tomraider 01.03.2012 23:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 (edytowane) dolne wcięcie powinno być wykonane z kilku powodów. Pierwszy to taki, aby woda ściekająca po elewacji spadała nie pod sam mur tylko trochę dalej. Nie ma to wg mnie zbytniego sensu, ale niech tam. Drugi to ważne aby dół był z hydro i porządnie zabezpieczony np. dysperbitem(sporo w głąb), a wykończony mocną żywicą lub kamieniem. Trzeci to obowiązkowa alu listwa startowa z kapinosem. Tu ważne aby gryzoń nie buszował pod styropianem Witam. Święte słowa Compi, od siebie dodam również ważny powod : śnieg , jak nawieje to ze 40 cm nieraz, jak nie ma cokołu to lipa panie , wilgoć, zamoczenie elewacji,przemarzanie itp. O brudzie i kurzu na pierwszych 10 cm nie wspomnę. Edytowane 1 Marca 2012 przez tomraider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BasH 02.03.2012 06:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2012 jak nie ma cokołu to lipa panie , wilgoć, zamoczenie elewacji,przemarzanie itp. O brudzie i kurzu na pierwszych 10 cm nie wspomnę. No tak - faktycznie jak będzie "cokół" wcięty o 5 cm względem elewacji to jego pole siłowe odpycha magicznie śnieg na odległość Pisałem wcześniej, że będzie podział tynku na elewacji (na właśnie kładzonym styro) na jaśniejszy pas górny +- zaczynając poniżej linii parapetów parteru i ciemniejszy dolny cokołowy (z odpornego ciemnego tynku). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MusiSieUdac 02.03.2012 06:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2012 Tak. A dasz na priva ile placiłes za metr szescienny i link do sklepu, grzecznie prosze:) Ps. W tamtym roku placiłam za twardy styro termoorganiki 165zł, teraz juz jest 190zł. Masakra! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kalio 02.03.2012 08:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2012 msu to może razem kupimy będzie lepsza cena A ja dzisiaj znowu do Chojnic muszę zobaczyć jak powinny wyglądać posadzki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BasH 02.03.2012 09:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2012 A ja dzisiaj znowu do Chojnic muszę zobaczyć jak powinny wyglądać posadzki No ja niestety dziś wracam z terenu około 19-tej, więc cię nie oprowadzę. MSU: szukaj na alledrogo polstyr - brałem przez firmę z wawy (styropian-ocieplenia - jakoś tak) - cena na allegro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BasH 02.03.2012 20:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2012 Kolega pytający chyba się nie obrazi za wrzut do komentów z priva, a może ktoś jeszcze dopowie: ....... Cześć. Wow To jedziemy: Aaa widzisz czyli w ten sposób.. na bogato 2 zasilania ....Sam robiles to? tzn połączenie tych 2 rozdzielaczy. Z tego co czytałem nie warto robić inaczej (to znaczy na samych RTL) w obwodach > 10 metrów kwadratowych. Szarpnąłem się na części i zmontowałem rozdzielacz, który daje spore możliwości korygowania wydatków cieplnych. Mam nadzieję, że pomysł zadziała. Generalnie prawie wszystko konstrukcyjno-instalacyjne robię sam. Była ekipa cieśli, tynków, wylewek no i teraz zewnętrzne-dekarz i elewacja). Ja się jeszcze napracuje przy wnętrzach (200 m KG na poddaszu do zabudowy, podłogi, drzwi, itp.) No ja u sibie chce pomieszać podłogowke z grzejnikami. I też pewnie bede potrzebował zrobic taki układ mieszający. Też myślałem o takim rozwiązaniu... ale narazie robię tylko parter... wiesz buduje i wynajmuje mieszkanie w blokach :/ wiec chemy jak najszybciej uciekac do domu. Słusznie - szybko przygotować jeden pokój, łazienkę i wyjazd z kosztownego wynajmu. Hmm czyli podłogówka nie jest u Ciebie głównym zródlem... Jak myślisz warto dawać na całym parterze ? bo to jest u mnie dylemat... jakos nie mam do końca przekanania do podłogówki w calym domu... martwi mnie sterowanie i jej duża bezwładnośc... A co do sterowania to nie przewiduje żadnych sterownikow pogodowych itp siłownikow... jedynie co to przepływomierze... A dla mnie jej bezwładność to właśnie zaleta - będzie brała stały, mały odbiór ciepła na parter aby zapewnić możliwość biegania nawet w skarpetkach (lubię ) a regulacją bieżącą ciepła zajmą się grzejniki umieszczone w każdym pomieszczeniu. Moce mam tak dobrane, że każdy układ z osobna (albo podłogówka albo same grzejniki) powinny dać radę nagrzać dom niezależnie, co niejako jest zabezpieczeniem na wypadek - tfu - zatkania jakiejś pętli. Bardzo ważną kwestią decydującą u mnie o rozmieszczeniu grzejników jest także taras nad jadalnią i salonem - umieszczając pod nim grzejniki wymuszam ruch powietrza w potencjalnie niższym temperaturowo miejscu. A jeszcze mam pytanie do wylewki.. widziałem mixokreta (czyli inwestor pod krawatem) co możesz o tym powiedziec? warto to brac? podłoga sie nie kruszy jakos bo to jest chyba robione na sucho?? da się do tego dodac jakies plastyfikatory?? Świetna sprawa. Ale kazałem dawać i plastyfikator i wiórki poli po całości. Garaż dodatkowo zbrojony prętami + grubsza wylewka - było jeżdzone paleciakiem z półtonowym piecem, stoi jeszcze na palecie tona groszku i jest ok. pozdrawiam BasH Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomraider 04.03.2012 19:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 No tak - faktycznie jak będzie "cokół" wcięty o 5 cm względem elewacji to jego pole siłowe odpycha magicznie śnieg na odległość wITAM. Tragedii nie będzie , śnieg spadający z dachu tworzy górkę której grzbiet wypada tak jak daleko wysunięty jest okap dachu , jak do tego dodasz ten nawiany wiatrem to może zajść na elewację, dlatego robi się zwykle 40 cm cokół , przynajmniej ja tak będę miał, każdy zrobi jak uważa. Magiczne pole siłowe powinno być ,,zaprzągnięte'' do schładzania browarów lub obracania rusztu grilla. pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BasH 04.03.2012 20:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 ... dlatego do około 70 cm dolna cześć elewacji będzie pewnie z brazowego tynku mozaikowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 05.03.2012 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 Domuruj ten kawałek z ytonga/gazobetonu, zaciągnij klejem, zaizoluj jakimś hydro i poklej płytki. Ja mam duuuży brodzik, celowo powiększony za co dostałem sporą burę i wyłożę spód mozaiką ze spadkami do kratki a na tylną ścianę zamontuję składane krzesełko. Pomyśl nad takim rozwiązaniem. Nie będzie droższe lub dużo droższe od brodzika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarek.P 05.03.2012 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 Słupek to zrób se z beleczego, choćby z GK, dobrze pociągniętego folią w płynie i zaglazurowanego, ale może pokombinuj tam z czymś lżejszym wizualnie, niż słupek? Np. wstaw tam gotowe, typowe drzwiczki kabinowe jakiejś rozsądnej szerokości a resztę miejsca zatkaj zrobioną na zamówienie taflą szkła bezpiecznego? J. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MatDomi 05.03.2012 23:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 Dach wygląda naprawdę dobrze:) Ciekaw jestem jak w całości z elewacją na gotowo to będzie wyglądać Mam nadzieje, że komin w podejćiu drugim już Ci posłuży na lata:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MusiSieUdac 06.03.2012 07:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 Dach, widziany z daleka wyglada fajnie, ale dopiero teraz na zdjeciach zobaczylam jak masz polozony dom, zielony teren. Latem i wiosną pewni wszystko zyje. Fajnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BasH 06.03.2012 10:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 Słupek to zrób se z beleczego, choćby z GK, dobrze pociągniętego folią w płynie i zaglazurowanego, ale może pokombinuj tam z czymś lżejszym wizualnie, niż słupek? Np. wstaw tam gotowe, typowe drzwiczki kabinowe jakiejś rozsądnej szerokości a resztę miejsca zatkaj zrobioną na zamówienie taflą szkła bezpiecznego? J. ... i tak będzie wewnątrz półka, którą trzeba zamaskować, bo brodzika na 105 cm nie dostanę - chyba że pójść po całości i bezbrodzikowo z wpuszczonym odpływem, ale nie wierzę, że uda mi się to zrobić szczelnie... Dach wygląda naprawdę dobrze:) Ciekaw jestem jak w całości z elewacją na gotowo to będzie wyglądać Mam nadzieje, że komin w podejćiu drugim już Ci posłuży na lata:) ... tym bardziej, że pierwsza wersja okładziny wytrzymała 5 miesięcy (...bo fachowiec robił ). A elewacja "na gotowo" dopiero za rok, jak już będę miał w miarę uporządkowane otoczenie i nawiezioną ziemię. Dach, widziany z daleka wyglada fajnie, ale dopiero teraz na zdjeciach zobaczylam jak masz polozony dom, zielony teren. Latem i wiosną pewni wszystko zyje. Fajnie No bo z bliska to kiepsko wygląda A zielono jest niesamowicie - zapraszam na drina na taras z widokiem na ogrody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarek.P 06.03.2012 10:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 ... i tak będzie wewnątrz półka, którą trzeba zamaskować, bo brodzika na 105 cm nie dostanę - chyba że pójść po całości i bezbrodzikowo z wpuszczonym odpływem, ale nie wierzę, że uda mi się to zrobić szczelnie... A musisz ją robić taką wysoką? A zrób sobie coś na jednym poziomie z brzegiem brodzika, u mnie tak jest, bo też brodzik był 15cm za krótki: A do odstawiania szarego mydła "Biały Jeleń" i drapaka do pleców to sobie drucianą, albo tez szklaną półkę wewnątrz powiesisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BasH 06.03.2012 13:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 (edytowane) OOO - i to jest dobry pomysł !!! ..... edit: Moja piękniejsza połowa nie była już w takim zachwycie, więc będę rzeźbił wysoką półeczkę... :/ Edytowane 6 Marca 2012 przez BasH Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kalio 06.03.2012 19:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 Na ten pasek to może luxsfery ??? lub jeśli drzwi do kabiny alu to może dopasuj profil alu, Daszek w niezłym tempie się ułożył Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BasH 06.03.2012 20:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 Ten "pasek" będzie miał około 15 cm i myslę raczej o stabilnym słupku obłożonym KG - tylko nie wiem, czy iść aż w profil drzwiowy UA czy kombinować na zwykłych CW... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kalio 07.03.2012 07:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2012 Jak stabilnie to cegłę wymuruj, suporex przyklej ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 07.03.2012 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2012 Szybciej i pewniej będzie. Zabawa z płytą upierdliwa na takich centymetrach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BasH 07.03.2012 19:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2012 Pewnie tak... No to powrót do suporka i kleju :/ Trzeba będzie powiązać chociaż blachami do muru... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.