ClNEK 11.08.2014 13:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 Każdemu kto będzie śledził ten wątek w poszukiwaniu odpowiedzi czy warto stosować montaż warstwowy polecam artykuł z Oknotesthttp://oknotest.pl/montaz-okien/co-daje-cieply-montaz-okien-pvc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
balader2 11.08.2014 15:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 Każdemu kto będzie śledził ten wątek w poszukiwaniu odpowiedzi czy warto stosować montaż warstwowy polecam artykuł z Oknotest http://oknotest.pl/montaz-okien/co-daje-cieply-montaz-okien-pvc To aż trzeba było robić badanie, żeby stwierdzić, że montaż z taśmami jest bardziej szczelny niż montaż bez taśm? Nie znam się na montowaniu, ale intuicyjnie czuje, że musi być bardziej szczelnie.. Ale tu, na tym forum tzw. "fachowcy" próbowali mnie przekonywać, że to da mi tylko "świadomość" - więc może dla nich rzeczywiście warto było to zmierzyć.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 11.08.2014 19:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 balader2 - w każdym poście powtarzasz to samo Nie mam nic przeciwko wynikom badań bo w końcu ktoś sie wziął za odwagę ich przeprowadzenia Konia z rzędem temu kto w normalnej eksploatacji uzyska 600Pa - więc już jakby z założenia interpretacja może być dwojaka To po pierwsze a po drugi w innym wątku poruszył bwojtek - dopiero całościowe badania mogą dać naprawdę miarodajną odpowiedź Nie mówię że montaż na samą piane jest właściwy choć są pewne sytuacje gdzie spokojnie sie sprawdzi przez lata Zresztą, od dawna u mnie montaż tradycyjny jest ułamkiem procenta zamówień Chwała T12345T że odwalił robotę którą już dawno powinni wykonać twórcy różnych systemów - czy to I3 i pochodne czy MOWO Choć akurat w tym wypadku większość klientów robi badanie szczelności chałupy A i jeszcze jedno, gdzieś wyczytałem, że wystarczające są dla domu różnice ciśnień do 20Pa I drugie - że znam testy prawie 100% szczelności dla 1000 Pa - tylko jest to sztuka dla sztuki gdyż takie warunki prawie nigdy w realnym życiu się nie zdarzają Taki marketing by udowodnić że mamy towar niby lepszy od konkurencji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 11.08.2014 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 Ach i jeszcze jedno - na zakończenie bo polemizować nie zamierzamSą opracowane systemy do szczelnej wymiany okien. IsoChemia się w tym specjalizuje I teraz zagwozdka dla czytającychJak wymienia się ( w większości wypadków ) okna w Niemczech, podawanych tu często za wzór montażu szczelnego czy jak go tam zwał ?Króluje piana, sama piana !!! żadne tam folie, taśmy i inne. Ale uwagaTam za sposób montażu BIERZE ODPOWIEDZIALNOŚĆ Architekt !!! On wyznacza sposób zamontowania a nie jak u nas umywa rece Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 12.08.2014 07:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2014 Jak oni chcą wysunąć te okna na styropianowych podkładach? To jest niedopuszczalne. Taki podkład musi stać cala powierzchnia na murze ( oczywiście nie mowie o części pod parapetem zewnętrznym) Np tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Smile2520 12.08.2014 19:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2014 Te EPDM-y albo folie, bo ze zdjęcia trudno wywnioskować co to jest są po niewłaściwej stronie konsoli. Mocowanie konsoli też wydaje się takie mało SFS-owe. Czy to są zwykłe kołki rozporowe wkręcane w porotherm? Jeśli faktycznie to EPDM, to jakiej grubości i w jaki sposób mocowany do ramy ościeżnicy i ościeży od wewnątrz? Jak to wygląda w obrębie połączeń kątowych? Nie było moim zamiarem straszenie, po prostu po obejrzeniu tylko 3 zdjęć czuję kłopoty w przyszłości i... tyle. Jakiekolwiek obróbki wewnętrzne odłożyłbym na czas kiedy to to zostanie ostatecznie uszczelnione. Witam. Zrobiłam zdjęcia i wygląda to następująco - folie edpm z zewnątrz: i wewnątrz tylko na dole przy poszerzeniu: . Konsole mocowane są raczej nie na kołki: Tak jak pisałam - całe okno wysunięte 3 cm poza lico muru. Z lewej strony 2,5 cm między ramą a murem, z prawej - 1,5 cm, u góry od nadproża - 3-4 cm (lane nadproże chyba nie jest zbyt równe...). I teraz pytanie: jak właściwie zakończyć montaż tego okna? Jak wykończyć ościeże ? Montaż okna miał być w założeniu ciepły i szczelny... Okno zamontowane jest zaledwie 3 miesiące temu, nie ma jeszcze zewnętrznej elewacji ani posadzki. Zaczynam jedynie izolację fundamentu. Jest to więc moim zdaniem taki etap, że można jeszcze zaplanować właściwe zakończenie montażu i poprawić to, co się tylko da. Bardzo więc proszę o uwagi, rady, spostrzeżenia bo bez nich będzie mi trudno znaleźć właściwe argumenty do ewentualnej dyskusji z firmą, która montowała okno. A okienko ma z założenia tak dobre parametry, że nie wyobrażam sobie, aby montaż miał być spartaczony... Proszę o pomoc i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Smile2520 12.08.2014 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2014 Tu jeszcze zdjęcie całego okna: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 12.08.2014 21:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2014 Tak jak pisałam - całe okno wysunięte 3 cm poza lico muru. Z lewej strony 2,5 cm między ramą a murem, z prawej - 1,5 cm, u góry od nadproża - 3-4 cm (lane nadproże chyba nie jest zbyt równe...). I teraz pytanie: jak właściwie zakończyć montaż tego okna? Jak wykończyć ościeże ? Montaż okna miał być w założeniu ciepły i szczelny... No fakt. Parametry że hoho, kasy chyba nie żałowałeś, bo nawet poszerzenie idące w beton jest full kolor Nie jestem zwolennikiem takiej rozrzutności, ale co tam - nie moja to sprawa. Chciałem tylko zwrócić uwagę, żebyś pochopnie nie patrzył na te różnice w odległosci od muru. Zwykle montażyści pracują wg jakiegoś kodu - jedni biorą pod uwagę luz np. na dole okna, inni na górze a kolejni uśredniają. Czasem o takim przesunięciu decyduje otwór ponad tym oknem - jak się chce dopasować piony to i wychodzi przesunięcie. Nie zawsze jest to oczywistym błędem. Inna sprawa - ta folia jest trochę nowatorsko klejona. Ale czy źle? To pytanie do czesto praktykujących w ociepleniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 12.08.2014 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2014 Niestety Fin, jest to efekt wszechobecnej na budowach prowizorkiLaser to wydatek doprawdy niewielki i wtedy nie problem wszystko wymierzyć, wytłumaczyć i uzgodnić z Inwestorem skoro murarze murowali na oko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 13.08.2014 08:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2014 [...] ta folia jest trochę nowatorsko klejona.[...] "Nowatorsko"?! Ten EPDM został użyty bez najmniejszego sensu!!! Powstaną ( o ile powstaną) dwie niezależne od siebie warstwy izolacji termicznej. W mojej ocenie, ta wewnętrzna w części pomiędzy oknem a murem będzie (lub już jest) iluzoryczna ze względu na sposób użycia folii. Ta przyszła zewnętrzna oprze się plecami o EPDM, a od zewnątrz i tak powinna posiadać dodatkową osłonę z folii. Ergo, całość zrobiona jest bez sensu. Czy na dodatek źle, to można ustalić jedynie na miejscu. Ktoś chciał dobrze, a wyszło... jak wyszło:-(. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Smile2520 13.08.2014 15:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2014 [quote=T12345T;Ten EPDM został użyty bez najmniejszego sensu!!! Ok. przyjęłam do wiadomości. A jak w takim razie powinien być użyty, żeby był ten sens??? Może go po prostu wyrwać i zacząć od początku, skoro to taka porażka ten montaż... Tylko, że muszę najpierw wiedzieć, co i jak poprawiać... Czy ktoś mi coś podpowie konstruktywnego??? W obecnym założeniu, od strony zewnętrznej ma dojść do ramy okna styropian, który będzie na elewacji (20 cm grubości). Z moich (laickich - więc proszę o wyrozumiałość) analiz wynika, że oprze się on o kotwę ( na zewnątrz kotwy jest epdm), tworząc niejako przedłużenie muru. Powstanie więc "luz dylatacyjny" między ramą okna a tym "murem" ze styropianu, o wielkości jak opisywałam (2,5cm, 1,5 cm i 3 cm od góry). Myślę więc, czy byłoby dobrze wypełnić te przestrzenie pianką, i od wewnątrz zastosować taśmę paroszczelną (z zewnątrz osłonę pianki stanowiłby np. ten epdm). Ościeża od wewnątrz docieplić styropianem i na to płyta gk na wykończenie. Coś mnie więcej na wzór tego rysunku, z tym, że u mnie jest wysunięcie okna na 3 cm poza lico muru, i na rysunku nie ma zaznaczonych żadnych folii: Jeżeli ktoś może wesprzeć mnie poradą, to będę wdzięczna, jak nie, to już nie będę zawracać głowy. Dzięki za dotychczasowe wypowiedzi i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 13.08.2014 15:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2014 zerwać to w cholerę, bo jest żleZobacz i wyobraź cobie - co Ci da że tą szczelinę dylatacyjną wypełnisz pianą skoro miejsce gdzie są kotwy będzie ocieplone pianą bo EPDM przeszkadzaEfekt - niewiele czasu potrzeba by w tych miejscach pojawiły się ciemniejsze smugi na tynku z powodu wychłodzeniaPatrzę na zdjęcie 4 i widzę że EPDM odstaje od ościeżnicy nie tylko tam gdzie są kotwy - efekt jak wyżej Jak naprawić ?Wykonać prawidłowo montaz I3 a jak to ma wyglądać znajdziesz na stronie http://www.illbruck.com/pl_PL/solutions/window_installation/cavity_wallW twoim wypadku interesuje Cię http://www.illbruck.com/pl_PL/solutions/window_installation/cavity_wall/side_connection/ankermontage_folie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Smile2520 13.08.2014 19:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2014 zerwać to w cholerę, bo jest żle Zobacz i wyobraź cobie - co Ci da że tą szczelinę dylatacyjną wypełnisz pianą skoro miejsce gdzie są kotwy będzie ocieplone pianą bo EPDM przeszkadza Efekt - niewiele czasu potrzeba by w tych miejscach pojawiły się ciemniejsze smugi na tynku z powodu wychłodzenia Patrzę na zdjęcie 4 i widzę że EPDM odstaje od ościeżnicy nie tylko tam gdzie są kotwy - efekt jak wyżej Jak naprawić ? Wykonać prawidłowo montaz I3 a jak to ma wyglądać znajdziesz na stronie http://www.illbruck.com/pl_PL/solutions/window_installation/cavity_wall W twoim wypadku interesuje Cię http://www.illbruck.com/pl_PL/solutions/window_installation/cavity_wall/side_connection/ankermontage_folie Bardzo Ci dziękuję! Czy dobrze więc wnioskuję, po analizie rysunku, że epdm powinien być przyklejony od wewnętrznej krawędzi ramy okna do wewnętrznej strony ościeża? Mniej więcej w tych miejscach?: Nie mam też pewności, jak określić elementy na rysunku oznaczone znakiem zapytania, czy ta biała wewnętrzna część to pianka czy jakaś taśma? Czy ta folia przyklejona na dole może więc zostać, czy to też jest źle? Muszę się dobrze przygotować do "walki" o poprawny montaż tego okna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ClNEK 13.08.2014 19:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2014 Dół jest ok, powinno być tak na okolo okna. To jasne to właśnie pianka. Tasma rozpręzna przy tych kotwach nie zda egzaminu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 13.08.2014 20:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2014 Moim zdaniem dół wcale nie jest ok, bo tam też nie ma miejsca na odpowiednią ilość pianki. Ten element również można było rozwiązać inaczej. Klejenie EPDM do listwy progowej wpiętej w poszerzenie? Po co? Nie prościej puścić po poszerzeniu? Wtedy "pod" mamy większą warstwę termo i lepszą szczelność. Na na bokach i górze zastosować rozwiązanie podobne do tego http://oknotest.pl/montaz-okien/montaz-okien-w-ociepleniu-inaczej-niz-zwykle. Tam było pełne wysunięcie i folie, tu opaska powinna być tylko płytsza. Ideowo reszta dokładnie pasuje. Jeżeli od zewnątrz nadal ma być tak szeroki kołnierz z EPDM można nim otoczyć wcześniej zrobioną opaskę i kleić EPDM do ściany konstrukcyjnej, ale ten nadmiar zewnętrznej izolacji jest zbędny, a wcale nie tani. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ClNEK 13.08.2014 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2014 T12345T czy naprawde te brakujace 3 cm piany, 10 - 15 cm pod wylewką mają jakiekolwiek znaczenie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Smile2520 24.08.2014 20:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 Witam ponownie. Bardzo dziękuję wszystkim, którzy poświęcili swój czas na uwagi i sugestie, co do montażu mojego okna w ociepleniu przy użyciu taśmy EPDM. Taśma z całą pewnością jest wyklejona niestety niewłaściwie... a przeanalizował to osobiście, na miejscu przedstawiciel Oknotest.pl. Oknotest pofatygował się na moją budowę (ok. 200 km! , aby zobaczyć "na żywo" na czym polega błąd i jak można go naprawić. Okazało się, że przy wysunięciu całego profilu okna 3 cm poza lico muru, EPDM nie powinien być klejony do muru tak jak tu: a do ułożonej wcześniej naokoło okna opaski ocieplenia. Pomiędzy tę opaskę, a profil okna powinna być zaaplikowana pianka i dopiero na to klejony EPDM. Wówczas EPDM będzie stanowił uszczelnienie i jednocześnie zabezpieczenie warstwy izolacji od zewnątrz, a od wewnątrz powinna być jeszcze wyklejona folia paroszczelna. Wtedy dopiero będzie i szczelnie i ciepło, czyli tak jak było do początku założone... (Nie mam więc zielonego pojęcia, jak postrzegali "ciepły montaż" panowie montujący u mnie okna twierdząc, że w przypadku użycia EPDM żadna pianka nie jest już potrzebna. Ich zdaniem wystarczy, że z zewnątrz do kotwy na ramie okna "dojdzie" styropian z elewacji... ) Jeszcze jedna cenna uwaga Oknotestu: słupek kątowy, w moim narożnym oknie, jest w środku pusty. W czasie badania kamerą termowizyjną na ogół uwidacznia się, że takie słupki stanowią spory mostek termiczny. Dlatego też dobrze jest wypełnić je np. granulatem styropianowym. Bardzo żałuję, że pomimo skrupulatnego wybierania firmy do produkcji i montażu okien, pojawił się taki błąd i niedopatrzenie... Przykre jest to tym bardziej, że dowiedziałam się o nim zupełnie przypadkiem, pytając na tym forum o sposób estetycznej obróbki ościeży okiennych i zamieszczając zdjęcia... Pozostaje mi więc podjęcie "dyskusji" z firmą, która montowała moje okna. Mam nadzieję, że uda mi się udowodnic błąd i wypracować porozumienie w kwestii jego naprawy... Jeżeli cała "akcja" zakończy się pomyślnie, z przyjemnością zamieszczę zdjęcia "jak być powinno" Oby się udało... Tymczasem raz jeszcze bardzo dziękuję, w szczególności Oknotestowi, za osobiste zaangażowanie i chęć pomocy Serdecznie pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 25.08.2014 05:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 No to masz ocenę z pierwszej ręki. Wcześniej napisałem "nowatorsko", bo nie spotkałem się z takim kejeniem. Może wykonawca miał tam coś na myśli, ale chyba nikt z nas by na takie rozwiązanie się nie zdecydował. To teraz spokojnie ale stanowczo podejdź do ustaleń reklamacyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 25.08.2014 06:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 A może ten EPDM ma być warstwą paroszczelną? Wtedy położenie jest prawidłowe. Tylko sposób klejenia do ramy "dyskusyjny". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kotfredi 26.08.2014 23:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 (edytowane) Panowie, fachowcy i znawcy tematu. Mam pytanko. Zastanawia mnie ten tzw ciepły montaż. Jak czytam co piszecie to ma za zadanie wytworzyć szczelność wokół okna. Okna mam już praktycznie zamontowane. Zostało jedno bo zepsuła się pogoda. Okna są zamontowane tradycyjnie czyli tylko piana. Czy teraz można coś z tym zrobić? Czytałem, że można dokleić folie z zewnatrz i wewnątrz, ale teraz trzeba minimalnie przykleić na ościeżnicę okna bo (po mojemu futrynę ) Można tak? I tak okno będzie obrabianie. No własnie. Ile powinno być zakładu na okno. Pół centymetra na ramę wystarczy? W innym temacie opisałem co i jak jeśli chodzi o mój montaż, okna. http://forum.muratordom.pl/showthread.php?228833-Obr%C3%B3bka-drewnem-wn%C4%99ki-okiennej-o%C5%9Bcie%C5%BCy-od-wewn%C4%85trz&p=6561007#post6561007 W skrócie to jest tak, że dom drewniany(wykładka cegła, obity deskami), stare okna tzw ościeżnicowe, nowe PCV. Ościeże to w zasadzie drewno czyli chyba słupy konstrukcyjne(jakoś tak), na dole cegła. Planuje ościeża obrobić drzewem. Z zewnatrz to oczywiste a od środka chyba też choć rozważam k-g. Powracam do zasadniczego pytania. Czy można po fakcie zamontować taśmy paroszczelne i paroprzepuszczane? Może jest jakaś inna opcja. Nawet w tym wątku mówiono o silikonie, akrylu zamiast taśm. Ktoś mi to wyjaśni? W tym wątku była mowa, że od zewnatrz silikon a od wewnątrz akryl. Wcześniej(w innym wątku, może nawet na innym forum) przeczytałem że wewnątrz silikon lub folia w płynie a od zewnątrz masa akrylowa Silikon to jakiś konkretny, podobnie akryl? Prosiłbym o odpowiedź bo nie wiem co robić a pora wykończyć wnęki okienne. Edytowane 26 Sierpnia 2014 przez kotfredi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.