Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Po rozmowie z hydraulikiem...


Recommended Posts

Właśnie jestem po rozmowie z hydraulikiem, który ma mi zrobić rozprowadznie rur do stanu zero czy jakkolwiek się to nazywa ale wiadomo o co chodzi, a on mnie pyta gdzie będą grzejniki, jakie, jaki piec, ogrzewanie, bo on musi wszystko to rozprowadzić i wiedzieć teraz.

Hmm grzejniki??? Nie mam pojęcia jakie i gdzie. Czy naprawdę na tym etapie muszę to wszystko wiedzieć, a on musi prowadzić jakieś rury. Myślałam, że tylko podprowadza się głowne rury, a potem to już później się robi, przynajmniej po stanie zero.

Poradzcie czy ja źle rozumuję czy z nim coś jest nie tak?

Chciałam tylko dowiedzieć się od niego ile za wyprowadzenie rur z chudziaku, a on mi tu z grzejnikami wylatuje?

Co o tym myśleć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno wstępnie musisz określić hydraulikowi jaki rodzaj ogrzewania będziesz miała: gazowe, na ekogroszek czy może na prąd... Hmmm a jeśli chodzi o grzejniki to co do wymiarów to musi sam wyliczyć względem danego pomieszczenie lub ewentualnie wziąć wymiary z projektu o ile taki jest ;) Jeżeli chodzi o markę grzejników to na razie nie powinno to mieć znaczenia... Ewentualnie to czy to ma być grzejnik z podejściem dolnym czy bocznym... :) Bo na tym etapie to zostawia się tylko samo obejście do grzejnika. A grzejniki montuje się później...

 

Aha i nie ma czegoś takiego jak wyprowadzanie głównych rur... Instalacje się robi od razu kompletną... Montaż grzejników i montaż pieca wykonuje się po tynkach i ewentualnie po wstępnych pracach malarskich.

 

Musisz troszkę doczytać na ten temat :) A najlepiej przejrzyj jakiś fajny dziennik kogoś z forumowiczów i tam sobie zobaczysz jak to się dokładnie wykonuje :)

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach