marcin_budowniczy 28.01.2009 13:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2009 Widziałem podbitkę z blachy trapezowej (z wygladu trudno odróżnić od paneli plastykowych). Fajnie bo nie wymaga konserwacji (tak jak w przypadku podbitki drewnianej oraz nie pracuje pod wpływem zmian temp. tak jak plastykowe panele) i ogólnie chyba najmniej pracochłonne. Założenia: - krokwie co 90 cm wysuniete na 120 i 90 cm - podbitkę planuje zrobić wzdłuż krokwi (ze wzgledu na spore wypuszczenie z dachu zrobiłaby się ciężka "czapa", poza tym mam 15 cm ocieplenia w postaci styropianu stąd moja decyzja) - blacha trapezowa brązowa trapezowa matowa (trapez 7mm) w arkuszach 1,2mx4,0m Pytania: Czy muszę robić ruszt z łat ? (niektórzy twierdzą, że powinno sie dać 3 łaty wdzłuż krokwi i dopiero do nich przykrecać blachę) Czy mogę bezpośrednio do krokwi? Jakie mogą być konsekwencje mojego lenistwa ? Zdaje sobie sprawe, że bedzie odpadów troszkę jak blachę dam wzdłuż akruszami - tam gdzie mam okap wysunięty na 90 cm, ale to wejdzie kosztowo w miejsce rusztu. Dziękuje za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cieszynianka 28.01.2009 15:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2009 Tu jest trochę o podbitkach: http://forum.muratordom.pl/podbitka-dachowa-fotki,t98204.htm?highlight=podbitka http://forum.muratordom.pl/z-czego-zrobic-podbitke-dachu,t7469.htm?highlight=podbitka http://forum.muratordom.pl/co-wybrac-na-podbitke-dachu,t70282.htm?highlight=podbitka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
leszeq 28.01.2009 15:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2009 - podbitkę planuje zrobić wzdłuż krokwi Rozumiem, że to znaczy - pod kątem opadania dachu? Pytanie - czy przetłoczenie blachy ma przebiegać wzdłuż ścian czy poprzecznie do ścian? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jurek_Z 28.01.2009 21:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2009 Widziałem podbitkę z blachy trapezowej (z wygladu trudno odróżnić od paneli plastykowych). Fajnie bo nie wymaga konserwacji (tak jak w przypadku podbitki drewnianej oraz nie pracuje pod wpływem zmian temp. tak jak plastykowe panele) i ogólnie chyba najmniej pracochłonne. Założenia: - krokwie co 90 cm wysuniete na 120 i 90 cm - podbitkę planuje zrobić wzdłuż krokwi (ze wzgledu na spore wypuszczenie z dachu zrobiłaby się ciężka "czapa", poza tym mam 15 cm ocieplenia w postaci styropianu stąd moja decyzja) - blacha trapezowa brązowa trapezowa matowa (trapez 7mm) w arkuszach 1,2mx4,0m Pytania: Czy muszę robić ruszt z łat ? (niektórzy twierdzą, że powinno sie dać 3 łaty wdzłuż krokwi i dopiero do nich przykrecać blachę) Czy mogę bezpośrednio do krokwi? Jakie mogą być konsekwencje mojego lenistwa ? Zdaje sobie sprawe, że bedzie odpadów troszkę jak blachę dam wzdłuż akruszami - tam gdzie mam okap wysunięty na 90 cm, ale to wejdzie kosztowo w miejsce rusztu. Dziękuje za odpowiedzi Z jakiego metalu jest ta blacha, że ma mniejszą rozszerzalność termiczną niż PCV ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin_budowniczy 29.01.2009 07:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2009 - podbitkę planuje zrobić wzdłuż krokwi Rozumiem, że to znaczy - pod kątem opadania dachu? Pytanie - czy przetłoczenie blachy ma przebiegać wzdłuż ścian czy poprzecznie do ścian? Przetłoczenia blachy mają przebiegać wzdłuż ścian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin_budowniczy 29.01.2009 07:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2009 Widziałem podbitkę z blachy trapezowej (z wygladu trudno odróżnić od paneli plastykowych). Fajnie bo nie wymaga konserwacji (tak jak w przypadku podbitki drewnianej oraz nie pracuje pod wpływem zmian temp. tak jak plastykowe panele) i ogólnie chyba najmniej pracochłonne. Założenia: - krokwie co 90 cm wysuniete na 120 i 90 cm - podbitkę planuje zrobić wzdłuż krokwi (ze wzgledu na spore wypuszczenie z dachu zrobiłaby się ciężka "czapa", poza tym mam 15 cm ocieplenia w postaci styropianu stąd moja decyzja) - blacha trapezowa brązowa trapezowa matowa (trapez 7mm) w arkuszach 1,2mx4,0m Pytania: Czy muszę robić ruszt z łat ? (niektórzy twierdzą, że powinno sie dać 3 łaty wdzłuż krokwi i dopiero do nich przykrecać blachę) Czy mogę bezpośrednio do krokwi? Jakie mogą być konsekwencje mojego lenistwa ? Zdaje sobie sprawe, że bedzie odpadów troszkę jak blachę dam wzdłuż akruszami - tam gdzie mam okap wysunięty na 90 cm, ale to wejdzie kosztowo w miejsce rusztu. Dziękuje za odpowiedzi Z jakiego metalu jest ta blacha, że ma mniejszą rozszerzalność termiczną niż PCV ? Myślałem, że plastykowe panele są bardziej podatne na zmiany temp. np. od -30 do 30 st. C niż blacha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
leszeq 29.01.2009 08:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2009 Jeżeli twoja więżba dachowa jest solidnie zrobiona to z powodzeniem możesz przykręcać blachę do krokwi. Jednak najczęściej jest tak, że cieśli zdarza się ustawić krokwie na różnej wysokości przy wykonywaniu podcięć opierających się na murłacie. Powoduje to efekt falowania dachu a przez co i także podbitki dachowej. Jest to bardzo mało widoczne na samym pokryciu dachowym, ale na podbitce nawet najmniejsz nierówności mogą być bardzo wyraźne (szczególnie na wykonanej z błyszczących, odbijających światło materiałów). Jeżeli przetłoczenia będą przebiegały wzdłuż ścian, to jak będziesz przykręcał sztywną po długości blachę do ustawionych na różnych poziomach krokwi, to może to pogłębiać efekt falowania samej podbitki. Dlatego najlepiej jest w takim przypadku wyrównać linię podbitki poprzez przykręcenie do boku każdej krokwi listwy drewniej (łatę 4x5) na całej jej długości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin_budowniczy 29.01.2009 09:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2009 Jeżeli twoja więżba dachowa jest solidnie zrobiona to z powodzeniem możesz przykręcać blachę do krokwi. Jednak najczęściej jest tak, że cieśli zdarza się ustawić krokwie na różnej wysokości przy wykonywaniu podcięć opierających się na murłacie. Powoduje to efekt falowania dachu a przez co i także podbitki dachowej. Jest to bardzo mało widoczne na samym pokryciu dachowym, ale na podbitce nawet najmniejsz nierówności mogą być bardzo wyraźne (szczególnie na wykonanej z błyszczących, odbijających światło materiałów). Jeżeli przetłoczenia będą przebiegały wzdłuż ścian, to jak będziesz przykręcał sztywną po długości blachę do ustawionych na różnych poziomach krokwi, to może to pogłębiać efekt falowania samej podbitki. Dlatego najlepiej jest w takim przypadku wyrównać linię podbitki poprzez przykręcenie do boku każdej krokwi listwy drewniej (łatę 4x5) na całej jej długości. Bardzo słuszna uwaga ! Kurcze o tym nie pomyślałem. Chyba zrobie tak: do skrajnych krokwi nabije gwozdzik i puszcze sznurek od pierwszej do ostatniej krokwi i zobacze jak położenie tych moich krokwi wyglada, jezeli bedzie w miare to puszcze blache tak jak chciałem tzn. bez ruszta i wzdłuż sciany. Jesli okaze sie kiepsko to dam łaty wzdłuż i dopiero bede przykrecał blachę. Zastanawia mnie jeszcze jedno - moze okazac sie, ze długośc krokwi jest rozna wtedy jak dam blache w długość i jest ona wtłaczana to bedzie to widac po tych wtłoczeniach pomimo ze przy scianie i przy koncu krokwi dam pasek maskujący z płaskiej blachy. tylko jak przykrece taki masujący pasek przy scianie - będzie ciezko dostac sie z wkretarką jakies 5cm od sciany (pamietac trzeba, ze tam bedzie skosik) niby prosta sprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
leszeq 29.01.2009 11:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2009 Zgadza się, długość krokwi też może być różna. Jeśli tak jest, to niewiele można na to poradzić. Na podbitce poprzecznej do ściany nie byłoby tego widać, ale na przetłoczeniach wzdłuż ściany może to być zauwarzalne. Często wykonawcom pokrycia dachowego zdarza się przyciąć krokwie nierównomiernie i przybić do tego deskę czołową, pozostawiając w jednym końcu dachu odległość do ściany inną niż na drugim końcu dachu. Nawet 1 cm różnicy może być bardzo widoczny jeśli kładziemy blachę wzdłuż ściany. Poprawienie tego wymaga dużego wkładu pracy, bo wiąże się z demontażem orynnowania i wszystkich obróbek blacharskich, a to nie zawsze jest gra warta świeczki:) Jeśli chodzi o paski maskujące, to nie musisz ich przykręcać przy ścianie. Dociśnij mocno arkusz blachy do ściany przy montażu i przykręć jaknajbliżej się da ściany. Zobaczysz, że wciśnięta w ten sposób blacha w kąt między ścianą a krokwią, wcale nie wymaga dodatkowego mocowania. Przy wyrównywaniu krokwi nabij gwoździki i rozciągnij sznurek na dwóch krańcowych krokwiach około 10 cm od ściany i drugi sznurek 10 cm od deski czołowej. W ten sposób będziesz miał wyznaczone dokładne punkty, do których trzeba przykręcić listwy drewniane do krokwi. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wirecki 23.08.2009 21:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2009 podnoszę, dla tych linków Cieszynianki... łatwiej będzie (mi ?) znaleźć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.