maciejzi 07.02.2015 19:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2015 Popęka na bank. Wklej taśmę papierową ewentualnie flizeline na uniflot, vario, gotowa masa sheetrock. Patrzyłem dziś - nie ma miejsca na fizelinę już. Póki co zrobiłem drugą warstwę z Cekol C40. Na to dam ostatnią warstwę wykończeniową z gładzi finiszowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 07.02.2015 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2015 Mam krótkie pytanie dot. płyt karton gips. Mam konstrukcję z profili jednokierunkową (nie krzyżową). Profile CD60 co 50cm. Płyty w poprzek profili. Końce płyt mijają się co najmniej o jeden profil. Całość generalnie zgodnie z zaleceniami Knauf i Nida. Na krawędziach ciętych i oryginalnych siatka z włókna szklanego 5cm. Na to gładź polimerowa Gipsar UNI (teraz już wiem, że jest nieodpowiednia). Dookoła sufitów przy łączeniu ze ścianą też siatka i gładź, na ścianie taśma poślizgowa. Wszyscy (3 fachowców) mi mówią, że na 100% popęka, bo zawsze sufit pęka. Tym bardziej na konstrukcji drewnianej dachu, a zwłaszcza na profilach ułożonych jednokierunkowo. Radzą połączyć sufit ze ścianą zgiętą taśmą fizelinową 10cm. Teraz pytanie - czy popęka? Jeszcze raz zazbroić łączenia fizeliną i zastosować Uniflott czy inną masę? Dlaczego dopiero teraz zajrzałeś do tego tematu? Na pytanie czy popęka odpowiedź jest prosta... albo popęka albo nie popęka. Błędem nie było zastosowanie pojedynczej płyty i rusztu 1-poziomowego tylko dobór technologii spoinowania. By mieć pewność że nie popęka trzeba zrobić powtórne spoinowanie. Ze względu że nie ma już miejsca na grube taśmy - to już drugie spoinowanie - więc trzeba użyć materiałów cienkowarstwowych. Ja zrobiłbym to na gotowych masach wiaderkowych i flizelinie. A że już będzie ciężko trafić w którym dokładnie miejscu jest łączenie więc lepiej użyć szerszych taśm flizelinowych np. 10cm a nie standardowe 5cm. Taśmy papierowe - te które poleca Rafał - są trudne do opanowania przez amatorów. W narożnikach sufit-ściana można dać też taśmę (tu już 5cm) stycznie do ściany a w sam narożnik dać akryl. To powinno uratować sytuację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 07.02.2015 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2015 Patrzyłem dziś - nie ma miejsca na fizelinę już. Póki co zrobiłem drugą warstwę z Cekol C40. Na to dam ostatnią warstwę wykończeniową z gładzi finiszowej. Nie ma miejsca to zrobisz trochę na górkę - flizelina jest cienka - a górkę rozprowadzisz szpachlówką na szerszą powierzchnię. jak dasz już ostatecznie gładź to wtedy czekać tylko i jak popęka to zrobić remont i technologia taka jak napisałem wyżej ...na tym etapie można jeszcze wziąć szlifierkę, gruby papier i zeszlifować wszystko co jest w spoinach. I wtedy po zagruntowaniu zacząć spoinowanie od początku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 07.02.2015 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2015 Nie ma miejsca to zrobisz trochę na górkę - flizelina jest cienka - a górkę rozprowadzisz szpachlówką na szerszą powierzchnię. jak dasz już ostatecznie gładź to wtedy czekać tylko i jak popęka to zrobić remont i technologia taka jak napisałem wyżej ...na tym etapie można jeszcze wziąć szlifierkę, gruby papier i zeszlifować wszystko co jest w spoinach. I wtedy po zagruntowaniu zacząć spoinowanie od początku. Dzięki za odpowiedź. Zapomniałem o tym wątku, nie wyświetla się w googlu na pytania o sposób spoinowania, tylko poradniki Nida i Knauf. Gipsar UNI polecił mi pan w markecie ("weźmie pan dowolną z polimerami, się nada"). Połowę mam zrobioną fizeliną, połowę siatką. Wszędzie Gipsarem UNI. Rozumiem, że ten Gipsar UNI jest problemem, bo jest za miękki, a siatka dodatkowo pogarsza sprawę? Czyli np. tam gdzie Gipsar UNI i fizelina, to może nie popękać, ale tam gdzie siatka, to już tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 07.02.2015 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2015 Dzięki za odpowiedź. Zapomniałem o tym wątku, nie wyświetla się w googlu na pytania o sposób spoinowania, tylko poradniki Nida i Knauf. Gipsar UNI polecił mi pan w markecie ("weźmie pan dowolną z polimerami, się nada"). Połowę mam zrobioną fizeliną, połowę siatką. Wszędzie Gipsarem UNI. Rozumiem, że ten Gipsar UNI jest problemem, bo jest za miękki, a siatka dodatkowo pogarsza sprawę? Czyli np. tam gdzie Gipsar UNI i fizelina, to może nie popękać, ale tam gdzie siatka, to już tak? Tu jest pokazane dlaczego i w jakich warunkach siatka nie zdaje egzaminu Tiaa... "weź pan... się nada". I tak jest ze wszystkim. Sprzedawca w sklepie ma większą siłę przebicia, "większą" wiedzę niż fachowiec z 30-letnim stażem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 07.02.2015 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2015 Tu jest pokazane dlaczego i w jakich warunkach siatka nie zdaje egzaminu Tiaa... "weź pan... się nada". I tak jest ze wszystkim. Sprzedawca w sklepie ma większą siłę przebicia, "większą" wiedzę niż fachowiec z 30-letnim stażem... Na fizelinie warstwa Gipsara jest minimalna - czyli może położę drugą warstwę Cekolem C40, a tam gdzie mam siatkę w pierwszej warstwie, położę siatkę drugi raz i na to ten C40. A na koniec jakaś finiszowa gładź. Chyba tak będzie dobrze, co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZygmuntRolicz 08.02.2015 08:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 Macieju, po pierwsze nie pytałeś 3 fachowców tylko pseudofachowców a to jakaś różnica o 70zł na metrze kwadratowym. Ja swoim klientom daję pisemną wieczną gwarancję na brak spękań na łączeniach płyt. Złym pomysłem jest też wywijanie czegokolwiek na rogu sufit- ściana. Juz byłoby lepiej gdybys wkleił tam mocna tasmę do narożników choć i na to wg mnie- szkoda kasy. Dałeś trochę ciała z ta masą polimerową. To może strzelić. Przygotuj się na ewentualne tapetowanie fizeliną całej płaszczyzny sufitów albo szlifierką kontową wyczyśc spoiny i zaspoinuj na nowo. Spójrz na film poniżej. Sufity przykręcone do jętek, rozstaw profili 47,5cm, szerokość profili 4,5cm. Ruszt pojedynczy. Mam krótkie pytanie dot. płyt karton gips. Mam konstrukcję z profili jednokierunkową (nie krzyżową). Profile CD60 co 50cm. Płyty w poprzek profili. Końce płyt mijają się co najmniej o jeden profil. Całość generalnie zgodnie z zaleceniami Knauf i Nida. Na krawędziach ciętych i oryginalnych siatka z włókna szklanego 5cm. Na to gładź polimerowa Gipsar UNI (teraz już wiem, że jest nieodpowiednia). Dookoła sufitów przy łączeniu ze ścianą też siatka i gładź, na ścianie taśma poślizgowa. Wszyscy (3 fachowców) mi mówią, że na 100% popęka, bo zawsze sufit pęka. Tym bardziej na konstrukcji drewnianej dachu, a zwłaszcza na profilach ułożonych jednokierunkowo. Radzą połączyć sufit ze ścianą zgiętą taśmą fizelinową 10cm. Teraz pytanie - czy popęka? Jeszcze raz zazbroić łączenia fizeliną i zastosować Uniflott czy inną masę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZygmuntRolicz 08.02.2015 09:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 A jaki jest dobry pomysł? wyszpachlować te podstopnice czymś na bazie cementu. Jakąś masą wyrównawczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 08.02.2015 10:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 szlifierką kontową wyczyśc spoiny i zaspoinuj na nowo Boze na co Ty go namawiasz bedzie klnal w nieboglosy ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 08.02.2015 11:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 Boze na co Ty go namawiasz bedzie klnal w nieboglosy ;] Lepiej teraz w trakcie budowy niż później jak będą mieszkać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 08.02.2015 11:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 (edytowane) Lepiej teraz w trakcie budowy niż później jak będą mieszkać. Zgadza sie, ale tak czy owak bedzie klnal PS Przy tej pracy trzeba byc bardzo, bardzo ostroznym. Wolalbym juz sztywno sufit sciana, pozniej na calosc tapeta z wlokna. O ile sprawnie idzie mu szpachlowanie. Edytowane 8 Lutego 2015 przez zeusrulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 08.02.2015 11:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 (edytowane) Na fizelinie warstwa Gipsara jest minimalna - czyli może położę drugą warstwę Cekolem C40, a tam gdzie mam siatkę w pierwszej warstwie, położę siatkę drugi raz i na to ten C40. A na koniec jakaś finiszowa gładź. Chyba tak będzie dobrze, co? Kolego jak nie dopilnujesz tego teraz to.... A później będziesz robił tak: Suprajsik! Kabelek! Nowe spoinowanie A tu jest cały album "Naprawa pęknięć płyt g-k. Pomieszczenie biurowe" ...dodam że chyba wyszło dobrze bo reklamacji nie było. Spoinowanie wykonałem na taśmach flizelinowych w trzech warstwach i o różnej szerokości. Taśmy cięte z flizeliny - tapety z metra. Edytowane 8 Lutego 2015 przez Rom-Kon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 08.02.2015 11:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 Zgadza sie, ale tak czy owak bedzie klnal Wolalbym juz sztywno sufit sciana, pozniej na calosc tapeta z wlokna. O ile sprawnie idzie mu szpachlowanie. Sam się zastanawiam co ja wolałbym. Szlifować czy naciągnąć flizę po całości... sufit... trochę to upierdliwe. Z drugiej strony ten kurz... całe szczęście że wybór należy do Macieja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 08.02.2015 12:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 Zgadza sie - upierdliwe, ale jak idzie Ci szpachlowanie to szybciej to zrobisz niz naprawa spoin. Robilem tak jak Ty gabinet stomatologiczny i poddasze i powiedzialem sobie nigdy wiecej. Kolejne poddasze zrobilem po calosci tapeta i plyta/sciana na sztywno. Do tej pory zlego slowa nie uslyszalem. A na pewno uslyszalbym jesli cos byloby nie tak, bo prosilem Inwestora o referencje. I zgadzam sie z Toba w 100% "cale szczescie ze wybor nalezy do Macieja" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZygmuntRolicz 08.02.2015 15:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 Panowie, kurz to jest jak sie sprzętu nie ma. ja jest szlifierka z odsysem to grama pyłu nie ma poza odkurzaczem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 08.02.2015 17:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 Sam się zastanawiam co ja wolałbym. Szlifować czy naciągnąć flizę po całości... sufit... trochę to upierdliwe. Z drugiej strony ten kurz... całe szczęście że wybór należy do Macieja Ryzyk fizyk. Na razie kładę drugą warstwę siatki tam gdzie jest jedna, tam gdzie fizelina nic nie zmieniam, a na spoiny w 2 warstwie masa do spoinowania z włóknami. Potem dam na tacę w lokalnym kościele i będę czekał na rysy Jak się pojawią to fizelina po całości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 09.02.2015 11:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2015 (edytowane) Panowie, kurz to jest jak sie sprzętu nie ma. ja jest szlifierka z odsysem to grama pyłu nie ma poza odkurzaczem. Pokaż jak szlifierką kątową - bo żyrafą do ścian to nie pójdzie - i odkurzaczem szlifujesz bez pyłu. No chciałbym to widzieć edit: nawet jak wyłapiesz 90% (chciałbym to widzieć!) pyłu to i tak te 10% zrobi swoje. Oczywiście lepiej z porządną drogą maszyną nie zaczynać bo pył zabije nawet najlepszą... lepiej zajechać jednorazówkę z Tesco. ...kolega tak załatwił boscha. Był przeszczęśliwy z tego powodu... zarobił... Edytowane 9 Lutego 2015 przez Rom-Kon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 09.02.2015 11:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2015 no, oni oceniaja po sobie. nie kupi taki oslony bo 140 kosztuje. a tapete widzisz to, oni na gips jakby kleju nie bylo wszystko pod gore inaczej to by nie mogl jeden z drugim powiedziec, ze jest fachowcem. Tak się składa że parę razy tapetę z włókna szklanego kładłem i to właśnie na klej. Ja do wykończeniówki nie trafiłem od betoniarki tylko przeszedłem z remontówki a przy remontach to tapety się kładło... różne tapety. A jeśli chodzi o klej do tapet z włókna szklanego... najpierw się zapoznaj ile one kosztują u nas w Polsce, przelicz na metry kwadratowe a później powiedź inwestorowi ile to go będzie kosztować. Inwestor bardzo szybko kupi wiadro gotowej polimerówki, doda trochę wody, weźmie wałek, flizelinę przyklei i zaszpachluje na wiaderkowej masie. To są POLSKIE realia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 09.02.2015 11:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2015 Ryzyk fizyk. Na razie kładę drugą warstwę siatki tam gdzie jest jedna, tam gdzie fizelina nic nie zmieniam, a na spoiny w 2 warstwie masa do spoinowania z włóknami. Potem dam na tacę w lokalnym kościele i będę czekał na rysy Jak się pojawią to fizelina po całości Zamiast siatki mogłeś położyć flizelinę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 10.02.2015 05:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2015 Zamiast siatki mogłeś położyć flizelinę. Mogłem, ale siatka dużo łatwiejsza w obsłudze... Miałem kolejnego fachowca od szpachlowania na budowie. Mówi, że zawsze robi połączenie sufitu ze ścianami za pomocą taśmy fizelinowej o szer. 10cm (po 5 cm na sufit i na ścianę)... Tak go nauczyli w budowlance kilkanaście lat temu i od tego czasu tak robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.