jz 14.01.2009 13:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 Na izolację poziomą podłogi zostało mi tylko 6cm i szukałem innego materiału, który dobrze izolowałby od gruntu, np. płyt poliuretanowych. Ceny takich płyt są bardzo wysokie, więc sensowniej finansowo jest kupić jedną płytę o grubości 6cm, zamiast dwóch o gr. 3cm. Czy ktoś izolował podłogę na gruncie jedną warstwą izolacji (styropian, styrodur, poliuretany) bez zakładek (płyty gładkie) i może powiedzieć coś o ew. mostkach powstałych przy łączeniu płyt i nierównościach przy chudziaku? Czy robią się duże przerwy czy nie itd.? Mój wybór jest taki (nie ma innego, który ma sens finansowy): 1) 2x3cm styropian twardy 2) 1x6cm płyta poliuretanowa Ecotherm (l=0,023) - opór cieplny takiej warstwy jest taki sam jak w przypadku styropianu o gr. 10cm. Mam pistolet i dużo pianki poliuretanowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bimbelt 14.01.2009 14:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 Pytanie czy pinanka ma taka sama izolacyjnosc i czy jestes w stanie zapelnic nia dokladnie szczeliny. Ja bym na ociepleniu nie oszczedzal, bo sie moze zemscic. Nie wiem jak z tymi plytami, ale podczas ukladania styropianu mialem bardzo duzo przerw miedzy plytami i na prawde ciezko jest ich czasem uniknac, szczeolnie w nieforemnych pomieszczeniach czy przy przejsciach instalacji wszelakich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boszax 14.01.2009 17:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 Ja układałem styropian w kuchni. Jedna warstwa 5cm. Jak zrobisz to dokładnie i masz mniej więcej równy chudziak to wychodzi równiutka jednolita podłoga ze styropianu. Dociskaj jedną płytę dobrze do drugiej i będzie ledwo widać łączenie, także raczej o mostku nie ma mowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jz 14.01.2009 17:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 Pytanie czy pinanka ma taka sama izolacyjnosc i czy jestes w stanie zapelnic nia dokladnie szczeliny. Ja bym na ociepleniu nie oszczedzal, bo sie moze zemscic. Pianka ma l=0,033, więc i tak lepiej niż styropian (który ma l=0,038), natomiast płyty mają tak jak pisałem l=0,023. Pianka na pewno zda tu egzamin. Jestem w stanie ją wstrzelić pistoletem w najgorszym przypadku (mocno dociśnięte płyty do siebie) 3cm głęboko. W innych przypadkach do 6cm - pistolet wyrzuca piankę pod ciśnieniem, nie tak jak w przypadku pianki niepistoletowej, więc pianka wchodzi głębiej. Nie zamierzam oszczędzać na ociepleniu, ale nie zamierzam też wydawać niesamowitych na to pieniędzy, dlatego opcja z płytami poliuretanowymi w dwóch warstwach nie wchodzi w grę. Nie wiem jak z tymi plytami, ale podczas ukladania styropianu mialem bardzo duzo przerw miedzy plytami i na prawde ciezko jest ich czasem uniknac, szczeolnie w nieforemnych pomieszczeniach czy przy przejsciach instalacji wszelakich. Zdaję sobie z tego sprawę, dlatego pytam jak z tym w rzeczywistości jest. Dodatkowo, płyty poliuretanowe są twardsze od styropianu, nie da się ich tak łatwo zgnieść lub docisnąć. Rozumiem, że płyty często układają się tak / \ lub tak \ / z uwagi na fale Dunaju na chudziaku, dlatego zastanawiam się czy mając piankę poliuretanową z pistoletem jestem w stanie te niedociągnięcia łatwo zniwelować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
admiro 14.01.2009 17:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 Ja dałem 2 x 3 twardego styropianu zgodnie z projektem zresztą i żyję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jz 14.01.2009 19:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 Ja dałem 2 x 3 twardego styropianu zgodnie z projektem zresztą i żyję Ale pewnie nie pod podłogówką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
admiro 14.01.2009 21:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 Ale pewnie nie pod podłogówką Podłogówkę mam w kuchni i łazience. Na styropian dawana była folia przez wylewką - czyli mostki termiczne nie wchodzą w grę, beton nie wchodzi w łączenia styropianu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
izolator_pir 17.03.2009 09:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2009 Jezeli chodzi i izolację PIR to oczywiście można dać mniejszą grubość dla uzyskania takich samych efektów jak przy większych grubościach innych termoizolacji po to ona jest a wynika to ze współczynnika lambda. Istnieje możliwość ułożenia płyt PIR wyposażonych w feltz(zamek termiczny). Wiem, że czasem wykonawcy układają płyty o prostych bokach zostawiając tak jak w przypadku glazury czy terakoty szczelinę pomiędzy nimi, którą potem uzupełniają pianą niskoprężną PUR ale chyba najbardziej popularna jest tzw. mijanka (przekladka dwóch warstw). Tak jak ktoś wspomniał na izolacji posadzki nie powinno się oszczędzać. Robimy to raz na zawsze a w przypadku ogrzewania podłogowego PIR ma wiele zalet np. warstwa aluminium jako okladzina płyt (warstwa poślizgowa dla rur z wodą), twardość 15ton/m2 (zanim wylejemy beton musimy chodzić po termoizolacji), stabilność wymiarów (nie będzie zanikać w upływem czasu), znikoma nasiąkliwość itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.