Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Mam bramę o wym. ok. szer. 3.5 m, wys. 1.3 m (metalowa rama, do niej przymocowane sztachetki drewniane). Jak obliczyć jej ciężar przy wyborze napędu?

 

Same wymiary bramy niewiele wnoszą. Czy te 3,5m to całkowita długość bramy? Z jakich profili się ona składa? Jakie są te sztachety?

Strzelałbym napęd na 400kg, ale to tylko strzał.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/114959-jaki-nap%C4%99d-do-bramy-wjazdowej-przesuwnej/#findComment-2958683
Udostępnij na innych stronach

Mam bramę o wym. ok. szer. 3.5 m, wys. 1.3 m (metalowa rama, do niej przymocowane sztachetki drewniane). Jak obliczyć jej ciężar przy wyborze napędu?

 

Same wymiary bramy niewiele wnoszą. Czy te 3,5m to całkowita długość bramy? Z jakich profili się ona składa? Jakie są te sztachety?

Strzelałbym napęd na 400kg, ale to tylko strzał.

 

Światło ma 3,5 m, do tego dochodzi przeciwwaga ok. 1 m. Profile są zamknięte 40x20 mm (bodajże), sztachety sosnowe o szer. 8 cm i wys. 140 cm, gr. 2 cm. Dołem idzie profil w którym jeżdżą wózki (chyba 10x10 cm)

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/114959-jaki-nap%C4%99d-do-bramy-wjazdowej-przesuwnej/#findComment-2959918
Udostępnij na innych stronach

Mam bramę o wym. ok. szer. 3.5 m, wys. 1.3 m (metalowa rama, do niej przymocowane sztachetki drewniane). Jak obliczyć jej ciężar przy wyborze napędu?

 

Same wymiary bramy niewiele wnoszą. Czy te 3,5m to całkowita długość bramy? Z jakich profili się ona składa? Jakie są te sztachety?

Strzelałbym napęd na 400kg, ale to tylko strzał.

 

Światło ma 3,5 m, do tego dochodzi przeciwwaga ok. 1 m. Profile są zamknięte 40x20 mm (bodajże), sztachety sosnowe o szer. 8 cm i wys. 140 cm, gr. 2 cm. Dołem idzie profil w którym jeżdżą wózki (chyba 10x10 cm)

 

Przeciwwaga za krótka, ale jak dobrze będzie zrobione to pochodzi. Profile i sztachety lekkie, dolny profil sporo za duży, ale myślę, że po prostu nie zmierzyłeś. Mały napęd wystarczy, np. FAAC SPRINT

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/114959-jaki-nap%C4%99d-do-bramy-wjazdowej-przesuwnej/#findComment-2961220
Udostępnij na innych stronach

krótka przeciwwaga moze oznaczac opory przy końcu otwierania i zamykania a napewno szybiej złużywajace sie łożyska w wózkach ,do tego deski które nasiakną i waga wzrośnie !!!

 

"mały naped wystarczy" :wink: no wystarczy ale wszelkie niedociagniecia bramy beda się odkładały na napedzie tym "małym"

 

propozycja sprawdzić ceny i dojdzie sie do wniosku ze różnica 400-600 kg jest niewielka

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/114959-jaki-nap%C4%99d-do-bramy-wjazdowej-przesuwnej/#findComment-2961322
Udostępnij na innych stronach

krótka przeciwwaga moze oznaczac opory przy końcu otwierania i zamykania a napewno szybiej złużywajace sie łożyska w wózkach ,do tego deski które nasiakną i waga wzrośnie !!!

 

"mały naped wystarczy" :wink: no wystarczy ale wszelkie niedociagniecia bramy beda się odkładały na napedzie tym "małym"

 

propozycja sprawdzić ceny i dojdzie sie do wniosku ze różnica 400-600 kg jest niewielka

 

Tylko, że autor opisuje konstrukcję bramy jako bardzo lekką. Wg mnie około 150kg. Niech z deskami będzie do 200kg to i tak wystarczy na proponowany napęd. Co do niedociągnięć to przy ich występowaniu może się okazać, że i taki do 1t nie wystarczy. To wszystko to doradzanie w ciemno bo niewiele wiemy i zgodzę się, że w przypadku wątpliwości lepiej dać trochę większy napęd bo to różnica zaledwie około 200-300zł.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/114959-jaki-nap%C4%99d-do-bramy-wjazdowej-przesuwnej/#findComment-2961357
Udostępnij na innych stronach

WAGA to nie wszystko tak jak pisałem odnośnie oporów które moga występowac przy startowaniu i stopowaniu bramy!

 

tak więc na poczatek wybrac sensowny napęd z dobrym momentem startowym Nm . I juz Faac tak dobrze pod tym wzgledem nie wychodzi na prostą! nie znaczy że nie będzie otwierał bramy :wink: oczywiscie że bedzie Może przesadzam ale uważam że jak kupowac coś to z zapasem tak jak samochody wolę motor 2L niż 1.4L i przyczepe kampingową do tego. :lol:

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/114959-jaki-nap%C4%99d-do-bramy-wjazdowej-przesuwnej/#findComment-2961407
Udostępnij na innych stronach

Przy prawidłowo wykonanej bramie to właśnie waga decyduje o wszystkim.

Nie mogę zrozumiec o co ci chodzi ?

 

najwazniejszy jest rozsta wózków i konstrukcja bramy co z tego że brama będzie miała 150 kg jak rozstaw będzie za mały i będą opory przy starcie.

Przy dobrym rozstawie wózków 500 kg brame bez problemu sie otwiera.

 

Napęd, jak tylko stać klienta na dopłate 200-300 zł to nie ma co myśleć .Moment startowy do ruszenia bramy jest najważniejszy przy wyborze powinno sie na to zwracac uwagę.Parametry mozna porównać w danych technicznych napędów :bft,beninca,came,casali,faac,fadini,nice,marantec,tousek .

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/114959-jaki-nap%C4%99d-do-bramy-wjazdowej-przesuwnej/#findComment-2962332
Udostępnij na innych stronach

Przy prawidłowo wykonanej bramie to właśnie waga decyduje o wszystkim.

Nie mogę zrozumiec o co ci chodzi ?

 

najwazniejszy jest rozsta wózków i konstrukcja bramy co z tego że brama będzie miała 150 kg jak rozstaw będzie za mały i będą opory przy starcie.

Przy dobrym rozstawie wózków 500 kg brame bez problemu sie otwiera.

 

Napęd, jak tylko stać klienta na dopłate 200-300 zł to nie ma co myśleć .Moment startowy do ruszenia bramy jest najważniejszy przy wyborze powinno sie na to zwracac uwagę.Parametry mozna porównać w danych technicznych napędów :bft,beninca,came,casali,faac,fadini,nice,marantec,tousek .

 

Chodzi nam o to samo. Dla mnie prawidłowo wykonana brama to z właściwą przeciwwagą itp., ale nawet z za małą przeciwwagą zwiększony opór dla napędu jest znikomo większy. Minusy są inne, nie związane bezpośrednio z koniecznym momentem napędu.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/114959-jaki-nap%C4%99d-do-bramy-wjazdowej-przesuwnej/#findComment-2962369
Udostępnij na innych stronach

Przy małej i niewłaściwej przeciwwadze tzn rozstawie wózków PROBLEMY TO:wieksze siły działające na wózki(łożyska),wieksze siły działajace na belke nosna bramy (odkształcanie które widac od spodu :o gołym okiem),zakleszczanie sie bramy,wieksze obciażenia dla silnika napedu,BUJANIE bramy (brama przy niewielkim rozstawie buja sie jak huśtawka na placu zabaw(obciażenie na wale głównym przekładni)

 

 

Nm-moment startowy napedu to najwazniejszy czynnik który decyduje o starcie bramy .Przy mrozach czy przy skopsanych bramach (których nie brakuje) napęd z odpowiednim momentem startowym to połowa sukcesu,a następnie to prawidłowy montaż.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/114959-jaki-nap%C4%99d-do-bramy-wjazdowej-przesuwnej/#findComment-2962451
Udostępnij na innych stronach

Przy małej i niewłaściwej przeciwwadze tzn rozstawie wózków PROBLEMY TO:wieksze siły działające na wózki(łożyska) - zgadza się, dlatego wózków nie oblicza się tylko dobiera z katalogu z odpowiednim zapasem

,wieksze siły działajace na belke nosna bramy (odkształcanie które widac od spodu :o gołym okiem) - tylko, że te odkształcenia profila nośnego zależą od masy bramy, jej konstrukcji i odległości od punktu podparcia, a odległość między wózkami nie ma nic do rzeczy.

zakleszczanie sie bramy - być może bo się jeszcze nie spotkałem

wieksze obciażenia dla silnika napedu - dlatego dla bramy 200gk powinno się dawać napęd sugerowany dla bramy o masie 400kg

BUJANIE bramy (brama przy niewielkim rozstawie buja sie jak huśtawka na placu zabaw(obciażenie na wale głównym przekładni) - to bujanie to jest problem rzeczywisty, ale nie dla przekładni jeśli jest ona mocowana we właściwym miejscu (przy wózku bliższym bramy), a tak nie zawsze jest.

 

 

Nm-moment startowy napedu to najwazniejszy czynnik który decyduje o starcie bramy .Przy mrozach czy przy skopsanych bramach (których nie brakuje) napęd z odpowiednim momentem startowym to połowa sukcesu,a następnie to prawidłowy montaż.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/114959-jaki-nap%C4%99d-do-bramy-wjazdowej-przesuwnej/#findComment-2962502
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem ale teorie jakoś dziwnie sa zmienione tak żeby tobie pasowały chyba :D napisz coś od siebie nie zmieniaj mojego posta bo to tak wyglada jakbym ja te teorie negował

 

wprowadzasz ludzi w błąd !

 

najwieksza kraksa to to że zniekształcenia belki twoim zdaniem sa spowodowane masą bramy .No to zrób sobie brame 200kg 3,5m i rozstaw wózków malutki :o zobaczysz po roku jak wygląda belka nosna bramy .

a ja ci pokaże bramy 500 kg gdzie belki sa ok .

 

Bujanie bramy skoro akceptujesz bujanie bramy i podejmujesz się roboty to nie wiem co o tym mysleć. :cry:

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/114959-jaki-nap%C4%99d-do-bramy-wjazdowej-przesuwnej/#findComment-2962558
Udostępnij na innych stronach

Przeciwwaga rzeczywiście jest za krótka. Wiedziałem o tym przy jej zamawianiu (szczupłość miejsca), wózki są rozstawione o ok. 80 cm. Problemy wystąpiły podczas tegorocznych mrozów. Żeby się otworzyła musiałem dość mocno szarpnąć.

Reasumując dlaczego siłownikowi jest potrzebny ciężar bramy skoro w lecie można ją przesunąć jednym palcem, a zimą jak przymarzła to jej ciężar nie miał wpływu na przymarznięcie (tak mi się wydaje).

Dzięki za wszystkie sugestie.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/114959-jaki-nap%C4%99d-do-bramy-wjazdowej-przesuwnej/#findComment-2964220
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...