Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Spoinowanie, szpachlowanie GK - kompendium


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 1,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Czy połączenia pokazane na zdjęciu powinny stanowić idealną linią prostą, taką jak np. narożnik ściany z wmontowanym narożnikiem aluminiowym ?

 

[ATTACH=CONFIG]310590[/ATTACH]

 

Chodzi o to, że nigdy aż tak szczegółowo nie wpatrywałem się w żadną zabudowę, może przesadzam... i zacznę oczekiwać niemożliwego od wykonawcy... Bo wpatruję się w tą zabudowę, w styk skosu z sufitem i skosu ze ścianką kolankową ... no i nie jest to super idealnie prosta linia, do jakiej przyzwyczailiśmy się w narożnikach ścian...

dobrze nie jest, powinny byc zachowane poziomy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie... obiektyw szerokokątny zniekształca geometrycznie obraz i nie można się sugerować linią narysowaną na zdjęciu, poziomy mierząc od podłogi mam zachowane w granicach 0,5 cm... no mówmy do 1 cm na długości 4,5 m pomieszczenia. Przy wysokości ścianki kolankowej będzie to w jednym miejscu powiedzmy 850 mm w innym 855 mm, 852 mm itp... różnicy wizualnie nie widać.

 

Bardziej chodzi mi o brak wizualnej ostrej krawędzi jaką daje zatopienie profilu aluminiowego w narożniku ściany ... kąty rozwarte bez profili są takie jakby z palca robione w moim odbiorze... nie wiem, może to wynikać że nie mam odniesienia do innych prac... ?

Edytowane przez piotrek0m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie... obiektyw szerokokątny zniekształca geometrycznie obraz i nie można się sugerować linią narysowaną na zdjęciu, poziomy mierząc od podłogi mam zachowane w granicach 0,5 cm... no mówmy do 1 cm na długości 4,5 m pomieszczenia. Przy wysokości ścianki kolankowej będzie to w jednym miejscu powiedzmy 850 mm w innym 855 mm, 852 mm itp... różnicy wizualnie nie widać.

 

Bardziej chodzi mi o brak wizualnej ostrej krawędzi jaką daje zatopienie profilu aluminiowego w narożniku ściany ... kąty rozwarte bez profili są takie jakby z palca robione w moim odbiorze... nie wiem, może to wynikać że nie mam odniesienia do innych prac... ?

powiadasz 1cm to duża nierówność.

Przykladasz 2m poziomnice pionowo od styku skosu z kolankowa w kierunku sufitu i jeżeli szczelina pomiędzy lata przekracza w którymś miejscu 2mm to jest złe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli "na oko" jest źle - widać że coś jest krzywo to na pewno jest krzywo! I należy to poprawić. Latanie z długą - najlepiej 3 metrową łatą uważam za przesadę. Jeśli krzywizny nie widać na oko to później nikt z łatą po poddaszu nie będzie biegać. Narożniki mają trzymać linię i tyle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli "na oko" jest źle - widać że coś jest krzywo to na pewno jest krzywo! I należy to poprawić. Latanie z długą - najlepiej 3 metrową łatą uważam za przesadę. Jeśli krzywizny nie widać na oko to później nikt z łatą po poddaszu nie będzie biegać. Narożniki mają trzymać linię i tyle.

 

Tu należy zaszczepiać odbiory zgodne z przyjętymi przepisami. Każdy w końcu w umowie z wykonawcą ma zapis "prace zostaną wykonane zgodnie ze sztuką budowlaną", nie dla sztuki "na oko" bądź kaprysu "bo tak " wykonawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu należy zaszczepiać odbiory zgodne z przyjętymi przepisami. Każdy w końcu w umowie z wykonawcą ma zapis "prace zostaną wykonane zgodnie ze sztuką budowlaną", nie dla sztuki "na oko" bądź kaprysu "bo tak " wykonawcy.

Dokładnie tak jak piszesz tylko... ja chciałbym robić według norm, chciałbym by moi Inwestorzy byli tylko tak wymagający by moja praca spełniała normy. Niestety tak dobrze nie jest... żadna norma nie przewiduje sprawdzania czy gazeta przejdzie pod 3m łatą albo sprawdzanie powierzchni ręczną lampą ledową przyłożoną bezpośrednio do ściany. I nie jest to wyssane z palca tylko takie sytuacje zaistniały na moich robotach. Jeszcze raz powtórzę - chciałbym (tylko) robić zgodnie z normami!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może warto byłoby przytoczyć kilka cytatów do norm ? Tych najbardziej istotnych przy końcowych odbiorach. Niestety, ale normy nie są łatwo dostępne... za darmo....

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=310590&d=1427648847&thumb=1 według załączonego zdjęcia twoja ekipa prostuje to co powinno być proste? (placki ala gładz na skosie i suficie). Materiał na ten zabieg ekipa kupiła za swoje pieniądze?

pytam bo nie znam takiej technologii wykończenia, znam tylko q1, q2, q3 <<< tylko łączenia i q4. <<< cała powierzchnia.

Edytowane przez FlashBack
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tynkach dwie górki lub dwa dołki lub górka i dołek na 2mm (ale chyba kiedyś było 3mm) przy łacie długości 2m. Szpachlowanie ścian polega na wygładzeniu powierzchni a nie na prostowaniu tynków. Gładź ma być gładka - brak widocznych skaz z odległości 1,5m przy oświetleniu rozproszonym - ciekawe kto wymyślił skośne podświetlenie halogenem :D

 

...ostatnio nie przeglądałem norm. Piszę to co mi zostało w pamięci sprzed paru lat gdy zgłębiałem ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tynkach dwie górki lub dwa dołki lub górka i dołek na 2mm (ale chyba kiedyś było 3mm) przy łacie długości 2m. Szpachlowanie ścian polega na wygładzeniu powierzchni a nie na prostowaniu tynków. Gładź ma być gładka - brak widocznych skaz z odległości 1,5m przy oświetleniu rozproszonym - ciekawe kto wymyślił skośne podświetlenie halogenem :D

 

...ostatnio nie przeglądałem norm. Piszę to co mi zostało w pamięci sprzed paru lat gdy zgłębiałem ten temat.

Stowarzyszenie Polski Gips wydało ciekawą broszurę. Zawiera podstawową wiedzę jaka jest potrzebną by wykonywać odbióry prac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim!

 

Bardzo chciałbym prosić Was o rady i opinie w sprawie tego co i jak chcę zrobić :) Otóż, w moim salonie powstanie kominek - będzie to wersja "ciepła" z elementami akumulacyjnymi. W sprawie kominka zdecydowałem zdać się na specjalistę, także jego montaż jak i obudowa zostanie wykonana przez firmę, natomiast bardzo chciałbym własnymi ręcami i z Waszą radą porządnie wykończyć ścianę do której ten kominek będzie dostawiony.

 

Efekt końcowy ma wyglądać mniej więcej jak na projekcie poniżej:

 

http://i.imgur.com/9qFOkE0.jpg

 

Wstępnie chciałem to obudować betonem architektonicznym, ale finalnie (ograniczenie kosztów) postanowiliśmy z narzeczoną na wybór szarej farby lub tynku udającego beton.

 

Na grafice poniżej podzieliłem całą bryłę na kolory:

 

http://i.imgur.com/aOHPfool.jpg

 

Na czarno jest bryła zabudowy kominka jaką wykona dla nas firma, natomiast dwie zewnętrzne bryły w kolorze "złotawym" to zabudowa, którą chciałbym sam wykonać.

 

Wstępne pojęcie, jak całość złożyć do kupy mam - kilka razy zdarzyło mi się amatorsko popełnić zabudowy czy montaż płyt GK. Natomiast bardzo mi tutaj zależy na Waszych opiniach i radach na temat tego na co zwrócić szczególną uwagę przy takiej zabudowie, jakie materiały do tego polecacie.

Największa niewiadoma dla mnie na ten moment, to połączenie płaszczyzn płyt GK z obudową kominka i z sufitem, który jest pokryty jest tynkiem gipsowo wapiennym.

Zdaję sobie sprawę, że przy moim aktualnym poziomie wiedzy na temat tworzenia takiej zabudowy powinienem skorzystać z usług specjalisty ale bardzo mi zależy żeby wykonać to samemu - nie chodzi tu o koszty a raczej o satysfakcję stworzenia czegoś samemu ... z mentalnym jak i merytorycznym wsparciem forumowiczów :D

 

Z góry dziękuję za wszelkie komentarze :)

Edytowane przez gramm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim!

 

Bardzo chciałbym prosić Was o rady i opinie w sprawie tego co i jak chcę zrobić :) Otóż, w moim salonie powstanie kominek - będzie to wersja "ciepła" z elementami akumulacyjnymi. W sprawie kominka zdecydowałem zdać się na specjalistę, także jego montaż jak i obudowa zostanie wykonana przez firmę, natomiast bardzo chciałbym własnymi ręcami i z Waszą radą porządnie wykończyć ścianę do której ten kominek będzie dostawiony.

 

Efekt końcowy ma wyglądać mniej więcej jak na projekcie poniżej:

 

http://i.imgur.com/9qFOkE0.jpg

 

Wstępnie chciałem to obudować betonem architektonicznym, ale finalnie (ograniczenie kosztów) postanowiliśmy z narzeczoną na wybór szarej farby lub tynku udającego beton.

 

Na grafice poniżej podzieliłem całą bryłę na kolory:

 

http://i.imgur.com/aOHPfool.jpg

 

Na czarno jest bryła zabudowy kominka jaką wykona dla nas firma, natomiast dwie zewnętrzne bryły w kolorze "złotawym" to zabudowa, którą chciałbym sam wykonać.

 

Wstępne pojęcie, jak całość złożyć do kupy mam - kilka razy zdarzyło mi się amatorsko popełnić zabudowy czy montaż płyt GK. Natomiast bardzo mi tutaj zależy na Waszych opiniach i radach na temat tego na co zwrócić szczególną uwagę przy takiej zabudowie, jakie materiały do tego polecacie.

Największa niewiadoma dla mnie na ten moment, to połączenie płaszczyzn płyt GK z obudową kominka i z sufitem, który jest pokryty jest tynkiem gipsowo wapiennym.

Zdaję sobie sprawę, że przy moim aktualnym poziomie wiedzy na temat tworzenia takiej zabudowy powinienem skorzystać z usług specjalisty ale bardzo mi zależy żeby wykonać to samemu - nie chodzi tu o koszty a raczej o satysfakcję stworzenia czegoś samemu ... z mentalnym jak i merytorycznym wsparciem forumowiczów :D

 

Z góry dziękuję za wszelkie komentarze :)

 

Czekaj czy ja dobrze rozumiem że zdecydowałeś się na kominek akumulacyjny czyli taki co grzeje całą swoją obudową i zamierzasz go zabudować z dwóch stron. Czy to ma sens logiczno-ekonomiczny??? Jak zamierzasz połączyć ten akumulacyjny front kominka z frontem dwóch zabudów, wiesz że bedzie to widoczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ATTACH=CONFIG]312420[/ATTACH]

 

 

Witam

 

w jaki sposób połączyć płyty k-g z belkami , szpary maja nawet 3 cm, żeby nie było tego widać, i naturalnie zależy mi na tym, by nie wymieniać płyt na nowe :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:

 

Hmmm... szpary mają 3cm? 3mm to już dużo! Zrobiłbym ale gwarancji na to bym nie dał... nie podam jak bo zaraz sępy się zlecą i stwierdzą że to niezgodne ze sztuką. Tu na forum trzeba być bardziej papieskim od samego papieża... wymień płyty czyli zrób tak jak to powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... szpary mają 3cm? 3mm to już dużo! Zrobiłbym ale gwarancji na to bym nie dał... nie podam jak bo zaraz sępy się zlecą i stwierdzą że to niezgodne ze sztuką. Tu na forum trzeba być bardziej papieskim od samego papieża... wymień płyty czyli zrób tak jak to powinno być.

 

Podłączam się do pytania, też będę czymś wypełniał miejsca wejścia mieczy w sufit, szpary wprawdzie mają ok 1 cm, ale czym wypełnić - silikonem przed malowaniem ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naklej na belkę jakąs taśmę klejącą typu "pakowa" tak aby mniej więcej jej połowa szerokości była w osi lica sufitu. Wypiankuj szpary pianką montażową. PO związaniu pianki zetnij ją równo z płaszczyzną sufitu- im ładniej dotniesz tym mniej szpachlowania będziesz miała. Na piankę nałóż fizelinę w warstwie unuflota lub Vario Rigips - zgodnie ze sztuką- czyli vario, na to fizelina i na nią znowu vario wszystko z jednego urobienia. Jak zwiąże, nałóż kolejną warstwę Vario. Jak zwiąże, nałóż wastwę masy szpachlowej. Jak zwiąże/ wyschnie wyszlifuj, zagruntuj, pomaluj. Odetnij taśmę równo z licem sufitu. Zrób akryl. i pomaluj go farbą sufitową.

 

Na pohybel patałachom!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...