Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Bogusław_58

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 4,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam!

 

Betony pękają - to wiadomo. Aby to zjawisko zminimalizować stosuje się dodatek włókien polipropylenowych. Powstaje wtedy w betonie siatka kanalików o łagodnym kształcie, na których zatrzymują się mikropęknięcia i nie łączą się w pęknięcia w skali makro. Dodatek włókien żaroodpornych to już zbrojenie mechaniczne, które nie pozwala na pracę powstałych pęknięć i utrzymuje prefabrykat w jednym kawałku.

O jednym i drugim dodatku pisałem, gdy proponowałem takie rozwiązanie.

Ważny jest też dobór frakcji ziarnowych kruszywa - jest to cały dział wiedzy i producenci betonów mają to (taką mam nadzieję) opanowane.

Wprowadzenie w dolnej części nadproża rury stalowej jako kanału powietrznego pomoże też w równomiernym rozgrzewaniu całego elementu.

Miejsce, w którym będzie nadproże nie będzie chyba też jakoś szczególnie nagrzewane. Znajduje się przecież nad dość "zimnym" oknem, a najbardziej atakowana przez płomień będzie chyba tylna ścianka.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja14!

Ty się absolutnie nie zniechęcaj. Takie nadproże na pewno wytrzyma.

Jest i tak bardzo przewymiarowane. Tak naprawdę będzie przenosić ciężar tylko kilku cegieł, znajdujących się w trójkącie nad nim. Reszta jest zakleszczona. Poza tym będzie pracować prawie identycznie jak ściana nad nim.

Jeżeli myślisz o jakimś jego zabezpieczeniu, to oczywiście istnieją pasty, czy masy nanoszone cienkowarstwowo. Nie każę Ci jednak czegoś takiego szukać. Możesz pomyśleć o ekranie z blachy chromowej (takiej używanej na rury dymowe kwasoodporne). Taki pas lub kątownik (ciężko się taką blachę wygina) możnaby nałożyć od środka na nadproże. To byłby wtedy taki wymienny element chroniący belkę. Trzeba oczywiście wymyślić jakieś nieskomplikowane mocowanie.

Specjalnie piszę o cienkiej blasze, a nie o kształtowniku, bo jak ten drugi chciałby się zamienić w ogniu w śmigło, to może nam uszkodzić wymurówkę.

Nie wiem ile taka blacha wytrzyma, ale myślę, że przynajmniej sezon przehula.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja-14

Przy serii zdjęć z cegłą JM i poście z napisem"Dzień otwartych drzwiczek", jedno zdjęcie zrobione jest tak, by pokazać podciąg.Temperatury w obu piecach będą porównywalne.

W cegłach został zrobiony rowek i dwie sklepane grzałki zostały do niego włożone.Ten sam "numer"zrobiłem z warstwą wyżej.

Każdą warstwę cegieł,które będziesz kładł na podciągu możesz uzbroić taką grzałką.

Podciągi z grzałką czy stalą z rusztu kuchenki gazowej i cegłami można robić w kilku wariantach.I nic nie pęknie,ponieważ jak się kończy cegła i zaczyna nowa,to te miejsce jest pęknięciem.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:-) Widze, ze w jednym sie zgadzacie. Warstwe oslonowa moge sobie darowac. Wobec tego bez zalu rozstaje sie z tym pomyslem. Najwyzej wroce do niego jak zauwaze pierwsze pekniecia;-)

Boguslaw - bardzo mi sie podoba Twoj pomysl zeby na wszelki wypadek zazbroic warstwe nad nadprozem. Taki "pret" to chyba musi w miare luzno siedziec w tych ceglach zeby nie zrobil im krzywdy jak sie rozszerzy?

Dziekuje serdeczne i pozdrawiam:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcąc,żeby podciąg z materiału ceramicznego dobrze funkcjonował w piecu,to musi być łukiem.Dziś możemy to"obejść"wspierając ceramikę między innymi odpowiednim gatunkiem stali.

Zrobiłem już kilka różnych podciągów,w tym jeden z końcówkami stali zagiętymi o 90* i zaklejonymi w cegłach gliną.

Ale jest też możliwość zrobienia podciągu do "zadań specjalnych",którego projekt mam od paru lat w "głowie".Polega na tym,by cegłę naciąć wzdłuż z góry i dołu.W te nacięcia włożyć stal,spiąć odpowiednią klamerką i wsunąć następną cegłę,założyć klamerkę i wsunąć cegłę.Jak "włożysz jeszcze jedną,to ceglana belka będzie miała ok 90 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dać izolację po między cegłę o grubości 11,5 cm,a wykładzinę paleniska.

 

Grubość 11,5 cm przeciął bym na połowę i murował bym w tym miejscu z tych połówek.Brakującą część zastąpił bym połówkami z cegły izolacyjnej,którą posiadasz.Można też się zastanowić,czy wykładzinę paleniska na tej ścianie nie zrobić grubszej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie. Nie moge juz za bardzo zmniejszac glebokosci paleniska bo mi bedzie drewno lecialo na szybe a po otwarciu drzwiczek na podloge. Poza tym chce dac te plytki szamotowe bo moja cegla nie wyglada zbyt reprezentacyjnie a dobrze by bylo aby wnetrze paleniska tez dobrze wygladalo.

Boguslaw - juz kilka razy wspominales, ze ta moja tylnia scianka jest troche nie teges, dlatego przejrzalem wszystkie schematy na mha-net.org, Kuzniecowa i inne i wlasciwie nigdzie nie znalazlem zeby ktos dawal grubsza scianke niz na 1 cegle. Najczesciej bez warstwy oslonowej. Dlaczego akurat u mnie mialoby popekac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cegły przeważnie nie pękają,tylko się "unoszą".Jeśli płytka, to dobrej jakości.Nie mówię o zmniejszaniu głębokości paleniska,tylko o zrezygnowaniu z izolacji za płytką,a to daje możliwość zastąpić w tym miejscu płytkę na cegłę.

Piszesz,że dają na grubość cegły.Dobrze byłoby znać symbol tamtej cegły,no i ważne jest, ile opału planują tam spalić.Twoja konstrukcja będzie się dobrze zachowywać, jeśli do wychłodzonego pieca włożysz "porcję"i ją spalisz.Problem może być ,jeśli jeszcze raz podłożysz.

Tego typu problemy już"ćwiczyłem",a nie mam radości w zatajaniu informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Rozwiązanie z płytkami widziałbym tak:

http://images36.fotosik.pl/109/4702ced9e0ab3ed1m.jpg

 

Za płytkami raczej nie będzie można dać wełny, dlatego proponowałbym beton izolacyjny klasy BI11.

Taka warstwa jest w pełni naprawialna, płytki można wymieniać, beton uzupełniać.

Myślę, że taki beton (prawie taki) będziesz mógł zrobić z tego co masz, ewentualnie musiałbyś kupić trochę kruszywa izolacyjnego.

Przykładową recepturę mogę Ci podać.

 

Co do gatunku cegły używanej przez MHA Bogusław ma rację. Pisałem już, że wygląda dość dziwnie - może być to jakiś wyższy gatunek.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek - wlasnie dokladnie o takim rozwiazaniu myslalem jak narysowales. Nawet z tymi skosami na dnie paleniska. Nawiasem mowiac piekne rysunki robisz. W jakim programie?

Co do tych plytek to intuicyjnie zalozylem, ze plytka szamotowa + izolacja bedzie lepiej izolowac niz tej samej grubosci cegla.

Boguslaw - czy w obecnej wytwornicy masz ten problem z unoszeniem, o ktorym piszesz?

Ruszt ma miec wymiary 10,5 cm na 48 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obecnej wytwornicy nic już się nie unosi,bo zastosowałem wszystkie możliwe "sztuczki".Jedyna wada ,to zbytnie nagrzewanie ścianek (gdy dwa razy się podłoży),bo grubość jest tylko 18 cm,a powinna być 24 cm.Chodzi tylko kopuła.Składa się z trzech elementów monolitycznych tworzących jakby odwrócony lejek.Monolity muszą "chodzić",bo każdy ma 30 na 90 cm po "rozprostowaniu".

Przy pierwszej wytwornicy zrobionej z grubości 11,5 cm,po dwukrotnym napaleniu,tak się unosiła,że cegły narożnikowe mogłem wyjmować :D

 

Twój ruszt jest za długi o połowę.Może to nie przeszkadzać w dobrym spalaniu ,ponieważ ciąg powietrza i tak będzie płynął polem ok.10 na 20 cm i ta część będzie drożna,a pozostałą przyblokuje popiół.W Twoim piecu z racji tego,że wlot powietrza masz z prawej strony,to powietrze wpływać będzie najkrótszą drogą za raz z prawej strony.Ogień nie będzie układać się "centralnie",a spalanie będzie od prawej do lewej.W piecu bez szyby,taka sytuacja mogła by być zaletą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Przesadzacie z tym moim rysunkiem. Taki schemat można przecież stworzyć nawet w "Wordzie".

Mam pewną łatwość rysowania, bo zajmuję się zawodowo projektowaniem, chociaż nie jest to mój główny profil.

Program to coś w stylu CAD-a, potem rysunki są przekonwertowane w paint.NET-e.

Projektuję, jak już pisałem, dużo większe urządzenia, chociaż ostatnio zaprojektowałem kominek otwarty. Jak Was interesuje, mogę wkleić. Zastosowałem tam trochę akumulacji.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boguslaw - 2 cm izolacji typu keramzyt stanowi bariere dla ciepla wieksza niz 10 cm szamotu.

Czyli przeliczajac moja scianke na czysty szamot to mialaby ona ponad 24 cm.

Co do powietrza to glowne powietrze do spalania bedzie doplywalo nadprozem, to pod rusztem to tylko do dopalania zaru.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...