maysee 29.01.2009 17:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2009 Witam. Co Wy na to: poroton 24 + 8 welna + 11.5 pustak otulinowy. Prosze o opinie i wszelkie wskazowki. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maysee 29.01.2009 17:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2009 opinie na jaki temat ?? Ze np. za malo welny albo za duzo, po co ten otulinowy taki grubasny, nie mozna bylo z czegos innego?, po cos sie w ogole zaczal budowac ?! - to sa wlasnie opinie na w/w temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
P.e.t.e. 29.01.2009 22:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2009 Witam. Co Wy na to: poroton 24 + 8 welna + 11.5 pustak otulinowy. Prosze o opinie i wszelkie wskazowki. Pozdrawiam. Jak dodasz "1" do grubości wełny z przodu - będzie OK. No chyba, że zamierzasz sprzedać dom. Ja w każdym razie mniej niż 15 cm na pewno bym nie dawał. Ściana osłonowa 11,5 cm wcale nie jest za gruba. Ta ściana także pracuje (parcie i ssanie wiatru, jak również naprężenia termiczne na ścianach południowych) więc nie może być zbyt "wiotka". Bardzo istotne jest też odpowiednie kotwienie ściany osłonowej do ściany nośnej. Najlepiej kotwami ze stali kwasoodpornej (i nie chodzi tu tylko o odporność na rdzewienie, ale także o mniejszą przenikalność cieplną tego gatunku stali). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
beton44 30.01.2009 04:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2009 Witam. Co Wy na to: poroton 24 + 8 welna + 11.5 pustak otulinowy. Prosze o opinie i wszelkie wskazowki. Pozdrawiam. Jak dodasz "1" do grubości wełny z przodu - będzie OK. No chyba, że zamierzasz sprzedać dom. Ja w każdym razie mniej niż 15 cm na pewno bym nie dawał. Ściana osłonowa 11,5 cm wcale nie jest za gruba. Ta ściana także pracuje (parcie i ssanie wiatru, jak również naprężenia termiczne na ścianach południowych) więc nie może być zbyt "wiotka". Bardzo istotne jest też odpowiednie kotwienie ściany osłonowej do ściany nośnej. Najlepiej kotwami ze stali kwasoodpornej (i nie chodzi tu tylko o odporność na rdzewienie, ale także o mniejszą przenikalność cieplną tego gatunku stali). Ad czerwone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
P.e.t.e. 30.01.2009 09:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2009 Ad czerwone. No i...? Kwasówka ma nawet kilkukrotnie (w zależności od konkretnego stopu - bo stali kwasoodpornych jest cała masa) mniejszą przewodność cieplną niż stal czarna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 30.01.2009 09:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2009 zważywszy że powierzchnia przekroju kotew to 0,00000000000000000000000000000coś tam % powierzchni elewacji.... Warto poeksperymentować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
daggulka 30.01.2009 09:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2009 maysee - a w projekcie jak masz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
P.e.t.e. 30.01.2009 09:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2009 zważywszy że powierzchnia przekroju kotew to 0,00000000000000000000000000000coś tam % powierzchni elewacji.... Warto poeksperymentować Nie masz racji. W budownictwie energooszczędnym mostki termiczne spowodowane przez kotwy ściany 3W są jak najbardziej brane pod uwagę w ogólnym bilansie budynku. Nie mówiąc już o budownictwie pasywnym. Jeśli dodasz przekrój wszystkich użytych kotew - to sumarycznie daje Ci to niezłą metalową belkę, która jest idealnym mostkiem termicznym. Poza tym różnica ceny pomiędzy drutem kwasoodpornym a ocynkowanym ze stali czarnej stanowi niepoliczalny ułamek kosztów budowy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
daren 30.01.2009 09:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2009 u mnie kotwy były wykonywane na miejscu z drutu ocynkowanego fi 6 kupionego w churtowni elektrycznej. Tak zresztą ktoś wcześniej polecił mi na forum. Jest to rozwiązanie najtańsze gotowe kotwy wychodzą drogo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobvilla 30.01.2009 10:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2009 Kotwy bezwzględnie z nierdzewki 8cm to trochę małoJeżeli nie możesz dołożyć z 4cm co najmniej to proponuję zlecić wypełnienie pustki pianką poliuretanowa specjalistycznej firmie . Pianka ma znacznie lepszy współczynnik przenikania ciepła niż wełna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maysee 30.01.2009 10:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2009 maysee - a w projekcie jak masz? W projekcie mialem jednowarstwowa z Ytonga 36cm albo z Porothermu 44 cm. Teraz musze uwazac zeby mi sie 3W "zmiescila" na fundamencie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
daren 30.01.2009 10:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2009 Jeżeli zastanawiasz się nad ścianą 3W to rozważ mimo wszystko styropian budowanie takiej ściany z wełny od razu będzie nieco upierdliwe ponieważ każda przerwa w czasie wznoszenia ścian powoduje konieczność przykrywania jej folią coby wełna nie zamokła. Nie rozumiem bezwzględnego twierdzenia, że kotwa musi być ze stali nierdzewnej. Przecież w środku jest sucho, i ograniczony ruch powietrza do minimum, więc korozja nie powinna występować. Idąc tym tokiem rozumowania stal zbrojeniowa również powinna być nierdzewna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
P.e.t.e. 30.01.2009 10:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2009 maysee - a w projekcie jak masz? W projekcie mialem jednowarstwowa z Ytonga 36cm albo z Porothermu 44 cm. Teraz musze uwazac zeby mi sie 3W "zmiescila" na fundamencie. Pozdrawiam. A czemu koniecznie chcesz 3W? Zrób 2W - wtedy niezależnie od grubości ocieplenia zmieścisz się na fundamencie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
P.e.t.e. 30.01.2009 10:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2009 Nie rozumiem bezwzględnego twierdzenia, że kotwa musi być ze stali nierdzewnej. Przecież w środku jest sucho, i ograniczony ruch powietrza do minimum, więc korozja nie powinna występować. Idąc tym tokiem rozumowania stal zbrojeniowa również powinna być nierdzewna. Nie musi, ale zdecydowanie powinna. Oprocz wspomnianej wyzej mniejszej przenikalnosci cieplenj stal kwasoosporna ma tez inna, korzystna ceche - wieksza sprezystosc od stali czarnej. Co jest z kolei istotne dla pracy warstwy oslonowej. Stal zbrojeniowa nie musi byc nierdzewna - bo zalana w betonie nie jest narazona na korozje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 30.01.2009 10:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2009 Nie rozumiem bezwzględnego twierdzenia, że kotwa musi być ze stali nierdzewnej. Przecież w środku jest sucho, i ograniczony ruch powietrza do minimum, więc korozja nie powinna występować. Idąc tym tokiem rozumowania stal zbrojeniowa również powinna być nierdzewna. Nie musi, ale zdecydowanie powinna. Oprocz wspomnianej wyzej mniejszej przenikalnosci cieplenj stal kwasoosporna ma tez inna, korzystna ceche - wieksza sprezystosc od stali czarnej. Co jest z kolei istotne dla pracy warstwy oslonowej. Stal zbrojeniowa nie musi byc nierdzewna - bo zalana w betonie nie jest narazona na korozje. A jaka była technologia domów kiedyś. Pytam poważnie, bo nie wyobrażam sobie, żeby 50 lat temu użyawano stali nierdzewnej, a wiele z tych domów będzie stało dłużej niż niejeden współcześnie budowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
daren 30.01.2009 11:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2009 Nie chce tutaj wchodzić w spór ideowy ale kryterium sprężystości kotwy nie jest tu zbyt istotne ponieważ nie działają tu zbyt wielkie siły rozciągające... Po drugie kolega raczej nie buduje domu pasywnego sądząc po grubości planowanej warstwy izolacyjnej więc różnica przenikalności między kotwą z takiej czy innej stali jest marginalna (jedna i druga jest przewodnikiem)Nie sprawdzałem tego ale różnica między kotwą z drutu ocynkowanego a nierdzewnego jest spora. Gotowe kotwy, które były w sprzedaży kiedy ja się budowałem były tylko z stali ocynkowanej, kotwy np, pod murłaty również. Dlatego uważam pomysł z kotwami z stali nierdzewnej na wpędzanie kogoś w niepotrzebne koszty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
daggulka 30.01.2009 12:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2009 maysee - a w projekcie jak masz? W projekcie mialem jednowarstwowa z Ytonga 36cm albo z Porothermu 44 cm. Teraz musze uwazac zeby mi sie 3W "zmiescila" na fundamencie. Pozdrawiam. hm ... ja mam z bk 36cm ... zrobiłam tak jak w projekcie a osobiście nie babrałabym się ze ścianą trzywarstwową ... dwuwarstwowa dobrze docieplona byłaby ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MARTiiii 30.01.2009 13:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2009 W przeszlosci gdy nie bylo kotew robilo sie to zwyklym pretem zbrojeniowym, grubym. Laczylo sie pret z wiencem jakos tam zaginajac, przechodzil przez belke i u gory znowu sie go zaginalo. Wiem poniewaz u mnie w jednym mijscu tak zrobili - coz akurat zabraklo jednej kotwy i nie bylo jak dalej robic. Kierownik przyznal ze dawno takiego mocowania nie widzial ale ze jest to jak najbardziej ok bo kiedys tak sie wlasnie robilo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aedifico 30.01.2009 17:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2009 Nie chce tutaj wchodzić w spór ideowy ale kryterium sprężystości kotwy nie jest tu zbyt istotne ponieważ nie działają tu zbyt wielkie siły rozciągające... Po drugie kolega raczej nie buduje domu pasywnego sądząc po grubości planowanej warstwy izolacyjnej więc różnica przenikalności między kotwą z takiej czy innej stali jest marginalna (jedna i druga jest przewodnikiem) Nie sprawdzałem tego ale różnica między kotwą z drutu ocynkowanego a nierdzewnego jest spora. Gotowe kotwy, które były w sprzedaży kiedy ja się budowałem były tylko z stali ocynkowanej, kotwy np, pod murłaty również. Dlatego uważam pomysł z kotwami z stali nierdzewnej na wpędzanie kogoś w niepotrzebne koszty Nie występuje tylko ssanie ale również parcie. Zbyt ma la odkształcalność pręta może lecz nie musi może wywołać pęknięcia lokalne w warstwie osłonowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
P.e.t.e. 30.01.2009 17:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2009 Kiedyś w technologii 3W w ogóle nie stosowało się warstwy ocieplenia, tylko pustkę powietrzną, a mury niejedokrotnie wznosiło z odpowiednika dzisiejszych silikatów. Niket nie martwił się o mostki termiczne i współczynnik U, bo koszty ogrzewania były niskie. Myślę więc, że nienajlepszym pomysłem jest porównywanie dzisiejszej technologii do technologii sprzed 50 lat... Oczywiście każdy ma prawo do wyboru technologii i materiałów, z jakich buduje swój dom. I nikt nikogo nie zmusza, aby używał tej technologii a nie innej... Forum jest jednak od tego, żeby dowiedzieć się jakie są plusy i minusy każdej z technologii - i na ich podstawie wyciągnąć własne wnioski. Czyż nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.