Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Interesuje mnie porównanie kosztów budowy 1 m2 ściany przy wykorzystaniu różnych materiałów takich jak Max, Porotherm, silka , Ytong, żużlobeton uwzględniając cene zaprawy i robocizny.

 

Zakładamy ścianę dwuwarstwową grubości 24 lub 30 cm i ocieplenie ok 12-15 cm

 

Czy ktoś robił już taką symulacje?

Wiadomo że np większe rozmiary pustaka to mniej zaprawy i prawdopodobnie robocizna tańsza.

 

Przykładowe zużycie pustaka na 1 m2 muru:

Max 188x288x220 Zużycie - 22 szt/1 m2 ściany ściana szerokości 29 cm.

Wienerberger 240/373/238, zużycie 11 szt/1m2 przy grubości muru 24cm

THERMOPOR 25 250x375x238 zużycie 11 szt/1m2 przy grubości muru 25cm

THERMOPOR 250/380/238 zużycie 10,5 szt/1m2 przy grubości muru 25cm

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/116742-%C5%9Bciany-por%C3%B3wnanie-koszt%C3%B3w-r%C3%B3%C5%BCnych-technologi/
Udostępnij na innych stronach

ja robilem taka symulacje :) /jak chyba kazdy zreszta/ a najlepsza symulacja jest taka...

po co siedziec godzinami z kalkultorem i liczyc ile kosztuje m2 takiego czy siakiego bloczka?

policz sobie powierzchnie scian Twojego domu- nosne w m2 i dzialowe w m2

nastepnie zadzwon do hurtowni budowlanej i popros o wycene z roznych materialow /ilosc zaprawy tez Ci policza/ i masz wszystko jak na dloni...

 

 

na roznice w cenie robocizny w zaleznosci od rodzaju bloczka nie licz...

Wiadomo że np większe rozmiary pustaka to mniej zaprawy

nie do końca, w ceramikę idzie tego zawsze sporo, niezależnie czy mały czy duży to i tak w dziury wchodzi całkiem sporo zaprawy, co innego BK on nie ma dziur i tam idzie tego widocznie mniej, ale suma sumarum w porównaniu do wieńca stropów fundamentów to cement na murowanie to twój najmniejszy koszt

 

a co do ścian im węższa tym taniej, a im więcej ocieplenia tym cieplej, przykład najlepiej to obrazujący to maks w poprzek 19cm grubo + 20-25 cm styropianu, sprawdź sobie samodzielnie ile wydasz na taką ścianę w porównaniu do innych i o ile będzie cieplejsza

 

zamiast maksa można dać silikat 18cm gruby albo keramzyt 15cm gruby

 

 

Witam

 

A może (kontrowersyjnie) - bloczek betonowy 15x25x38 (fundamentowy) - 10-11 szt na m2 sciany, budowany "w pionie" (ściana 15 cm) na zwykłej zaprawie i np: 25 cm ocieplenia.

 

Pozdrawiam

Interesuje mnie porównanie kosztów budowy 1 m2 ściany przy wykorzystaniu różnych materiałów takich jak Max, Porotherm, silka , Ytong, żużlobeton uwzględniając cene zaprawy i robocizny.

 

Zakładamy ścianę dwuwarstwową grubości 24 lub 30 cm i ocieplenie ok 12-15 cm

 

Czy ktoś robił już taką symulacje?

Wiadomo że np większe rozmiary pustaka to mniej zaprawy i prawdopodobnie robocizna tańsza.

 

Przykładowe zużycie pustaka na 1 m2 muru:

Max 188x288x220 Zużycie - 22 szt/1 m2 ściany ściana szerokości 29 cm.

Wienerberger 240/373/238, zużycie 11 szt/1m2 przy grubości muru 24cm

THERMOPOR 25 250x375x238 zużycie 11 szt/1m2 przy grubości muru 25cm

THERMOPOR 250/380/238 zużycie 10,5 szt/1m2 przy grubości muru 25cm

 

Porotherm 25 - 250 x 373 x 238 mm - 10,7/m2 ze strony producenta - Wienerberger. Więc albo u ciebie jest błąd w danych albo w nazwie.

Ja miałem obawy czy kierownik sie zgodzi na 25 cm w ścianach zewnętrznych, a 18 to już chyba nie przejdzie na pewno

 

Oj juz nie pleć.

 

Porotherm 25 - 250 x 373 x 238 mm - 10,7/m2 ze strony producenta - Wienerberger. Więc albo u ciebie jest błąd w danych albo w nazwie.

 

Ale żeś mu błąd wytknęła. Niech cie licho...

Tu nie chodzi o wytykanie tylko o podawanie dokładnych danych. Ja akurat już o ścianach trochę czytałam to wiem ale może jest ktoś kto nie wie i może go takie coś wprowadzić w błąd.

Pamiętam jak kiedyś zaczęłam czytać muratora to nie mogłam tego ogarnąć. Niby porotherm, a każdy podaje inny wymiar, inne współczynniki, inne firmy. Powoli głupiałam. Czytałam, że jeden kupił porotherm po 6zł zas inny po 4zł. Czytałam i nadal czytam, że ten czy tamtem buduje z porothermu, a w rezultacie okazuje się, że z Uniporu, Porotonu czy Jopka.

Nie mówię, że to źle ale mówię, żeby określać to dokładnie, bo wiem jakie sama miałam kiedyś problemy z ogarnięciem tego.

Teraz jest już trochę lepiej :D Choć jeszcze nie do końca.

Może nie jest to tak istotna różnica dla samego domu ale dla budującego pewnie tak.

To samo pewnie tyczy się innych materiałów np. betonu komórkowego: a ja kupiłem po tyle, a ja po tyle - ale jaki? Tu się więcej nie wypowiadam, bo technologi w ogóle nie znam.

 

Chodzi tylko o to, żeby pisać dokładnie o co chodzi, bo może autorowi np, nie chodziło dokładnie o porotherm tylko jakiś inny wyrób ceramiczny?

Zapytałem się ponieważ twierdzisz, że grubość ścian nośnych 18cm to wcale nie mało ale sam zrobiłes 25- czy to ze względu na ciężki strop czy po prostu teraz zrobiłbyś już 18cm?

Planujemy nieduży domek (130m2 razem z garażem) ze stropem drewnianym i blachodachówką, jeżeli bez problemu będzie można dać 18cm (jesteśmy bardziej za bk) to zapewne tak zrobimy i sporo styropianu :) zapewne 20cm.

 

Przy bk to standard 24cm jeżeli 19 lub 18 to co polecasz (i żeby cenowo było taniej niż max w poprzek).

Tego nie wiedziałem.

W projekcie jest U220 ale chyba zdecydujemy sie na bk (24cm) ew. tą silka co poleciłeś 18cm 9cena m2 to 54zł)

Znalazłem na allegro coś takiego:

Współczynnik przewodzenia ciepła - 0,60 W/mK

+ 20cm styropianu to jaki współczynnik wyjdzie?

 

ps. czysilka też jest taka lekka jak bk i łatwo robi sie w niej bruzdy?

ps. jak już ceramika to moze max? (powinno wyjśc troche taniej)

Tego nie wiedziałem.

W projekcie jest U220 ale chyba zdecydujemy sie na bk (24cm) ew. tą silka co poleciłeś 18cm 9cena m2 to 54zł)

Znalazłem na allegro coś takiego:

Współczynnik przewodzenia ciepła - 0,60 W/mK

+ 20cm styropianu to jaki współczynnik wyjdzie?

 

ps. czysilka też jest taka lekka jak bk i łatwo robi sie w niej bruzdy?

ps. jak już ceramika to moze max? (powinno wyjśc troche taniej)

 

Wyjdzie U=0,18 W/m2K. Przy zwykłym styro 0,04 W/mK.

 

ps. Nie - silka jest b. ciężka i zapewne bruzdy robie się w niej znacznie trudniej, ale:

ps. ...w ceramice na pewno pracuje sie paskudnie. Jeśli chcesz coś robić sam, to z dala od ceramiki. Ja już nigdy tego błędu nie popełnie.

Chcemy sie pobudować ale kasy za wiele nie będzie, szukamy więc sposobu na oszczędne budowanie (ale z głową nie oszczędzać na rzeczach na których się nie powinno).

Silka może i fajna ale wychodzi dosyć drogo jak na gr. ściany 18cm

 

Ściany chcę stawiać tylko w 2 osoby- emerytowany dobry majster i ja (mam trochę czasu).

Pomyślałem, że z bk będzie szybciej bo są spore te bloczki no i na klej może troche wygodniej.

Max to u nas 99% domów więc i majster też wielkiego trudu mieć nie będzie.

 

Jeżeli chodzi o bk to czy taki jest ok:

http://www.allegro.pl/item547771041_beton_komorkowy_bialy_24x24x59_gwarancja_dostawy.html

działowe:

http://www.allegro.pl/item547771045_beton_komorkowy_superex_12x24x59_gwarancja_dostaw.html

Jesteś na początku drogi, więc dam Ci dobrą radę - nie zawracaj sobie głowy ścianami. Ściany to pikuś - myśl już o konkretnych problemach, o instalcjach itp.

 

Ja bym wziął BK na zewnętrzne, ale silke do wewnątrz. Ma o niebo lepszą izolacyjność akustyczną i akumulacyjność cieplną. Nie wiem, czy widzałeś działówki z BK? Mojego zaufania to one nie wzbudzają.

 

Jeśli chodzi o cenę silki, to oczywiście raczej weź silikaty któregoś z mniejszych producentów - na pewno są tańsze.

 

BK z Solbetu jest dobry - na oko lepszy od H+H.

 

PS. I NAPRAWDE nie przejmuje sie scianami, ani ceną za m2 mury. To jest PROMIL kosztów budowy!

łatwo robi sie w niej bruzdy?

a co ty chcesz tam bruzdować skoro wszystko i tak przykrywa 3 cm tynku cem-wap

 

PS ten link z allegro to BK luzem, oznacza w praktyce ekstra koszty ręcznego rozładunku, weźmiesz cokolwiek innego HDS-em i wyjdzie taniej bo w cenę wliczony transport i rozładunek

 

http://www.allegro.pl/item550443399_cegla_pustak_u_220_u220_transport_hds.html

http://www.allegro.pl/item548919519_cegla_pustak_u220_najnizsza_cena_na_mazowszu.html

http://www.allegro.pl/item553375947_pustak_u_220_pustaki_u_220_mazowieckie_producent.html

wychodzi 40zł/m2 muru przy grubości 25cm taniej niż BK

A współczynnikiem U to się nie przejmuj bo styropian ci to załatwia a nie cegła/pustak. Jakby to cegła i pustak dla U była ważna to by BK nie ocieplali styropianem tylko stawiali mur 1-warstwowy 50cm grubości, a tego się właściwie nie robi.

 

Moja rada - weź najtańszy budulec - 18 cm jeżeli spełnia normę wytrzymałościową wystarczy.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...