Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jaki napęd do bramy wjazdowej przesuwnej?


Recommended Posts

Mam bramę o wym. ok. szer. 3.5 m, wys. 1.3 m (metalowa rama, do niej przymocowane sztachetki drewniane). Jak obliczyć jej ciężar przy wyborze napędu?

 

Same wymiary bramy niewiele wnoszą. Czy te 3,5m to całkowita długość bramy? Z jakich profili się ona składa? Jakie są te sztachety?

Strzelałbym napęd na 400kg, ale to tylko strzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam bramę o wym. ok. szer. 3.5 m, wys. 1.3 m (metalowa rama, do niej przymocowane sztachetki drewniane). Jak obliczyć jej ciężar przy wyborze napędu?

 

Same wymiary bramy niewiele wnoszą. Czy te 3,5m to całkowita długość bramy? Z jakich profili się ona składa? Jakie są te sztachety?

Strzelałbym napęd na 400kg, ale to tylko strzał.

 

Światło ma 3,5 m, do tego dochodzi przeciwwaga ok. 1 m. Profile są zamknięte 40x20 mm (bodajże), sztachety sosnowe o szer. 8 cm i wys. 140 cm, gr. 2 cm. Dołem idzie profil w którym jeżdżą wózki (chyba 10x10 cm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam bramę o wym. ok. szer. 3.5 m, wys. 1.3 m (metalowa rama, do niej przymocowane sztachetki drewniane). Jak obliczyć jej ciężar przy wyborze napędu?

 

Same wymiary bramy niewiele wnoszą. Czy te 3,5m to całkowita długość bramy? Z jakich profili się ona składa? Jakie są te sztachety?

Strzelałbym napęd na 400kg, ale to tylko strzał.

 

Światło ma 3,5 m, do tego dochodzi przeciwwaga ok. 1 m. Profile są zamknięte 40x20 mm (bodajże), sztachety sosnowe o szer. 8 cm i wys. 140 cm, gr. 2 cm. Dołem idzie profil w którym jeżdżą wózki (chyba 10x10 cm)

 

Przeciwwaga za krótka, ale jak dobrze będzie zrobione to pochodzi. Profile i sztachety lekkie, dolny profil sporo za duży, ale myślę, że po prostu nie zmierzyłeś. Mały napęd wystarczy, np. FAAC SPRINT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krótka przeciwwaga moze oznaczac opory przy końcu otwierania i zamykania a napewno szybiej złużywajace sie łożyska w wózkach ,do tego deski które nasiakną i waga wzrośnie !!!

 

"mały naped wystarczy" :wink: no wystarczy ale wszelkie niedociagniecia bramy beda się odkładały na napedzie tym "małym"

 

propozycja sprawdzić ceny i dojdzie sie do wniosku ze różnica 400-600 kg jest niewielka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krótka przeciwwaga moze oznaczac opory przy końcu otwierania i zamykania a napewno szybiej złużywajace sie łożyska w wózkach ,do tego deski które nasiakną i waga wzrośnie !!!

 

"mały naped wystarczy" :wink: no wystarczy ale wszelkie niedociagniecia bramy beda się odkładały na napedzie tym "małym"

 

propozycja sprawdzić ceny i dojdzie sie do wniosku ze różnica 400-600 kg jest niewielka

 

Tylko, że autor opisuje konstrukcję bramy jako bardzo lekką. Wg mnie około 150kg. Niech z deskami będzie do 200kg to i tak wystarczy na proponowany napęd. Co do niedociągnięć to przy ich występowaniu może się okazać, że i taki do 1t nie wystarczy. To wszystko to doradzanie w ciemno bo niewiele wiemy i zgodzę się, że w przypadku wątpliwości lepiej dać trochę większy napęd bo to różnica zaledwie około 200-300zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WAGA to nie wszystko tak jak pisałem odnośnie oporów które moga występowac przy startowaniu i stopowaniu bramy!

 

tak więc na poczatek wybrac sensowny napęd z dobrym momentem startowym Nm . I juz Faac tak dobrze pod tym wzgledem nie wychodzi na prostą! nie znaczy że nie będzie otwierał bramy :wink: oczywiscie że bedzie Może przesadzam ale uważam że jak kupowac coś to z zapasem tak jak samochody wolę motor 2L niż 1.4L i przyczepe kampingową do tego. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy prawidłowo wykonanej bramie to właśnie waga decyduje o wszystkim.

Nie mogę zrozumiec o co ci chodzi ?

 

najwazniejszy jest rozsta wózków i konstrukcja bramy co z tego że brama będzie miała 150 kg jak rozstaw będzie za mały i będą opory przy starcie.

Przy dobrym rozstawie wózków 500 kg brame bez problemu sie otwiera.

 

Napęd, jak tylko stać klienta na dopłate 200-300 zł to nie ma co myśleć .Moment startowy do ruszenia bramy jest najważniejszy przy wyborze powinno sie na to zwracac uwagę.Parametry mozna porównać w danych technicznych napędów :bft,beninca,came,casali,faac,fadini,nice,marantec,tousek .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy prawidłowo wykonanej bramie to właśnie waga decyduje o wszystkim.

Nie mogę zrozumiec o co ci chodzi ?

 

najwazniejszy jest rozsta wózków i konstrukcja bramy co z tego że brama będzie miała 150 kg jak rozstaw będzie za mały i będą opory przy starcie.

Przy dobrym rozstawie wózków 500 kg brame bez problemu sie otwiera.

 

Napęd, jak tylko stać klienta na dopłate 200-300 zł to nie ma co myśleć .Moment startowy do ruszenia bramy jest najważniejszy przy wyborze powinno sie na to zwracac uwagę.Parametry mozna porównać w danych technicznych napędów :bft,beninca,came,casali,faac,fadini,nice,marantec,tousek .

 

Chodzi nam o to samo. Dla mnie prawidłowo wykonana brama to z właściwą przeciwwagą itp., ale nawet z za małą przeciwwagą zwiększony opór dla napędu jest znikomo większy. Minusy są inne, nie związane bezpośrednio z koniecznym momentem napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy małej i niewłaściwej przeciwwadze tzn rozstawie wózków PROBLEMY TO:wieksze siły działające na wózki(łożyska),wieksze siły działajace na belke nosna bramy (odkształcanie które widac od spodu :o gołym okiem),zakleszczanie sie bramy,wieksze obciażenia dla silnika napedu,BUJANIE bramy (brama przy niewielkim rozstawie buja sie jak huśtawka na placu zabaw(obciażenie na wale głównym przekładni)

 

 

Nm-moment startowy napedu to najwazniejszy czynnik który decyduje o starcie bramy .Przy mrozach czy przy skopsanych bramach (których nie brakuje) napęd z odpowiednim momentem startowym to połowa sukcesu,a następnie to prawidłowy montaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy małej i niewłaściwej przeciwwadze tzn rozstawie wózków PROBLEMY TO:wieksze siły działające na wózki(łożyska) - zgadza się, dlatego wózków nie oblicza się tylko dobiera z katalogu z odpowiednim zapasem

,wieksze siły działajace na belke nosna bramy (odkształcanie które widac od spodu :o gołym okiem) - tylko, że te odkształcenia profila nośnego zależą od masy bramy, jej konstrukcji i odległości od punktu podparcia, a odległość między wózkami nie ma nic do rzeczy.

zakleszczanie sie bramy - być może bo się jeszcze nie spotkałem

wieksze obciażenia dla silnika napedu - dlatego dla bramy 200gk powinno się dawać napęd sugerowany dla bramy o masie 400kg

BUJANIE bramy (brama przy niewielkim rozstawie buja sie jak huśtawka na placu zabaw(obciażenie na wale głównym przekładni) - to bujanie to jest problem rzeczywisty, ale nie dla przekładni jeśli jest ona mocowana we właściwym miejscu (przy wózku bliższym bramy), a tak nie zawsze jest.

 

 

Nm-moment startowy napedu to najwazniejszy czynnik który decyduje o starcie bramy .Przy mrozach czy przy skopsanych bramach (których nie brakuje) napęd z odpowiednim momentem startowym to połowa sukcesu,a następnie to prawidłowy montaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem ale teorie jakoś dziwnie sa zmienione tak żeby tobie pasowały chyba :D napisz coś od siebie nie zmieniaj mojego posta bo to tak wyglada jakbym ja te teorie negował

 

wprowadzasz ludzi w błąd !

 

najwieksza kraksa to to że zniekształcenia belki twoim zdaniem sa spowodowane masą bramy .No to zrób sobie brame 200kg 3,5m i rozstaw wózków malutki :o zobaczysz po roku jak wygląda belka nosna bramy .

a ja ci pokaże bramy 500 kg gdzie belki sa ok .

 

Bujanie bramy skoro akceptujesz bujanie bramy i podejmujesz się roboty to nie wiem co o tym mysleć. :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciwwaga rzeczywiście jest za krótka. Wiedziałem o tym przy jej zamawianiu (szczupłość miejsca), wózki są rozstawione o ok. 80 cm. Problemy wystąpiły podczas tegorocznych mrozów. Żeby się otworzyła musiałem dość mocno szarpnąć.

Reasumując dlaczego siłownikowi jest potrzebny ciężar bramy skoro w lecie można ją przesunąć jednym palcem, a zimą jak przymarzła to jej ciężar nie miał wpływu na przymarznięcie (tak mi się wydaje).

Dzięki za wszystkie sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...