raziu 26.01.2009 15:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2009 Po prostu otwórz okna. niby to takie proste, a jak bardzo skomplikowane... Jak wspominałem poddasze jest nieużytkowe, więc jedyne co tam jest to wyłaz dachowy. Który oczywiście można uchylić, jednak bez sensu jest w zimie codziennie wchodzić na poddasze otwierać i zamykać ten wyłaz. Jak to robić automatycznie, aby było dobrze i wentylować nieużytkowe poddasze? (chyba, że taka wentylacja jest zbędna?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slawkin 26.01.2009 15:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2009 Ja miesiąc temu robiłem tynki, wylewki skonczyli w zeszłym tygodniu wczoraj miałem zawał jak przyjechałem do chaty. Wszędzie mokre plamy i "rosa" na membranie- kierbud uspokoił i zalecił wietrzenie domu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
raziu 26.01.2009 16:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2009 Ja miesiąc temu robiłem tynki, wylewki skonczyli w zeszłym tygodniu wczoraj miałem zawał jak przyjechałem do chaty. Wszędzie mokre plamy i "rosa" na membranie- kierbud uspokoił i zalecił wietrzenie domu... Na myśli miałem wentylację poddasza nieużytkowego w przyszłości, zakładam, że woda z tynków i wylewek już wyparowała. Nie wiem czy jest wogóle konieczne wentylowanie takiego poddasza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kosmo77 26.01.2009 17:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2009 Problem kolego ze zawsze wate bedziesz mial mokra, dlatego ja jestem zwolennikiem deskowania a nie foli nie zalatwia to problemu , ale napewno pomaga. Ja jczesto zastanawiam sie co dopiero musi sie dziac w scianie jednowarstwowej ooooooooo Pomysl na zew. masz -20 a wew. +20w miejscu tkz zera musi sie skraplac woda. fizyka pozdrawiam daro31ie W miejscu 'tkz zera' (?) to woda zamarza a nie się skrapla. Fizyka. A wrze w 90 stopniach. PS Sorry, 90 stopni to ma kąt prosty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 26.01.2009 20:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2009 Temperatura wrzenia wody zależy od ciśnienia więc w określonych warunkach np. wysoko w górach może wrzeć w temperaturze 90*. Para wodna skrapla się gdy znajduje się w stanie nasyconym a temperatura, w której to zjawisko zachodzi to tzw. temperatura punktu rosy. Zjawisko to występuje w izolacji cieplnej i należy zrobić wszystko aby je zminimalizować np. starannie montując paroizolację. Wracając do meritum lepszym rozwiązaniem jest montowanie izolacji cieplnej po tynkach i wylewkach (te kilkadziesiąt wiader wody musi odparować!). W przypadku gdy jednak decydujemy się na montaż izolacji cieplnej wcześniej to koniecznie montujmy paroizolację. Po pracach mokrych wietrzymy, wietrzymy i jeszcze raz wietrzymy! W przypadku zastosowania na poddaszu nieużytkowym folii wysoko paroprzepuszczalnej inna wentylacja tej przestrzeni nie jest potrzebna. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dorcha 26.01.2009 21:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2009 te kilkadziesiąt wiader wody musi odparować Tynki były robione w październiku, wylewki w listopadzie, a ta wilgoć pojawiła się dopiero teraz wraz z rozpaleniem kominka. Na poddaszu prawie nie ma ścianek działowych, jest otwarta przestrzeń. Dorota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 26.01.2009 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2009 To bardzo krótki okres jak na całkowite odparowanie. A te skropliny pojawiają się teraz bo wilgotność powietrza sięga 90% więc gdzie ma ta wilgoć odparować? Trochę cierpliwości a wszystko będzie OK. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jaalicja 16.02.2014 17:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 (edytowane) niby to takie proste, a jak bardzo skomplikowane... Jak wspominałem poddasze jest nieużytkowe, więc jedyne co tam jest to wyłaz dachowy. Który oczywiście można uchylić, jednak bez sensu jest w zimie codziennie wchodzić na poddasze otwierać i zamykać ten wyłaz. Jak to robić automatycznie, aby było dobrze i wentylować nieużytkowe poddasze? (chyba, że taka wentylacja jest zbędna?) Ja mam dokladnie ten sam problem, na stryszku nad poddaszem uzytkowym pojawila sie wilgoc miedzy welna a folia paroprzepuszczalna. Na stryszku jest jedynie wylaz dachowy, nie ma innej wentylacji. Oczywiscie wilgoc pojawila sie gdy zaczelismy mocniej grzac a temperatury byly w okolicy zera. Wilgoc nie pojawila sie na welnie na poddaszu uzytkowym. Zakladam, ze dlatego bo okna byly rozszczelnione. Obecnie welna jest zapakowana miedzy krokwiami az do kalenicy. zarowno na poddaszu uzytkowym jak i stryszku. poddasze uzytkowe nie ma jeszcze folii paroszczelnej - ale nie jestem pewna czy jej polozenie zalatwi problem. Pytanie co zrobic aby w przyszlosci na stryszku nie bylo tej wilgoci na stryszku? Edytowane 16 Lutego 2014 przez jaalicja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
seweryn22 09.05.2014 08:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 ja dodatkowo dociepliłem poddasze wełną Isovera Unimatą a dokładniej rozłożyłem ją na poddaszu nieużytkowym mam cieplej i w razie skraplania się pary krople spadają na tą wełnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
serekk 12.05.2014 22:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 A czy tak może się dziać? Czy wełna nie będzie zbyt wilgotna? Rozumiem, że raczej parę kropel jej nie zagrozi. Jakich polecacei producentów wełny mineralnej. Czy Isover jest godny zaufania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GRegory ja 06.12.2014 16:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 Witam mam podobny problem.poddasze miałem niedocieplone sama deska i papa było ok . W tym roku położylismy wełne 15 i skrapla sie woda po pierwszej warstwie foli i wełna jest wilgna .KONSTRUKCJA OD GÓRY -PAPA DESKA FOLIA PAROIZOLACYJNA WEŁNA FOLIA PAROIZOLACYJNA .2X FOLIA TO BŁĄD????????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 06.12.2014 16:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 Ta nad wełną powinna być paroprzepuszczalna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GRegory ja 06.12.2014 17:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 Wełna bezpośrednio może dotykać do desek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 06.12.2014 17:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 Wełna bezpośrednio może dotykać do desek? nie może dotykać desek .. musi być szczelina wentylacyjna. .KONSTRUKCJA OD GÓRY -PAPA DESKA FOLIA PAROIZOLACYJNA WEŁNA FOLIA PAROIZOLACYJNA .2X FOLIA TO BŁĄD????????????? tak od góry .. papa 2x deska .. pustka powietrzna 3-4cm .. membrana wysokoparoprzepuszczalna, wełna 2x między ; krokwie w poprzek pod krokwiami .. na to folia paroizolacyjna, najlepiej z aluminium, oraz pustka powietrzna 1,5 cm i GK.. przy czym warstwa pod krokwiami to te 10cm wypada dać. między krokwie 15 .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GRegory ja 06.12.2014 17:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 jutro biore sie za poprawki :wiggle::wiggle:DZIEKUJE, DZIĘKUJE , CZY Jeszcze coś ważnego powinienem wiedzieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 06.12.2014 17:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 A no rutynowo, ściany szczytowe są podmurowane do deskowania ? jeśli tak to też trzeba poprawić.I dać styropian który połączy izolacje; poddasza i ścian.Tworząc jedną całość. Oczywiście nad ścianami działowymi to samo. Może okolice murłaty i ścianki kolankowej.Też wypada pomyśleć czy tam ciągłość izolacji jest, czy murłata ogacona izolacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GRegory ja 06.12.2014 17:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 standardowo mur jest do samego dachu ,bez styropianu ,styropian jest na zewnatrz . lecz krokiew nie została zabudowana steropianem z względu na leprze oddychanie muru-PODOBNO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 06.12.2014 18:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 z względu na leprze oddychanie muru-PODOBNO jeśli jeszcze tam nie mieszkasz, to wypada połączyć izolację jedną z drugą. Bez sensu jest zostawianie takich miejsc bez izolacji. A oddychanie ścian to inna dziwna bajka .. którą Ci niestety powiedziano, nikt dokładnie nie poda definicji tego "oddychania" ale jest lub nie .. tyle ma dopowiedzenia .. przeciętny majster.. szkoda. Zostawienie muru, bez izolacji, może grozić wodą, na styku mur GK.. po prostu ciepło szybciej będzie zasuwać z domu takim miejscem. Przez to, temp tego miejsca jest niska, + duża wilgotność w pomieszczeniach = kondensacja. Zresztą jeden problem Ci się pojawił, dobrze że na czas uda się Tobie poprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.