Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplenie domu szkieletowego letniskowego całorocznego


eddyn

Recommended Posts

Witam,

 

Mam prośbe o poradę w zakresie ocieplenia domu szkieletowego letniskowego z przeznaczeniem do spedzania od czasu do czasu weekendu rowniez w zimowe i jesienne dni. Na forum temat byl chyba tylko dotkniety ale chyba nigdy do konca nie zostal zglebiony i rozbijal sie o to czy w domach tego typu paraizolacja pomaga czy szkodzi

 

Stan obecny szkielet 13 cm obity od zewnatrz deska szalówka, pod deska jest wiatroizolacja (taki stan jest od okolo 8 lat)

 

Myslalem o 2 wariantach

 

Wariant 1 (od wewnatrz):

-karton-gips

- welna 10cm w ruszcie aluminiowym

- osb3 1,2cm przybite do szkieletu do wzmocnienia konstrukcji

- welna 10 w szkielecie

- przerwa dylatacyjna 3 cm

- wiatroizolacja (obecna)

- deska

 

Wariant 2

- karton-gips podwójny

- welna 10 na ruszcie aluminiowym

- wena 10 w szkielecie

- przerwa dylatacyjna 3cm

-wiatroizolacja (obecna)

-deska

 

 

Co sądzicie o tych wariantach? No i co z ta paraizolacjapod g-k, dawac czy nie dawac ?

Czy w wariancie 2 potrzebny jest podwojny g-k dla unikniecia ewentualnych pekniec? Czy oddzielny ruszt aluminiowy zamortyzuje ewentualne drgania konstrukcji szkieletu pod wplywem wiatru?

 

 

Bede wdzieczny za podpowiedzi,

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plyta podwojna ... czas ognioodpornosci przegrod 1h i to przy spelnieniu jeszcze kilku warunkow, przy niewlasciwie wykonanym stelazu i montazu plyt pekanie spoin moze wystapic szybciej niz przy jednowarstwowym plytowaniu. paroizolacja jestem na tak. szczelina na zewnatrz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za opinie. Zaintersowala mnie opcja ocieplenia celuloza, troche na ten temat poczytalem (ekofiber, termex, thermofloc) ale nigdzie nic nie znalazlem ile kosztuje ocieplenie takim materialem? C

zy ktos ma wiedze ile kosztuje m2 przy grubosci ocieplenia celuloza -grubosc ok. 20 cm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj o jednej kwestii szczelina wentylacyjna zawsze za wiatroizolacją nigdy pomiędzy nią a ociepleniem! Wiatroizolacja chroni ocieplenia przed przewiewaniem. Pozdrawiam.

 

No tak tylko co zrobic jak deska elewacyjna jest przybita do konstrukcji szkieletu owinietej juz wiatroizolacja. Nie ma tam miejsca na szczeline. dodam ze jest to wiatroizolacja starego typu. Taki dom zastalem i musze sie teraz meczyc :-)

 

Pytania wiec:

1. czy moze przybic listwy dystansowe i rozciagnac od wewnatrz membrane dachowa? Bedzie wtedy szczelina miedzy dwoma wiatroizolacjami?

 

2. Rozumiem ze w przypadku granulatu celulozy, mozna spokojnie wypelnic cala konstrukcje bez zadnych szczelin dylatacyjnych, dosypujac izolację celulozowa do polozonej w moim przypadku niezgodnie ze sztuka wiatroizolacji. No inie dajemyrowniez paraizolacji od wewnatrz

 

3. Widziałem juz na forum ze Pan Andrzej w domach letniskowych odwiedzanych całorocznie odradza paraizolacje przy ociepleniu welna?Rozumiem ze dotyczy to zarowno scian jak i poddasza?

 

pozdrawiam

eddyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odradzałem paroizolację w domach letniskowych niezamieszkiwanych od późnej jesieni do wczesnej wiosny. Wracając do twojego domu to jeśli masz deski elewacyjne montowane na zakład jest wszystko OK. W przypadku gdy są montowane na "płasko" bezpośrednio na wiatroizolację zdecydowanie radzę zastosować drugą warstwę wiatroizolacji odsuniętej od pierwsze o 2 ~3 cm. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Na pewno należy wykonać paroizolację, ze względu na wysokie wachania wilgoci w dni kiedy dom letniskowy jest używany, a w dni kiedy stoi pusty. Paroizolacja zapewni ochronę wełnie mineralnej przed absorbcją wilgoci z zewnątrz. Domy z drewna charakteryzują się małą stabilnością cieplną co powoduje wytrącanie się wody z powietrza. Co do płyt G-K - myślę że przy szkielecie drewnianym dwie warstwy płyt powinny wytrzymać troszkę dłużej niż jedna warstwa - mam na myśli pękanie - jednak nie da się tego uniknąć przy domkach letniskowych które nie są ogrzewane przez dłuższy okres czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje. Mam deski na plasko wiec dam druga membrane.

 

Korzystajac z okazji chce potwierdzic u Pana calosc wariantu:

 

1. KG pojedynczy

2. Paraizolacja

3. Welna 10 cm w ruszt aluminiowy

4. Welna 10 cm w konstrukcje szkieletu

5. Membrana na listwach dystansowych od wewnatrz

6. Dylatacja 2-3 cm

7. "Stara" wiatroizolacja

8. Deska elewacyjna

 

Pozdrawiam

 

eddyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Paroizolacja zapewni ochronę wełnie mineralnej przed absorbcją wilgoci z zewnątrz.

 

To gdzie proponujesz zamontować paroizolację? :roll: Wełna niczego nie absorbuje gdyż nie jest materiałem chłonącym wilgoć. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Paroizolacja zapewni ochronę wełnie mineralnej przed absorbcją wilgoci z zewnątrz.

 

To gdzie proponujesz zamontować paroizolację? :roll: Wełna niczego nie absorbuje gdyż nie jest materiałem chłonącym wilgoć. Pozdrawiam.

 

A co Panowie sądzą o takiej paraizolacji aktywnej do domu letniskowego ?

 

http://eurovent.pl/product/show/id/8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest żadna paroizolacja! Producent tego produktu określił współczynnik Sd =8. Folie paroizolacyjne mają ten współczynnik na poziomie 150. Wypisuje zalety tego produktu np. "inteligentna, zmieniająca współczynnik Sd" . Pozwolę sobie zostawić te stwierdzenia bez komentarza. Świadome wpuszczanie pary wodnej do izolacji termicznej jest błędem! Równie dobrze można paroizolacji nie stosować. Folię tą wymyślono po to aby przeciwdziałała następującemu zjawisku. W izolacji cieplnej praktycznie zawsze będzie znajdować się para wodna. Bywają takie dni (jesienią i wiosną), w których nagrzany słońcem dach jest cieplejszy od pomieszczenia na poddaszu. Powoduje to zablokowanie pary wodnej w pobliżu folii paroizolacyjnej powodując wykroplenie kondensatu na tej folii. Kondensat dostaje się do krokwi i innych elementów konstrukcyjnych dachu. Może to powodować zaparzenie drewna i jego butwienie. Zastosowanie tej folii o współczynniku Sd=8 umożliwia powrót pary wodnej do pomieszczenia łagodząc to niekorzystne zjawisko. W moim przekonaniu problem tkwi gdzie indziej a mianowicie w złej wentylacji połaci dachu. Przyczyny to źle wykonany okap i kalenica, brak elementów wentylacyjnych połaci, zły dobór wysokości kontrłat oraz stosowanie uszczelek z gąbki przy okapie i w kalenicy. Najczęściej to zjawisko występuje w dachach krytych blachodachówką. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie zdecydowanie odradzano stosowanie w domku płyt KG, jest to również nie zalecane przez producentów, płyta GK nie jest przeznaczona do stosowania w pomieszczeniach , w których okresowo temperatura spada ponizej 0. Z doswiadczenia moich doradców wynika, że prędzej czy później rozwarstwia się. Wobec tego zastosowałem panele ścienne z MDF ale czy tak na prawdę to się sprawdzi na dłużej ? Na razie jest OK po 3 sezonach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year później...

Witam

 

Proszę o poradę, ja mam domek letniskowy do remontu. Obecnie konstrukcja jest taka że poczynając od zewnątrz mam deskę potem od razu wełnę a na to płyta pilśniowa.

Żeby odnowić od wewnątrz(główny cel) zamierzałem dać płytę kartongips i dodatkowo jakby przy okazji do dodatkowego ocieplenia (ale nie koniecznie) dać styropian, ale po lekturze forów i tego wątku wydaje się to być błąd. Najbardziej przeraża mnie możliwość powstania grzyba i pleśni.

 

Czy możliwy jest jakiś bezpieczny wariant w mojej sytuacji bez zrywania płyty pilśniowej i wełny. Czy jednak trzeba zrywać wszystko do deski i robić wszystko od nowa?

 

Chciałbym uniknąć grzyba. Domek nie musi być dodatkowo docieplany. Robienie wszystkiego od początku też jest trochę nie pocieszające finansowo ale wolę już wydać więcej żeby było bezpiecznie dla rodziny.

 

Proszę o jakieś porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1992 roku miałęm do dyspozycji domek typu Mikołajaki (drewniany). Myślałem, że będę tam mieszkał i zleciłem architektowi projekt modernizacji.

 

Wzmocniono fundamenty,

Ocieplono styropianem 8 cm,

Pobudowano ściany zewnętrzne z cegły silikatowej,

Wymieniono okna na PCV,

Otynkowano tynkiem cementowo wapiennym,

 

Zainstlalowano gazowe CO.

 

Były różne zimy, raz grzano, raz nie.

 

Dom stoi do dziś i się ma dobrze:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może włókna celulozowe? Jest to materiał, który w odróżnieniu od wełny zachowuje właściwości termiczne po nawilgoceniu. A tego ciężko będzie uniknąć w domu nieogrzewanym zimą (lub podgrzewanym raz na miesiąc). Konstrukcja ściany byłaby taka: boazeria na ruszcie drewnianym, celuloza, istniejące poszycie. W zależności od grubości kantówki użytej do konstrukcji rusztu, grubość izolacji może wynieść do 20 cm. Czyli całkiem znośnie jak na domek letniskowo-zimowiskowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...