michalp 04.02.2009 11:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2009 Witajcie, Tak się zastanawiam, jakie zrobić tynki wewnątrz - robione na budowie klasycznie czy gotowe z worka. Te ostatnie to koszt mniej więcej 10-12 zł za metr kwadratowy (przy 2 cm grubości), a plusy: jednorodny materiał, brak kosztów ciągłej pracy betoniarki itp. Ile kosztuje zwykłe tynki robione na budowie? Opłaca się to? Michał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GosiaIAdam 05.02.2009 14:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2009 Ja powiem tak - mamy tynki c-w robione ręcznie. Dziś byśmy brali gotowe, bo czeka nas robienie na nich gładzi, chociaż chcieliśmy tego uniknąć. Mimo że piasek był drobniutki, to i tak jest pełno rys. Bralibyśmy też tynki maszynowe (lub przynajmniej inną ekipę...), bo ta nasza ręcznie robiła zdecydowanie za długo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
emqwadrat 05.02.2009 14:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2009 Ja powiem tak - mamy tynki c-w robione ręcznie. Dziś byśmy brali gotowe, bo czeka nas robienie na nich gładzi, chociaż chcieliśmy tego uniknąć. Mimo że piasek był drobniutki, to i tak jest pełno rys. Bralibyśmy też tynki maszynowe (lub przynajmniej inną ekipę...), bo ta nasza ręcznie robiła zdecydowanie za długo. ??? Jakich rys ??? Własnie się szykuję do robienia ręcznych na budowie cem-wap. Chłopaki mają to robić trzema warstwami- podkład, warstwa"główna" i szlichta. Stwierdziłem, że ostanią warstwę zrobią mi na jednej ścianie i zobaczę efekt... najwyżej dokupię gotowe... Ale zastanowiły mnie te Wasze "rysy"- w jaki sposób wg Was można ich uniknąc stosując gotową mieszankę ? Czy chodzi o rysy od zacierania zrobione przez "grubsze" ziarenka piasku???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GosiaIAdam 05.02.2009 15:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2009 ??? Jakich rys ??? Własnie się szykuję do robienia ręcznych na budowie cem-wap. Chłopaki mają to robić trzema warstwami- podkład, warstwa"główna" i szlichta. Stwierdziłem, że ostanią warstwę zrobią mi na jednej ścianie i zobaczę efekt... najwyżej dokupię gotowe... Ale zastanowiły mnie te Wasze "rysy"- w jaki sposób wg Was można ich uniknąc stosując gotową mieszankę ? Czy chodzi o rysy od zacierania zrobione przez "grubsze" ziarenka piasku???? Dobra ekipa pewnie sobie poradzi - u nas był podkład (obrzutka) i warstwa główny, bez szlichty (szlichta notabene to kojarzy mi się z gładzią No i tak - przez rysy chodzi mi o rysy od zacierania. Przez gotowe mieszankę - chodziło mi o to, że tam jest już fabrycznie wymieszane, jest określona granulacja piasku. Oczywiście - nie mówię że to jest najlepsze, ale podejrzewam niż byłoby tym lepiej niż to co nam zrobili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Miki79 05.02.2009 18:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2009 a moze zrob gipsowe raz i gladko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
driuszG 06.02.2009 07:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2009 Za gotowymi przemawia właściwa proporcja, natomiast te robione na placu budowy to raczej są robione w proporcjach na "oko". Z tego co rozmawiałem z moim tynkarzem, to jakbym chciał uzyskać efekt gładzi to tynk maszynowy gipsowy. Wspomniał o białym tynku cementowo-wapiennym (jest droższy od szarego), który można dokładniej zatrzeć (a jak wiadomo to będzie ciężko wyegzekwować). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
emqwadrat 06.02.2009 09:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2009 a moze zrob gipsowe raz i gladko Jeżeli chodzi o mnie to własnie ja super gładkiego jaki uzyskuje się z tynku gipsowego nie chcę. Po prostu chcę równo z lekką drobnoziarnistą fakturą. Na podstawie moich doświadczeń stwierdzam, że gipsowe są bardziej podatne na uszkodzenia (spowodowane machaniem wszelkiego rodzaju narzędziami przez dzieciaki).... chyba łatwiej i szybciej te uszkodzenia się naprawia ale..... naprawiać to ja na pewno nie będę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
emqwadrat 06.02.2009 09:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2009 Ile kosztuje zwykłe tynki robione na budowie? Opłaca się to? połowę tego co gotowe, albo nawet mniej, z worka cementu za 10zł + 1/4 worka wapna za 3,5 urobisz 150l tynków z worka tynków gotowych wyjdzie ci ok 30L PS tynki kat3 zaciera się na końcu filcówka na mokro, efekt jest podobny do gładzi gipsowej jeśli użyło się drobnego piasku Możesz rozwinąć te proporcje.....? cement i wapno ok, a ..... ile piasku??? Czy różnią się te proporcje w zależności od warstwy.... wydaje mi się, że tak, coś kojarzę, że kiedyś w jakimś muratorze był artykul ile czego dawać do kolejnej warstwy.... ale znaleźć tego nie mogę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
emqwadrat 06.02.2009 09:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2009 do wyboru 1:2:6 1:1:6 albo 1:1/4:6 + plastyfikator w płynie albo gdy trzeba mocniejsze tynki 2:1:4 albo inne różne kombinacje w zależności od potrzeby np: 1:1:8 gdy buduje się na handel No to dałeś czadu... Co polecasz....buduję dla siebie i chcę po prostu dobre tynki ROZSĄDNE CENOWO Znalazłem coś takiego: Tynki wykonuje sie wapienno cementowe o proporcjach obrzutka 1:0.5:4 (cement:wapno:piasek) narzut 1:1:6 lub 1:2:10 (cement:wapono:piasek), gładz 1:3 lub 1:1 (wapno:piasek). Co Ty na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
emqwadrat 06.02.2009 10:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2009 generalnie to się do betoniarki wrzuca worek cementu, 3 wiadra wody, 2 łopaty wapna gaszonego + wapno w płynie albo kolejne 4 łopaty wapna gaszonego, i ładuje się piasku tyle żeby nie było za ciemne ani za jasne, i ma się odklejać od kielni jak się nie odkleja to trochę wapna, jak za ciemne to piasku, jak za jasne to kielnię cementu, jak za sypkie to odrobinę wody bardzie na doświadczenie niż na wagę O! I w końcu konkretnie....przynajmniej jak dla mnie... Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jas0 06.02.2009 10:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2009 Mam ekipę, która chce mi kłaść tynk"tradycyjny", ale mechanicznie.Piszę "tradycyjny", bo ma to być tynk cenemtowo-wapienny, ale tylko z piasku żółtego (mówią na niego "mulik"), bez dodatku piasku ostrego.Czy miał ktoś kładziony taki tynk? Jak się zachowuje w praktyce: czy da się w niego np. wbić gwóźdź? Czy nie pęka i nie odpada? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
siemka 13.02.2009 22:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 Jaki tynk zewnętrzny maszynowy cement.-wap. polecacie ?knauf, baumit, alpol .......????????????????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sasha 13.02.2009 22:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 na tynk i tak trzeba połozyć gładź aby było OK więc wybierzcie tańszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
emqwadrat 14.02.2009 14:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2009 na tynk i tak trzeba połozyć gładź aby było OK więc wybierzcie tańszy. Nie trzeba. Kwestia gustu. My nie dajemy nic, bo drobnoziarnista faktura tunku cem-wap odpowiada nam w 100%. A poza tym idealne gładzie gipsowe po malowaniu i tak nie są już idealnie gładkie. Nie wybierajcie tańszego tylko taki którego faktura Wam odpowiada...no chyba, że wszystkie są identyczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
majki 14.02.2009 16:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2009 na tynk i tak trzeba połozyć gładź aby było OK więc wybierzcie tańszy. Nie trzeba. Kwestia gustu. My nie dajemy nic, bo drobnoziarnista faktura tunku cem-wap odpowiada nam w 100%. A poza tym idealne gładzie gipsowe po malowaniu i tak nie są już idealnie gładkie. Nie wybierajcie tańszego tylko taki którego faktura Wam odpowiada...no chyba, że wszystkie są identyczne. O właśnie - też nie dajemy żadnej gładzi. Ściana wtedy jest fajna, "fakturowata", wyrazista ... A nie gładka jak ... niemowlaka Tynk CW gotowy ( Baumit mpi 25 ) kładziony maszynowo. Super pozdrawiam, majki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sasha 15.02.2009 23:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2009 wszystko to pięknie to pierwszej przeróbki lub uszkodzenia niestety będzie widać gdzie jest naprawa gipsem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
emqwadrat 16.02.2009 09:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2009 wszystko to pięknie to pierwszej przeróbki lub uszkodzenia niestety będzie widać gdzie jest naprawa gipsem Taaaaaak..... Moja siostra mieszka w domu od 16 lat.....tynk cem-wap.....wychowało się tam trzech małych "potworów"..... NIGDY nie było uszkodzenia tynku. Ja mieszkam w miszkaniu (JESZCZE!!!! ) od pięciu lat....tynk gipsowy.... wychowuje się tu od 3,5 roku jedem mały "potwór"...... USZKODZEŃ "jak psów" Przypadek czy reguła ???....... nie tylko ja to zauważam.... A jak nawet będzie małe uszkodzenie i różnica to dla mnie .....żaden problem... Ale po raz kolejny podkreślam.....DLA MNIE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michalp 16.02.2009 11:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2009 No więc u nas - pierwotnie plan był taki, że tynk robiony na budowie + gips, ale murarze byli przekonywujący bardzo, aby gips odpuścić. Zamówiliśmy lepszy piasek i zrobili nam jedną ścianę na gładko cem-wap. Wygląda fajnie. Więc chyba zostaniemy przy takiej wersji. Michał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klimaw 16.02.2009 19:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2009 Spóbuj Kreisel 511L-mineralny. Ja dałem na gołe ściany około 3mm( sam murowałem to były proste) i jest zarypiaście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
psulek 30.11.2009 09:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2009 Trafiłem przypadkowo, ale - jeszcze jedna kwestia: 1. Jeżeli masz krzywe ściany i zamierzasz je prostować, to zdecydowanie tradycyjne, robione ręcznie - bo inaczej zapłacisz kupę za materiał. Jeżeli masz krzywe ściany i chcesz tylko łapać płaszczyznę, to maszynowe mogą być. 2. Jeżeli masz równe ściany, to bierz maszynowe - wyjdą podobnie cenowo jak tradycyjne, a jak trzeba będzie coś podkuć, zarobić, to jest o wiele łatwiej i lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.