może Mid-Flex, tylko ze ta dość gruba). Te odcinki taśmy będą miały ok 17 cm długości, na co je najlepiej wkleić. Widziałem taki patent AcrylPutz FX23 Flex, zbrojony włóknem, bardzo elastyczny i adhezyjny. Co Wy na to ? Mozna prosić o jakieś pomysły ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 02.02.2015 18:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 Panowie, mam taki temat. Stolarze zrobili mi schody drewniane na beton, boki i podstopnice zrobili z KG, na surowo. Czeka mnie szpachlowanie. Teraz na każdym schodku muszę wykończyć krawędzie, wkleić jakaś taśmę (moze Tuff-Tape czy może Mid-Flex, tylko ze ta dość gruba). Te odcinki taśmy będą miały ok 17 cm długości, na co je najlepiej wkleić. Widziałem taki patent AcrylPutz FX23 Flex, zbrojony włóknem, bardzo elastyczny i adhezyjny. Co Wy na to ? Mozna prosić o jakieś pomysły ? ??? nie widzę tego. Może zapodaj jakieś fotki? A o pistolecie to na piv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
devileczek 03.02.2015 10:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=290300&d=1416587379 Nie pamiętam czy listwy podstopnicowe przykleili na amen czy nie. Jak przykleili to będzie jazda.Mam na myśli pionowe krawędzie, styk boku schodów z podstopnicami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdun Darek B 03.02.2015 11:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 Bajeranckie te schody ... no może pomijając te zabieg ... ale tralki i poręcz SUPER Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 03.02.2015 11:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 Eeee tam zaraz bajeranckie. Widać że nowe a już powyginane Nie widzę jak to ma być z podstopnicą. czy tam ma być jeszcze płyta? Ale obojętnie czy tak czy nie to trzeba spoinować tak trochę mocniej. By nie pogrubiać łączeń użyłbym Vario lub Uniflot i flizelinę. Szeroką taśmę flizelinową lub z metra czyli tapeta z włókna szklanego - wtedy nie ma ograniczeń szerokości. Narożniki 90* - normalne alu. ale fliza pod nimi by nie pękało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
devileczek 03.02.2015 11:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 (edytowane) Bajeranckie te schody ... no może pomijając te zabieg ... ale tralki i poręcz SUPER Miło słyszeć, ale jak sie dobrze przyjrzysz, to zauważysz parę wpadek. Pierwsza, ze tralki na pierwszym biegu można było lepiej dociąć, brzuchy nie idą ładnie w jednej lini czy łuku. Druga, to ze druga tralka od dołu ma inny odcień. Mozna to bylo dopiescic. Tu mam jeszcze inne zdjecia, na pietrze i pare wpadek fachowcow przy plytowaniu, trzeba bylo sporo poprawiac. http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=302555&d=1422961251 http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=290299&d=1416587333 bylo troche krzywo, jak odkrecilem wkrety to pokazala sie szpara http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=302559&d=1422961715 takich sytuacji miałem z dziesiec http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=302558&d=1422961700 Edytowane 3 Lutego 2015 przez devileczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
devileczek 03.02.2015 11:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 Eeee tam zaraz bajeranckie. Widać że nowe a już powyginane Nie widzę jak to ma być z podstopnicą. czy tam ma być jeszcze płyta? Ale obojętnie czy tak czy nie to trzeba spoinować tak trochę mocniej. By nie pogrubiać łączeń użyłbym Vario lub Uniflot i flizelinę. Szeroką taśmę flizelinową lub z metra czyli tapeta z włókna szklanego - wtedy nie ma ograniczeń szerokości. Narożniki 90* - normalne alu. ale fliza pod nimi by nie pękało. Na poczatku byl beton, potem podstopnice i boki oblozono KG, na to listwy podstopnicowe drewniane( te 4 cm wysokie) , na koniec przyszli stolarze i zrobili stopnice , balustrade. Czy mam rozumieć ze cały bok schodów i podstopnice należy zaciągnąć flizelina i Vario, a potem w narożnikach zewnętrznych dodatkowo kątownik alu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZygmuntRolicz 03.02.2015 17:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 GK na podstopnicy to błąd. Pomieszkasz- przyznasz rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamihi 03.02.2015 19:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 Mam pytanie jak się nazywa i gdzie można kupić taki prostokątny pojemnik na masę szpachlową ( podobne do foremki od ciasta)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 03.02.2015 19:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 http://www.marshalltown.pl/216-miski-do-gladzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamihi 03.02.2015 19:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 Dzięki . Muszę zakupić bo widzę że ułatwia życie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
devileczek 03.02.2015 21:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 Zygmunt, Ja mogę przyznać rację juz teraz, tylko nie bardzo wiem do czego pijesz. Mógłbyś rozwinąć swoją mysl Twoja uwaga mnie intryguje. dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 03.02.2015 22:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 Zygmunt, Ja mogę przyznać rację juz teraz, tylko nie bardzo wiem do czego pijesz. Mógłbyś rozwinąć swoją mysl Twoja uwaga mnie intryguje. dzięki. Wtrącę swoje 0,03PLN. Płyta g-k jest zbyt podatna na uszkodzenia a podstopnicę czasem się kopnie. Widziałem podstopnice otynkowane tynkiem żywicznym-mozaiką. też w paru miejscach były ubytki. Budowa stopnia też ma znaczenie - im trep bardziej wystaje tym lepiej Oczywiście przyjmuję że płyta jest przyklejona po całości a nie na 3 placki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.