Jason16 28.01.2009 13:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2009 A wiec tak uczę sie spawać i nie zawsze to wychodzi tak jak chce. Wiem to kwestia doświadczenia ale poniżej wkleję kilka zdjęć moich spawów abyście poradzili co w nich nie tak. Podstawowy problem to to że nieraz spaw nie chce trzymać sie dwóch łączonych elementów( na zdjęciu -brama) spaw przykleił sie do górego pręta a z dolną podstawą leciutko sie styka.w tym przypadku chodziło o punktowe przyłapanie aby sie to nie "telepało". Inne zdjęcia to zdjęcia pospawanej taczki widać ze spaw nie jest ciągły tylko taki falisty. wiadomo że trzymać będzie ale lepiej wykonać to tak jak trzeba Co do parametrów spawarki to 100A najtańsza spawałem elektrodami 2,5mm ER 146. widziałem ze taką spawarką można dość dobrze spawać nawet grubsze rzeczy. a wiec czekam na odpowiedzi i wklejam kilka zdjęc: http://img520.imageshack.us/img520/3347/76515458tf4.jpg http://img90.imageshack.us/img90/8273/33097030eb9.jpg http://img177.imageshack.us/img177/269/84933080xy4.jpg http://img440.imageshack.us/img440/4016/99182808um1.jpg http://img264.imageshack.us/img264/966/40030561jv5.jpg http://img340.imageshack.us/img340/7186/18698827mi2.jpg http://img407.imageshack.us/img407/3570/21334105aq4.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 28.01.2009 13:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2009 A wiec tak uczę sie spawać i nie zawsze to wychodzi tak jak chce. Wiem to kwestia doświadczenia ale poniżej wkleję kilka zdjęć moich spawów abyście poradzili co w nich nie tak. Podstawowy problem to to że nieraz spaw nie chce trzymać sie dwóch łączonych elementów( na zdjęciu -brama) spaw przykleił sie do górego pręta a z dolną podstawą leciutko sie styka.w tym przypadku chodziło o punktowe przyłapanie aby sie to nie "telepało". Inne zdjęcia to zdjęcia pospawanej taczki widać ze spaw nie jest ciągły tylko taki falisty. wiadomo że trzymać będzie ale lepiej wykonać to tak jak trzeba Co do parametrów spawarki to 100A najtańsza spawałem elektrodami 2,5mm ER 146. widziałem ze taką spawarką można dość dobrze spawać nawet grubsze rzeczy. a wiec czekam na odpowiedzi i wklejam kilka zdjęc: SOrki zdjęcia niedługo będą ponieważ muszę je zmienszyć bardzo prosze nie usuwac tematu. Bez zdjęć strzelę, że nie masz dobrego przetopu. Oba materiały spawane muszą ulec przetopowi. U ciebie nadtopił się jeden materiał i elektroda, natomiast drugi nie. To tak na sucho bez zdjęć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jason16 28.01.2009 14:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2009 zdjęcia już są tak że można komentować dodam ze nastawiłem 80 amperów na tą elektrodę 2,5mm do tych wszystkich wyżej łączonych elementów. a jeśli mówisz o przetopie czyli rozgrzaniu do czerwoności bo ja tak to rozumie to było coś takiego w 5 i 6 zdjęciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 28.01.2009 14:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2009 zdjęcia już są tak że można komentować dodam ze nastawiłem 80 amperów na tą elektrodę 2,5mm do tych wszystkich wyżej łączonych elementów. a jeśli mówisz o przetopie czyli rozgrzaniu do czerwoności bo ja tak to rozumie to było coś takiego w 5 i 6 zdjęciu. Na 5 i 6 zdjęciu jak dla mnie wygląda to na zbyt szybkie przesuwanie elektrody. Rozgrzanie do czerwoności to zdecydowanie za mało. Materiał spawany musi być w miejscu spajania w fazie płynnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jason16 28.01.2009 15:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2009 ok postaram sie prowadzić wolniej elektrodea natęzenie jest ok?? 80A do 2,5mm elektrody. Nieraz nie mam tez za bardzo możliwość wolno prowadzić bo spaw bedzie bardzo gruby.tak jak np przy tej bramie. chciałem zrobic tylko małą kuleczke aby to zespoliło ale aby był przetop to bym musiał tę elektrode trzymać dość długo. chyba ze te 80A jest za mało.pręt bramy z kątkownikiem tworzy kąt 90* ja spawałem pod katem 45* trzymając elektrodą w jednym miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pierwek 28.01.2009 15:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2009 spawaj od dołu do góry bo inaczej spaw spływa Ci na materiał nieroztopiony. czyli musisz roztopić trochę tego kątownika a potem pręt - tak żeby oba materiały połączyły się w stanie płynnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jason16 28.01.2009 16:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2009 no niby tak ale jak dłużej przytrzymam elektrodę aby bardziej roztopiły sie elementy to za bardzo zaleje pręt i kontownik.czyli mozna też wynikać ze za mały amperaż nastawiam aby dobrze rozgrzac te elementy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dżunia 28.01.2009 17:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2009 Mój luby twierdzi, że przede wszystkim "tutaj jest za mały prąd i brak przetopu". Musisz zwiększyć prąd tak, żeby podczas spawania jeziorko (roztopiony metal) było dokładnie widoczne. Nie ciągnij za szybko elektrody. Jeżli spawasz w poziomie, to oprzyj sobie elektrodę o materiał pod kątem 45 stopni i elektroda sama będzie szła. Jeśli masz dużą szczelinę, wykonuj ruchy w kształcie litery C. P.S. Jeśli zwiększenie prądu nie pomoże, zastosuj cieńsze elektrody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mały Mariusz 28.01.2009 17:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2009 Elektrody ER 146 elektrody rutylowe 2,5 możesz śmiało jechać 100A w zależności od pozycji spawania koryguj , obserwuj jeziorko jak elektroda wtapia się w materiał. Pamiętaj że od od wyglądu spoiny ważnięjszy jest przetop czyli złączenie materiałów . Elektrod zasadowych EB raczej nie używaj potrzebują one suszarki i czystości materiałó a więc większy kłopot w spawaniu. pozdr i powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marek1971 28.01.2009 17:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2009 na kazdy milimetr elektrody 40 Amper Kąt elektrody z materiałem 45stWolno przesuwac elektrode wzdłuz spawanych krawedzi jednoczesnie ruchy boczne okolo 1mm lewo/prawo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jason16 28.01.2009 17:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2009 Wielkie dzięki za rady postaram sie to wszystko korygować. Naprawdę bardzo mi pomogliście Jeśli coś mi sie jeszcze przypomni lub zrodzi sie kolejny problem to napisze pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mały Mariusz 28.01.2009 17:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2009 Tak jeszcze zerknołem na fotki . Przed spawaniem dobrze jest oczyścić miejsce spawania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
przemo503 28.01.2009 18:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2009 posuwając elektrode wjeżdzaj na jeden i na drugi łączony materiał zataczając takie C albo robiąc koło ,a elektrody najlepiej podsuszyć jesli były w wilgotnym pomieszczeniu. pozdrawiam i do dzieła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomkii 28.01.2009 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2009 Jak spawasz coś grubszego z cieńszym (np. te pręty do bramy) to mocniej grzej element grubszy. Mają się stopić w tym samym czasie.No i przynajmniej na początku polecam spawać zawsze poziomo - będzie wychodzić dużo lepiej.Nie może być dziury między elementami bo nie zespawasz. Ideałem jest jak łączone elementy schodzą się w kształcie litery V. Od góry tego V ładujesz spoinę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sacha 29.01.2009 01:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2009 Zmienić na ER 546 i spaw będzie ładniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TINEK 29.01.2009 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2009 tak z ciekawości, co znaczą te oznaczenia (ER546 lub ER146) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
shox 01.02.2009 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 daj wiekszy prad spawania najpierw spawaj punktowo by polaczyc matetrialy a nastepnie spaw ciagly lewo prawo i lekko gora dla grubego materialu dol lub lepiej robiac tzw kolka czyli lekkie ruchy okrezne i gora dol podczas posowu elektrody.Zawsze spawaj od dolu do gory ,jezeli spaw nie wyjdzie to poczekaj az zgozel zastygnie opukaj go mlotkiem by odpadl (uwazaj przy tym na oczy)zawsze musiszlekko przetopic laczone materialy.czym grubsza elektroda tym prad wiekszy jezeli przetopis na wylot material glownie dzieje sie to przy elektrodach 2-3 mmto punktowo obspawaj ten otwor za kazdym razem opukujac zgorzeline ,bedzie sie wtwdy robil krater i musisz ten zgorzel usunac bo zostanie mala dziurka i spaw bedzie nieszczelny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lookita 01.02.2009 21:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 nie mysalem,ze spawanie to taka sztuka !!!nie mam pojecia o tym,ale widzac,jak tesc to robi,myslalem,ze to takie proste...a tu,ruchy,parametry....autorowi poradze,zeby wylaczyl autofocus i recznie ustalal ostrosc,bo wali w dal ostrosc,a nie na pierwszy plan.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mały Mariusz 02.02.2009 05:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2009 sztuką jest pospawać blaszki 0,8 mm albo np taką blaszke do dużo grubszego kątownika lub pospawać rury tak żeby nie ciekło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.