eddyn 29.01.2009 22:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2009 Witam, Mam prośbe o poradę w zakresie ocieplenia domu szkieletowego letniskowego z przeznaczeniem do spedzania od czasu do czasu weekendu rowniez w zimowe i jesienne dni. Na forum temat byl chyba tylko dotkniety ale chyba nigdy do konca nie zostal zglebiony i rozbijal sie o to czy w domach tego typu paraizolacja pomaga czy szkodzi Stan obecny szkielet 13 cm obity od zewnatrz deska szalówka, pod deska jest wiatroizolacja (taki stan jest od okolo 8 lat) Myslalem o 2 wariantach Wariant 1 (od wewnatrz):-karton-gips- welna 10cm w ruszcie aluminiowym- osb3 1,2cm przybite do szkieletu do wzmocnienia konstrukcji- welna 10 w szkielecie- przerwa dylatacyjna 3 cm- wiatroizolacja (obecna)- deska Wariant 2- karton-gips podwójny- welna 10 na ruszcie aluminiowym- wena 10 w szkielecie- przerwa dylatacyjna 3cm-wiatroizolacja (obecna)-deska Co sądzicie o tych wariantach? No i co z ta paraizolacjapod g-k, dawac czy nie dawac ?Czy w wariancie 2 potrzebny jest podwojny g-k dla unikniecia ewentualnych pekniec? Czy oddzielny ruszt aluminiowy zamortyzuje ewentualne drgania konstrukcji szkieletu pod wplywem wiatru? Bede wdzieczny za podpowiedzi, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobvilla 30.01.2009 10:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2009 Pojedynczy karton gips powinien wystarczyć.Powinna być folia paroizolacyjnaPolecam ocieplenie granulatem celulozy a jeszcze lepiej z rozpręźnej pianki poliuretanowej (wykonują to specjalistyczne firmy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 30.01.2009 18:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2009 plyta podwojna ... czas ognioodpornosci przegrod 1h i to przy spelnieniu jeszcze kilku warunkow, przy niewlasciwie wykonanym stelazu i montazu plyt pekanie spoin moze wystapic szybciej niz przy jednowarstwowym plytowaniu. paroizolacja jestem na tak. szczelina na zewnatrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eddyn 31.01.2009 21:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2009 Dziekuje za opinie. Zaintersowala mnie opcja ocieplenia celuloza, troche na ten temat poczytalem (ekofiber, termex, thermofloc) ale nigdzie nic nie znalazlem ile kosztuje ocieplenie takim materialem? Czy ktos ma wiedze ile kosztuje m2 przy grubosci ocieplenia celuloza -grubosc ok. 20 cm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 01.02.2009 12:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 Pamiętaj o jednej kwestii szczelina wentylacyjna zawsze za wiatroizolacją nigdy pomiędzy nią a ociepleniem! Wiatroizolacja chroni ocieplenia przed przewiewaniem. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 01.02.2009 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 ...Powinna być folia paroizolacyjna... Widzę że zmieniasz swoje zdanie odnośnie paroizolacji. Czyżby inna literatura światowa opisywała zjawiska w domkach letniskowych? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eddyn 01.02.2009 12:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 Pamiętaj o jednej kwestii szczelina wentylacyjna zawsze za wiatroizolacją nigdy pomiędzy nią a ociepleniem! Wiatroizolacja chroni ocieplenia przed przewiewaniem. Pozdrawiam. No tak tylko co zrobic jak deska elewacyjna jest przybita do konstrukcji szkieletu owinietej juz wiatroizolacja. Nie ma tam miejsca na szczeline. dodam ze jest to wiatroizolacja starego typu. Taki dom zastalem i musze sie teraz meczyc Pytania wiec: 1. czy moze przybic listwy dystansowe i rozciagnac od wewnatrz membrane dachowa? Bedzie wtedy szczelina miedzy dwoma wiatroizolacjami? 2. Rozumiem ze w przypadku granulatu celulozy, mozna spokojnie wypelnic cala konstrukcje bez zadnych szczelin dylatacyjnych, dosypujac izolację celulozowa do polozonej w moim przypadku niezgodnie ze sztuka wiatroizolacji. No inie dajemyrowniez paraizolacji od wewnatrz 3. Widziałem juz na forum ze Pan Andrzej w domach letniskowych odwiedzanych całorocznie odradza paraizolacje przy ociepleniu welna?Rozumiem ze dotyczy to zarowno scian jak i poddasza? pozdrawiam eddyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 01.02.2009 13:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 Odradzałem paroizolację w domach letniskowych niezamieszkiwanych od późnej jesieni do wczesnej wiosny. Wracając do twojego domu to jeśli masz deski elewacyjne montowane na zakład jest wszystko OK. W przypadku gdy są montowane na "płasko" bezpośrednio na wiatroizolację zdecydowanie radzę zastosować drugą warstwę wiatroizolacji odsuniętej od pierwsze o 2 ~3 cm. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
netsi 01.02.2009 13:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 Witam,Na pewno należy wykonać paroizolację, ze względu na wysokie wachania wilgoci w dni kiedy dom letniskowy jest używany, a w dni kiedy stoi pusty. Paroizolacja zapewni ochronę wełnie mineralnej przed absorbcją wilgoci z zewnątrz. Domy z drewna charakteryzują się małą stabilnością cieplną co powoduje wytrącanie się wody z powietrza. Co do płyt G-K - myślę że przy szkielecie drewnianym dwie warstwy płyt powinny wytrzymać troszkę dłużej niż jedna warstwa - mam na myśli pękanie - jednak nie da się tego uniknąć przy domkach letniskowych które nie są ogrzewane przez dłuższy okres czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eddyn 01.02.2009 13:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 Dziekuje. Mam deski na plasko wiec dam druga membrane. Korzystajac z okazji chce potwierdzic u Pana calosc wariantu: 1. KG pojedynczy2. Paraizolacja3. Welna 10 cm w ruszt aluminiowy4. Welna 10 cm w konstrukcje szkieletu5. Membrana na listwach dystansowych od wewnatrz6. Dylatacja 2-3 cm7. "Stara" wiatroizolacja8. Deska elewacyjna Pozdrawiam eddyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 01.02.2009 17:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 Wszystko jest OK. Należy tylko pamiętać o wlocie powietrza (dół ściany) i wylocie (w górze ściany lub na poddasze). Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 01.02.2009 17:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 ... Paroizolacja zapewni ochronę wełnie mineralnej przed absorbcją wilgoci z zewnątrz. To gdzie proponujesz zamontować paroizolację? Wełna niczego nie absorbuje gdyż nie jest materiałem chłonącym wilgoć. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eddyn 01.02.2009 19:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 ... Paroizolacja zapewni ochronę wełnie mineralnej przed absorbcją wilgoci z zewnątrz. To gdzie proponujesz zamontować paroizolację? Wełna niczego nie absorbuje gdyż nie jest materiałem chłonącym wilgoć. Pozdrawiam. A co Panowie sądzą o takiej paraizolacji aktywnej do domu letniskowego ? http://eurovent.pl/product/show/id/8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 03.02.2009 00:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2009 Nie jest żadna paroizolacja! Producent tego produktu określił współczynnik Sd =8. Folie paroizolacyjne mają ten współczynnik na poziomie 150. Wypisuje zalety tego produktu np. "inteligentna, zmieniająca współczynnik Sd" . Pozwolę sobie zostawić te stwierdzenia bez komentarza. Świadome wpuszczanie pary wodnej do izolacji termicznej jest błędem! Równie dobrze można paroizolacji nie stosować. Folię tą wymyślono po to aby przeciwdziałała następującemu zjawisku. W izolacji cieplnej praktycznie zawsze będzie znajdować się para wodna. Bywają takie dni (jesienią i wiosną), w których nagrzany słońcem dach jest cieplejszy od pomieszczenia na poddaszu. Powoduje to zablokowanie pary wodnej w pobliżu folii paroizolacyjnej powodując wykroplenie kondensatu na tej folii. Kondensat dostaje się do krokwi i innych elementów konstrukcyjnych dachu. Może to powodować zaparzenie drewna i jego butwienie. Zastosowanie tej folii o współczynniku Sd=8 umożliwia powrót pary wodnej do pomieszczenia łagodząc to niekorzystne zjawisko. W moim przekonaniu problem tkwi gdzie indziej a mianowicie w złej wentylacji połaci dachu. Przyczyny to źle wykonany okap i kalenica, brak elementów wentylacyjnych połaci, zły dobór wysokości kontrłat oraz stosowanie uszczelek z gąbki przy okapie i w kalenicy. Najczęściej to zjawisko występuje w dachach krytych blachodachówką. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robinoc 03.02.2009 16:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2009 A mnie zdecydowanie odradzano stosowanie w domku płyt KG, jest to również nie zalecane przez producentów, płyta GK nie jest przeznaczona do stosowania w pomieszczeniach , w których okresowo temperatura spada ponizej 0. Z doswiadczenia moich doradców wynika, że prędzej czy później rozwarstwia się. Wobec tego zastosowałem panele ścienne z MDF ale czy tak na prawdę to się sprawdzi na dłużej ? Na razie jest OK po 3 sezonach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 03.02.2009 21:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2009 Dlatego w takich domkach ściany i sufity najlepiej wykańczać drewnem. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
watako23 05.03.2010 13:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2010 Witam Proszę o poradę, ja mam domek letniskowy do remontu. Obecnie konstrukcja jest taka że poczynając od zewnątrz mam deskę potem od razu wełnę a na to płyta pilśniowa. Żeby odnowić od wewnątrz(główny cel) zamierzałem dać płytę kartongips i dodatkowo jakby przy okazji do dodatkowego ocieplenia (ale nie koniecznie) dać styropian, ale po lekturze forów i tego wątku wydaje się to być błąd. Najbardziej przeraża mnie możliwość powstania grzyba i pleśni. Czy możliwy jest jakiś bezpieczny wariant w mojej sytuacji bez zrywania płyty pilśniowej i wełny. Czy jednak trzeba zrywać wszystko do deski i robić wszystko od nowa? Chciałbym uniknąć grzyba. Domek nie musi być dodatkowo docieplany. Robienie wszystkiego od początku też jest trochę nie pocieszające finansowo ale wolę już wydać więcej żeby było bezpiecznie dla rodziny. Proszę o jakieś porady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek13 05.03.2010 19:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2010 W 1992 roku miałęm do dyspozycji domek typu Mikołajaki (drewniany). Myślałem, że będę tam mieszkał i zleciłem architektowi projekt modernizacji. Wzmocniono fundamenty,Ocieplono styropianem 8 cm,Pobudowano ściany zewnętrzne z cegły silikatowej,Wymieniono okna na PCV,Otynkowano tynkiem cementowo wapiennym, Zainstlalowano gazowe CO. Były różne zimy, raz grzano, raz nie. Dom stoi do dziś i się ma dobrze:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ddoommiinniikk 05.03.2010 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2010 A może włókna celulozowe? Jest to materiał, który w odróżnieniu od wełny zachowuje właściwości termiczne po nawilgoceniu. A tego ciężko będzie uniknąć w domu nieogrzewanym zimą (lub podgrzewanym raz na miesiąc). Konstrukcja ściany byłaby taka: boazeria na ruszcie drewnianym, celuloza, istniejące poszycie. W zależności od grubości kantówki użytej do konstrukcji rusztu, grubość izolacji może wynieść do 20 cm. Czyli całkiem znośnie jak na domek letniskowo-zimowiskowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 07.03.2010 20:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 ... Chciałbym uniknąć grzyba. Skoro w nim nie mieszkasz zimą to żadnego grzyba nie będzie. Montuj płyty GK na stelażu. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.