Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 1,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Zaglądają i pilnują czy dobrze wszystko robisz. Powodzenia!

 

 

... i nie ukrywam compi, że na twoją doradę teraz liczę - mam taki fyrtel koło kosza na korytarzu, który nie za bardzo wiem jak ruszyć.

Grzyb odsadzi CDeka dość daleko od ściany, płyta będzie za luźna - co dać na żółtym fragmencie? Udek wygięty? Coś innego na kąt rozwarty? Ogólnie obróbka kosza to chyba będzie porażka.

 

http://img21.imageshack.us/img21/2903/koszowo.jpg

 

... a tak dla rozluźnienia i małej rywalizacji: Czyj dziennik dał mi inspiracje na dzisiejsze zakupy? :D Ciekawe, czy dobrze znacie forum :D

 

http://img444.imageshack.us/img444/8361/piwof.jpg

 

pozdrawiam.. mmmniammmm... mmmm.. i koniec :(

Zerknij na profile kapeluszowe. Odchodzą razem z płytą na nie więcej jak 2,5 cm, a przy płycie 6mm np regitec zejdziesz do 20mm na całości. Ten kosz musisz jeszcze docieplić? Jeśli nie to czołuj do krokwi koszowej całą konstrukcję i zrób tak, aby powstał trójkąt-trapez co tam wymyślisz, albo zostaw odsłoniętą tę krokiew.(edit)
Ten kosz musisz jeszcze docieplić? Jeśli nie to czołuj do krokwi koszowej całą konstrukcję i zrób tak, aby powstał trójkąt-trapez co tam wymyślisz, albo zostaw odsłoniętą tę krokiew.(edit)

 

Z miejscem na minięcie kosza nie ma większego problemu, bo i tak przewidziałem 10 cm pod krokwiami na wełnę. Nie wiem jednak, czy mocowanie KG na +- 5 do 10 cm od jego brzegu (na niebieskim CDeku) od żółtej linii (płaszczyzna ściany) nie da płycie za dużo luzu na styku ze ścianą...

 

http://img510.imageshack.us/img510/9135/grzybyproblem.jpg

 

Dzięki za rady!

Zmajstrowałem wizualizację mojego problemu:

 

http://img5.imageshack.us/img5/2976/grzybowo.jpg

 

W miejscu wskazywanym przez strzałkę dać jakieś usztywnienie (jaki profil?) czy naciąć ścianę i zjechać jeszcze z 4-5 cm z grzybem przystawiając CD prawie do ściany?

Jeśli to gazobeton do wkręt czarny 75mm lub nawet 100 i ognia! Przez płytę i gęsto. Profila tak nie wygniesz(prosto) i kłopot będzie z mocowaniem go do ściany. Aż tyle planujesz odejścia od krokwi?
Jeśli to gazobeton do wkręt czarny 75mm lub nawet 100 i ognia! Przez płytę i gęsto. Profila tak nie wygniesz

 

Faktycznie - nie wpadłem na to. Tyle, że będzie to połączenie sztywne, nie pracujące, ale z drugiej strony blisko jest śrubowanie jętek z krokwiami, więc aż tak więźba w tym miejscu nie lata. Dzięki za pomysł...

 

aha. A od dołu w szczelinę akryl? Czy podkuć tynk, siatka i zaciągnąć razem? Co prawda zabawy flotem dopiero wiosną, ale wolę wiedzieć :)

 

Jeszcze jedno pytanie - czy stelaże robić pod laser czy w środku rozpiętości jętki lekko podciągać grzyby pod ugięcie jętki pod obciążeniem płyta+wełna?

Edytowane przez BasH
Płytę na styku ze ścianą po prostu zetnij - sfazuj. Wszytko wal pod laser i zrób na sztywno. Łączenie porządną taśmą papierową z alu wkładku lub perforowaną. Jest teraz tyle tych wynalazków, że hej. Jak pęknie to pod taśmą a nie nad.
No właśnie pytam o Twoje zdanie odnośnie kręcenia płyty z przyściennymi. Większość fachowców sugeruje kręcić "na miękko" tylko z głównymi zostawiając miejsce na odkształcanie w udekach i nie kręcąc do nich KG. Sam nie wiem jak lepiej... Niby metal się rozszerza, więźba pracuje, więc na miękko ma jakąś argumentację, z drugiej strony ceniony przeze mnie compi pisze, że robić na sztywno... I bądź tu "mondry" ;)
Podejrzewam, że ma to sens w przypadku stosowania na grubo akrylu. Wtedy to pływa, ale wygląda tak sobie(połącz w takim narożu dwa kolory), a jak pęknie to praktycznie pozostaje wyrwać masę z naroża. Ja polecam taśmy perforowane, bo może sobie wtedy ta płyta pękać do woli(oczywiście w rozsądnych granicach) . Będzie to niewidoczne. I oczywiście ważna informacja. Wykończenie akrylem jest szybsze i łatwiejsze. Taśma wymaga czasu i cierpliwości, ale sie opłaci, zobaczysz. Mieszkam już drugi miesiąc, fakt, że bez poddasza, ale naokoło mam płyty g-k. Jedynym miejscem gdzie widać nie tyle pęknięcie co spuchnięcie taśmy to sufit w łazience w okolicach anemostatu od DGP. Przygrzałem za wcześnie po malowaniu w kominku i się odparzyło.
A nie stosujesz profili V do takiego łączenia?

 

No właśnie w tym kierunku podpytywałem compiego...

 

A czy nie lepiej dać pomiędzy KG a ścianami szczelinę dylatacyjną i wykończyć łączenie profilami styro nie będzie pękać, a i optycznie pomieszczenie będzie wyższe.

 

Styro między skosem a pionową ścianą nieco powyżej linii oczu? nie bardzo to widzę. Prędzej myślałem o profilu styro pod sufitem między płytą a sztywnymi ścianami...

Jeśli BasH ma możliwość przykręcenia bespośrednio płyty do ściany to co mu da profil metalowy między tymi materiałami? Może równie dobrze tę płytę przykleić na klej do płyt. Też się będzie trzymać.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...