Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Czy to jest legalne czy nie? Proszę o pomoc

MałgośkaM

Recommended Posts

Brat jest właścicielem działki na której znajduje się stara obórka.

Czy ten budynek można zaadaptować na mieszkanie bez żadnych formalności? Czy jednak trzeba załatwiać pozwolenia itp.?

Adaptacja polegałaby na wymianie dachu, ociepleniu budynku i wykończeniu go wewnątrz, tak więc bez żadnych dobudówek ani nic takiego.

Jeśli natomiast wymaga to jakichś pozwoleń to gdzie iw jakim konkretnie celu należy się zwrócić.

W temacie jestem zupełnym laikiem dlatego tak zwięźle to opisałam, ale mam nadzieję, że wiadomo o co chodzi i liczę na pomoc :)

Procedura taka sama jak w przypadku pozwolenia na budowę, tym bardziej że jest wymiana elementów konstukcyjnych (dach). Jeśli w gminie jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego to trzeba zacząc od wypisu i wyrysu i sprawdzic czy na tym terenie może powstac budynek mieszkalny ,jeśli nie ma planu trzeba wystąpic o warunki zabudoy i zagospodarowania terenu. Później nalezy zlecic architektowi inwentaryzacje i adaptacje tego co jest. Wg mnie łatwiej jest wybudowac nowe niż bawic się w adaptacje.

Hmmm. Może teraz naiwne pytanie ale nie jestem zorietnowana w temacie...

Jakie kary grożą za adaptację tego budynku bez pozwolenia?

art 49 i art 59 ustawy prawo budowlane

ogólnie opłata legalizacyjna 50 000, 00 zł plus kara 10 000,00 zł w przypadku kiedy stwierdzą że mieszka bez uzyskania zgody na użytkowanie, a w przypadku kiedy jest to niezgodne z MPZP lub warunkami zabudowy nakaz rozbiórki plus koszty dokumentacji powykonawczej którą musi sporządzic. Pytanie czy ktoś mu zechce zrobic przyłącza energi , wody do stodoły ? NIE opłacalne

No to masz troszkę bardziej optymistyczne;