ja14 03.12.2009 09:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2009 Po przeprowadzeniu wizji lokalnej stwierdziłem, że wnętrze komory dopalania jest dosyć dobrze widoczne przez drzwiczki - tak, że wizjer jednak nie będzie potrzebny. Dostęp przez gardziel może nie jest rewelacyjny ale ujdzie. Bogusław może odsprzedaż z 10 (?-nie wiem jakie mają wymiary) tych Twoich cegieł JM? Jeszcze w sprawie owiewania szyby zimnym powietrzem i wycinania uszczelek;-) http://img710.imageshack.us/img710/3104/dscn2637.th.jpg To jest zdjęcie szyby z mojego kominka po 2 dniach palenia. Prawda, że ładna? Te całkiem czarne plamy to starsze przypalenia, które powstały gdy paliłem mokrym drewnem a teraz się nie chcą domyć. Nie licząc tych czarnych plam, na zdjęciu widać, że jest obszar szyby, który się nie brudzi. A po powiększeniu widać dlaczego. Powodem jest zużyta uszczelka! Na dole zdjęcia widać też ostatnio wprowadzoną modyfikację. Ten brązowy ślad po wyciętej uszczelce na dole szyby. Możecie wierzyć lub nie ale po wycięciu dół szyby brudzi się znacznie mniej. A teraz uciekam zanim mnie ktoś zdepta znienacka Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 03.12.2009 10:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2009 Wbij adres na priwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 04.12.2009 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 Witam! Na tej szybie widać ładnie jak gazy w palenisku szukają tlenu. Powietrze wpadając do kasety dołem przez ruszt, przechodzi przez palące się drewno i nasyca się parogazami drzewnymi. Dodatkowo ich temperatura jest obniżona z powodu bardzo energochłonnego procesu odparowania wody. Unosząc się potem w komorze gazy wtedy dopiero chętnie by sobie się spaliły, tylko, że tam panuje wtedy atmosfera beztlenowa, w dodatku jest za chłodno. Ja14, słuszna jest więc Twoja linia, przynajmniej jeżeli chodzi o miejsce podania powietrza do spalania. Chodzi mi tu o piec, bo wycinanie uszczelki we wkładzie to nie jest chyba zbyt bezpieczne. Ja bym kasetę wyłożył od środka izolacją ogniotrwałą i wykonał wewnątrz kanały podające powietrze nad szybę.Eksperyment z izolacją powiódł się w innym wątku, kanały są jeszcze do zrobienia.Zresztą akurat Ciebie do tego przekonywać przecież nie trzeba. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 04.12.2009 17:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 Wracając do wątku z wycinaniem uszczelek,to widziałem piec Tulikivi z odchylaną szybą, po mimo możliwości otwierania drzwiczek.Modelu tego już się chyba nie produkuje,ponieważ upowszechnia się komora cyrkulacyjna,czyli taka,w której można napowietrzyć palenisko z każdej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja14 04.12.2009 17:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 Z tym moim kominkiem to jest tak dlatego, ze ma stanowczo za duza moc jak na moje mieszkanie. Pale w nim najmniejszym ogniem jakim potrafie bo inaczej mam w mieszkaniu ukrop. W konsekwencji temperatura w palenisku jest za niska i szyba czarna. A dlaczego nie pale krocej a wiekszym ogniem?Bo trudno wycelowac z drewnem zeby palilo sie 20 minut. Poza tym jak mam w obudowie za wysoka temperature to zaczyna smierdziec welna (a wlasciwie to chyba ten klej od aluminium).Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 04.12.2009 18:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 Jest taka sprawa:Jeśli zbudujemy z cegły takie same palenisko jak ma kaseta kominkowa,to w obydwu tych urządzeniach będzie się inaczej palić.Pomysły zastosowane w kasecie mogą nie zadziałać w duplikacie z cegły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 04.12.2009 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 Trzebaby zacząć od znalezienia metalowej kasety, w której się dobrze pali. Ciężko mi wyciągać jakieś wnioski, bo ja takiej nie widziałem.Kasety ceramiczne natomiast widziałem i paliło się dobrze, lecz faktycznie były zupełnie inaczej skonstruowane niż metalowe. Zupełnie? - no może przesadziłem - trochę inaczej. Przede wszystkim nie miały rusztu z podawanym od spodu powietrzem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja14 07.12.2009 11:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2009 Witam. Nareszcie skończyłem dolną część pieca.Niestety nie mieści mi się w obiektywie - więc będzie w 2 częściach:http://img704.imageshack.us/img704/8319/dscn2639.th.jpgNa tym zdjęciu po prawej widać zarys piekarnika, na środku sklepienie nad komorą dopalania a po lewej kanał skróconego obiegu spalin (TD). http://img704.imageshack.us/img704/4313/dscn2641.th.jpgNa tym zdjęciu po prawej jest kanał TD a po lewej konał łączący dolną komorę z górną. http://img29.imageshack.us/img29/2921/dscn2644s.th.jpgNa ostatnim zdjęciu zaglądamy do wnętrza kanału TD stojąc nad paleniskiem. Zastanawiam się nad jedną sprawą. Przekrój komina ma wymiary 14x27 cm.Wejście do komina mogę zrobić 14x14 cm lub 14x21 (21 to wysokość) cm.Jak myślicie zrobić większe czy mniejsze? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 07.12.2009 17:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2009 Wysokość 16 cm powinna się sprawdzić.Jeśli profil sam robisz,to możesz wysokość przy kominie dać o 5 cm wyższą,wtedy spaliny będą miały lżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja14 07.12.2009 18:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2009 Czyli w piecu 14x16 a w kominie 14x21? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 07.12.2009 22:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2009 Zastosowałem w swoim piecu takie rozszerzenie połączenia o 5 cm.Montując profil trzeba podstawę lekko unieść w górę w kierunku komina i górną cegłę otworu z fazować(z ciąć kant),by spaliny mogły wchodzić w łagodny łuk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 08.12.2009 08:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 Ja14, będziesz robił wyczystkę w kominie? Pytam bo ze zdjęcia wynika, że już chyba nie za bardzo będzie gdzie. Jeżeli już nie da się jej zrobić, to może podłączenie wykonać tak, aby komorą wyczystki był już sam piec. Mam na myśli podłączenie idące ostro pod górę, o przekroju takim jak kanał komina.Jak zorientowany jest kanał w kominie - dłuższym bokiem równolegle do ściany, czy odwrotnie? Komin kończyłby się tak jakby już w piecu. Drzwiczki rewizyjne trzebaby zrobić naprzeciwko wejścia (do komina) w ścianie czołowej. Niewykorzystaną przestrzeń w kominie pod kanałem możnaby zasypać piaskiem lub zabetonować. Po co ma się tam potem coś tlić. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja14 08.12.2009 11:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 No właśnie z tą wyczystką to jest problem. Najpierw nie dało się jej zrobić bo blokowała by główny kanał spalin, później od razu był strop a teraz to już wejście do komina. Może faktycznie tak zrobić? Muszę to przemyśleć.Kanał w kominie jest dłuższym bokiem prostopadle do pieca czyli niekorzystnie bo wejście musi mieć szerokość tylko 14 cm. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 08.12.2009 11:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 Moim zdaniem taka orientacja kanału jest właśnie korzystniejsza, bo spaliny będą zakręcać na łuku o większym promieniu, czyli opór aerodynamiczny będzie mniejszy.Zatem wylot 14x27, 27 w pionie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja14 08.12.2009 16:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 Prosta matematyka pokazuje, ze gdybym chcial wprowadzic do komina profil o wysokosci 28 cm pod katem 45 stopni to musialbym w kominie zrobic dziure o wysokosci co najmniej 40 cm!Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 08.12.2009 17:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 W profilu też można dać wejście rewizyjne.Powiększanie dziury w kominie w górę nie jest niczym nagannym.W samym piecu warto zastosować"łapacze pyłu",żeby jak najmniej docierało go do komina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja14 09.12.2009 03:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2009 Teraz sobie uswiadomilem, ze na zdjeciach tego nie widac: pomiedzy piecem a kominem jest tylko 6 cm. Tak, ze rewizja odpada.40 cm dziura w kominie rodzi moje obawy co do szczelnosci polaczenia, zwlaszcza, ze po zabudowaniu nie bedzie juz dostepu zeby to doszczelnic. Tak w ogole to mysle zeby zrobic profil z 2 mm blachy nierdzewnej. Ewentualna wymiana w przyszlosci oznacza rozebranie pieca do polowy.Wczoraj postanowilem troche podsuszyc palenisko - konwektor 2 kW po 3 godzinach podniosl temperature sklepienia nad paleniskiem z 7 (temp. otoczenia) do 10 stopni.Skonczylem pierwsza tarcze do szlifierki.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 09.12.2009 07:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2009 Pozostaje chyba czyszczenie rurą od odkurzacza.Otwór rewizyjny:przez piec do profilu i wtedy profil jet rewizją lub rewizję zrobić pod sufitem i czyścić giętką rurą.Można też zrobić obie.Jeśli urządzenie będzie dobrze funkcjonować ,to czyszczenie komina wypadnie co 5-10 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja14 09.12.2009 09:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2009 Wojtek - wydaje mi się, że na stali znasz się lepiej niż ja (ja się wcale nie znam ). Czy na moje potrzeby potrzebuję koniecznie nierdzewkę żaroodporną czy wystarczy dowolna o odpowiedniej grubości? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 09.12.2009 09:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2009 Jeżeli dostęp do tego łącznika będzie utrudniony to lepiej na pewno będzie zrobić go ze stali żaroodpornej. Można też zrobić go ze zwykłej grubej stali, ale wtedy musi być dobra rewizja przez piec i konserwacja po każdym sezonie. Zwykłą stal trzebaby dobrze oczyścić i zakonserwować - zaczernić lub użyć farby żaroodpornej. Można, ze względu na niewielką odległość pieca od komina, też pomyśleć o przymurowaniu się do komina. Zachować tylko trzeba szczelinę dylatacyjną z 5mm i potem upchać w nią sznur, który możnaby potem dość łatwo wymieniać przez rewizję. Jeden zwój sznura dać też z zewnątrz szczeliny na stałe, ten zwój wewnętrzny byłby wtedy roboczy i wymienny. To drugie rozwiązanie wydaje mi się lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.