Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jaki napęd do bramy wjazdowej przesuwnej?


Recommended Posts

Z całym szacunkiem ale teorie jakoś dziwnie sa zmienione tak żeby tobie pasowały chyba :D napisz coś od siebie nie zmieniaj mojego posta bo to tak wyglada jakbym ja te teorie negował

 

wprowadzasz ludzi w błąd !

 

najwieksza kraksa to to że zniekształcenia belki twoim zdaniem sa spowodowane masą bramy .No to zrób sobie brame 200kg 3,5m i rozstaw wózków malutki :o zobaczysz po roku jak wygląda belka nosna bramy .

a ja ci pokaże bramy 500 kg gdzie belki sa ok .

 

Bujanie bramy skoro akceptujesz bujanie bramy i podejmujesz się roboty to nie wiem co o tym mysleć. :cry:

 

 

 

 

Za to zmienianie posta to sorry. Kiedyś jak wstawiałem odpowiedzi to mi to wyróżniało i widać było, że to odpowiedź.

Co do zniekształceń bramy to miałem na myśli jej obwiśnięcie pod wpływem własnego ciężaru i rozstaw wózków tu nie ma nic do rzeczy tylko największa długość w zwisie od ostatniego punktu podparcia. Co do przykładów to możemy sobie nawzajem pokazywać co nic nie wniesie. Bramę z krótkim rozstawem między wózkami trzeba wykonać bardzo starannie wtedy nie ma problemów.

Co do bujania to oczywiście nie jest to zaleta, ale trudno mówić o problemach bez konkretnych wartości. Każda brama samonośna się buja, bez względu na rozstaw wózków. Kwestia tylko w wartościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciwwaga rzeczywiście jest za krótka. Wiedziałem o tym przy jej zamawianiu (szczupłość miejsca), wózki są rozstawione o ok. 80 cm. Problemy wystąpiły podczas tegorocznych mrozów. Żeby się otworzyła musiałem dość mocno szarpnąć.

Reasumując dlaczego siłownikowi jest potrzebny ciężar bramy skoro w lecie można ją przesunąć jednym palcem, a zimą jak przymarzła to jej ciężar nie miał wpływu na przymarznięcie (tak mi się wydaje).

Dzięki za wszystkie sugestie.

 

 

 

Każda brama będzie inaczej pracowała zimą i latem i wiąże się to głównie z przymarzaniem, kurczeniem się elementów. Samochód odpala zimą inaczej i jakoś nikogo to nie dziwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do zniekształceń bramy to miałem na myśli jej obwiśnięcie pod wpływem własnego ciężaru i rozstaw wózków tu nie ma nic do rzeczy tylko największa długość w zwisie od ostatniego punktu podparcia. Co do przykładów to możemy sobie nawzajem pokazywać co nic nie wniesie. Bramę z krótkim rozstawem między wózkami trzeba wykonać bardzo starannie wtedy nie ma problemów.Co do bujania to oczywiście nie jest to zaleta, ale trudno mówić o problemach bez konkretnych wartości. Każda brama samonośna się buja, bez względu na rozstaw wózków. Kwestia tylko w wartościach.

 

nie wiem jak robisz bramy i skąd masz taką wiedze że bujanie to norma a krótki rozstaw wózków nie ma nic do rzeczy????Mam nadzieje ze wiesz jak działa dźwignia i wiesz że 1000kg dziecko podniesie jedna ręką.czym mniejszy rozstaw wózków tym wieksze siły wyrywajace wózek.Moze jakiś rysunek ci zaprezentuje żebyś wreszcie zrozumiał o co chodzi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do zniekształceń bramy to miałem na myśli jej obwiśnięcie pod wpływem własnego ciężaru i rozstaw wózków tu nie ma nic do rzeczy tylko największa długość w zwisie od ostatniego punktu podparcia. Co do przykładów to możemy sobie nawzajem pokazywać co nic nie wniesie. Bramę z krótkim rozstawem między wózkami trzeba wykonać bardzo starannie wtedy nie ma problemów.Co do bujania to oczywiście nie jest to zaleta, ale trudno mówić o problemach bez konkretnych wartości. Każda brama samonośna się buja, bez względu na rozstaw wózków. Kwestia tylko w wartościach.

 

nie wiem jak robisz bramy i skąd masz taką wiedze że bujanie to norma a krótki rozstaw wózków nie ma nic do rzeczy????Mam nadzieje ze wiesz jak działa dźwignia i wiesz że 1000kg dziecko podniesie jedna ręką.czym mniejszy rozstaw wózków tym wieksze siły wyrywajace wózek.Moze jakiś rysunek ci zaprezentuje żebyś wreszcie zrozumiał o co chodzi .

 

Dźwignia działa właśnie w ten sposób jak piszesz. Każdy wózek ma luz (szczególnie wahliwy). Policz sobie o ile podniesie się koniec dźwigni (bramy) o długości światła np. 6m jeśli drugi wózek w odległości od pierwszego o 2m ma luz pionowy 1mm. Podpowiem tylko, że będzie to kilka milimetów. Tak samo będzie w przeciwnej pozycji bramy. Dla mnie to jest to bujanie. Wartiości bywają różne, ale zawsze występuje ten luz bez względu na rozstaw wózków. Co do sił wyrywających wózek to one zmieniają się analogicznie do przechyłów bramy.

Wiedzę czerpię z 10 lat szkół technicznych oraz wieloletniej praktyki w zawodzie. Jako projektant też pracowałem i rysunek od "fachowców" jest dla mnie zbędny.

Każdy ma swoje doświadczenia i licytowanie się w tym samym temacie nie ma sensu. Piszemy przecież o tym samym tylko skupiamy się na różnych szczegółach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PRZEPRASZAM ale brak wiedzy z zakresu rozstawu wózków i odciągu bramy to katastrofa na montażu .Jak piszesz że może być mały rozstaw pod warunkiem że brama będzie wykonana dokładnie to brzmi to śmiesznie nie jestem złośliwy ale twojej teori trzeba się przeciwstawić w końcu ktoś to czyta ,klienta w butelke tak można nabijać ale montera już trudniej wiesz ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PRZEPRASZAM ale brak wiedzy z zakresu rozstawu wózków i odciągu bramy to katastrofa na montażu .Jak piszesz że może być mały rozstaw pod warunkiem że brama będzie wykonana dokładnie to brzmi to śmiesznie nie jestem złośliwy ale twojej teori trzeba się przeciwstawić w końcu ktoś to czyta ,klienta w butelke tak można nabijać ale montera już trudniej wiesz ?

 

Monter to robi to co ktoś zaprojektuje i wykona. Raczej nie jest to osoba do dyskusji na temat konstrukcji, choć wiedzę praktyczną na pewno ma.

Inżynier to najpierw zastanowi się co to oznacza mały rozstaw wózków bo jest to pojęcie względne. Nie wiem co to wg Ciebie odciąg bramy. Ja oferuję bramy bez czegoś takiego.

Tak jak pisałem wcześniej może piszemy o tym samym, ale różnym językiem. Ja preferuję raczej w sprawach technicznych język inżynierski bo to znacznie upraszcza pewne sprawy i minimalizuje możliwość nieporozumienia.

Podkreślę tylko, że każdy mechanizm musi mieć i ma luzy. Nzywa się to tolerancją. Jeśli ktoś wykona mechanizm bez luzów to to już jest raczej konstrukcja, a nie mechanizm.

Pozdrawiam i nie ma sensu przedłużać tej dyskusji bo rzeczywiście ktoś to może czyta i może wyciągnąć błędne wnioski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...