Bogusław_58 03.11.2009 15:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2009 Nadproże będzie się wyginać łukowato w kierunku ognia, za każdym rozpaleniem i po jakimś czasie pęknie w dwóch miejscach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja14 03.11.2009 17:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2009 Nie brzmi to zbyt zachecajaco... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 03.11.2009 17:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2009 Witam! Betony pękają - to wiadomo. Aby to zjawisko zminimalizować stosuje się dodatek włókien polipropylenowych. Powstaje wtedy w betonie siatka kanalików o łagodnym kształcie, na których zatrzymują się mikropęknięcia i nie łączą się w pęknięcia w skali makro. Dodatek włókien żaroodpornych to już zbrojenie mechaniczne, które nie pozwala na pracę powstałych pęknięć i utrzymuje prefabrykat w jednym kawałku.O jednym i drugim dodatku pisałem, gdy proponowałem takie rozwiązanie.Ważny jest też dobór frakcji ziarnowych kruszywa - jest to cały dział wiedzy i producenci betonów mają to (taką mam nadzieję) opanowane.Wprowadzenie w dolnej części nadproża rury stalowej jako kanału powietrznego pomoże też w równomiernym rozgrzewaniu całego elementu.Miejsce, w którym będzie nadproże nie będzie chyba też jakoś szczególnie nagrzewane. Znajduje się przecież nad dość "zimnym" oknem, a najbardziej atakowana przez płomień będzie chyba tylna ścianka. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 03.11.2009 18:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2009 Nie brzmi to zbyt zachecajaco... Całe szczęście,że tak jest,ponieważ ja i Wojtek nigdy już nic byśmy nie zarobili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 03.11.2009 19:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2009 Ja14!Ty się absolutnie nie zniechęcaj. Takie nadproże na pewno wytrzyma.Jest i tak bardzo przewymiarowane. Tak naprawdę będzie przenosić ciężar tylko kilku cegieł, znajdujących się w trójkącie nad nim. Reszta jest zakleszczona. Poza tym będzie pracować prawie identycznie jak ściana nad nim.Jeżeli myślisz o jakimś jego zabezpieczeniu, to oczywiście istnieją pasty, czy masy nanoszone cienkowarstwowo. Nie każę Ci jednak czegoś takiego szukać. Możesz pomyśleć o ekranie z blachy chromowej (takiej używanej na rury dymowe kwasoodporne). Taki pas lub kątownik (ciężko się taką blachę wygina) możnaby nałożyć od środka na nadproże. To byłby wtedy taki wymienny element chroniący belkę. Trzeba oczywiście wymyślić jakieś nieskomplikowane mocowanie.Specjalnie piszę o cienkiej blasze, a nie o kształtowniku, bo jak ten drugi chciałby się zamienić w ogniu w śmigło, to może nam uszkodzić wymurówkę.Nie wiem ile taka blacha wytrzyma, ale myślę, że przynajmniej sezon przehula. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 03.11.2009 21:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2009 Ja-14Przy serii zdjęć z cegłą JM i poście z napisem"Dzień otwartych drzwiczek", jedno zdjęcie zrobione jest tak, by pokazać podciąg.Temperatury w obu piecach będą porównywalne.W cegłach został zrobiony rowek i dwie sklepane grzałki zostały do niego włożone.Ten sam "numer"zrobiłem z warstwą wyżej.Każdą warstwę cegieł,które będziesz kładł na podciągu możesz uzbroić taką grzałką.Podciągi z grzałką czy stalą z rusztu kuchenki gazowej i cegłami można robić w kilku wariantach.I nic nie pęknie,ponieważ jak się kończy cegła i zaczyna nowa,to te miejsce jest pęknięciem.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja14 04.11.2009 03:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 Widze, ze w jednym sie zgadzacie. Warstwe oslonowa moge sobie darowac. Wobec tego bez zalu rozstaje sie z tym pomyslem. Najwyzej wroce do niego jak zauwaze pierwsze pekniecia;-) Boguslaw - bardzo mi sie podoba Twoj pomysl zeby na wszelki wypadek zazbroic warstwe nad nadprozem. Taki "pret" to chyba musi w miare luzno siedziec w tych ceglach zeby nie zrobil im krzywdy jak sie rozszerzy? Dziekuje serdeczne i pozdrawiam:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 04.11.2009 07:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 Chcąc,żeby podciąg z materiału ceramicznego dobrze funkcjonował w piecu,to musi być łukiem.Dziś możemy to"obejść"wspierając ceramikę między innymi odpowiednim gatunkiem stali.Zrobiłem już kilka różnych podciągów,w tym jeden z końcówkami stali zagiętymi o 90* i zaklejonymi w cegłach gliną.Ale jest też możliwość zrobienia podciągu do "zadań specjalnych",którego projekt mam od paru lat w "głowie".Polega na tym,by cegłę naciąć wzdłuż z góry i dołu.W te nacięcia włożyć stal,spiąć odpowiednią klamerką i wsunąć następną cegłę,założyć klamerkę i wsunąć cegłę.Jak "włożysz jeszcze jedną,to ceglana belka będzie miała ok 90 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 04.11.2009 09:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 Chcesz dać izolację po między cegłę o grubości 11,5 cm,a wykładzinę paleniska. Grubość 11,5 cm przeciął bym na połowę i murował bym w tym miejscu z tych połówek.Brakującą część zastąpił bym połówkami z cegły izolacyjnej,którą posiadasz.Można też się zastanowić,czy wykładzinę paleniska na tej ścianie nie zrobić grubszej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 04.11.2009 09:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 Bogusław! Ja14 ma już teraz wnętrze korpusu paleniska na szerokość 1,5 cegły. Moim zdaniem teraz wchodzą już w grę tylko płytki i to jedna warstwa.Chyba, że mówisz o pocienieniu ściany korpusu, ale nie wiem czy to byłoby bezpieczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 04.11.2009 09:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu.Piłując cegły, należy korzystać z odzieży ochronnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja14 04.11.2009 09:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 Dokladnie. Nie moge juz za bardzo zmniejszac glebokosci paleniska bo mi bedzie drewno lecialo na szybe a po otwarciu drzwiczek na podloge. Poza tym chce dac te plytki szamotowe bo moja cegla nie wyglada zbyt reprezentacyjnie a dobrze by bylo aby wnetrze paleniska tez dobrze wygladalo.Boguslaw - juz kilka razy wspominales, ze ta moja tylnia scianka jest troche nie teges, dlatego przejrzalem wszystkie schematy na mha-net.org, Kuzniecowa i inne i wlasciwie nigdzie nie znalazlem zeby ktos dawal grubsza scianke niz na 1 cegle. Najczesciej bez warstwy oslonowej. Dlaczego akurat u mnie mialoby popekac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 04.11.2009 10:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 Cegły przeważnie nie pękają,tylko się "unoszą".Jeśli płytka, to dobrej jakości.Nie mówię o zmniejszaniu głębokości paleniska,tylko o zrezygnowaniu z izolacji za płytką,a to daje możliwość zastąpić w tym miejscu płytkę na cegłę.Piszesz,że dają na grubość cegły.Dobrze byłoby znać symbol tamtej cegły,no i ważne jest, ile opału planują tam spalić.Twoja konstrukcja będzie się dobrze zachowywać, jeśli do wychłodzonego pieca włożysz "porcję"i ją spalisz.Problem może być ,jeśli jeszcze raz podłożysz.Tego typu problemy już"ćwiczyłem",a nie mam radości w zatajaniu informacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 04.11.2009 11:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 Witam! Rozwiązanie z płytkami widziałbym tak:http://images36.fotosik.pl/109/4702ced9e0ab3ed1m.jpg Za płytkami raczej nie będzie można dać wełny, dlatego proponowałbym beton izolacyjny klasy BI11.Taka warstwa jest w pełni naprawialna, płytki można wymieniać, beton uzupełniać.Myślę, że taki beton (prawie taki) będziesz mógł zrobić z tego co masz, ewentualnie musiałbyś kupić trochę kruszywa izolacyjnego.Przykładową recepturę mogę Ci podać. Co do gatunku cegły używanej przez MHA Bogusław ma rację. Pisałem już, że wygląda dość dziwnie - może być to jakiś wyższy gatunek. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 04.11.2009 11:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 Co raz lepiej.Nie długo Kuzniecow będzie "zżynał "rysunki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 04.11.2009 12:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 Skrzynka paleniska ma wymiar 70 na 30,a jakie wymiary będzie miał ruszt?Ja-14 rzuć wymiary na "pożarcie". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja14 04.11.2009 16:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 Wojtek - wlasnie dokladnie o takim rozwiazaniu myslalem jak narysowales. Nawet z tymi skosami na dnie paleniska. Nawiasem mowiac piekne rysunki robisz. W jakim programie?Co do tych plytek to intuicyjnie zalozylem, ze plytka szamotowa + izolacja bedzie lepiej izolowac niz tej samej grubosci cegla.Boguslaw - czy w obecnej wytwornicy masz ten problem z unoszeniem, o ktorym piszesz?Ruszt ma miec wymiary 10,5 cm na 48 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 04.11.2009 18:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 W obecnej wytwornicy nic już się nie unosi,bo zastosowałem wszystkie możliwe "sztuczki".Jedyna wada ,to zbytnie nagrzewanie ścianek (gdy dwa razy się podłoży),bo grubość jest tylko 18 cm,a powinna być 24 cm.Chodzi tylko kopuła.Składa się z trzech elementów monolitycznych tworzących jakby odwrócony lejek.Monolity muszą "chodzić",bo każdy ma 30 na 90 cm po "rozprostowaniu". Przy pierwszej wytwornicy zrobionej z grubości 11,5 cm,po dwukrotnym napaleniu,tak się unosiła,że cegły narożnikowe mogłem wyjmować Twój ruszt jest za długi o połowę.Może to nie przeszkadzać w dobrym spalaniu ,ponieważ ciąg powietrza i tak będzie płynął polem ok.10 na 20 cm i ta część będzie drożna,a pozostałą przyblokuje popiół.W Twoim piecu z racji tego,że wlot powietrza masz z prawej strony,to powietrze wpływać będzie najkrótszą drogą za raz z prawej strony.Ogień nie będzie układać się "centralnie",a spalanie będzie od prawej do lewej.W piecu bez szyby,taka sytuacja mogła by być zaletą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 04.11.2009 19:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 Witam! Przesadzacie z tym moim rysunkiem. Taki schemat można przecież stworzyć nawet w "Wordzie".Mam pewną łatwość rysowania, bo zajmuję się zawodowo projektowaniem, chociaż nie jest to mój główny profil.Program to coś w stylu CAD-a, potem rysunki są przekonwertowane w paint.NET-e.Projektuję, jak już pisałem, dużo większe urządzenia, chociaż ostatnio zaprojektowałem kominek otwarty. Jak Was interesuje, mogę wkleić. Zastosowałem tam trochę akumulacji. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja14 04.11.2009 20:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 Boguslaw - 2 cm izolacji typu keramzyt stanowi bariere dla ciepla wieksza niz 10 cm szamotu.Czyli przeliczajac moja scianke na czysty szamot to mialaby ona ponad 24 cm.Co do powietrza to glowne powietrze do spalania bedzie doplywalo nadprozem, to pod rusztem to tylko do dopalania zaru.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.