leodom 17.01.2009 06:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2009 Mam bramę o wym. ok. szer. 3.5 m, wys. 1.3 m (metalowa rama, do niej przymocowane sztachetki drewniane). Jak obliczyć jej ciężar przy wyborze napędu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 19.01.2009 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2009 Mam bramę o wym. ok. szer. 3.5 m, wys. 1.3 m (metalowa rama, do niej przymocowane sztachetki drewniane). Jak obliczyć jej ciężar przy wyborze napędu? Same wymiary bramy niewiele wnoszą. Czy te 3,5m to całkowita długość bramy? Z jakich profili się ona składa? Jakie są te sztachety? Strzelałbym napęd na 400kg, ale to tylko strzał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FITTER 19.01.2009 16:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2009 Poniżej 400kg schodzić nie wskazane do tego deski które pracuja i ciągną wilgoć waga zrośnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin_u 19.01.2009 16:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2009 ma ktos moze projekt,czy moze zdjecia jak wykonac brame wjazdowa przesowana? chce taka wykonac ale nie wiem jak sie do tego zabrac zeby wykonac to dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
leodom 19.01.2009 16:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2009 Mam bramę o wym. ok. szer. 3.5 m, wys. 1.3 m (metalowa rama, do niej przymocowane sztachetki drewniane). Jak obliczyć jej ciężar przy wyborze napędu? Same wymiary bramy niewiele wnoszą. Czy te 3,5m to całkowita długość bramy? Z jakich profili się ona składa? Jakie są te sztachety? Strzelałbym napęd na 400kg, ale to tylko strzał. Światło ma 3,5 m, do tego dochodzi przeciwwaga ok. 1 m. Profile są zamknięte 40x20 mm (bodajże), sztachety sosnowe o szer. 8 cm i wys. 140 cm, gr. 2 cm. Dołem idzie profil w którym jeżdżą wózki (chyba 10x10 cm) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FITTER 19.01.2009 18:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2009 do 400 kg to minimum poniżej są problemy i to spore .Najważniejsze to sprzęt orginalny zero przeróbek i oszczędności ,powinno chodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
crska 19.01.2009 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2009 faac sprint doskonale sie do tego nada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kris2222 20.01.2009 06:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2009 też mam Faac i bramie garażowej i wjazdowej, narazie niezawodne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FITTER 20.01.2009 07:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2009 bft,beninca,came,casali,faac,fadini,nice,marantec,tousek...PODSTAWA TO ORGINALNY ZESTAW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 20.01.2009 07:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2009 Mam bramę o wym. ok. szer. 3.5 m, wys. 1.3 m (metalowa rama, do niej przymocowane sztachetki drewniane). Jak obliczyć jej ciężar przy wyborze napędu? Same wymiary bramy niewiele wnoszą. Czy te 3,5m to całkowita długość bramy? Z jakich profili się ona składa? Jakie są te sztachety? Strzelałbym napęd na 400kg, ale to tylko strzał. Światło ma 3,5 m, do tego dochodzi przeciwwaga ok. 1 m. Profile są zamknięte 40x20 mm (bodajże), sztachety sosnowe o szer. 8 cm i wys. 140 cm, gr. 2 cm. Dołem idzie profil w którym jeżdżą wózki (chyba 10x10 cm) Przeciwwaga za krótka, ale jak dobrze będzie zrobione to pochodzi. Profile i sztachety lekkie, dolny profil sporo za duży, ale myślę, że po prostu nie zmierzyłeś. Mały napęd wystarczy, np. FAAC SPRINT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FITTER 20.01.2009 08:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2009 krótka przeciwwaga moze oznaczac opory przy końcu otwierania i zamykania a napewno szybiej złużywajace sie łożyska w wózkach ,do tego deski które nasiakną i waga wzrośnie !!! "mały naped wystarczy" no wystarczy ale wszelkie niedociagniecia bramy beda się odkładały na napedzie tym "małym" propozycja sprawdzić ceny i dojdzie sie do wniosku ze różnica 400-600 kg jest niewielka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 20.01.2009 08:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2009 krótka przeciwwaga moze oznaczac opory przy końcu otwierania i zamykania a napewno szybiej złużywajace sie łożyska w wózkach ,do tego deski które nasiakną i waga wzrośnie !!! "mały naped wystarczy" no wystarczy ale wszelkie niedociagniecia bramy beda się odkładały na napedzie tym "małym" propozycja sprawdzić ceny i dojdzie sie do wniosku ze różnica 400-600 kg jest niewielka Tylko, że autor opisuje konstrukcję bramy jako bardzo lekką. Wg mnie około 150kg. Niech z deskami będzie do 200kg to i tak wystarczy na proponowany napęd. Co do niedociągnięć to przy ich występowaniu może się okazać, że i taki do 1t nie wystarczy. To wszystko to doradzanie w ciemno bo niewiele wiemy i zgodzę się, że w przypadku wątpliwości lepiej dać trochę większy napęd bo to różnica zaledwie około 200-300zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FITTER 20.01.2009 08:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2009 WAGA to nie wszystko tak jak pisałem odnośnie oporów które moga występowac przy startowaniu i stopowaniu bramy! tak więc na poczatek wybrac sensowny napęd z dobrym momentem startowym Nm . I juz Faac tak dobrze pod tym wzgledem nie wychodzi na prostą! nie znaczy że nie będzie otwierał bramy oczywiscie że bedzie Może przesadzam ale uważam że jak kupowac coś to z zapasem tak jak samochody wolę motor 2L niż 1.4L i przyczepe kampingową do tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 20.01.2009 09:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2009 WAGA to nie wszystko tak jak pisałem odnośnie oporów które moga występowac przy startowaniu i stopowaniu bramy! Przy prawidłowo wykonanej bramie to właśnie waga decyduje o wszystkim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FITTER 20.01.2009 14:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2009 Przy prawidłowo wykonanej bramie to właśnie waga decyduje o wszystkim. Nie mogę zrozumiec o co ci chodzi ? najwazniejszy jest rozsta wózków i konstrukcja bramy co z tego że brama będzie miała 150 kg jak rozstaw będzie za mały i będą opory przy starcie. Przy dobrym rozstawie wózków 500 kg brame bez problemu sie otwiera. Napęd, jak tylko stać klienta na dopłate 200-300 zł to nie ma co myśleć .Moment startowy do ruszenia bramy jest najważniejszy przy wyborze powinno sie na to zwracac uwagę.Parametry mozna porównać w danych technicznych napędów :bft,beninca,came,casali,faac,fadini,nice,marantec,tousek . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 20.01.2009 14:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2009 Przy prawidłowo wykonanej bramie to właśnie waga decyduje o wszystkim. Nie mogę zrozumiec o co ci chodzi ? najwazniejszy jest rozsta wózków i konstrukcja bramy co z tego że brama będzie miała 150 kg jak rozstaw będzie za mały i będą opory przy starcie. Przy dobrym rozstawie wózków 500 kg brame bez problemu sie otwiera. Napęd, jak tylko stać klienta na dopłate 200-300 zł to nie ma co myśleć .Moment startowy do ruszenia bramy jest najważniejszy przy wyborze powinno sie na to zwracac uwagę.Parametry mozna porównać w danych technicznych napędów :bft,beninca,came,casali,faac,fadini,nice,marantec,tousek . Chodzi nam o to samo. Dla mnie prawidłowo wykonana brama to z właściwą przeciwwagą itp., ale nawet z za małą przeciwwagą zwiększony opór dla napędu jest znikomo większy. Minusy są inne, nie związane bezpośrednio z koniecznym momentem napędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FITTER 20.01.2009 14:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2009 Przy małej i niewłaściwej przeciwwadze tzn rozstawie wózków PROBLEMY TO:wieksze siły działające na wózki(łożyska),wieksze siły działajace na belke nosna bramy (odkształcanie które widac od spodu gołym okiem),zakleszczanie sie bramy,wieksze obciażenia dla silnika napedu,BUJANIE bramy (brama przy niewielkim rozstawie buja sie jak huśtawka na placu zabaw(obciażenie na wale głównym przekładni) Nm-moment startowy napedu to najwazniejszy czynnik który decyduje o starcie bramy .Przy mrozach czy przy skopsanych bramach (których nie brakuje) napęd z odpowiednim momentem startowym to połowa sukcesu,a następnie to prawidłowy montaż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 20.01.2009 14:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2009 Przy małej i niewłaściwej przeciwwadze tzn rozstawie wózków PROBLEMY TO:wieksze siły działające na wózki(łożyska) - zgadza się, dlatego wózków nie oblicza się tylko dobiera z katalogu z odpowiednim zapasem ,wieksze siły działajace na belke nosna bramy (odkształcanie które widac od spodu gołym okiem) - tylko, że te odkształcenia profila nośnego zależą od masy bramy, jej konstrukcji i odległości od punktu podparcia, a odległość między wózkami nie ma nic do rzeczy. zakleszczanie sie bramy - być może bo się jeszcze nie spotkałem wieksze obciażenia dla silnika napedu - dlatego dla bramy 200gk powinno się dawać napęd sugerowany dla bramy o masie 400kg BUJANIE bramy (brama przy niewielkim rozstawie buja sie jak huśtawka na placu zabaw(obciażenie na wale głównym przekładni) - to bujanie to jest problem rzeczywisty, ale nie dla przekładni jeśli jest ona mocowana we właściwym miejscu (przy wózku bliższym bramy), a tak nie zawsze jest. Nm-moment startowy napedu to najwazniejszy czynnik który decyduje o starcie bramy .Przy mrozach czy przy skopsanych bramach (których nie brakuje) napęd z odpowiednim momentem startowym to połowa sukcesu,a następnie to prawidłowy montaż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FITTER 20.01.2009 15:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2009 Z całym szacunkiem ale teorie jakoś dziwnie sa zmienione tak żeby tobie pasowały chyba napisz coś od siebie nie zmieniaj mojego posta bo to tak wyglada jakbym ja te teorie negował wprowadzasz ludzi w błąd ! najwieksza kraksa to to że zniekształcenia belki twoim zdaniem sa spowodowane masą bramy .No to zrób sobie brame 200kg 3,5m i rozstaw wózków malutki zobaczysz po roku jak wygląda belka nosna bramy . a ja ci pokaże bramy 500 kg gdzie belki sa ok . Bujanie bramy skoro akceptujesz bujanie bramy i podejmujesz się roboty to nie wiem co o tym mysleć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
leodom 21.01.2009 05:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2009 Przeciwwaga rzeczywiście jest za krótka. Wiedziałem o tym przy jej zamawianiu (szczupłość miejsca), wózki są rozstawione o ok. 80 cm. Problemy wystąpiły podczas tegorocznych mrozów. Żeby się otworzyła musiałem dość mocno szarpnąć. Reasumując dlaczego siłownikowi jest potrzebny ciężar bramy skoro w lecie można ją przesunąć jednym palcem, a zimą jak przymarzła to jej ciężar nie miał wpływu na przymarznięcie (tak mi się wydaje). Dzięki za wszystkie sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.