kamihi 29.03.2015 17:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 powinna być prosta i to nie jest oczekiwanie nad wyrost Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 29.03.2015 18:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 Czy połączenia pokazane na zdjęciu powinny stanowić idealną linią prostą, taką jak np. narożnik ściany z wmontowanym narożnikiem aluminiowym ? [ATTACH=CONFIG]310590[/ATTACH] Chodzi o to, że nigdy aż tak szczegółowo nie wpatrywałem się w żadną zabudowę, może przesadzam... i zacznę oczekiwać niemożliwego od wykonawcy... Bo wpatruję się w tą zabudowę, w styk skosu z sufitem i skosu ze ścianką kolankową ... no i nie jest to super idealnie prosta linia, do jakiej przyzwyczailiśmy się w narożnikach ścian... dobrze nie jest, powinny byc zachowane poziomy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZygmuntRolicz 29.03.2015 18:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 Tak to jest jak się robi poddasze za 45zl "na gotowo" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrek0m 29.03.2015 20:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 (edytowane) Nie, nie... obiektyw szerokokątny zniekształca geometrycznie obraz i nie można się sugerować linią narysowaną na zdjęciu, poziomy mierząc od podłogi mam zachowane w granicach 0,5 cm... no mówmy do 1 cm na długości 4,5 m pomieszczenia. Przy wysokości ścianki kolankowej będzie to w jednym miejscu powiedzmy 850 mm w innym 855 mm, 852 mm itp... różnicy wizualnie nie widać. Bardziej chodzi mi o brak wizualnej ostrej krawędzi jaką daje zatopienie profilu aluminiowego w narożniku ściany ... kąty rozwarte bez profili są takie jakby z palca robione w moim odbiorze... nie wiem, może to wynikać że nie mam odniesienia do innych prac... ? Edytowane 29 Marca 2015 przez piotrek0m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 30.03.2015 04:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 Nie, nie... obiektyw szerokokątny zniekształca geometrycznie obraz i nie można się sugerować linią narysowaną na zdjęciu, poziomy mierząc od podłogi mam zachowane w granicach 0,5 cm... no mówmy do 1 cm na długości 4,5 m pomieszczenia. Przy wysokości ścianki kolankowej będzie to w jednym miejscu powiedzmy 850 mm w innym 855 mm, 852 mm itp... różnicy wizualnie nie widać. Bardziej chodzi mi o brak wizualnej ostrej krawędzi jaką daje zatopienie profilu aluminiowego w narożniku ściany ... kąty rozwarte bez profili są takie jakby z palca robione w moim odbiorze... nie wiem, może to wynikać że nie mam odniesienia do innych prac... ?powiadasz 1cm to duża nierówność. Przykladasz 2m poziomnice pionowo od styku skosu z kolankowa w kierunku sufitu i jeżeli szczelina pomiędzy lata przekracza w którymś miejscu 2mm to jest złe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 30.03.2015 11:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 Jeśli "na oko" jest źle - widać że coś jest krzywo to na pewno jest krzywo! I należy to poprawić. Latanie z długą - najlepiej 3 metrową łatą uważam za przesadę. Jeśli krzywizny nie widać na oko to później nikt z łatą po poddaszu nie będzie biegać. Narożniki mają trzymać linię i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GipD 31.03.2015 06:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 Jeśli "na oko" jest źle - widać że coś jest krzywo to na pewno jest krzywo! I należy to poprawić. Latanie z długą - najlepiej 3 metrową łatą uważam za przesadę. Jeśli krzywizny nie widać na oko to później nikt z łatą po poddaszu nie będzie biegać. Narożniki mają trzymać linię i tyle. Tu należy zaszczepiać odbiory zgodne z przyjętymi przepisami. Każdy w końcu w umowie z wykonawcą ma zapis "prace zostaną wykonane zgodnie ze sztuką budowlaną", nie dla sztuki "na oko" bądź kaprysu "bo tak " wykonawcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 31.03.2015 07:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 Tu należy zaszczepiać odbiory zgodne z przyjętymi przepisami. Każdy w końcu w umowie z wykonawcą ma zapis "prace zostaną wykonane zgodnie ze sztuką budowlaną", nie dla sztuki "na oko" bądź kaprysu "bo tak " wykonawcy. Dokładnie tak jak piszesz tylko... ja chciałbym robić według norm, chciałbym by moi Inwestorzy byli tylko tak wymagający by moja praca spełniała normy. Niestety tak dobrze nie jest... żadna norma nie przewiduje sprawdzania czy gazeta przejdzie pod 3m łatą albo sprawdzanie powierzchni ręczną lampą ledową przyłożoną bezpośrednio do ściany. I nie jest to wyssane z palca tylko takie sytuacje zaistniały na moich robotach. Jeszcze raz powtórzę - chciałbym (tylko) robić zgodnie z normami! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrek0m 31.03.2015 12:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 Może warto byłoby przytoczyć kilka cytatów do norm ? Tych najbardziej istotnych przy końcowych odbiorach. Niestety, ale normy nie są łatwo dostępne... za darmo.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZygmuntRolicz 31.03.2015 16:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 Odbiór szpachlowanych ścian w jakości q3- odbiór z odległości 1.5 metra przy rozproszonym albo docelowym świetle, nieuzbrojonym okiem. Q4 jest z 1 metra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 31.03.2015 18:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 (edytowane) Może warto byłoby przytoczyć kilka cytatów do norm ? Tych najbardziej istotnych przy końcowych odbiorach. Niestety, ale normy nie są łatwo dostępne... za darmo.... http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=310590&d=1427648847&thumb=1 według załączonego zdjęcia twoja ekipa prostuje to co powinno być proste? (placki ala gładz na skosie i suficie). Materiał na ten zabieg ekipa kupiła za swoje pieniądze? pytam bo nie znam takiej technologii wykończenia, znam tylko q1, q2, q3 <<< tylko łączenia i q4. <<< cała powierzchnia. Edytowane 31 Marca 2015 przez FlashBack Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 31.03.2015 19:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 Przy tynkach dwie górki lub dwa dołki lub górka i dołek na 2mm (ale chyba kiedyś było 3mm) przy łacie długości 2m. Szpachlowanie ścian polega na wygładzeniu powierzchni a nie na prostowaniu tynków. Gładź ma być gładka - brak widocznych skaz z odległości 1,5m przy oświetleniu rozproszonym - ciekawe kto wymyślił skośne podświetlenie halogenem ...ostatnio nie przeglądałem norm. Piszę to co mi zostało w pamięci sprzed paru lat gdy zgłębiałem ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GipD 02.04.2015 07:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 Przy tynkach dwie górki lub dwa dołki lub górka i dołek na 2mm (ale chyba kiedyś było 3mm) przy łacie długości 2m. Szpachlowanie ścian polega na wygładzeniu powierzchni a nie na prostowaniu tynków. Gładź ma być gładka - brak widocznych skaz z odległości 1,5m przy oświetleniu rozproszonym - ciekawe kto wymyślił skośne podświetlenie halogenem ...ostatnio nie przeglądałem norm. Piszę to co mi zostało w pamięci sprzed paru lat gdy zgłębiałem ten temat. Stowarzyszenie Polski Gips wydało ciekawą broszurę. Zawiera podstawową wiedzę jaka jest potrzebną by wykonywać odbióry prac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gramm 07.04.2015 17:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2015 (edytowane) Cześć wszystkim! Bardzo chciałbym prosić Was o rady i opinie w sprawie tego co i jak chcę zrobić Otóż, w moim salonie powstanie kominek - będzie to wersja "ciepła" z elementami akumulacyjnymi. W sprawie kominka zdecydowałem zdać się na specjalistę, także jego montaż jak i obudowa zostanie wykonana przez firmę, natomiast bardzo chciałbym własnymi ręcami i z Waszą radą porządnie wykończyć ścianę do której ten kominek będzie dostawiony. Efekt końcowy ma wyglądać mniej więcej jak na projekcie poniżej: http://i.imgur.com/9qFOkE0.jpg Wstępnie chciałem to obudować betonem architektonicznym, ale finalnie (ograniczenie kosztów) postanowiliśmy z narzeczoną na wybór szarej farby lub tynku udającego beton. Na grafice poniżej podzieliłem całą bryłę na kolory: http://i.imgur.com/aOHPfool.jpg Na czarno jest bryła zabudowy kominka jaką wykona dla nas firma, natomiast dwie zewnętrzne bryły w kolorze "złotawym" to zabudowa, którą chciałbym sam wykonać. Wstępne pojęcie, jak całość złożyć do kupy mam - kilka razy zdarzyło mi się amatorsko popełnić zabudowy czy montaż płyt GK. Natomiast bardzo mi tutaj zależy na Waszych opiniach i radach na temat tego na co zwrócić szczególną uwagę przy takiej zabudowie, jakie materiały do tego polecacie. Największa niewiadoma dla mnie na ten moment, to połączenie płaszczyzn płyt GK z obudową kominka i z sufitem, który jest pokryty jest tynkiem gipsowo wapiennym. Zdaję sobie sprawę, że przy moim aktualnym poziomie wiedzy na temat tworzenia takiej zabudowy powinienem skorzystać z usług specjalisty ale bardzo mi zależy żeby wykonać to samemu - nie chodzi tu o koszty a raczej o satysfakcję stworzenia czegoś samemu ... z mentalnym jak i merytorycznym wsparciem forumowiczów Z góry dziękuję za wszelkie komentarze Edytowane 7 Kwietnia 2015 przez gramm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ola1100 10.04.2015 08:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 Witam w jaki sposób połączyć płyty k-g z belkami , szpary maja nawet 3 cm, żeby nie było tego widać, i naturalnie zależy mi na tym, by nie wymieniać płyt na nowe :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CzarnyIwan 10.04.2015 08:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 Cześć wszystkim! Bardzo chciałbym prosić Was o rady i opinie w sprawie tego co i jak chcę zrobić Otóż, w moim salonie powstanie kominek - będzie to wersja "ciepła" z elementami akumulacyjnymi. W sprawie kominka zdecydowałem zdać się na specjalistę, także jego montaż jak i obudowa zostanie wykonana przez firmę, natomiast bardzo chciałbym własnymi ręcami i z Waszą radą porządnie wykończyć ścianę do której ten kominek będzie dostawiony. Efekt końcowy ma wyglądać mniej więcej jak na projekcie poniżej: http://i.imgur.com/9qFOkE0.jpg Wstępnie chciałem to obudować betonem architektonicznym, ale finalnie (ograniczenie kosztów) postanowiliśmy z narzeczoną na wybór szarej farby lub tynku udającego beton. Na grafice poniżej podzieliłem całą bryłę na kolory: http://i.imgur.com/aOHPfool.jpg Na czarno jest bryła zabudowy kominka jaką wykona dla nas firma, natomiast dwie zewnętrzne bryły w kolorze "złotawym" to zabudowa, którą chciałbym sam wykonać. Wstępne pojęcie, jak całość złożyć do kupy mam - kilka razy zdarzyło mi się amatorsko popełnić zabudowy czy montaż płyt GK. Natomiast bardzo mi tutaj zależy na Waszych opiniach i radach na temat tego na co zwrócić szczególną uwagę przy takiej zabudowie, jakie materiały do tego polecacie. Największa niewiadoma dla mnie na ten moment, to połączenie płaszczyzn płyt GK z obudową kominka i z sufitem, który jest pokryty jest tynkiem gipsowo wapiennym. Zdaję sobie sprawę, że przy moim aktualnym poziomie wiedzy na temat tworzenia takiej zabudowy powinienem skorzystać z usług specjalisty ale bardzo mi zależy żeby wykonać to samemu - nie chodzi tu o koszty a raczej o satysfakcję stworzenia czegoś samemu ... z mentalnym jak i merytorycznym wsparciem forumowiczów Z góry dziękuję za wszelkie komentarze Czekaj czy ja dobrze rozumiem że zdecydowałeś się na kominek akumulacyjny czyli taki co grzeje całą swoją obudową i zamierzasz go zabudować z dwóch stron. Czy to ma sens logiczno-ekonomiczny??? Jak zamierzasz połączyć ten akumulacyjny front kominka z frontem dwóch zabudów, wiesz że bedzie to widoczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 10.04.2015 10:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 [ATTACH=CONFIG]312420[/ATTACH] Witam w jaki sposób połączyć płyty k-g z belkami , szpary maja nawet 3 cm, żeby nie było tego widać, i naturalnie zależy mi na tym, by nie wymieniać płyt na nowe :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes: Hmmm... szpary mają 3cm? 3mm to już dużo! Zrobiłbym ale gwarancji na to bym nie dał... nie podam jak bo zaraz sępy się zlecą i stwierdzą że to niezgodne ze sztuką. Tu na forum trzeba być bardziej papieskim od samego papieża... wymień płyty czyli zrób tak jak to powinno być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrek0m 10.04.2015 11:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 Hmmm... szpary mają 3cm? 3mm to już dużo! Zrobiłbym ale gwarancji na to bym nie dał... nie podam jak bo zaraz sępy się zlecą i stwierdzą że to niezgodne ze sztuką. Tu na forum trzeba być bardziej papieskim od samego papieża... wymień płyty czyli zrób tak jak to powinno być. Podłączam się do pytania, też będę czymś wypełniał miejsca wejścia mieczy w sufit, szpary wprawdzie mają ok 1 cm, ale czym wypełnić - silikonem przed malowaniem ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ola1100 10.04.2015 12:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 Może chociaż jakaś podpowiedź, szpary 3 cm są w dwóch miejscach, reszta ma ok. 1 cm na wymianę płyt niestety nie mam już czasu, bo muszę się tam niedługo wprowadzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZygmuntRolicz 10.04.2015 16:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 Naklej na belkę jakąs taśmę klejącą typu "pakowa" tak aby mniej więcej jej połowa szerokości była w osi lica sufitu. Wypiankuj szpary pianką montażową. PO związaniu pianki zetnij ją równo z płaszczyzną sufitu- im ładniej dotniesz tym mniej szpachlowania będziesz miała. Na piankę nałóż fizelinę w warstwie unuflota lub Vario Rigips - zgodnie ze sztuką- czyli vario, na to fizelina i na nią znowu vario wszystko z jednego urobienia. Jak zwiąże, nałóż kolejną warstwę Vario. Jak zwiąże, nałóż wastwę masy szpachlowej. Jak zwiąże/ wyschnie wyszlifuj, zagruntuj, pomaluj. Odetnij taśmę równo z licem sufitu. Zrób akryl. i pomaluj go farbą sufitową. Na pohybel patałachom! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.