rafał2011 10.02.2015 19:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2015 Macieju, po pierwsze nie pytałeś 3 fachowców tylko pseudofachowców a to jakaś różnica o 70zł na metrze kwadratowym. Ja swoim klientom daję pisemną wieczną gwarancję na brak spękań na łączeniach płyt. Złym pomysłem jest też wywijanie czegokolwiek na rogu sufit- ściana. Juz byłoby lepiej gdybys wkleił tam mocna tasmę do narożników choć i na to wg mnie- szkoda kasy. Dałeś trochę ciała z ta masą polimerową. To może strzelić. Przygotuj się na ewentualne tapetowanie fizeliną całej płaszczyzny sufitów albo szlifierką kontową wyczyśc spoiny i zaspoinuj na nowo. Spójrz na film poniżej. Sufity przykręcone do jętek, rozstaw profili 47,5cm, szerokość profili 4,5cm. Ruszt pojedynczy. Co flizelina na spoiny jest już nie dobra? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamihi 11.02.2015 17:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 Mam pytanie , Czy w obecnie panujących temp. Kleić płyty k-g na klej gipsowy ( mam kilka do zaaplikowaniady) budynek obecnie jeszcze nie ogrzewany ??? czy poczekać ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 11.02.2015 21:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 Mam pytanie , Czy w obecnie panujących temp. Kleić płyty k-g na klej gipsowy ( mam kilka do zaaplikowaniady) budynek obecnie jeszcze nie ogrzewany ??? czy poczekać ?? Mam ten sam problem. Wstrzymuję wejście na robotę bo mam przykleić płyty na ścianę kolankową a budynek nie ma jeszcze z zewnątrz styropianu. Boję się że jak przyjdą mrozy to na żelbetach się odparzy. Jeszcze trzeba chwilkę poczekać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamihi 12.02.2015 10:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 Ron a spoinowanie poddasza ??Też na nieco korzystniejsze warunki czekać czy można działać . Nie pali mi się ale w blokach startowych stoję Płyty wiszą na sufitach i skosach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 12.02.2015 12:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 Ron a spoinowanie poddasza ??Też na nieco korzystniejsze warunki czekać czy można działać . Nie pali mi się ale w blokach startowych stoję Płyty wiszą na sufitach i skosach . Jak utrzymasz temperaturę powyżej 0*C to tak . Najlepiej +5*C. Problemem jest długo utrzymująca się wilgoć a przez to wolno posuwają się prace. Ja robię na gipsach wiążących a tylko sporadyczne elementy na wiaderkowych więc nie czekam na całkowite wyschnięcie tylko mogę robić mokre, na mokre. Czekam tylko na wyschnięcie do szlifowania. Ale na wiaderkowych to musisz czekać aż poprzednia warstwa wyschnie - a to przy takich temperaturach trwa... temperatura u mnie (przy mrozach na zewnątrz) to 5-7* i malowałem. Farba schła praktycznie 3 dni - mokre było na taśmach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamihi 12.02.2015 12:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 No to będę musiał poczekać . Niestety barak pieca mnie przystopował deko. Ale idzie wiosna ,,,, dzięki za info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
devileczek 13.02.2015 20:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 wyszpachlować te podstopnice czymś na bazie cementu. Jakąś masą wyrównawczą. Dzięki Zygmunt za rade, czyli porostu otynkować czymś mocnym,cementowym, na cienko. To chyba dopiero przy najbliższym remoncie. Puki co dokończę to co już jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
devileczek 13.02.2015 21:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 Tak się składa że parę razy tapetę z włókna szklanego kładłem i to właśnie na klej. Ja do wykończeniówki nie trafiłem od betoniarki tylko przeszedłem z remontówki a przy remontach to tapety się kładło... różne tapety. A jeśli chodzi o klej do tapet z włókna szklanego... najpierw się zapoznaj ile one kosztują u nas w Polsce, przelicz na metry kwadratowe a później powiedź inwestorowi ile to go będzie kosztować. Inwestor bardzo szybko kupi wiadro gotowej polimerówki, doda trochę wody, weźmie wałek, flizelinę przyklei i zaszpachluje na wiaderkowej masie. To są POLSKIE realia. Wracając do moich schodów. Rom, sugerowałeś żeby położyć na KG tapetę z włókna szklanego. No i pytanie, dużo tego nie mam do zrobienia, wiec na kleju.szpachli/gładzi oszczędzał nie będę. Czym najlepiej przykleić tapetę? a po wyschnięciu co na te flizelinke, żeby się dobrze trzymało ? Na budowie zawsze miałem robione szpachlowanie zbrojonym Seminem CE86 i na to gladz CE68. Wszystko fajnie sie trzyma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzekwj 20.02.2015 08:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2015 Panowie, mam pytanie dotyczące gruntu.Jak właściwie zagruntować ściany i sufity z płyt GK przed malowaniem. Łączenia mam zrobione, tzn. zatopione taśmy i zabieram się za położenie na nich warstwy gładzi. Z tym, że nie będę nakładał gładzi na całe powierzchnie płyt tylko na łączenia i rogi. Jak to później zagruntować, bo zauważyłem, że miejsca gdzie widać gips są bardziej chłonne niż papier na płytach. Mam te miejsca zagruntować 2x, czy całość jeden raz wystarczy. I proszę podpowiedzcie jakiego gruntu użyć i czy ew. mieszać go z farbą, jak niektórzy polecają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 20.02.2015 09:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2015 Panowie, mam pytanie dotyczące gruntu. Jak właściwie zagruntować ściany i sufity z płyt GK przed malowaniem. Łączenia mam zrobione, tzn. zatopione taśmy i zabieram się za położenie na nich warstwy gładzi. Z tym, że nie będę nakładał gładzi na całe powierzchnie płyt tylko na łączenia i rogi. Jak to później zagruntować, bo zauważyłem, że miejsca gdzie widać gips są bardziej chłonne niż papier na płytach. Mam te miejsca zagruntować 2x, czy całość jeden raz wystarczy. I proszę podpowiedzcie jakiego gruntu użyć i czy ew. mieszać go z farbą, jak niektórzy polecają. Zasięgnij opinii u Gościa który się na tym zna.. tu znajdziesz odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZygmuntRolicz 21.02.2015 07:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 Czym bys nie zagruntował, jeżeli nie szpachlujesz cało-powierzchniowo to wszystko będzie widać. Panowie, mam pytanie dotyczące gruntu. Jak właściwie zagruntować ściany i sufity z płyt GK przed malowaniem. Łączenia mam zrobione, tzn. zatopione taśmy i zabieram się za położenie na nich warstwy gładzi. Z tym, że nie będę nakładał gładzi na całe powierzchnie płyt tylko na łączenia i rogi. Jak to później zagruntować, bo zauważyłem, że miejsca gdzie widać gips są bardziej chłonne niż papier na płytach. Mam te miejsca zagruntować 2x, czy całość jeden raz wystarczy. I proszę podpowiedzcie jakiego gruntu użyć i czy ew. mieszać go z farbą, jak niektórzy polecają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 21.02.2015 09:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 Czym bys nie zagruntował, jeżeli nie szpachlujesz cało-powierzchniowo to wszystko będzie widać. Malowanie natryskiem eliminuje różnice w nakładaniu farby na miejsca mniej i bardziej chłonne. Z wałka w miejscu bardziej chłonnym więcej farby się przylepi i może być widać a przy natrysku ten problem odpada. Ale faktycznie szpachlowanie całościowe rozwiązuje ten problem... i dodatkowo poprawia całą estetykę wykończenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZygmuntRolicz 21.02.2015 15:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 Romek, proszę nie wypowiadaj się nt rzeczy o których nie masz pojęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomasz130672 21.02.2015 21:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 Witam Robię sam dla siebie po godzinkach sporę poddasze (180m2 użytkowej) , ale moja wiedza na ten temat jest taka sobie.... Co prawda siedzę w budowlance, ale nie w wykończeniach, które mnie "wykańczają" Mianowicie sprawa wygląda tak, że na ścianach jest tynk cem-wap drobnoziarnisty, na skosach i sufitach zabudowa z GK Rigpsa.... Stelaże, poszły gładko, myślę że zrobione porządnie, rozstawy profili od 30 do 38cm wychodził, Płyty zawsze łączone na profilach.... Płaszczyzny myślę spoko (max odchylenia 1-1,5mm ) na łacie 3m. Miałem robić połączenia ślizgowe, ale namówił mnie znajomy na sztywne połączenie i taśmy straitflexa..... ( Ma w nowym domu tak zrobione i po 2 latach, żadnego pęknięcia) Sprostujcie, jeśli robię jakiś błąd, bo wymyśliłem sobie to tak..... 1 - Gruntowanie krawędzi, gdzie będą spoiny - Tylko czym, może Ceresit CM17 ?? 2 - uzupełnienie spoin - Knauf uniflott ?? 3 - Wklejenie taśm - Knauf uniflott ?? Taśmy strait flex: Płaskie łącznie - Tuff tape Rogi wewnętrzne i zewnętrzne - Oryginal lub uno-bead Połaczenie GK z murem - MID-FLEX 3004 - Zaszpachlowanie "cieniowanie" - też może uniflott ??5 - Szlifowanie całości i odpylenie 6 - Gruntowanie całości tzn, płyty, wcześniej wykonane spoiny i tynki cem-wap - znów CM17 ?? 7 - Gładź, finish, zaciągnięty po całości na standard Q4... Tutaj hmm.... SHEETROCK SUPER FINISH z Kanufa, lub SHEETROCK All Purpose z norgips ?? 8 - Przeszlifowanie całości 9 - Gruntowanie ?? Znów CM17 ?? 10 - Farba docelowa.... prawdopodobnie coś z firmy TIKKURILA, jak fundusze pozwolą. Chcę to zrobić porządnie, dlatego celuje w materiały z lekko wyższej półeczki, i przede wszystkim miało wygląd.... Zacząłem próby w jednym najmniejszym pokoju, i jak narazie jestem na etapie 4 Jedyne co mnie kurcze niepokoi, to że niekiedy pod taśmą, szczególnie w rogach zewnętrznych, jak by miejscami była lekka pustka, jak by masy brakło miejscem.... Próbowałem zrobić najpierw unflotem na gotowo i dopiero wklejać taśmę, a próbowałem też jak "fachowcy z usa na youtube" Za jednym zamachem bez wcześniejszego spoinowania, w obu przypadkach ten sam efekt, można powiedzieć... hmm, chyba że za bardzo chcę wycisnąć gips z pod taśmy .... no sam nie wiem. Z góry dzięki za poradę jakiejś mądrej głowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 22.02.2015 16:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 Romek, proszę nie wypowiadaj się nt rzeczy o których nie masz pojęcia. Przepraszam Cię O Wielki I Wszechwiedzący Ty Tylko Znający Się na Rzeczy! ...i znów piszesz jak szczyl a nie jak facet który (podobno) ma już czterdziestkę na karku. Jak Cię brać za poważnego jak z daleka lecisz gimbazją? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 22.02.2015 16:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 Witam Robię sam dla siebie po godzinkach sporę poddasze (180m2 użytkowej) , ale moja wiedza na ten temat jest taka sobie.... Co prawda siedzę w budowlance, ale nie w wykończeniach, które mnie "wykańczają" Mianowicie sprawa wygląda tak, że na ścianach jest tynk cem-wap drobnoziarnisty, na skosach i sufitach zabudowa z GK Rigpsa.... Stelaże, poszły gładko, myślę że zrobione porządnie, rozstawy profili od 30 do 38cm wychodził, Płyty zawsze łączone na profilach.... Płaszczyzny myślę spoko (max odchylenia 1-1,5mm ) na łacie 3m. Miałem robić połączenia ślizgowe, ale namówił mnie znajomy na sztywne połączenie i taśmy straitflexa..... ( Ma w nowym domu tak zrobione i po 2 latach, żadnego pęknięcia) Sprostujcie, jeśli robię jakiś błąd, bo wymyśliłem sobie to tak..... 1 - Gruntowanie krawędzi, gdzie będą spoiny - Tylko czym, może Ceresit CM17 ?? 2 - uzupełnienie spoin - Knauf uniflott ?? 3 - Wklejenie taśm - Knauf uniflott ?? Taśmy strait flex: Płaskie łącznie - Tuff tape Rogi wewnętrzne i zewnętrzne - Oryginal lub uno-bead Połaczenie GK z murem - MID-FLEX 300 4 - Zaszpachlowanie "cieniowanie" - też może uniflott ?? 5 - Szlifowanie całości i odpylenie 6 - Gruntowanie całości tzn, płyty, wcześniej wykonane spoiny i tynki cem-wap - znów CM17 ?? 7 - Gładź, finish, zaciągnięty po całości na standard Q4... Tutaj hmm.... SHEETROCK SUPER FINISH z Kanufa, lub SHEETROCK All Purpose z norgips ?? 8 - Przeszlifowanie całości 9 - Gruntowanie ?? Znów CM17 ?? 10 - Farba docelowa.... prawdopodobnie coś z firmy TIKKURILA, jak fundusze pozwolą. Chcę to zrobić porządnie, dlatego celuje w materiały z lekko wyższej półeczki, i przede wszystkim miało wygląd.... Zacząłem próby w jednym najmniejszym pokoju, i jak narazie jestem na etapie 4 Jedyne co mnie kurcze niepokoi, to że niekiedy pod taśmą, szczególnie w rogach zewnętrznych, jak by miejscami była lekka pustka, jak by masy brakło miejscem.... Próbowałem zrobić najpierw unflotem na gotowo i dopiero wklejać taśmę, a próbowałem też jak "fachowcy z usa na youtube" Za jednym zamachem bez wcześniejszego spoinowania, w obu przypadkach ten sam efekt, można powiedzieć... hmm, chyba że za bardzo chcę wycisnąć gips z pod taśmy .... no sam nie wiem. Z góry dzięki za poradę jakiejś mądrej głowy Gdybyśmy taką metodą robili to za min. 120zł/m2 a i inwestor by na materiale zbankrutował... Taśmy ok. tylko dlaczego midflex w narożnikach ze ścianą? Zbankrutujesz bo to najdroższa taśma! spoiny cięte - gruntowanie i wypełnianie ok. CT17 to dobry grunt ale spokojnie można użyć tańszego. Po wklejeniu taśm na uniflot od razu szpachlowanie finiszowe. Jeśli musisz coś przeszlifować - a robi się tak by nie trzeba było - to grubym papierem np. 40 awtedy nie zostaje drobny pył. Lekko odpylić i dalej "finiszować" Po nałożeniu finisza - ile warstw to zależy od użytego materiału - i po całkowitym wyschnięciu szlifuje się papierem. Po szlifowaniu odpylić - też zależy kali materiał - i można gruntować. Ja gruntuję farbą gruntującą. Po wyschnięciu robi się wyprawki gotową masą wiaderkową. I to jest dobrze przygotowane podłoże pod malowanie dekoracyjne. Żadnych innych czarów nie używam. Taśmy w narożniki rozwarte (skos-sufit) i proste (ściana-płyta) najlepiej wkleja się na masy wiaderkowe. Wybaczają błędy a wklejanie na uniflot czy vario to już wyższa szkoła jazdy. Te pustki mogą się odparzyć - ale wcale nie muszą Tak to już bywa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomasz130672 22.02.2015 22:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 Gdybyśmy taką metodą robili to za min. 120zł/m2 a i inwestor by na materiale zbankrutował... Taśmy ok. tylko dlaczego midflex w narożnikach ze ścianą? Zbankrutujesz bo to najdroższa taśma! spoiny cięte - gruntowanie i wypełnianie ok. CT17 to dobry grunt ale spokojnie można użyć tańszego. Po wklejeniu taśm na uniflot od razu szpachlowanie finiszowe. Jeśli musisz coś przeszlifować - a robi się tak by nie trzeba było - to grubym papierem np. 40 awtedy nie zostaje drobny pył. Lekko odpylić i dalej "finiszować" Po nałożeniu finisza - ile warstw to zależy od użytego materiału - i po całkowitym wyschnięciu szlifuje się papierem. Po szlifowaniu odpylić - też zależy kali materiał - i można gruntować. Ja gruntuję farbą gruntującą. Po wyschnięciu robi się wyprawki gotową masą wiaderkową. I to jest dobrze przygotowane podłoże pod malowanie dekoracyjne. Żadnych innych czarów nie używam. Taśmy w narożniki rozwarte (skos-sufit) i proste (ściana-płyta) najlepiej wkleja się na masy wiaderkowe. Wybaczają błędy a wklejanie na uniflot czy vario to już wyższa szkoła jazdy. Te pustki mogą się odparzyć - ale wcale nie muszą Tak to już bywa... Dziękuję za odpowiedź...... troszkę mnie pocieszyłeś a zarazem zmartwiłeś.... Wiem, może przesadzam i "przepłacam" za materiał, ale chcę zrobić to jak najlepiej Co do masy..... byłem dziś w obi i z Knaufa mam do wyboru sheetrocka (90zł za wiadro 28kg) lub goldband ( gładź polimerowa) w cenie coś 50zł za wiadro 28kg... Pracował ktos na tych masach ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 23.02.2015 08:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Obi jeden z najdroższych marketów... sheetrock jest ok. a o goldbandzie to nawet nie wiedziałem że coś takiego jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomasz130672 23.02.2015 08:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Obi jeden z najdroższych marketów... sheetrock jest ok. a o goldbandzie to nawet nie wiedziałem że coś takiego jest. Wiem, że najdroższy ale tylko tam znalazłem od ręki, by wziąć i spróbować na jednym pokoju.... Na lokalnym składzie mogę mieć taniej ale muszę zaczekać kilka dni i podać ilość ile tego w sumie potrzebuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamihi 24.02.2015 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 Taki problem mi się pojawił . Potrzebuje przymocować 60cm profilu UW do wylewki w której idą rury od podłogówki (dość gęsto ) I moje pomysły to na piankę montażową ? czy zły pomysł ? Jakieś propozycje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.