Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

czym ogrzać mieszkanie

Stasiu

Recommended Posts

Witam jestem tu całkowicie zielony.Dostałem z KZGM mieszkanie 78mkw,wys 2,75m,mieszkanie jest na 1 pietrze podemną nieczynna piekarnia(drzwi i okna zamurowane) ,nademna zagracony strych z zamknietymi starymi drewnianymi oknami .Mój lokal ma 5 plastikowych okien mury to 25 cm cegła + pusta przestrzeń + 12 cm cegła stropy drewniane mam 3 pokoje kuchnię i łazienkę i 2 małe przedpokoje zastanawim się na zainstalowaniu kotła jednofunkcyjnego na LPG - chciał bym kocioł podłączyć do butli 11kg x 2 połączonych ze sobą i umieścić jena strychu , i tu jest moje pytanie ile takich butli bym musiał mieć na miesiąc czy taki zestaw 2 x 11 kg- czyli 44 litry gazu wystarczył by mi na tydzień(czy to wogule zadziała w takim zestawie???).Wiem że mozna podłączyć do butli 33 kg ,ale nie widzę tachania butli o wadze 100kg na wysokość 2 piętra na strych. A może jekieś inne lepsze rozwiązanie ogrzania tego mieszkania , dodam że na prąd nic nie chcę miec znów drożeje w lutym.W chwili obecnej palę trzema piecami kominkowymio wolnostojacymi na drewno po jednym w każdym przedpokoju i jeden w salonie.Do każdego komina jest podłączonych 2 lokatorów oprucz mnie,kominy to tzw sztygarki 60 x 60 cm .Z pieców tych niemiłosiernie sie kopci - wiadomo o super suche drewno cięzko , no i przy paleniu w tych piecykach temperatura w pomieszczeniach siega 25 - 30 * C po jakiś czterech godzinach od zakończenia palenia to 20 *C po następnych czterech 16 *C nad ranem przed pracą 12 *C a pracuję w systemie dwa dni po 12 godzin i dwa dni wolne moja żona takze kilka razy w miesiącu pracuje po 12 godz i jak wracamy z pracy o 19.00 to w mieszkaniu mamy około 10*C i tu proces rozpalania nagrzewania sie trwa do 23.00 jest 25*C to trzeba iść spać bo rano znowu trzeba iść do pracy .A i dodam że kominiarz nie wyraził zgody na c.o weglowe ani na kominek - niemam osobnego komina ,wiem że mozna na lewo :lol: ale znowu kotłowni